Jump Your Business wzmacnia ekosystem startupowy

W dobie pandemii przedsiębiorcy jeszcze większą wagę przywiązują do kwestii sprzedaży B2B, właściwego prowadzenia mediów społecznościowych oraz wystąpień przed kamerą.
W dobie pandemii przedsiębiorcy jeszcze większą wagę przywiązują do kwestii sprzedaży B2B, właściwego prowadzenia mediów społecznościowych oraz wystąpień przed kamerą. mat. prasowe

Miniony rok dla przedsiębiorców to czas niezwykle dynamiczny pod względem wykorzystania cyfrowych narzędzi sprzedaży. Często zmiany związane z przebranżowieniem się czy poszukiwaniem nowych kanałów dotarcia do klientów skłaniały do patrzenia na swoją firmę przez pryzmat nowych technologii. Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter razem z miastem Gdańsk przygotowali dla młodych przedsiębiorców szeroki wachlarz wsparcia. Właśnie rusza projekt "Jump Your Business", w ramach którego będzie można skorzystać z indywidualnych konsultacji biznesowych czy webinarów.



Jump Your Business to przede wszystkim szansa na zdobycie nowych umiejętności, podniesienie kwalifikacji, dokształcenie w obszarach wyjątkowo ważnych dla prowadzenia biznesu oraz możliwość skonsultowania swoich wątpliwości z jednymi z najlepszych ekspertów na rynku.

Projekt porusza tematykę, którą w tegorocznym badaniu potrzeb trójmiejskich startupów, przedsiębiorcy wskazali jako wymagającą największego wsparcia. Trzy wybrane obszary: sprzedaż B2B, media społecznościowe oraz wystąpienia przed kamerą (video/live/podcast), mają kluczowe znaczenie, szczególnie w czasie, gdy większość biznesów przeniosła się do świata online.

- Pandemia nadal trwa, a wejście do świata online nie tylko z produktami, ale i usługami, jest obecnie nieuniknione. Dlatego wybraliśmy najbardziej praktyczne tematy dla przedsiębiorców, które pozwolą im na rozwój swojego biznesu w sieci. - tłumaczy Sara Miotk, koordynatorka projektu z ramienia gdańskiego Startera.
Jump Your Business to szansa na zdobycie nowych umiejętności, podniesienie kwalifikacji i dokształcenie w obszarach wyjątkowo ważnych dla prowadzenia biznesu.
Jump Your Business to szansa na zdobycie nowych umiejętności, podniesienie kwalifikacji i dokształcenie w obszarach wyjątkowo ważnych dla prowadzenia biznesu. mat. prasowe

W sieci jest miejsce na każdy format video



Sposoby komunikacji oraz kanały przekazu treści podlegają nieustannej ewolucji dzięki rozwojowi technologii i dostępowi do nowych narzędzi. Wszystko zależy od tego, na co dana osoba stawia w swoim biznesie, jaką ma strategię działania i cele, które chce osiągnąć oraz do kogo się zwraca.

- Wybierając formę video w swoich działaniach biznesowych, niezwykle ważne jest, by odpowiedzieć sobie na podstawowe pytania: Jaki cel chcemy zrealizować poprzez dane video? Jakie są oczekiwania naszej grupy odbiorców? Do kogo chcemy dotrzeć z przekazem w naszym video, nowego czy obecnego odbiorcy? - Wszystko sprowadza się więc do strategii. Jeśli dobrze określimy, kim jest nasz odbiorca i jakie są jego oczekiwania, będziemy mogli tworzyć treści, które ta osoba chce oglądać. W taki sposób wzbudzimy zainteresowanie i zostaniemy zapamiętani (niezależnie od tego, czy będzie to krótkie video na TikTok, Instagram stories czy długi live/webinar) - dodaje Sylwia Dąbrowska, tworząca w sieci markę Teacherka.pl.
Sylwia Dąbrowska w ramach Jump Your Business poprowadzi pierwszy webinar w temacie "7 najskuteczniejszych formatów video. Jakie video robić, aby efektywnie budować markę i rozwijać biznes" już 20.05.2021 r. o godz. 11. Szczegóły znajdziecie na stronie projektu.


Eksperci wskazują, że jeśli dobrze określimy, kim jest nasz odbiorca i jakie są jego oczekiwania, będziemy mogli tworzyć treści, które ta osoba chce oglądać.
Eksperci wskazują, że jeśli dobrze określimy, kim jest nasz odbiorca i jakie są jego oczekiwania, będziemy mogli tworzyć treści, które ta osoba chce oglądać. fot. mat. prasowe

Social media w biznesie



Statystyczny Polak spędza około dwóch godzin dziennie na aktywności w social media. Warto więc postawić na odpowiednie kanały, zaplanować długofalowe działania i konsekwentnie je realizować. Aktualnie poprzez media społecznościowe możemy bardzo precyzyjnie docierać do użytkowników, którzy zainteresowani są naszym produktem. Poprzez ciekawe i unikatowe treści budujemy świadomość naszej marki, angażujemy internautów i zachęcamy do wykonania określonej czynności - co potem przekłada się na realizację celów biznesowych. Aktualna sytuacja związana z pandemią i rosnąca konsumpcja internetu powoduje, że jak najszybciej powinniśmy zadbać o swoją obecność i wartościową aktywność w sieci.

- Prowadzenie komunikacji w social media to według mnie "must have" dla wszystkich firm, które chcą docierać do osób z grupy docelowej, która jest online. W mojej ocenie każda branża odnajdzie się w wybranych platformach i znajdzie sposób na zainteresowanie użytkowników online. Social media dają nam mnóstwo możliwości, które umiejętnie należy wykorzystywać do budowania wizerunku w internecie - tłumaczy Klaudia Chmielewska z agencji beeffective.pl, jedna z ekspertek projektu.
Pandemia wymusiła przyspieszone wdrożenie rozwiązań, które jeszcze rok temu wskazywane były jako trend, a dziś są niezbędną codziennością.
Pandemia wymusiła przyspieszone wdrożenie rozwiązań, które jeszcze rok temu wskazywane były jako trend, a dziś są niezbędną codziennością. fot. mat. prasowe

Jak pandemia zmieniła sprzedaż B2B?



W okresie pandemii widzimy skokowy wzrost obecności przedsiębiorców w rynku e-commerce. Lockdown gospodarki wymusił dynamiczną dywersyfikacje biznesową i przełożył się na ponad dwucyfrowe wzrosty w tym kanale handlu.

- Zarówno do tej pory obecne w sieci biznesy, jak i typowe firmy świadczące swoje usługi w tradycyjny, stacjonarny sposób, zostały zmuszone do zintensyfikowania swoich prac nad kanałem sprzedaży w e-commerce. Dodatkowym aspektem, na który warto zwrócić uwagę, jest zmieniona forma komunikacji z klientem B2B. Spotkania osobiste przeniosły się na zoom-a, konferencje handlowe - na webinary a konferencje on-line - dodaje Łukasz Turczyński, ekspert projektu Jump Your Business, a także Sales Director marki Inpost.
Pandemia wymusiła przyspieszone wdrożenie rozwiązań, które jeszcze rok temu wskazywane były jako trend, a dziś są niezbędną codziennością.

Komunikacja w mediach społecznościowych, wykorzystanie rynku e-commerce jest niezbędna dla prowadzenia biznesu. Wiąże się też z dużym wysiłkiem, nakładami finansowymi i wieloma innymi trudnościami. Z drugiej strony często gwarantuje ogromne korzyści - jednak wyłącznie wtedy, gdy obecności w mediach społecznościowych będzie towarzyszyć świadoma strategia, jasne cele i bieżące monitorowanie wyników.

Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą w Gdańsku i potrzebujesz wsparcia w tematach związanych ze sprzedażą business-to-business, mediami społecznościowymi czy wystąpieniami przed kamerą - wejdź na stronę i skorzystaj z bezpłatnych godzinnych konsultacji online z jednymi z najlepszych ekspertów na rynku.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

 

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach...