• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy zablokują dojazd do DCT. Protest firm transportowych

Robert Kiewlicz
13 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Firmy transportowe będą blokować dojazd do terminalu kontenerowego DCT. Protestują przeciwko systemowi awizacji pojazdów, który wprowadzono półtora roku temu. Firmy transportowe będą blokować dojazd do terminalu kontenerowego DCT. Protestują przeciwko systemowi awizacji pojazdów, który wprowadzono półtora roku temu.

We wtorek ma się rozpocząć protest firm transportowych pod terminalem DCT. Część przewoźników jest niezadowolona ze zmian w awizacji kontenerów, jakie zostały wprowadzone na terminalu. Miały one usprawnić odbiór kontenerów przez przewoźników i zmniejszyć kolejki pojazdów pod terminalem. Władze DCT zaznaczają, że każde zmiany są konsultowane wcześniej z przewoźnikami i przez nich akceptowane. Przewoźnicy twierdzą natomiast, że ostatnia modyfikacja systemu awizacji to dodatkowe obowiązki nałożone na nich przez DCT.



W południe na trasie dojazdowej do terminalu DCT zobacz na mapie Gdańska mają pojawić się pojazdy przewoźników niezadowolonych ze zmian wprowadzonych w systemie awizacji kontenerów. Mają oni zablokować też prawy pas Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska w kierunku do DCT. Protest może potrwać nawet do środy.

O co chodzi protestującym? O elektroniczny system e-brama, który umożliwia rezerwację konkretnego przedziału czasowego na obsługę w terminalu. Bez takiej rejestracji nie jest możliwy odbiór lub złożenie kontenera.

Jeszcze półtora roku temu każdy z przewoźników mógł zarezerwować konkretny termin na podjęcie lub złożenie kontenera. Jak dowiedzieliśmy się w DCT, zdarzało się jednak tak, że niektórzy przewoźnicy rezerwowali kilka tzw. okien, jednak nie zjawiali się w zarezerwowanym terminie.

- Nie informowali o tym, co skutecznie blokowało możliwość podjęcia kontenerów innym przewoźnikom - mówi Grzegorz Pawłowski, dyrektor ds. prawnych i korporacyjnych DCT.
Miały się też pojawić podmioty, które odsprzedawały zarezerwowane wcześniej w systemie terminy innym firmom. Dlatego DCT zdecydowało się na wprowadzenie zmian i obowiązek podawania przy każdej awizacji numeru kontenera, jaki ma być obsłużony na terminalu.

Sami przewoźnicy twierdzą, że takie rozwiązanie destabilizuje ich pracę i przynosi im znaczne straty finansowe. Nie rozwiązuje też problemu z kolejkami i wielogodzinnym oczekiwaniem kierowców na pobranie czy rozładunek kontenerów. Liczą, że protest doprowadzi do wprowadzenia nowych regulacji w regulaminie DCT.

To nie pierwszy raz, kiedy DCT ma kłopot z protestującymi firmami transportowymi. W 2016 roku Trasę Sucharskiego także zablokowały ciężarówki. Wówczas protestujący domagali się stworzenia parkingu buforowego dla klientów Portu Gdańskiego, przede wszystkim DCT, wraz z infrastrukturą zapewniającą kierowcom przyzwoite warunki socjalne i sanitarne. Akcja odbywała się pod hasłem: "Bądźmy solidarni! Jeśli nie my, to kto ma się upominać o nasze prawa?". Organizatorem protestu było Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych z Gdyni.

Miejsca

Opinie (149) 5 zablokowanych

  • (1)

    Co to za protest ,jak połowa czekała by wjechać i się załadować.Antracyt ,mlawiaki z transbud i cała reszta dziesiątej pancernej czekała w blokach startowych.Spedycje podrzucały po dwie śruby do każdego frachtu i Janusztrans pojechał.Smieszny Rojek z PSPD szumu narobił.Ciezarowki są tam ładowane i rozładowywane jak ktoś niewie to postoi na bramie i zobaczy jaki jest przerób na godzine,dobę . Dużo kontenerów dużo traków dużo pracy .I tak jest lepiej jak dwa lata temu jak nie było systemu awizacji.Jak driver miał płacone prawdziwą pensje ,premie ,diety to nie było by tej gonitwy jaka jest w transporcie kontenerów morskich w polsce.80procent ciężarowek ładujących się w DCT odbywa przerwę na magnesie by bo szkoda czasu.Jednym słowem patologia transportu!!!!!!!!!!!

    • 9 3

    • Napisz jeszcze raz po Polsku
      Antracyt zawsze przeładowany ;)))

      • 1 0

  • Niech kierowcy zaczna ogarniac co wioza to bedzie szybciej na bramkach a tak podjezdza taki gamon co ledwo sie podpisac umie i nie wie nawet co wiezie

    • 5 0

  • Ciekawe (1)

    Codziennie widać umiejętności kierowców osobowych pojazdów na obwodnicy .Niepotaficie pokonać zakrętu na Sucharskiego w stronę Gdyni kto kogo blokuje na wjazdach i zjazdach z obwodnicy.Czekam na śnieg z niecierpliwością postoimy jak zawsze razem bo spowolnicie duże pod górę.Kto dostarcza wam ciuchy do galerii murarz taczką pewnie.Kazdy chce mieć wszystko na wczoraj. Zamowcie każdy z komentujących kontener to się przekonacie w czym jest problem

    • 3 5

    • Janusz tu nie chodzi o to kto dowiezie te rzeczy do sklepu magazynu fabryki itd.Tyle że niech te wszystkie dziado transy zorganizują się w jakiś organizacji która będzie reprezentowała ich przed takim DCT jak i również przed ITD policja spedycjami itd.Jak i sami kierowcy których brakuje którzy mogli by być zatrudniani na normalnych europejskich zasadach.Przyklad z wczoraj większość miała to d*pie,nie załaduje nie pojedzie to nie zarobi na święta.I tak dalej będzie w tym transporcie kontenerów dziadostwo .Spedycję się bogacą i właściciel takiej firemnki a na końcu taki biedny Janusz z Gniewu co jeździ u CHomy coś tam dostanie .

      • 0 0

  • Śpi w budzie i leje na koło ? Kundel

    • 5 5

  • Śmieszne to co piszą tu psełdo przewoźnicy zeawizacja jest zła i destabilizuje ich pracę i straty przynosi.Lepiej było jak nie było awizacji i taki spocony Janusz z magnesem na inpulsatorze dotoczył się do portu odstała 6 godzin w kolejce i w terminalu przespał się dwie godziny i pojechał spowrotem do Rzeszowa.Ktos jak to czyta to pomyśli co on tu pisze ale niestety transport kontenerów w Polsce to wolna amerykanka .I tak będzie dopuki dzidtransy się nie zmieniom na normalne firmy transportowe.

    • 7 0

  • No o teraz nie bedzie 2 razy w ciagu doby Gdansk Katowice

    • 1 1

  • przeniesc DCT do Gdyni. Proste

    • 2 1

  • DCT powinni uczycz sie od BCT

    I jeszcze na terminalu sami ukraincy

    • 0 1

  • Januszowe firmy nie muszą wozić kontenerów do DCT, naprawdę

    Ciekawe że w Niemczech czy Holandii porządek akceptują a jak tak samo jest w Polsce to zaraz protest - wszak to kraj do kombinowania a nie pracy.

    • 0 0

  • niech cała obwodnica jedzie 50 to się nawrócą

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane