• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy zablokują dojazd do DCT. Protest firm transportowych

Robert Kiewlicz
13 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Firmy transportowe będą blokować dojazd do terminalu kontenerowego DCT. Protestują przeciwko systemowi awizacji pojazdów, który wprowadzono półtora roku temu. Firmy transportowe będą blokować dojazd do terminalu kontenerowego DCT. Protestują przeciwko systemowi awizacji pojazdów, który wprowadzono półtora roku temu.

We wtorek ma się rozpocząć protest firm transportowych pod terminalem DCT. Część przewoźników jest niezadowolona ze zmian w awizacji kontenerów, jakie zostały wprowadzone na terminalu. Miały one usprawnić odbiór kontenerów przez przewoźników i zmniejszyć kolejki pojazdów pod terminalem. Władze DCT zaznaczają, że każde zmiany są konsultowane wcześniej z przewoźnikami i przez nich akceptowane. Przewoźnicy twierdzą natomiast, że ostatnia modyfikacja systemu awizacji to dodatkowe obowiązki nałożone na nich przez DCT.



W południe na trasie dojazdowej do terminalu DCT zobacz na mapie Gdańska mają pojawić się pojazdy przewoźników niezadowolonych ze zmian wprowadzonych w systemie awizacji kontenerów. Mają oni zablokować też prawy pas Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska w kierunku do DCT. Protest może potrwać nawet do środy.

O co chodzi protestującym? O elektroniczny system e-brama, który umożliwia rezerwację konkretnego przedziału czasowego na obsługę w terminalu. Bez takiej rejestracji nie jest możliwy odbiór lub złożenie kontenera.

Jeszcze półtora roku temu każdy z przewoźników mógł zarezerwować konkretny termin na podjęcie lub złożenie kontenera. Jak dowiedzieliśmy się w DCT, zdarzało się jednak tak, że niektórzy przewoźnicy rezerwowali kilka tzw. okien, jednak nie zjawiali się w zarezerwowanym terminie.

- Nie informowali o tym, co skutecznie blokowało możliwość podjęcia kontenerów innym przewoźnikom - mówi Grzegorz Pawłowski, dyrektor ds. prawnych i korporacyjnych DCT.
Miały się też pojawić podmioty, które odsprzedawały zarezerwowane wcześniej w systemie terminy innym firmom. Dlatego DCT zdecydowało się na wprowadzenie zmian i obowiązek podawania przy każdej awizacji numeru kontenera, jaki ma być obsłużony na terminalu.

Sami przewoźnicy twierdzą, że takie rozwiązanie destabilizuje ich pracę i przynosi im znaczne straty finansowe. Nie rozwiązuje też problemu z kolejkami i wielogodzinnym oczekiwaniem kierowców na pobranie czy rozładunek kontenerów. Liczą, że protest doprowadzi do wprowadzenia nowych regulacji w regulaminie DCT.

To nie pierwszy raz, kiedy DCT ma kłopot z protestującymi firmami transportowymi. W 2016 roku Trasę Sucharskiego także zablokowały ciężarówki. Wówczas protestujący domagali się stworzenia parkingu buforowego dla klientów Portu Gdańskiego, przede wszystkim DCT, wraz z infrastrukturą zapewniającą kierowcom przyzwoite warunki socjalne i sanitarne. Akcja odbywała się pod hasłem: "Bądźmy solidarni! Jeśli nie my, to kto ma się upominać o nasze prawa?". Organizatorem protestu było Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych z Gdyni.

Miejsca

Opinie (149) 5 zablokowanych

  • The *ille

    sami robią sobie pod górę przecież każdy przestój to straty dla nich zróbcie porządek ze zrzeszeniem które was kroi nie dając kompletnie nic w zamian! !!!!!

    • 5 0

  • Za 5 lat problem się sam rozważę (4)

    1/3 transportu w Europie to Polacy. Za 5-7 lat zastąpią ich pojazdy autonomiczne szczególnie na dalekich trasach. Lepiej niech teraz zaczną szukać nowego fachu zamiast wygłupiać się i robić blokady dróg.

    • 1 6

    • (3)

      Poznałeś jeszcze jakieś obce słowa?

      • 1 0

      • Nie rozumiem zapytania? (2)

        Proszę doprecyzować co to ma do tematu mojej wypowiedzi?

        • 0 0

        • (1)

          Idiotyczna i niereslna.

          • 0 0

          • https://trans.info/pl/przez-autonomiczne-ciezarowki-kierowcy-za-10-lat-nie-beda-juz-potrzebni-57ea05fcbc04fa075f8b8db6-17260

            • 0 1

  • D... LE!!! Do roboty byście się wzięli, a nie jak matoły na przejściu dla pieszych chodzić w kółko, ja te osły!!!

    • 6 2

  • Na całym świecie są systemy awizacji w logistyce

    Nawet sieci handlowe, fabryki, zakłady produkcyjne mają dokładne okienka czasowe kiedy można przyjechać z towarem. Jak ktoś się nie potrafi dostosować to nie dostanie zleceń i tyle.

    • 22 2

  • Cześć na codzień jestem maszynistą szmaty

    i drażnią mnie ci goście z konserw w szczególności co po dwie tyrolskiej biorą na kromkę chleba zapnie taki magnez i dwie konserwy lecą jak 80 cio tonowy pocisk na drodze ze szmaty to przenajmiej pożytek mam jak ją rozpinam hehe

    • 2 7

  • Piszecie że duzi blokują.tylko że dct wprowadziło ze na 2 godz przed okienkiem nie możesz wprowadzić zmian.a co jak będziesz musiał wziąć inny kontener lub auto zawiedzie....okienko przypadnie a Ty dalej czekaj kierowco aż ck coś wskoczy za 6 godzin.a drogę możesz blokować jeśli zglosisz owy protest.

    • 6 5

  • Rany ludzie o co wam chodzi?
    Przyjedziecie do Chińczyka,tam to się czas zatrzymał w miejscu 15lat temu.Warunki socjalne i sanitarna ha ha......sr*j i lej pod koło.

    • 5 1

  • super

    bardzo dobrze ze są zmiany w DCT w awizacjach, blokują Ci co nielegalnie jeżdzą tzn na magnesach itp bo co teraz na legalu okazuje się ze mniej wyjeżdzą brawo DCT super zmiana, a jak protestują to ITD wysłąc i zaraz sie rozjadą :)

    • 10 1

  • Protest wąsów

    • 3 0

  • Rozwiązanie kwestii protestu (1)

    Drodzy Protestujący Strajkujący

    Chciałbym przekazać Wam, że protest w formie blokowania przejazdu drogą aut osobowych zupełnie jest nietrafiony ponieważ ja jak i moi współpracownicy nie mamy żadnego wpływu na załatwienie waszych postulatów. Powinniście rozmawiać z naszymi szefami. A tu od razu tak z grubej rury - strajk, Zaskarbiliście sobie u mnie jedynie głęboką niechęć, ponieważ mnie jest również ciężko i muszę codziennie jeździć długo i daleko do pracy, a przez przymusowy postój na wyjeździe z pracy, niestety nie zdążyłem załatwić bardzo ważnej sprawy i dodatkowo musiałem zorganizować zastępczy odbiór mojego dziecka z przedszkola.

    Jak widziałem na własne oczy po przejściu spacerowało tylko kilka osób blokując ruch. Reszta kierowców ciężarówek siedziała w swoich wozach, a z wyrazu ich twarzy wyczytać można było poirytowanie faktem, że zamiast wykonywać swoje kursy muszą garować w korku.

    Wobec powyższego, wnioskuję, że jesteście bardzo wąską, roszczeniową grupą społeczną, a nie żadnym tam głosem większości.

    Oczywiście ile ludzi tyle głosów w dyskusji, a każdy będzie pewien swojego zdania, ale myślę, że pozostawiwszy spory ideowe, następnym razem można by podejść do sprawy w sposób racjonalny czyli bardzo wymierny – finansowy: Ja muszę po raz kolejny jechać jutro do urzędu i zapłaciłem za taxi z przedszkola. Wyceniam całość na 100zł. Takich jak ja wyjeżdżało z pracy 200 osób. To razem 20 000zł.

    Teraz ciężarówki; każdy, którego ten strajk nie obchodził, stał parę godzin pod DCT, nie wykonał kilku innych kursów jeszcze gdzieś i każda mała firma jest w plecy powiedzmy 1000zł i nadszarpnięte zaufanie kontrahetów. Pięćdziesiąt wozów to razem 50 000zł.

    Następnie poprosimy panów policjantów żeby wylegitymowali strajkujących, a my pracownicy DCT i zainteresowani kierowcy na drodze sądowej poprosimy tylko kulturalnie o zwrot naszych kosztów.

    70 tysięcy na kilka osób…? Co tam, dacie radę, drodzy.

    P.S.
    Jeśli nie odezwie się żaden kierowca niezainteresowany dzisiejszym protestem to odszczekam „bardzo wąską, roszczeniową grupę społeczną”

    • 22 3

    • Oj biedny Ty Dratewka ...

      dlaczego biedny ? boś durny ! w 2008 roku strajkowali pracownicy BCT jako kierowca nie mogłem złożyć kontenera do portu stałem 3dni na Berlinku i co ? miałem spytać operatora z BCTu czy mi zwróci za to że stoję i nie zarabiam ? mało zarabiali to protestowali i tu jest tez jakiś powód zainteresuj się dlaczego protestują i wtedy się wypowiadaj. Trochę empatii - jeśli wiesz co to znaczy.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną...

Najczęściej czytane