• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klienci rezygnują z kablówki. Boją się zmian w opłacie abonamentu

Robert Kiewlicz
11 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Spółka Multimedia Polska obserwuje coraz częstsze rezygnacje z usług telewizji kablowej po publikacji projektu zmian w poborze opłaty abonamentowej. Spółka Multimedia Polska obserwuje coraz częstsze rezygnacje z usług telewizji kablowej po publikacji projektu zmian w poborze opłaty abonamentowej.

Nowe zjawisko: klienci kablówek rezygnują z płatnej telewizji, bo boją się, że operatorzy będą musieli przekazać ich dane instytucjom, które zbierają abonament. Operatorzy alarmują, że ucieczka klientów doprowadzi branżę na skraj opłacalności.



Czy korzystasz z oferty telewizji publicznej?

Projekt przygotowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przewiduje włączenie dostawców telewizji płatnej (operatorów sieci kablowych i platform satelitarnych) do procesu rejestracji odbiorników oraz identyfikacji ich użytkowników.

Oznacza to, że dostawcy telewizji płatnej będą odbierać od klienta zgłoszenia rejestracyjne odbiornika telewizyjnego. Dane swoich klientów dostawcy mają przekazywać Poczcie Polskiej. Co ciekawe, do przekazywania danych Poczcie Polskiej nie będzie wymagana zgoda klienta dostawcy telewizji płatnej. Jak twierdzi resort kultury, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych przetwarzanie danych jest dopuszczalne bez zgody osoby, której te dane dotyczą, jeżeli "jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa".

Wprowadzeniu projektu w obecnej formie sprzeciwił się już Cyfrowy Polsat.

- Media publiczne powinny być finansowane wyłącznie z opłat abonamentowych uiszczanych przez wszystkich odbiorców radia i telewizji, tak aby realizowały one jedynie cele związane z misją publiczną. Odpowiednie bazy danych, które mogą być podstawą do powszechności płacenia abonamentu, są w posiadaniu organów państwa. Natomiast projekt przedstawiony przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego nie wspiera powszechności płacenia abonamentu, gdyż wprowadza rozwiązanie, które traktuje obywateli w sposób wybiórczy i ma dotyczyć tylko części społeczeństwa - stwierdziła spółka w oświadczeniu. - Dotychczasowa niemoc instytucji zobowiązanych do poboru abonamentu ma zostać zastąpiona nakazem przekazania przez dystrybutorów płatnej telewizji danych osobowych swoich klientów Poczcie Polskiej SA. Uznajemy taką propozycję zmian legislacyjnych za niezgodną z zasadą konstytucyjnej równości obywateli wobec prawa, a ujawnienie chronionych danych osobowych klientów płatnej telewizji za naruszającą ich prawa konsumenckie i osobiste.
Natomiast operatorzy telewizji kablowej już zauważyli zwiększoną liczbę rezygnacji z usług po publikacji projektu zmian w poborze opłaty abonamentowej.

- Planowana nowelizacja ustawy o opłatach abonamentowych rodzi ryzyko wypowiedzeń umów na usługę telewizji kablowej przez dotychczasowych abonentów na masową skalę. Spodziewany jest niestety również spadek liczby nowo zawieranych umów na płatną telewizję. Liczba wypowiedzeń oraz spadek zainteresowania usługą płatnej telewizji mogą okazać się znaczące, albowiem krótko po publikacji pierwszych komunikatów prasowych na temat projektu, Multimedia Polska odnotowała pierwsze rezygnacje z usługi telewizji kablowej - napisała spółka Multimedia Polska w opinii do projektu zmian w opłacie abonamentu. - Należy spodziewać się, że w miarę postępu prac legislacyjnych i zbliżania się terminu wejścia w życie nowelizacji, liczba tych rezygnacji będzie sukcesywnie wzrastać, co będzie oczywistą szkodą dla operatorów dostarczających płatną telewizję. Spodziewane rezygnacje i spadek zainteresowania płatną telewizją spowodują bezpośrednio spadek przychodów u tych operatorów, a tym samym spadek wpływów do budżetu państwa z tytułu podatku VAT oraz CIT.
Według danych GUS w około 97 proc. gospodarstw domowych znajdują się odbiorniki telewizyjne. Jak na razie obowiązku rejestracji odbiorników dopełniło 49,5 proc. gospodarstw domowych, z czego 47,2 proc. korzysta ze zwolnień. Szacuje się, że gospodarstw domowych regularnie uiszczających opłaty abonamentowe w Polsce (po odjęciu wpłat zaległych i należności uzyskanych w drodze egzekucji) jest ok. 13 proc.

- Wprowadzenie nowych regulacji jest niezbędne dla zapewnienia skutecznego poboru opłat abonamentowych, a co za tym idzie dla poprawy i stabilizacji finansowania zadań mediów publicznych, tak aby mogły one być realizowane bez ulegania presji komercyjnej - argumentuje Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w uzasadnieniu projektu.
- Wejście w życie regulacji w obecnie projektowanym kształcie oznacza chaos prawny i destabilizację rynku. Projekt może też przynieść skutki odwrotne od oczekiwanych przez wnioskodawcę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo migracji części odbiorców telewizji płatnej do platform internetowych, niezarejestrowanych w Polsce, a nawet serwisów pirackich - podkreślają we wspólnym stanowisku izby samorządu gospodarczego mediów i telekomunikacji.

Miejsca

Opinie (333) ponad 20 zablokowanych

  • Kto obecnie ogląda telewizję w XXI wieku, w dobie internetu ?
    Stare dziadki, psychiczni pisowcy, patologicznie bezrobotni, kury domowe, patolnia od 500+. Telewizor służy głównie do tego aby podłączyć laptopa albo konsolę.

    • 6 11

  • Aktualnie najtańsze pakiety to nic innego jak DVB + kilka marnych FTA (1)

    I to jest przyczyna rezygnacji, kablówki chcą zarobić na czymś co jest bezpłatne.

    • 5 2

    • Skąd darmowe?

      Kto powiedział Ci że to jest bezpłatne? To znaczy że nie płacisz podatku? I uważasz że inni też nie płacą w tym Operatorzy? Hahahah. Powielana bzdura

      • 0 1

  • Uff Właśnie skończyła mi się umowa z Vectrą

    A poza tym od dłuższego czasu planowałem przejść zupełnie na internet. W tv od paru lat nie ma nic ciekawego do oglądania. Filmów przez reklamy nie da się oglądać. Nawet discovery zeszło na psy.

    • 15 0

  • Ziemiec Ci prawdę powie...

    Holecka Ci wskaże drogę,

    • 20 1

  • Do wyborów nic nie zrobią :) Bo ten kto zabiera traci glosy

    • 6 1

  • Tyle co rozdaje rząd dla Rydzyka i na Kościół to powinno tą sumę podzielić przez każdego obywatela i jemu dac
    Każdy obywatel spokojnie miałby 1000+
    I co kto pójdzie do wyborów Frekwencja gwarantowana
    Oj Kościół by płakał

    • 14 5

  • Rezygnacja na 100%

    W połowie lipca kończy mi się 2-u letni okres promocyjny w UPC z tego też względu złożę rezygnację z TV,ale nie wiem co zrobić z internetem.Jak rząd potraktuje internet ? Kupuję dekoder i antenę.Tak naprawdę to kilkanaście stacji oglądam.Reszta to szajs,nie do oglądania.

    • 19 2

  • A czym się różni telewizja komercyjna od państwowej?

    Dlaczego mam dopłacać komuś do biznesu, mimo tego że bez problemu utrzymują się reklam jak telewizje komercyjne.

    Zgadzam się na Abonament państwowy tylko w momencie gdy wyłączą wszystkie reklamy

    • 18 0

  • Rezygnacja z UPC

    Co raz więcej śmieciowych kanałów w kablówce. Nie można płacić tylko za kanały, które się ogląda. Opłata jest za cały przesycony reklamami śmietnik programowy.
    Tysiące razy powtarzane idiotyczne reklamy oraz w kółko te same filmy są nie do wytrzymania. Ucieczka na inny kanał nic nie daje. Wszędzie nas znajdą. Po godzinie 22 nie powinno być reklam dłuższych ni 3 min. ale nie one muszą trwać minimum 15 minut, bo trzeba trzepać kasę ile się tylko da. Wygląda na to, że pazerne kablówki przejdą do historii. Pojawią się tacy sprzedawcy, którzy będą sprzedawać to co klient chce, a nie idiotyczne pakiety. I oby jak najszybciej. Kto pierwszy to zrozumie i zrobi ten wygra.

    • 21 0

  • Przeczytane w sieci (1)

    Czy trzeba płacić abonament? O to jest pytanie.
    Jeśli tak to dlaczego kasę otrzymuje tylko TVP a nie Polsat, TVN, WP, TV4 itd.?
    Czy przekazanie danych abonentów to złamanie prawa ? Pewnie tak. Bo dla czego Poczta Polska ma otrzymać te dane? A nie całkiem nowa instytucja? Czy Poczta Polska ma prawo wejść do mieszkania? NIE. Nawet Policja nie ma prawa wejść , chyba ze sami ich zaprosimy lub wpuścimy albo jest dokonywane przestępstwo to Policja ma prawo wejść. Ale Jeśli nie to musi mieć nakaz od prokuratora. A co dopiero Poczta Polska. Brak uprawnień. Druga istotna rzecz jest w tym że TVP (TVPiS) jest spółka akcyjna a taka musi podpisać umowę z klientem. Czy z kimś z nas podpisała? NIE. I może sobie krzyczeć. Zmienili status firmy aby obejść przepisy tz. ustawy kominowej. To strzelili sobie w stopę. Teraz płacz. A niech w cholerę zakodują i to wszędzie ten syf. W Muxach , platformach , kablówkach . Niech sprzedają kartę rozkodowująca dla tych co płaca i po sprawie. Aby chcieć kasę proszę coś dać w zamian , a nie PROPAGANDĘ SUKCESU PIS I Pieśni pochwalne dla Jarosława, oraz Smoleńsk i żołnierze wyklęci . Wracając to ci co płaca to robią z przyzwyczajenia , a i czytałem że jak ktoś się znajdzie i założy sprawę o zwrot niesłusznie płaconego abonamentu to dopiero pogrąży TVPiS i Kurskiego. Polak z natury przekorny i za żadne skarby nikt go nie zmusi do płacenia abonamentu.

    • 25 5

    • Głos rozsądku :)

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane