• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pieniądze na rozwój eksportu dla pomorskich firm

VIK
4 maja 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Pod koniec kwietnia w ramach projektu Pomorski Broker Eksportowy wyjazd na targi Hannover Messe zorganizował gdyński Pomorski Park Naukowo-Technologiczny. Pod koniec kwietnia w ramach projektu Pomorski Broker Eksportowy wyjazd na targi Hannover Messe zorganizował gdyński Pomorski Park Naukowo-Technologiczny.

Rozpoczyna się kolejny konkurs grantowy dla firm prowadzących lub rozpoczynających działalność eksportową. Pula środków przeznaczona na dofinansowanie wynosi 6,5 mln zł. Wnioski można składać w Agencji Rozwoju Pomorza już od 21 maja.



O dofinansowanie na udział w międzynarodowych targach, wystawach, misjach oraz innych wydarzeniach gospodarczych przedsiębiorcy mogą ubiegać się indywidualnie lub jako grupa firm. Indywidualny wnioskodawca może pozyskać maksymalnie do 40 tys. zł a grupa firm składających jeden wniosek do 400 tys. zł. Pula środków przeznaczona na dofinansowanie wynosi 6,5 mln zł.

Kolejna edycja



To drugi, z czterech konkursów zaplanowanych w projekcie "Pomorski Broker Eksportowy".

- W efekcie pierwszego naboru wniosków, ogłoszonego w sierpniu zeszłego roku, złożono 120 projektów na łączną kwotę dofinansowania prawie 4,6 mln zł. Firmy ubiegały się głównie o dofinansowanie udziału w międzynarodowych targach branżowych w większości organizowanych w krajach Unii Europejskiej, ale również w USA, Chinach, Singapurze czy Kazachstanie. Warto zaznaczyć, że miały możliwość samodzielnego wyboru konkretnej imprezy targowej, na której chciały się promować. Wnioskodawcy reprezentowali zróżnicowane branże, począwszy od informatycznej, elektromaszynowej, spożywczej po jubilerską czy ekologiczną - mówi Katarzyna Matuszak, dyrektor działu rozwoju przedsiębiorczości w Agencji Rozwoju Pomorza.

Na co i kto może składać wnioski?



Konkurs kierowany jest do dwóch grup odbiorców: indywidualnych - mikro, małych i średnich przedsiębiorstw realizujących projekty indywidualnie oraz grupowych - podmiotów (w tym: przedsiębiorstw i instytucji otoczenia biznesu) realizujących projekty na rzecz grupy MŚP, przy czym ostatecznymi odbiorcami wsparcia mogą być jedynie mikro-, małe i średnie firmy.

Dofinansowanie można otrzymać na udział w międzynarodowych targach, wystawach, misjach gospodarczych oraz innych imprezach o charakterze gospodarczym. Refundacja kosztów obejmuje m.in. wynajem, budowę i obsługę stoiska wystawowego, wynajem obiektów i pomieszczeń niezbędnych do organizacji imprez o charakterze promocyjnym, transport i ubezpieczenie, delegacje i zakwaterowanie osób uczestniczących w wydarzeniu.

Okres realizacji projektu nie może przekroczyć 24 miesięcy i powinien zakończyć się nie później niż 31 grudnia 2020 r. Refundacja kosztów wynosi maksymalnie do 50 proc. kwoty wydatków kwalifikowanych. Preferowane będą projekty kompleksowe oraz wpisujące się w zakres tzw. Inteligentnych Specjalizacji Pomorza.

O projekcie "Pomorski Broker Eksportowy"
Pomorski Broker Eksportowy to projekt, dzięki któremu MŚP z regionu mogą rozpocząć i rozwijać działania eksportowe. Jest projektem partnerskim realizowanym przez Agencję Rozwoju Pomorza - partnera wiodącego, Regionalną Izbę Gospodarczą Pomorza, Stowarzyszenie Wolna Przedsiębiorczość/o. terenowy Gdańsk, Inkubator STARTER, InvestGDA i Pomorski Park Naukowo-Technologiczny. Projekt realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020, Osi Priorytetowej 2 Przedsiębiorstwa, Działania 2.3 Aktywność eksportowa współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
VIK

Miejsca

Opinie (10)

  • Za takie "janosikowanie" to bym wsadzał do więzienia albo ucinał łapy. (1)

    Zabierzmy firmom X milionów podatków, część z tego weźmiemy dla siebie (urzędasy kosztują) a resztę rozdamy wybranym firmom jako dotacje (m.in. firmom konkurencyjnym do tych co im zabrano te X milionów). Potrzeba pieniezy na rozwój eksportu? Proszę bardzo, pożyczcie, weźcie kredyt, uciułajcie kapitał z zysków - a nie dotacje i rozdawnictwo. Socjalizm i komuna europejska.
    A urzędnicy jak chcecie wspierac przedsiebiorstwa to wystarczy jak wy przestaniecie je gnębić a rząd centralny zmniejszy obciażenia podatkowe i okołopodatkowe.

    • 24 4

    • dokładnie tak

      teraz eksportem zajmą się te same firmy które wcześniej brały dopłaty "na start" i tworzyły biznesy typu strona internetowa z horoskopami dla zwierząt. To nie żart. I o ile wiele z nich miało bardziej ambitne pomysły to 95% już upadło. Ryzyko finansowe w biznesie jest niezawodnym ogranicznikiem przeciwko głupim inwestycjom. Tak działa ten mechanizm. Jak będziemy rozdawać kasę to ją stracimy bo takiego mechanizmu nie będzie. Lepiej zabierać mniej tym którzy są efektywni bo to oni pieniądze najlepiej inwestują.

      • 4 0

  • Słucham ????? (3)

    Polskie firmy dawno wygryzły zagraniczne cfaniactwem weszły na rynki gdzie kierowcy normalnie zarabiają czyli 10-15 tys zł przeliczając na złotówki - Polska firma oczywiście zapłąci kierowcy 5500zł biorąc od zleceniodawców podobne stawki jak firmy które płacą uczciwie czyli już taka firma na dzień dobry ok 8 tys zł na jednym kierowcu żerując na jego naiwności i na tym że to Polska - co z tego że cany mamy takie same jak w Nimeczech kierowca jakoś sobie poradzi w końcu pracuje Pod Polską flotą. I Agencja rozwoju chce dać miliony złotych takim firmom ??? Polski transport żeruje na biedzie Polskich kierowców a właściciele firm transportowych szybko dorabiają się 10-20-30 samochód w lesengi które przynoszą setki tysięcy złotych miesięcznie jak nie więcej- wygryzając Niemieckie Szwedzkie Duńskie wielka brytania firmy cenami za które płacą kierowcy. W Wielkiej Brytani kierowca zarabia 15-17 tys zł robiąc to samo co w Polsce ceny jedzenia mieszkaniapodobne więc macie baronów w Polsce baronów cfaniaczków transportowych którzy potem kierowcy i naiwności dorabiają się milinów w którtkim czasie. Przepraszam za błędy :)

    • 8 10

    • (2)

      Załóż taką firmę, zobacz jakie są stawki i wtedy się wypowiedz. Miejskie legendy o kradnących przedsiębiorcach to ulubiony temat gawiedzi. Dopóki sami nie założą interesu. Trudno o mniej wymagajacą pracę niż kierowca, kokosów z tego nie dostaniesz. To pracodawca biorąc na siebie ryzyko spłaty setek tysiecy złotych zobowiązań umożliwia ci świadczenie pracy bez żadnego ryzyka. Udział w zyskach byś chciał, ale już w ryzyku prowadzenia działalności nie? Pora wyrosnąć z komuny.

      • 11 2

      • To nie miejskie legendy o właścicielach milionerach (1)

        Znam właścicieli dwóch firm transportowych w Polsce kierowcy robią za 5300zł a oni pałace z basenami nieruchomości pokupowane na inwestycje i ciągle im mało.
        Nawet Pudzian otowrzył firmę transportową i wypowiada się że to najlepsza inwestycja.
        To jest milionowy biznes na który charują kierowcy którzy zarabiają gorsze taka prawda na swojego bossa.

        • 0 2

        • no i należy im się, w końcu zainwestowali kupę forsy, ponoszą biznesowe ryzyko

          weź kredyt na dom, kup ciężarówkę i też prowadź biznes. Ciekawe jak długo pociągniesz. Pewnie byś nawet nie wiedział gdzie zleceń szukać. 5300 za pracę którą niedługo będzie mógł wykonywać automat to i tak dużo.

          • 1 0

  • Firmom nie trzeba pomagać (1)

    wystarczy przestać je gnębić podatkami i setkami przepisów

    • 27 1

    • gdyby tak się stało

      to urzędnik w tym kraju byłby nikim...

      • 6 0

  • Milionowe zyski właścicieli firm transportowych (1)

    To nie miejskie legendy o właścicielach milionerach
    Znam właścicieli dwóch firm transportowych w Polsce kierowcy robią za 5300zł a oni pałace z basenami nieruchomości pokupowane na inwestycje i ciągle im mało.
    Nawet Pudzian otowrzył firmę transportową i wypowiada się że to najlepsza inwestycja.
    To jest milionowy biznes na który charują kierowcy którzy zarabiają gorsze taka prawda na swojego bossa który za chwię spłaci leasing i kupi już nie 12 a 18 zestawów i jeszcze większą kasę.

    • 0 2

    • zrób to samo, skoro tak łatwo

      zacznij od busa. Z resztą, sam powinieneś wiedzieć jak, żeby jakoś ruszyć

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane