• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne miliony na inwestycje w DCT Gdansk

VIK
8 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W październiku 2017 r. przypada dziesięciolecie działalności operacyjnej DCT Gdańsk. Z tej okazji do DCT przybył wicepremier Mateusz Morawiecki, którego po terminalu oprowadził prezes Cameron Thorpe. W październiku 2017 r. przypada dziesięciolecie działalności operacyjnej DCT Gdańsk. Z tej okazji do DCT przybył wicepremier Mateusz Morawiecki, którego po terminalu oprowadził prezes Cameron Thorpe.

DCT działa już od 10 lat. W tym czasie terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU. A to nie koniec. Władze DCT zapowiadają kolejny program inwestycyjny o wartości 280 mln zł.



Po uruchomieniu w 2007 r. terminal kontenerowy DCT Gdańsk posiadał jedno głębokowodne nabrzeże przeładunkowe i wyposażony był w trzy suwnice nabrzeżowe STS, osiągając roczną zdolność przeładunkową na poziomie 500 000 TEU (kontenerów dwudziestostopowych). W ciągu dziesięciu lat działalności terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU, co czyni go największym terminalem kontenerowym na Morzu Bałtyckim.

Aktualnie DCT Gdańsk dysponuje głębokowodną linią nabrzeżową o długości 1,3 km, posiada 11 suwnic nabrzeżowych STS i rocznie obsługuje ponad 460 statków, w tym 100 największych na świecie kontenerowych statków oceanicznych. DCT Gdańsk umożliwia Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego między Europą a Azją. W 2017 r. terminal przeładuje ponad 1,5 mln TEU, regularnie obsługując zawinięcia największych kontenerowych statków na świecie.

A przed DCT kolejne wyzwania, czyli nowy inwestycyjny program rozwojowy o wartości 280 mln zł.

- Nowa inwestycja potwierdza wiarę inwestorów i akcjonariuszy DCT w przyszłość gospodarczą Polski oraz potencjał DCT w świadczeniu najwyższej jakości usług z korzyścią dla wszystkich klientów - powiedział Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT Gdańsk. - DCT Gdańsk jest jednym z najbardziej efektywnych łączników z rynkami zlokalizowanymi w obrębie Morza Bałtyckiego, jak również stanowi konkurencyjną ofertę obsługi rynków wewnątrzlądowych takich jak Czechy, Słowacja czy inne sąsiadujące z Polską kraje. DCT Gdańsk jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.
  • Terminal DCT to jedno z tych miejsc na gospodarczej mapie Trójmiasta, które chętnie odwiedzają politycy. Na zdjęciu:  Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych w DCT, Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT oraz wicepremier Mateusz Morawiecki.
  • W czerwcu tego roku DCT odwiedził Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
  • W maju 2015 roku gdański terminal odwiedził ówczesny minister gospodarki Janusz Piechociński.
  • W 2011 roku DCT z bliska podziwiał ówczesny wicepremier Waldemar Pawlak.
  • DCT z bliska w 2011 podziwiał też prezydent Lech Wałęsa.
  • Z wizytą w DCT w 2011 roku była też mocna reprezentacja resortu infrastruktury, czyli minister Cezary Grabarczyk oraz wiceminister od spraw morskich Anna Wypych-Namiotko.

Nowa inwestycja zakłada doposażenie istniejącego głębokowodnego nabrzeża przeładunkowego T2 w dwie dodatkowe suwnice STS, których parametry sytuują je wśród największych tego typu urządzeń na świecie. Wspierane będą one przez pięć nowych elektrycznych suwnic placowych RTG. Odpowiednio zwiększona zostanie także powierzchnia placów składowych. Ponadto, obecnie istniejący kompleks bramowy dla samochodów ciężarowych zostanie całkowicie zautomatyzowany i zoptymalizowany, aby kierowcy nie musieli wysiadać z pojazdów podczas przekraczania granicy terminalu, co nie tylko podniesie poziom bezpieczeństwa ich obsługi, ale uczyni cały proces wydajniejszym.

Jednym z kluczowych elementów nowej inwestycji będzie znaczące podniesienie intermodalnej zdolności operacyjnej. Rozbudowa bocznicy kolejowej o dwa dodatkowe tory oraz wydłużenie do maksymalnej dopuszczalnej obecnie długości w Europie wszystkich torów do 750 metrów stworzy klientom prowadzącym działalność w niemających dostępu do morza krajach, takich jak Czechy czy Słowacja, atrakcyjną kosztowo oraz niezawodną i wydajną alternatywę dostępową do zlokalizowanych w tych państwach centrów logistycznych i przeładunkowych.

Przygotowany program inwestycyjny zostanie ukończony w ciągu najbliższych trzech lat, wzmacniając pozycję DCT Gdańsk jako unikalnej platformy logistyczno-transportowej umożliwiającej obsługę handlu międzynarodowego w sercu Morza Bałtyckiego oraz najbardziej optymalnej i konkurencyjnej kontenerowej bramy do Polski i Europy Środkowo-Wschodniej.

Rozbudowa DCT, nowe suwnice.

VIK

Miejsca

Opinie (138) 1 zablokowana

  • (1)

    Jakiś czas temu morawiecki był w Gdyni w vistalu a teraz ni ma vistalu . Odwalcie się od pomorza !!! Już my sobie doskonale radzimy bez państwowych rządowych brudnych łap

    • 9 3

    • To widac ze dct jest nastepna...

      • 0 0

  • ucz się, Mati, ucz

    Tak się robi interesy z których twój obecny pracodawca ma figę z makiem.
    Zarabia australiski emeryt a stado polskich impotentów powtarzało "nie da się, nie opłaca się".
    Buduj Gdynię albo idź w cholerę...

    • 3 2

  • Czy to jeszcze polski port ? (2)

    Szkoda, że port gdański przechodzi w ręce międzynarodowej korporacji, a zyski będą płynąć za granicę. Z czego się cieszyć, że będą dodatkowo wyzyskiwać Polaków na polskiej ziemi ? Trzymam kciuki za Gdynię. Może oni zainwestują w rozwój polskie pieniądze. To przecież prawdziwie polskie okno na świat

    • 5 6

    • DCT to nie Port Gdański

      Jedyny punkt wspólny to teren dzierżawiony od portu. I czynsz, o który trwają ciągłe targi.
      Przedsięwzięcie jest całokowicie finansowane przez australijski fundusz emerytalny i unijne dofinansowania. No bo na terenie Unii działa podmiot... ;)
      My możemy się jedynie oblizywać... Lub rozpocząć długi wyścig na dochodzenie.
      Prawdziwym przeciwnikiem jest Hamburg i Petersburg.

      • 5 0

    • Terminale kontenerowe w Gdyni maja zagranicznych wlascicieli

      • 5 0

  • A gdzie kaski? Po ostrzeżeniu im...

    • 11 0

  • (8)

    Jaki by się artykuł o Dct nie ukazał to zawsze sa narzekania pracowników a w szczególności bolą ich plecy piszą o rehabilitacjach itd.Jezeli jest artykuł o BCT niema tam takich skarg ze plecki bolą.Myślę ze od tego nie rubstwa bola plecy a tej młodzieży co tam pracują ta w glowkach się poprzewracało bo maja tak dobrze.Jednym słowem przeszkolę tam jest w tym DCT

    • 4 13

    • Bo to komentarze zazdrisnikow z Gdyni

      • 3 3

    • ..

      Jakbys sie domyslil dlatego, ze mlodzi pracownicy wiedza co to internet i go wykorzystuja by wykrzyczec co ich boli, natomiast w BCT srednia wieku jest znacznie wyższa i tam inaczej wyrazaja niezadowolenie. Co to jest przeszkole?

      • 4 4

    • (1)

      Artykuł o BCT? A ż jakiej okazji tam coś się dzieje jeszcze?

      • 4 1

      • Będzie artykuł o BCT - raz w roku, w lecie zawsze jest, bo się tam dzieje, oj dzieje.

        Dzień otwarty się dzieje, tysiące ludzi zjeżdżają z całego regionu, zjadają tony waty cukrowej, oglądają kontenery i sprzęt przeładunkowy, spacerują po Nabrzeżu Helskim. Zwiedzających z roku na rok przybywa, więc powstała nawet wizja, żeby BCT "wyciągnąć" dalej - w morze, w formie portu zewnętrznego ! Z takiej okazji się tam dzieje !

        • 2 0

    • (1)

      Zapraszamy do naszej bajki w zeszłym miesiącu odeszło 15 kierowców także miejsce się znajdzie.

      • 4 1

      • To sie tez zwolnij i bedziesz 16 operatorem

        • 2 3

    • "...od tego NIE RUBSTWA ..." - brawo dla pracowitego, wiernego kierownictwu operatora z BCT.

      • 3 0

    • Widać jaka wykształcona osoba to napisała.

      • 1 0

  • W Gdansku kolejne inwestycje w porcie. W Gdyni wniosek o upadlosc Vistalu

    • 10 0

  • PR

    Pan Morawiecki odbija się od ściany do ściany przedstawiając co róż nowe kierunki w gospodarce. Natomiast dzisiaj liczą się nowoczesne technologie a nie porty przeładunkowe. w tym zakresie nie ma żadnych osiągnięć i nie będzie.

    • 0 6

  • ...

    DCT to zwykli wyzyskiwacze.

    • 14 1

  • Szczęśliwy (1)

    Uwaga zaraz korpo do pracy przyjdzie i zacznie się pisanie jacy to jesteśmy niewdzięczni........

    • 6 0

    • .

      No juz zaczeli:D

      • 0 0

  • (4)

    Ale wy jesteście niewdzięczni...a my sie tak staramy...

    • 5 0

    • (3)

      Pozdrawiamy.

      • 4 0

      • A teraz do roboty, tyrać, nie narzekać. (2)

        • 2 1

        • dla marketingu (1)

          W d... sobie wsadź te starania a potem idź do chirurga

          • 0 0

          • O bosze, jaki brutal.

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane