- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (73 opinie)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (169 opinii)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (29 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (44 opinie)
- 5 Terminal chemiczny obok Naftoportu (33 opinie)
- 6 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii
Częściowo wyposażony statek do układania kabli opuści stocznię Crist. Teraz trafi do norweskiej stoczni Ulstein na prace wykończeniowe. Blisko 150-metrowa jednostka została wykonana na zlecenie Nexans Subsea Operations AS.
Ma 149,9 m długości, 31 m szerokości i nośności 17 tys. ton. Na pokładzie będzie mógł pomieścić 90-osobową załogę. Jednostka będzie przystosowana do układania kabli energetycznych, w tym układania kabli w wiązkach, ich łączenia, naprawy i ochrony. Dodatkowym wyposażeniem będzie kosz na kabel światłowodowy o ładowności 450 ton.
Gospodarka morska w Trójmieście
Kablowiec NB 314 Nexans Aurora, z systemem pozycjonowania dynamicznego klasy DP3, powstał według projektu ST-297 CLV (Cable Laying Vessel) z okrętowego biura projektowo-konsultingowego Skipsteknisk z Alesund. Statek jest przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich zdolności manewrowych i utrzymywaniu pozycji.
- NB 314 "Nexans Aurora", to kolejny po NB 312 "National Geographic Endurance" i NB 311 "Color Hybrid" projekt, który powstał w Crist dzięki współpracy z naszymi norweskimi partnerami, ze stoczni Ulstein - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager, Crist.
Pierwsze cięcie blach odbyło się w lutym 2019 roku. Teraz częściowo wyposażony kadłub jednostki przejdzie ostatnie prace wykończeniowe w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorcą finalnym jest francuska firma Nexans Subsea Operations AS. Główną jej działalnością są zaawansowane rozwiązania w zakresie okablowania i łączności. Ma ponad 120 lat doświadczenia i zatrudnia obecnie ponad 26 tys. osób na całym świecie.
Stocznia Crist jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. Koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.
Miejsca
Opinie (75) 2 zablokowane
-
2020-06-09 13:06
Opinia wyróżniona
Kto zarabia na budowie statków ? (1)
Najwięcej zarabia zleceniodawca w tym przypadku stocznia norweska. Z bardzo prostej przyczyny - rząd norweski od kilkudziesięciu lat dopłaca każdej stoczni norweskiej 25 procent zawartego kontraktu. Gdyby firma Crist miała kontrakt na zbudowanie tej jednostki to nikt by nie dopłacił im ani złotówki. A tak
budowa kadłuba jest korzystna zarówno dla stoczni z Ulsteinviku jak i dla firmy Crist. Oczywiście najwięcej zyskaja Norwescy zleceniodawcy.- 24 2
-
2020-06-12 00:39
I oczywiście dla chłopaków z Polski którzy będą go budować za dobre pieniądze - bez tej całej bandy pseudo "nie wychodzę na swoim " managerów.
- 7 0
Wszystkie opinie
-
2020-06-09 11:06
A z Nauty jakies 150 osób .....zwolnionko (8)
- 25 0
-
2020-06-09 19:45
Tak wam PIS urządza przemysł stoczniowy v.9.0+ (1)
- 5 4
-
2020-06-13 22:45
Inwestor z Kataru
Inwestor katarski, to też PiS? Nie wiedziałem, że Tusek to zajadły PiSowiec
- 1 0
-
2020-06-09 14:21
Z bezpośredniej produkcji czy biur? (1)
- 5 1
-
2020-06-10 20:06
PIS
niech mi jeszcze jaki polityk powie o wstawaniu przemysłu stoczniowego z kolan to nie ręczę za siebie...
95 lat stocznia sobie radziła aż się po i pis za nią wzieły - te wszystkie marsy i arp z warszawy - do tego specjalista z ministerstwa gosp morskiej co niewidzialny prom 5 rok buduje i kur... wszystcy w pis zadowoleni... ja pier.. kur.. mać... cytując klasyka adasia miauczyńskiego- 8 1
-
2020-06-09 17:02
A z RSB zwolnią 300 do końca roku
Plan już jest kompozytor w akcji
- 3 4
-
2020-06-09 12:39
Jak zarządzane przez państwo, (2)
To takie efekty
- 13 3
-
2020-06-09 13:16
a Vistal to państwowy
był?
- 6 1
-
2020-06-09 13:13
i tak dobrze
bo innemu takiemu prezesowi+ zdrowe jak koń klacze padły....
już po miesiącu zarządzania- 6 2
-
2020-06-12 13:41
Nic nie wypłynie dopuki Norwedzy hajcu nie przeleją
Pan redaktor ma złe informacje
- 1 0
-
2020-06-11 11:44
Jak płynie to dlaczego ciągle jest?? (2)
Jeżeli statek wypływa to go nie ma... a od kilku dni ciągle stoi w doku... wniosek? znów klient nie płaci. Ulstein wymagania kosmiczne a kasy nie ma.
- 2 1
-
2020-06-11 12:50
To (1)
Gdzie się kasa znajduje??
- 0 0
-
2020-06-12 11:46
Kasa
Sprawdzilem konto... u mnie jej nie ma ;)
- 0 0
-
2020-06-09 11:27
(7)
I spawacze za 25 zl na duzym zusie...a w gdansku daja 50 zl i brak gonienia jak w/w firmie i normalne godziny pracy
- 35 5
-
2020-06-12 10:14
(1)
Podziel się gdzie dobrze płaca w Gdańsku i jakie są wymagania.
- 0 0
-
2020-06-12 11:33
I co polecisz na probki, nababrasz i za 17 zl sie zgodzisz robic a potem zdziwiony ze rynek zepsuty
- 0 0
-
2020-06-10 15:42
Chyba Ty
Spawacz zarabia wg. umiejętności
Z Twoimi zdolnościami to zapewne 25 zł- 0 2
-
2020-06-09 21:29
Tak 50 zl jakumiesz spawac a co to za problem
Taka stawke da kazda normalna firma gdzie pracownik wie co robi i jak to robi.
- 3 1
-
2020-06-09 12:08
50 zł za godzinę na rękę? (1)
- 4 6
-
2020-06-09 13:21
tak - dla prezesa za wypożyczenie styropianowego niewolnika
- 5 1
-
2020-06-09 12:59
25 zł???
25 to u mnie w firmie za godzinę sprzątaczka zarabia. Fakt, że na część etatu.
- 4 2
-
2020-06-09 10:35
Czyli nie tylko (8)
Remontowa ?!
- 26 6
-
2020-06-09 14:47
Czytaj z uwagą, (4)
Częściowo wyposażony, czyli kadłub, który będzie holowany. Remontowa buduje statki i okręty całkowicie wyposażone i tym się różnimy. A do autora statek częściowo wyposażony nie może ,, płynąć" tylko jest holowany do Norwegii. Statek aby mógł sam płynąć musi mieć napęd, systemy nawigacji i wiele innych spełnionych wymogów .
- 16 4
-
2020-06-11 09:11
Nie do końca prawda (2)
Crist buduje w pełni wyposażone statki, również skomplikowane jak heavy lifty. A że także kadłuby to co? RSB też to robi dla Karstensena, nieprawdaż ? Zamiast zwalczać polskie stocznie powinny się wspierać. Ale to nie pan Soyka.
- 3 1
-
2020-06-12 11:32
Pan s akurat najwiecej sie integruje...chyba jak najwiecej firm ukrocic by sobie naladowac kieszen? Ile ludzi poblokowal na bramkach bo chcieli pominac stocNie
- 1 0
-
2020-06-12 10:07
Polskie stocznie powinny płacić odpowiednio pracownikom, starzy będą odchodzić na emerytury, a nowi z takimi zarobkami zdobędą doświadczenie i wyjada. Crist akurat płaci słabo i kiedyś to się obruci przeciwko nim, bo nawet Ukraińcy powoli olewaja ich.
- 2 0
-
2020-06-09 15:41
Czyli jednak
tylko Remontowa.
I jak mawiał jeden z wyznawców "Remontowa potem tylko k... g... i cała reszta".- 8 4
-
2020-06-09 13:12
to ten statek będzie kładł ten niemiecki kabel do rosyjskiego internetu omijający Polskę (2)
- 3 7
-
2020-06-09 13:17
(1)
To niemożliwe. Polska wstała z kolan takie rzeczy się nie dzieją już
- 2 5
-
2020-06-10 07:33
dzieją się tylko dlatego,że to stocznia prywatna
- 9 2
-
2020-06-09 13:06
Opinia wyróżniona
Kto zarabia na budowie statków ? (1)
Najwięcej zarabia zleceniodawca w tym przypadku stocznia norweska. Z bardzo prostej przyczyny - rząd norweski od kilkudziesięciu lat dopłaca każdej stoczni norweskiej 25 procent zawartego kontraktu. Gdyby firma Crist miała kontrakt na zbudowanie tej jednostki to nikt by nie dopłacił im ani złotówki. A tak
budowa kadłuba jest korzystna zarówno dla stoczni z Ulsteinviku jak i dla firmy Crist. Oczywiście najwięcej zyskaja Norwescy zleceniodawcy.- 24 2
-
2020-06-12 00:39
I oczywiście dla chłopaków z Polski którzy będą go budować za dobre pieniądze - bez tej całej bandy pseudo "nie wychodzę na swoim " managerów.
- 7 0
-
2020-06-11 16:16
Tylko kadluby a za pare lat nie bedzie w
Polsce nikogo kto byl by w stanie projektowac i wykonywac najbardziej technologicznie zaawansowane prace zwiazane z wyposazeniem jednostki. A kiedys robilismy wszystko i statki wychodzily od nas zupelnie gotowe.
- 5 0
-
2020-06-09 11:46
i najwiekszą kasę zarobią norwedzy (7)
kiedyś u nas klepano statki od A do Z - od projektu po budowę w pełni wyposażonych jednostek przez testy. Teraz czarną robotę wykonujemy my (albo raczej spółki i spółeczki z 5 prezesami i kilkoma pracownikami) a oni potem sprzedają to jako swój produkt 10 razy drożej...
- 51 6
-
2020-06-11 14:29
No ale nie którzy nie kumają tego że pieniądze się zarabia jak już się tym statkiem płynie? Jak już ta cała maszyneria będzie pracowała na morzu i kładła te cholerne kable? Norwegowie jakby chcieli to sami by sobie pospawali ten kadłub tylko maja od tego Polaków.
- 0 0
-
2020-06-10 12:33
'norwedzy" a po jakiemu to? (1)
Mnie w szkole uczono że Norwegowie, ale może i tu PIS pozmieniał. I zamiast Szwedów, Norwegów i Finów będą szwedowie, norwedzy i finladczycy.
- 0 8
-
2020-06-10 15:39
Norwedzy, Norwegowie
Obie formy są poprawne.
(Słownik Języka Polskiego PWN)- 5 0
-
2020-06-09 12:09
Pośrednictwo to prawie zawsze najkorzystniejszy stosunek pracy do zysku (2)
- 8 0
-
2020-06-09 13:15
pośrednika
oczywiście...
Stąd tak popularne w naszym kraju pośrednictwo w wynajmie ludzi, promowanym przez prominentne nazwiska, pilnujące w kręgach władzy odpowiedniej legislacji.- 3 2
-
2020-06-09 13:15
norweg to dobry Pan dał pisaczkom cuś zarobić
- 1 7
-
2020-06-09 12:10
Hmmm ciekawe czemu...
- 1 0
-
2020-06-10 07:02
Ot koncepcja...... chociaż nieco chora (2)
Dawać wszystkim 500 a zabierać poprzez drożyznę 800 ,ludzie chcą mieć pracę a nie same pincet plusy .Rząd pieniędzy nie ma na to pracują Ci na etatach
- 3 7
-
2020-06-11 12:51
Obawiam się
Że będzie jeszcze mniej niż nie ma.
- 0 0
-
2020-06-10 07:48
Piniendzy nima i niebedzie!
- 2 0
-
2020-06-11 12:48
Ktoooooo??
Kto w czasach covid19 buduje statki? Statki nie są dobrem najwyższej konieczności i powinno być to zabronione. Kebab z kurczakiem i serem jest najlepszy na zachorowania, powinno wdrożyć się kuracje kebsem - takie jest moje zdanie.
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.