- 1 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (64 opinie)
- 2 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (42 opinie)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (88 opinii)
- 4 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (201 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (444 opinie)
- 6 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
Jump Your Business wzmacnia ekosystem startupowy
Miniony rok dla przedsiębiorców to czas niezwykle dynamiczny pod względem wykorzystania cyfrowych narzędzi sprzedaży. Często zmiany związane z przebranżowieniem się czy poszukiwaniem nowych kanałów dotarcia do klientów skłaniały do patrzenia na swoją firmę przez pryzmat nowych technologii. Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter razem z miastem Gdańsk przygotowali dla młodych przedsiębiorców szeroki wachlarz wsparcia. Właśnie rusza projekt "Jump Your Business", w ramach którego będzie można skorzystać z indywidualnych konsultacji biznesowych czy webinarów.
Jump Your Business to przede wszystkim szansa na zdobycie nowych umiejętności, podniesienie kwalifikacji, dokształcenie w obszarach wyjątkowo ważnych dla prowadzenia biznesu oraz możliwość skonsultowania swoich wątpliwości z jednymi z najlepszych ekspertów na rynku.
Projekt porusza tematykę, którą w tegorocznym badaniu potrzeb trójmiejskich startupów, przedsiębiorcy wskazali jako wymagającą największego wsparcia. Trzy wybrane obszary: sprzedaż B2B, media społecznościowe oraz wystąpienia przed kamerą (video/live/podcast), mają kluczowe znaczenie, szczególnie w czasie, gdy większość biznesów przeniosła się do świata online.
- Pandemia nadal trwa, a wejście do świata online nie tylko z produktami, ale i usługami, jest obecnie nieuniknione. Dlatego wybraliśmy najbardziej praktyczne tematy dla przedsiębiorców, które pozwolą im na rozwój swojego biznesu w sieci. - tłumaczy Sara Miotk, koordynatorka projektu z ramienia gdańskiego Startera.
W sieci jest miejsce na każdy format video
Sposoby komunikacji oraz kanały przekazu treści podlegają nieustannej ewolucji dzięki rozwojowi technologii i dostępowi do nowych narzędzi. Wszystko zależy od tego, na co dana osoba stawia w swoim biznesie, jaką ma strategię działania i cele, które chce osiągnąć oraz do kogo się zwraca.
- Wybierając formę video w swoich działaniach biznesowych, niezwykle ważne jest, by odpowiedzieć sobie na podstawowe pytania: Jaki cel chcemy zrealizować poprzez dane video? Jakie są oczekiwania naszej grupy odbiorców? Do kogo chcemy dotrzeć z przekazem w naszym video, nowego czy obecnego odbiorcy? - Wszystko sprowadza się więc do strategii. Jeśli dobrze określimy, kim jest nasz odbiorca i jakie są jego oczekiwania, będziemy mogli tworzyć treści, które ta osoba chce oglądać. W taki sposób wzbudzimy zainteresowanie i zostaniemy zapamiętani (niezależnie od tego, czy będzie to krótkie video na TikTok, Instagram stories czy długi live/webinar) - dodaje Sylwia Dąbrowska, tworząca w sieci markę Teacherka.pl.
Sylwia Dąbrowska w ramach Jump Your Business poprowadzi pierwszy webinar w temacie "7 najskuteczniejszych formatów video. Jakie video robić, aby efektywnie budować markę i rozwijać biznes" już 20.05.2021 r. o godz. 11. Szczegóły znajdziecie na stronie projektu.
Social media w biznesie
Statystyczny Polak spędza około dwóch godzin dziennie na aktywności w social media. Warto więc postawić na odpowiednie kanały, zaplanować długofalowe działania i konsekwentnie je realizować. Aktualnie poprzez media społecznościowe możemy bardzo precyzyjnie docierać do użytkowników, którzy zainteresowani są naszym produktem. Poprzez ciekawe i unikatowe treści budujemy świadomość naszej marki, angażujemy internautów i zachęcamy do wykonania określonej czynności - co potem przekłada się na realizację celów biznesowych. Aktualna sytuacja związana z pandemią i rosnąca konsumpcja internetu powoduje, że jak najszybciej powinniśmy zadbać o swoją obecność i wartościową aktywność w sieci.
- Prowadzenie komunikacji w social media to według mnie "must have" dla wszystkich firm, które chcą docierać do osób z grupy docelowej, która jest online. W mojej ocenie każda branża odnajdzie się w wybranych platformach i znajdzie sposób na zainteresowanie użytkowników online. Social media dają nam mnóstwo możliwości, które umiejętnie należy wykorzystywać do budowania wizerunku w internecie - tłumaczy Klaudia Chmielewska z agencji beeffective.pl, jedna z ekspertek projektu.
Jak pandemia zmieniła sprzedaż B2B?
W okresie pandemii widzimy skokowy wzrost obecności przedsiębiorców w rynku e-commerce. Lockdown gospodarki wymusił dynamiczną dywersyfikacje biznesową i przełożył się na ponad dwucyfrowe wzrosty w tym kanale handlu.
- Zarówno do tej pory obecne w sieci biznesy, jak i typowe firmy świadczące swoje usługi w tradycyjny, stacjonarny sposób, zostały zmuszone do zintensyfikowania swoich prac nad kanałem sprzedaży w e-commerce. Dodatkowym aspektem, na który warto zwrócić uwagę, jest zmieniona forma komunikacji z klientem B2B. Spotkania osobiste przeniosły się na zoom-a, konferencje handlowe - na webinary a konferencje on-line - dodaje Łukasz Turczyński, ekspert projektu Jump Your Business, a także Sales Director marki Inpost.
Pandemia wymusiła przyspieszone wdrożenie rozwiązań, które jeszcze rok temu wskazywane były jako trend, a dziś są niezbędną codziennością.
Komunikacja w mediach społecznościowych, wykorzystanie rynku e-commerce jest niezbędna dla prowadzenia biznesu. Wiąże się też z dużym wysiłkiem, nakładami finansowymi i wieloma innymi trudnościami. Z drugiej strony często gwarantuje ogromne korzyści - jednak wyłącznie wtedy, gdy obecności w mediach społecznościowych będzie towarzyszyć świadoma strategia, jasne cele i bieżące monitorowanie wyników.
Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą w Gdańsku i potrzebujesz wsparcia w tematach związanych ze sprzedażą business-to-business, mediami społecznościowymi czy wystąpieniami przed kamerą - wejdź na stronę i skorzystaj z bezpłatnych godzinnych konsultacji online z jednymi z najlepszych ekspertów na rynku.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł