- 1 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (117 opinii)
- 2 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (53 opinie)
- 3 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (239 opinii)
- 4 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (247 opinii)
- 5 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (176 opinii)
- 6 Luksusowy statek na Westerplatte (14 opinii)
Kolejne miliony na inwestycje w DCT Gdansk
DCT działa już od 10 lat. W tym czasie terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU. A to nie koniec. Władze DCT zapowiadają kolejny program inwestycyjny o wartości 280 mln zł.
Po uruchomieniu w 2007 r. terminal kontenerowy DCT Gdańsk posiadał jedno głębokowodne nabrzeże przeładunkowe i wyposażony był w trzy suwnice nabrzeżowe STS, osiągając roczną zdolność przeładunkową na poziomie 500 000 TEU (kontenerów dwudziestostopowych). W ciągu dziesięciu lat działalności terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU, co czyni go największym terminalem kontenerowym na Morzu Bałtyckim.
Aktualnie DCT Gdańsk dysponuje głębokowodną linią nabrzeżową o długości 1,3 km, posiada 11 suwnic nabrzeżowych STS i rocznie obsługuje ponad 460 statków, w tym 100 największych na świecie kontenerowych statków oceanicznych. DCT Gdańsk umożliwia Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego między Europą a Azją. W 2017 r. terminal przeładuje ponad 1,5 mln TEU, regularnie obsługując zawinięcia największych kontenerowych statków na świecie.
A przed DCT kolejne wyzwania, czyli nowy inwestycyjny program rozwojowy o wartości 280 mln zł.
- Nowa inwestycja potwierdza wiarę inwestorów i akcjonariuszy DCT w przyszłość gospodarczą Polski oraz potencjał DCT w świadczeniu najwyższej jakości usług z korzyścią dla wszystkich klientów - powiedział Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT Gdańsk. - DCT Gdańsk jest jednym z najbardziej efektywnych łączników z rynkami zlokalizowanymi w obrębie Morza Bałtyckiego, jak również stanowi konkurencyjną ofertę obsługi rynków wewnątrzlądowych takich jak Czechy, Słowacja czy inne sąsiadujące z Polską kraje. DCT Gdańsk jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.
Nowa inwestycja zakłada doposażenie istniejącego głębokowodnego nabrzeża przeładunkowego T2 w dwie dodatkowe suwnice STS, których parametry sytuują je wśród największych tego typu urządzeń na świecie. Wspierane będą one przez pięć nowych elektrycznych suwnic placowych RTG. Odpowiednio zwiększona zostanie także powierzchnia placów składowych. Ponadto, obecnie istniejący kompleks bramowy dla samochodów ciężarowych zostanie całkowicie zautomatyzowany i zoptymalizowany, aby kierowcy nie musieli wysiadać z pojazdów podczas przekraczania granicy terminalu, co nie tylko podniesie poziom bezpieczeństwa ich obsługi, ale uczyni cały proces wydajniejszym.
Jednym z kluczowych elementów nowej inwestycji będzie znaczące podniesienie intermodalnej zdolności operacyjnej. Rozbudowa bocznicy kolejowej o dwa dodatkowe tory oraz wydłużenie do maksymalnej dopuszczalnej obecnie długości w Europie wszystkich torów do 750 metrów stworzy klientom prowadzącym działalność w niemających dostępu do morza krajach, takich jak Czechy czy Słowacja, atrakcyjną kosztowo oraz niezawodną i wydajną alternatywę dostępową do zlokalizowanych w tych państwach centrów logistycznych i przeładunkowych.
Przygotowany program inwestycyjny zostanie ukończony w ciągu najbliższych trzech lat, wzmacniając pozycję DCT Gdańsk jako unikalnej platformy logistyczno-transportowej umożliwiającej obsługę handlu międzynarodowego w sercu Morza Bałtyckiego oraz najbardziej optymalnej i konkurencyjnej kontenerowej bramy do Polski i Europy Środkowo-Wschodniej.
Rozbudowa DCT, nowe suwnice.
Miejsca
Opinie (138) 1 zablokowana
-
2017-10-08 16:30
El qatro
Sukces poganos sukces. Miliony w inwestycje i miliony transferowane do australii a gdzie w tym wszystkim wyzyskiwany szary pracownik?
- 12 3
-
2017-10-08 16:51
kolejne miliony a ile to da miejsc pracy konkretnie ? minus ekipa co dostanie robotę po znajomości. (1)
Poproszę konkrety, a nie jakieś alko życiowe filozofie, hejt, żal albo inne internetowe g*wna.
- 8 0
-
2017-10-08 18:50
Po znajomosci? Haha
- 1 0
-
2017-10-08 16:59
(1)
a w hamburgu to niemieckie terminale czy kapital obcy
- 7 0
-
2017-10-08 20:13
Gamoniu w Polsce nik takiego terminalu nie wybuduje znaczy zarząd portu Gdańsk.Bo niema takiej kasy i to zawsze państwowe a prywatne wybudował i jest .Niemasz pojecia to nie pisz bzdur.
- 2 2
-
2017-10-08 17:26
...
Zwykli wyzyskiwacze i niegodziwcy!!! Kierowcy zwalniaja się na potęge bo to zwykla korporacja. Patrza tylko jak tu tania sile robocza zwerbowac a stawki za usługi pewnie podobne jak na zachodzie. Zreszta wystarczy popatrzeć czyim kosztem tak sie rozwijają w ekspresowym tempie.
- 14 1
-
2017-10-08 17:37
Dct=brama biedy europy
- 10 3
-
2017-10-08 17:44
.
Mowisz ze mam "se" znaleźć lepszą? Idz do szkoly chlopczyku.
- 5 4
-
2017-10-08 17:46
Za grosz szacunku
O załodze w wywiadach się już nawet nie wspomina zarząd sam osiągnął sukces
- 11 1
-
2017-10-08 17:48
A co on ma wspólnego z DCT? Nie jedzie zobaczyć do Vistalu jak jego walka z farmami wiatrowymi i zwrot VAT u dopiero na koniec roku doprowadziły firmę do upadlosci
- 3 2
-
2017-10-08 17:53
a teraz do tych co szczekają np na remonty traktu św Wojciech (2)
PRUSZCZ ma dosyć pchania kontenerów przez centrum miasta dzień i noc jadą dmuchane materace z china czas walnąćim podatek lokalny i kary za zatrucie środowiska naturalnego i niech sobie wioza kontenery przez zaspy i inne wrzeszcze a nie da się wyjechać z Gdańska inaczej jak przez Pruszcz
- 1 5
-
2017-10-08 17:58
(1)
O czym ty bredzisz śledziu co w Pruszczu nigdy nie był? Kontenery jadą Sucharskiego i dalej obwodnicą
- 2 1
-
2017-10-08 18:04
pociągiem nieuku
Pociągiem towarowym a nie kuszetka E 65 Ale ty nie wiesz dobro jest
- 2 2
-
2017-10-08 18:02
Kiedy porządny parking (1)
Parking - dla kierowców - mógło to być trójmiejskie centrum TRUCK coś jak PORT - RADOMSKO. WC prysznice czyste, RESTAURACJA, SKLEP 24H,
3miasto tyle tirów a jeszcze tego nie ma !!!- 6 4
-
2017-10-08 20:24
Po co tobie taki truckstop jak tylko tam bys zajechal odpryskal się pod kolo zciagnol magnes i pojechał dalej to do takich operacji nie trzeba parkingu.Zacznijcie jeździć normalnie ns kartę i za pieniądze to wtedy będzie sens budowy takiego truck stopu bo tam zajedziesz zatankujesz zjesz pozadny obiad bo będzie ciebie na niego stać i zapłacisz za ten parking by bezpiecznie stać na pauzę ale na kontenerach caly czas sie jedzie nawet załadunku w DCT musza być na magnesie by pryncypala nie wkurzyć ze się nie dało.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.