- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (75 opinii)
- 2 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (30 opinii)
- 3 150 mld zł na elektrownię jądrową (172 opinie)
- 4 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
- 5 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (45 opinii)
- 6 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
Klienci skarżą się na umowy z Energą Obrót. Spółka zapowiada audyt
Klienci Energi Obrót coraz liczniej zgłaszają swoje obiekcje co do sposobu zawierania aneksów do umów na dostawy energii elektrycznej. Wielu z nich skarży się, że nie są rzetelnie informowani o warunkach nowych umów i związanych z tym kosztów. Często oferowana jest im umowa z dodatkową opłatą handlową, przez co rachunki są wyższe nawet o kilkaset złotych w skali roku. Spółka informuje, że przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Zaczęło się już od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdzone zostaną partnerskie punkty sprzedaży.
Opłata handlowa podwyższa rachunki
Gdy pan Kamil zorientował się, że umowa nie jest dla niego korzystna, udał się do punktu obsługi klienta w celu zmiany taryfy na G11.
Zawyżone rachunki za prąd
- Mogłem tego dokonać po uiszczeniu kary za zerwanie umowy przed terminem, jednakże bardziej mi się to opłacało, niż przez prawie dwa lata płacić dodatkowo opłatę handlową za nic. Na wezwaniu do zapłaty kary widnieje informacja, że kara może zostać umorzona, jeżeli podpiszę nową umowę z Energą. Jestem nadal ich klientem i mam nową umowę, ale taryfa G11 nie zawiera comiesięcznej opłaty handlowej, stąd potrzeba zapłaty kary. Wielu znajomych lub znajomych znajomych ma ten sam problem i również odstąpili od tej taryfy - dodaje pan Kamil. - Wśród samych moich znajomych jest kilka osób z identycznym problemem. Kiedy w punkcie obsługi klienta rozwiązywałem umowę z felerną taryfą, w kolejce stały trzy osoby z tym samym tematem. Po przeliczeniu okresu umowy i miesięcznej opłaty handlowej wychodzą często bardzo wysokie kwoty. Energa opłatę handlową definiuje jako: "Opłata związana z obróbką danych do wystawienia faktury za zużytą energię elektryczną. Opłata handlowa obejmuje w szczególności wystawienie i przesyłanie faktur, rozliczanie, utrzymanie baz danych i zasobów informatycznych związanych z rozliczeniami". Osoby z tą taryfa nie są świadome, a przy reklamacjach wysokich rachunków za prąd czytają w odpowiedzi, że wzrosły ceny prądu. Oczywiście to prawda, ale bez opłaty handlowej będą one dużo niższe.
Klienci Energi Obrót czują się oszukani
Agentom reprezentującym Energę Obrót zarzuca się, że często nie tłumaczą dokładnie umów osobom w podeszłym wieku. Przez co są one nie do końca świadome, na jakie warunki się godzą, podpisując umowę.
Rachunki za prąd znów wyższe. Nowa taryfa Energi i opłata mocowa
- W 2019 r. mój tata został zmanipulowany przez telemarketerów. Skutków tej czynności nie dało się odwrócić. Ceny związane z usługą dystrybucji energii elektrycznej są wielokrotnie zawyżane i nie mam teraz jak skontaktować się z firmą ( telefonicznie, mailowo, osobiście, listownie - nic nie przynosi rezultatu) - opowiada pani Emilia. - Rachunki wzrosły o kilkadziesiąt złotych każdego miesiąca. Przed ofertą Mega Zysk i tak były wysokie, bo wynosiły 300 zł. Po zmianie umowy 350 zł. Opłat przesyłowych, mocowych, zmiennych i stałych jest masa. Teraz mają być jeszcze podwyżki. Firma Energa uchodzi za uczciwego dostawcę, a wielu ludzi starszych czuje się naciągniętych. W naszym kraju dysponują oni głodowymi emeryturami i nie może być społecznego przyzwolenia na takie praktyki. A co jeśli taka osoba nie ma obrońcy - młodszego, bardziej obeznanego z nowoczesnym światem? Do kogo ma pójść? Kiedy otrzyma swoje pieniądze z powrotem? Za pięć lat, kiedy już umrze?
- Nie tylko partnerzy handlowi firmy Energa wprowadzali w błąd odbiorców energii, ale także pracownicy etatowi firmy. W styczniu 2020 r. w biurze obsługi klienta na ul. Kartuskiej, róg Łostowickiej podpisałem aneks do umowy gwarantujący przez dwa lata stałą ceną na energię. Nie poinformowano mnie o skutkach finansowych tych zmian. W rachunkach od stycznia do maja 2020 r. naliczano mi opłatę handlową każdorazowo po 55,99 zł brutto. Po kilku reklamacjach udało mi się wycofać w czerwcu z tego aneksu bezkosztowo, chociaż aneks zwierał klauzulę naliczenia kar za zerwanie umowy - informuje pan Edmund.
Będzie audyt sieci sprzedaży Energi
Sama spółka broni się, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych, włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni.
Na polecenie Daniela Obajtka, prezesa zarządu PKN Orlen, który jest właścicielem Energi, przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Spółka zaczyna od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdza partnerskie punkty sprzedaży. Energa zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości co do sposobu i przebiegu procesu zawarcia umowy z partnerem zewnętrznym działającym na rzecz spółki klient może się skontaktować ze spółką osobiście, telefonicznie oraz przez stronę internetową spółki. Każdorazowo zgłoszenie podlega szczegółowej i indywidualnej analizie.
Jak wyjaśnia Energa, jedynie rozliczenie klienta na podstawie taryfy zatwierdzonej przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nie zawiera opłaty handlowej.
- Spółka ma szereg ofert, w ramach których poza sprzedażą energii elektrycznej klient zyskuje dodatkowe usługi i korzyści. Każda z umów zawieranych w ramach oferty zawiera opłatę handlową. Wynika ona z kosztów obsługi handlowej, jakie są związane ze świadczeniem klientowi usług, oraz dodatkowych korzyści. Wszystkie składniki cenowe oferty, zgodnie z procedurą, powinny zostać przedstawione klientom przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy - tłumaczą przedstawiciele Energi. - Do każdej umowy klient powinien otrzymać regulamin określający w szczegółach korzyści, które wynikają z oferty, oraz warunki cenowe. Podpisując umowę, klient potwierdza, że zapoznał się ze wszystkimi dokumentami i je akceptuje.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-04-14 07:09
(24)
A mi pani w galerii morena w oczy mówiła, że nie ma innej możliwości niż tylko umowa z bonusem, że oni już innych umów nie prowadzą, nie mają, tylko takie z dodatkami. 10 telefonów później okazało się, że jednak jest umowa bez dodatków. Niesmak pozostał. Do galerii morena do punktu też już nie chodzę. Niestety trzeba dwa, a w przypadku tej firmy to z pięć, razy sprawdzić i to u różnych osób, zanim się coś podpisze. Nie polecam.
- 277 0
-
2023-03-13 22:05
Na kartuskiej taka sama sytaucja.
Piodpisałem umowę w 06.2022 roku a już 01.2023 nie obejmowała mnie tarcza ochronna i zapłicłem w styczniu tyle ile za dwa miesiące w 2022. Po zerwaniu umowy (z opłatą handlową) i rządaniem przejścia na ofertę ze stawką urzędową (bez handlowej opłaty itp) rachunek wrócił do normy.
- 0 0
-
2022-11-17 18:30
Ja przed chwilą rozmawiałem ze sprzedawcą przez tel. Powiedziala mi to samo
- 0 0
-
2021-08-13 12:56
Potwierdzam
Też zostałem oszukany. Przez kilka minut kłóciłem się z ......... , że inni sprzedawcy- ja dałem przykład PGE, bo tam mam inną umowę w przypadku taryfy G11 nie pobierają opłat handlowych, a ta ...... u nas tak nie jest i jest w każdej umowie. Trudno 240 zł w piach, ale za 2 lata na mnie już nie zarobią, nawet jak by u innego sprzedawcy było drożej. Chodzi o zasady.
- 3 0
-
2021-06-14 11:11
Dokładnie w galerii Morena nam kobieta wcisnęła na siłę taryfkę G11k jako G11. Mimo jasnego przekazania informacji, że interesuje nas wyłącznie taryfa podstawowa G11 bez żadnych zobowiązań bo będziemy likwidować jeden licznik, to i tak wbiła G11 k w dolnym apostrofie co by za bardzo widać nie było.
Absolutnie nie wspomniała, że to jednakDokładnie w galerii Morena nam kobieta wcisnęła na siłę taryfkę G11k jako G11. Mimo jasnego przekazania informacji, że interesuje nas wyłącznie taryfa podstawowa G11 bez żadnych zobowiązań bo będziemy likwidować jeden licznik, to i tak wbiła G11 k w dolnym apostrofie co by za bardzo widać nie było.
Absolutnie nie wspomniała, że to jednak G11k z dodatkowymi opłatami.
Rozwiązaliśmy umowę i przy ponownym podpisywaniu w innym punkcie znowu było wciskanie G11k.
Mogą sobie robić audyty. To dla mnie jest celowe działanie.- 9 0
-
2021-05-20 19:13
Kontakt
A w jaki sposób zerwali Państwo umowę i zawarli nową, korzystną dla siebie? Obawiam się że kolejny pracownik wprowadzi nas w błąd i naciągnie. Możecie polecić konkretny punkt obsługi w Gdańsku i okolicach?
- 0 0
-
2021-05-04 16:44
To samo też w galerii Morena trzy lata takich opłat
- 0 0
-
2021-04-16 18:34
nie ma tam już tego punktu btw
- 0 0
-
2021-04-15 14:47
Tak samo powiedziała mi Pani w Rivierze- a dodatkowo ta opłata handlowa najniższa to ponad 20 złotych miesięcznie. :) Czyli kłamią w żywe oczy.
- 6 0
-
2021-04-14 18:06
Miałam to samo.. W koncu sama zmienilam sobie taryfe przez strone internetowa i o dziwo byla tam taryfa podstawowa bez opłaty handlowej!
- 5 1
-
2021-04-14 13:49
Miałem tak samo
Dowiedziałem się że nie można inaczej
- 3 0
-
2021-04-14 11:07
(2)
Art. 286 § 1. kodeksu karnego opisuje te sytuacje.
- 5 0
-
2021-04-14 13:35
(1)
i co mam liczyć na niezawisłośc sądów ? - zaraz obajtek poleci do ziobry że przez niego premii nie będzie ... znaczy się będzie ale nie miliard tylko 80 milionów
- 8 0
-
2021-04-14 18:37
Na sądy mógłbyś liczyć bo tylko kilkudziesięciu się sprzedało za dodatki funkcyjne
Najpierw musiałbyś przejść przez prokuraturę ...
- 6 0
-
2021-04-14 10:28
należy składać skargę do Energi, najłatwiej przez ich portal (4)
warto podać imię i nazwisko osoby, która was oszukała - powinno być na umowie. Jeśli odrzucą to załatwiać to przez UOKiK - sprawa jest im już znana
- 11 0
-
2021-04-14 10:37
Składanie skargi do Energi nic nie daje (3)
Jak odkryłam tego samego dnia, że mnie oszukali (a domagałam się jasno i kilkakrotnie najtańszej oferty - jak wróciłam z problemem handlarka poinformowała mnie, że powinnam domagać się najtańszej taryfy, a nie oferty, to moze by mi się udało, bo dla nich to są dwie różne rzeczy (sic!)) to napisałam skargę na handlarkę oraz reklamację. Obie zostały odrzucone jako bezzasadne. Wniosek jest prosty - punkty sprzedaży to tylko płotki, które spełniają odgórne wytyczne Spółki
- 30 1
-
2021-04-15 07:59
Można odstąpić od umowy - 14 dni (1)
Moja mama podpisała i odstąpiła
- 7 1
-
2021-09-09 21:47
Tylko gdy zawierasz umowę zdalnie. W punkcie obsługi to nie jest zdalnie.
- 0 0
-
2021-04-14 11:44
zależy kiedy to było
teraz zrobiło się sporo szumu, więc zaczęli zmieniać taryfy bez opłaty karnej. Jeśli tego nie zrobią to należy zgłosić do UOKiK. Oczywiście warto żądać zwrotu nadpłaconych faktur z odsetkami.
- 9 0
-
2021-04-14 08:48
na umowie jest imię i nazwisko (3)
tego co was oszukał
- 29 0
-
2021-04-14 10:06
(2)
możesz założyć sprawę cywilno prawną - wpłacić 10% roszczonej kwoty , walczyć 5 lat , wygrać , ponieść sporo kosztów a i tak energa nie ustosunkuje się do wyroku - woli zapłacić majątek prawnikom i sie odowływac niż być fer wobec klienta i przyznać sie do błędu
- 26 0
-
2021-04-14 10:17
należy to załatwiać przez UOKiK (1)
teraz zrobiło się wokół tego sporo szumu, więc będzie o wiele łatwiej
- 20 0
-
2021-04-14 12:22
Nalezy sie zapoznać kto rzadzi uokik a kto energà
aha ci sami to sobie załatwiaj...
- 24 0
-
2021-04-14 07:29
(1)
Niestety 90% osób wybierze G11k, bo nie mają świadomości na co się piszą. Żeby wybrać G11 to jest droga przez mękę. A jak budujesz dom, to na czas budowy wciskają taryfę C11 przeznaczoną dla przedsiębiorstw i nawet jeśli zużycie masz 0kWh, to opłaty stałe wynoszą około 200zł...
- 37 0
-
2022-04-16 18:10
A jaka taryfe wybrac
Na czas budowy ?
- 0 0
-
2021-04-15 16:21
Ludzie prezesa
Przecież tam są teraz w zarządzie ludzie od p. Obajtka. Na pewno wszystko zostanie wyjaśnione i będzie dobrze :)
- 38 22
-
2021-04-14 08:52
Do mnie 3x dzwoniono i raz akwizytorzy przyszli do domu (6)
Za każdym razem jak odmawiałam podpisania umowy wręcz mnie zastraszali i budowali emocjonalną presję, co to teraz będzie jak nie podpiszę, jak wielkie bedą rachunki, że jest podwyżka, że sama będę sobie winna jak nie podpiszę etc. W tej chwili z obrzydzeniem myślę o tej firmie i jestem przekonana, że wiele osób 60+ ugięło się pod presją jaką tworzyli pracownicy tej firmy nie umiejąc stawić jej czoła.
Raczej będę szukać innego operatora bo nie zgadzam się, żeby mnie tak traktowano.- 97 2
-
2021-04-16 06:06
Operator
Operator jest jeden Energa dystrybutor energii ,do którego płacimy za przesył, a sprzedawców bez liku..
- 1 0
-
2021-04-15 13:32
też miałam takie telefony
Najpierw poprosiłam, żeby mi przysłali umowę, żebym sobie na spokojnie przeczytała, zobaczyłam tam doliczone 20 zł co miesiąc opłaty handlowej. Kiedy konsultantka zadzwoniła do mnie, nawet nie zapytać czy mi warunki odpowiadają, tylko potwierdzić, że umowa wchodzi w życie, a ja powiedziałam, że nie wyrażam zgody, ta na mnie podniosła głos i
Najpierw poprosiłam, żeby mi przysłali umowę, żebym sobie na spokojnie przeczytała, zobaczyłam tam doliczone 20 zł co miesiąc opłaty handlowej. Kiedy konsultantka zadzwoniła do mnie, nawet nie zapytać czy mi warunki odpowiadają, tylko potwierdzić, że umowa wchodzi w życie, a ja powiedziałam, że nie wyrażam zgody, ta na mnie podniosła głos i sugerowała, że jestem głupia, że nie chcę takiej świetnej umowy podpisać. Wmawiała mi, że nie rozumiem zapisów i to wcale nie wyjdzie drożej niż to, co dotąd płaciłam. Na szczęście nie da się mnie łatwo zastraszyć, ale przypuszczam, że dużo osób ugięło się pod tak chamskim naciskiem.
- 5 0
-
2021-04-15 01:22
ja poszczułem psem i juz nie przychodzą
a telefonu byle łajzie nie udostepniam, wiec niech dzwoni na Berdyczów
- 0 0
-
2021-04-14 12:19
Obajtkowe standarty sà wdrożone
Teraz jego popleczniczka prowadzi biznes więc płacić i nie jęczeć szczegolnie wyborcy...
- 8 0
-
2021-04-14 11:11
(1)
Do mnie przestali dzwonic jak w chamski i wulgarny sposob zaczalem na nich wrzeszczec. Dumny z tego nie jestem ale zadzialalo. Najchetniej odcialbym sie od energi ale niestety nie da sie zmienic dostawcy. Nie potrafia wyslac poprawnie faktury, strone z rachunkami potrafia wylaczyc na cale tygodnie, myla sie w rachunkach. Gdyby nie to, ze sa monopolem to dawno by upadli. Ta firma powinna byc wyrugowana z rynku i to nie przez przejecie przez inna tylko przez rozgonienie jej na 4 wiatry.
- 18 0
-
2021-04-14 11:42
na oszustów, trzeba po chamsku
nie ma co się ciaćkać
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.