• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne wielkie kontenerowce zawiną do Gdańska

Robert Kiewlicz
21 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Od 2012 roku DCT Gdańsk zostanie połączony z wiodącymi portami azjatyckimi w ramach Pętli 3 nowego serwisu G6 obejmującego APL, Hapag Lloyd, Mitsui OSK Line, OOCL, NYK oraz Hyundai Merchant Marine. Od 2012 roku DCT Gdańsk zostanie połączony z wiodącymi portami azjatyckimi w ramach Pętli 3 nowego serwisu G6 obejmującego APL, Hapag Lloyd, Mitsui OSK Line, OOCL, NYK oraz Hyundai Merchant Marine.

Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance. Dzięki temu zwiększy się siatka połączeń kontenerowych pomiędzy Europą a Dalekim Wchodem. Nowym portem do jakiego zawijać będą oceaniczne kontenerowce został także Gdańsk. Członkowie porozumienia zaznaczają, że ich plany mogą ulec zmianie zależnie od warunków rynkowych.



Porozumienie G6 połączyło takie spółki żeglugowe jak APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line. Nowy alians ma ambicje stworzyć wiodącą sieć połączeń pomiędzy Dalekim Wschodem, a krajami Europy.
Najwięksi operatorzy kontenerowi na świecie. Najwięksi operatorzy kontenerowi na świecie.
Największe porty kontenerowe świata w 2009 roku. Największe porty kontenerowe świata w 2009 roku.
Sukces ma zapewnić flota ponad 90 statków (do 14 tys. TEU) oraz dziewięć serwisów zawijających do ponad 40 portów w Azji, Europie i basenie Morza Śródziemnego. Zintegrowana współpraca sześciu linii pozwoli lepiej dostosować produkty i usługi do wymogów rynku. Nowe serwisy zaczną funkcjonować w kwietniu 2012 roku.

Portami, dotychczas nie obsługiwanymi przez przewoźników G6, są Goeteborg i Gdańsk. Gdańsk będzie obsługiwany w ramach serwisu: Szanghaj - Ningbo - południowe Chiny - Singapur - Tangier - Rotterdam - Bremerhaven - Gdańsk - Goeteborg - Rotterdam - Dżudda - Singapur - południowe Chiny - Hong Kong - Szanghaj.

- DCT Gdańsk został umieszczony na mapie jako bałtycki port łączący Europę z Azją dwa lata temu dzięki Maersk Line - mówi Jadwiga Grabowska z DCT. - Od przyszłego roku DCT Gdańsk zostanie połączony z wiodącymi portami azjatyckimi w ramach Pętli 3 nowego serwisu G6 obejmującego APL, Hapag Lloyd, Mitsui OSK Line, OOCL, NYK oraz Hyundai Merchant Marine. Jesteśmy przekonani, że dalsze wykorzystywanie zalet DCT Gdańsk jako portu dla statków oceanicznych stworzy korzyści dla przewoźników, ich klientów oraz rynków konsumenckich Europy Środkowo-Wschodniej.

Oceaniczne przewozy kontenerowe to obecnie domena gdańskiego DCT. W styczniu 2010 roku firmy Maersk i DCT rozpoczęły rewolucję na Morzu Bałtyckim poprzez ustanowienie regularnego połączenia pomiędzy Dalekim Wschodem i Gdańskiem, obsługiwanym przez statki o pojemności 8 tys.TEU. Następnie w ramach pierwszego regularnego połączenia z Morzem Bałtyckim wprowadzono statki klasy E (do 15,5 tys.TEU).

DCT Gdańsk SA jest spółką zarejestrowaną w Polsce, będącą w większości własnością GIF II (Global Infrastructure Fund II), specjalistycznego funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Terminal DCT Gdańsk oferuje całoroczny, niezamarzający kanał podejściowy o głębokości 17 m i nabrzeże przeładunkowe o głębokości 16,5 m. Bocznica kolejowa na DCT Gdańsk (2 x 1000 m) zlokalizowana jest w sąsiedztwie nabrzeża przeładunkowego. DCT Gdańsk, jako jedyny terminal na Morzu Bałtyckim, oferuje bezpośrednie połączenie z Dalekim Wschodem. Terminal DCT sąsiaduje z położonym na terenie liczącym 100 ha Pomorskim Centrum Logistycznym, budowanym przez firmę Goodman, które zgodnie z planami rozpocznie działalność w 2012 roku, oferując polskiej gospodarce rozwiązania zaczerpnięte z koncepcji "port centric logistics".

Miejsca

Opinie (91) 1 zablokowana

  • No dobrze ale co z Gdynią,przecież tam są lepsze warunki do przyjmowania wielkich statków (13)

    • 7 130

    • do Gdyni wejdą statki max 5500-6000TEU (1)

      na DCT mogą zawijać nawet statki z 14000TEU, ale w tym przypadku będą to oceaniki 8000TEU głównie OOCL-a i jeden Hapag Lloyda.

      W Gdyni dojdzie do walki na noże pomiędzy GCT, a BCT. Jeden traci HLL i APL, a drugi OOCL-a..... to będzie walka na śmierć i życie. Większe szanse na przeżycie ma jednak BCT....

      Głównym wygranym jest bez wątpienia DCT, chyba że MAERSK wścieknie się na Wencla i wróci do Gdyni, tyle tylko że będzie musiał przesiąść się na mniejsze statki....

      • 27 4

      • A czemu na Wenzla, przecież to nie on ściągał konkurencję Maerskowi

        • 0 0

    • dlaczego lepsze?

      • 7 3

    • cos ci sie pomylilo... (5)

      DCT Gdansk to jedyny terminal na Baltyku mogacy przyjmowac najwieksze kontenerowce swiata (Maerska)...

      • 33 3

      • (1)

        Goeteborg, Arhus, mówi ci to coś.....?

        • 5 13

        • taak? ale to bardzo daleko od nas...i od Rosji

          • 9 4

      • gdańsk upadnie albo będzie tez kajaki przyjmował (2)

        tylko po co te duże u nas nie ma takiego rynku - sztucznie napompowany balon który pęknie

        • 2 30

        • po czym obudziłeś się rano z potem na czole

          • 8 2

        • Duze obsluguja serwisy swiatowe a male, lub jak wolisz kajaki to feedery obsługują porty lokalne. To nie ma nic wspólnego z rynkiem "u nas". Gdańsk stał się hubem.

          • 0 0

    • (1)

      W Gdyni nie ma lepszych warunków, duże statki nie mają szans tam wpłynąć. Dopiero są plany, żeby pogłębiać port ale to jeszcze kilka(naście) lat minie...
      Teraz trzeba siedzieć i patrzeć na wojnę BCT-GCT...

      • 6 2

      • Gdynia zaspała, a może jeszcze mocno śpi

        • 0 0

    • Hehehhehehe

      Dobre, DOBRE!... :-)

      • 1 1

    • GDYNIA Z POWROTEM STANIE SIĘ .....WSIĄ :)

      • 1 0

  • tttaa ktośkase bierze a Ci co robią na dole... (1)

    ktos kase trzepie niezla i sie rozbija na lewo na prawo a ludziom tym faktycznie ktorzy siedza u góry i na dole i to wszsytko przerzucaja w ta i z powrotem planuja itd nikt nie docenia pod wzgledem wyplat tak jakbys robil w biedronce bo ten wyzejj prezes kierownik ma biede w portfeluu zenada...

    • 10 22

    • eh

      pisz dokładniej, bo ciężko się czyta

      • 3 1

  • 6 największych spółek... (15)

    a gdzie jest MSC, w tej chwili największa firma kontenerowa świata. DCT kupiło za małe suwnice do obsługi dużych kontenerowców. Niesamowite problemy przy załadunku i rozładunku statku. Ktoś nieźle zawalił sprawę zamawiając za niskie gantry.

    • 19 14

    • największy to jest MAERSK (3)

      a MSC zawarł przymierze z CMA-CGM... ciekawe co zrobi reszta... EMC, HJN, COSCO ??

      • 5 3

      • te dane które widzimy... (2)

        są przestarzałe, MSC ma największy tonaż (łącznie ze statkami wyczarterowanymi). Maersk wycofuje się z czarterów aby utrzymać własną kurczącą się flotę.

        • 2 4

        • podaj źródło tej wiadomości. (1)

          • 2 2

          • wyniki roczne jednej z większych firm ...

            niemieckich czarterującej statki min dla Mearsk'a. Podtemat seminarium "Sytuacja floty kontenerowej na świecie w roku ubiegłym i prognozy na rok przyszły". Nazwa firmy: Reederei Claus-Peter Offen. Dane z dnia 13 Grudnia 2011 Gdynia.

            • 1 2

    • Na zdjęciu Maersk Taikung jest wyczarterowanym statkiem... (2)

      niedługo wraca do właściciela (jakiegoś Niemca). Jeśli nazwa "Maersk" jest pierwsza to jest to czarter a jeśli ostatnia(np. Ema Maersk) to statek własny. Teraz poobserwujcie ile statków Maerska zawija do Gdańska.

      • 5 1

      • napisz po prostu Rickmers Komrowski

        a nie jakiegoś niemca

        • 1 1

      • A cóż to za różnica,

        czy statek jest w czarterze, czy jest własnością linii? To tylko inny sposób finansowania floty. Tak samo, jak w lądówce - część samochodów jest własnością przewoźnika, ale większość jest w leasingu (właścicielem jest wtedy firma leasingowa). Szczerze mówiąc, to floty własnej łatwiej się pozbyć, niż wyplątać się z czarteru (czy leasingu).

        • 5 2

    • "a gdzie jest MSC, w tej chwili największa firma kontenerowa świata" (5)

      treść Twojej wypowiedzi odpowiada jakości usług oferowanych przez MSC :)

      • 5 4

      • nie wstawiam się za MSC... (4)

        nie obchodzi mnie ta firma bo nie jest moja ale denerwuje mnie jak ktoś gada tylko w superlatywach o Maersku. MSC nie obstawia takich niedochodowych linii jak Bałtyk i Europa wschodnia - nie taka ich polityka. To jest WIELKA różnica czy statek jest w czarterze lub własny!!! Wszystko zależy od rodzaju czarteru (długoterminowe, krótkoterminowe) Maersk i MSC mają przeważnie czartery do 10 lat (długoterminowe) na statki pow 8000 TEU. Jeśli chodzi o MSC to firma ta posiada kilkanaście kontenerowców 14000TEU, z tego połowę własnych. Maersk natomiast buduje pierwszy 18000TEU likwidując statki czarterowane, nawet jeśli będzie musiał zapłacić karę za zerwanie kontraktu. Statki własne trzeba utrzymywać samemu i szukać dla nich ładunku, statki wyczarterowane wymagają tylko wyszukania ładunku i opłacenie paliwa. Ostatnie słowo należy do właściciela statku a nie do czarterującego - to jest min ta różnica

        • 2 2

        • śledź jesteś i tyle MSC to mały pikuś przy MAERSK

          • 2 7

        • Różnica czarter/własność - owszem - jest. Własne trzeba kupić (albo zapłacić za zbudowanie, co na jedno wychodzi) utrzymywać i zatrudniać, a wyczarterowane zatrudniać i PŁACIĆ za utrzymanie. To taka różnica, jak kupić samochód, czy zdecydować się na długoterminowy wynajem.

          • 1 1

        • RE: nie wstawiam się za MSC...

          Ale weź pod uwagę fakt, że Maersk to nie tylko MAersk Line. ML będzie obsługiwał duże statki a mniejsze oddaje SeaGo i Safmarine, które tez jest w grupie Moller-Maersk.

          • 2 1

        • czartery-pilne

          hej
          potrzebuję pilnie danych dotyczących umów czarterowych w transporcie morskim. czy ktoś może podać źródła, gdzie znajdę info na temat ilości wyczarterowanych statków przez MSC, Maersk itd. jakie są zalety oraz wady takich umów. czy z biegiem czasu liczba liczna zawierania takich umów spada czy też rośnie.

          • 0 0

    • najwieksza firma kontenerowa jest maersk, hello. gantry nie sa za niskie, tylko ramiona sa za krotkie, problem jest tylko jeden , dluzszy czas operacji.

      • 0 2

    • co za frajerzy branzowi takie teksty to sobie w pracy uskuteczniajcie

      • 0 1

  • Dobrze że się port rozwija. (9)

    Martwi to że te towary do nas przypływają z Dalekiego Wschodu. A w związku z tym my Polacy coraz mniej produkujemy, eksportujemy.
    W ogóle cała Europa, gdyż większość firm przenosi się tam gdzie tańsza siła robocza. A Unia Europejska nic z tym nie robi.
    Bezrobocie coraz większe.

    • 12 12

    • jedne towary przypływają inne od nas wypływają.... (6)

      przy słabej złotówce eksport aż furczy, do tego stopnia, że brakuje pustych 40'hc...

      • 9 2

      • (5)

        zapytam z ciekawości, jeśli jesteś zorientowany to co konkretnie wysyłamy i gdzie ?
        Dzięki

        • 1 2

        • Masz internet to sobie poczytaj. (2)

          Cyfry nie klamia. Polski export rosnie z roku na rok 10%. wiec cos tam my Polacy produkujemy.

          • 6 1

          • (1)

            a coś oprócz naszego hitu eksportowego - palet drewnianych?

            • 1 5

            • odpady!

              • 2 3

        • Stalowe kęsy (1)

          ... od jakiegoś czasu wysyłamy do Dalekiego Wschodu stal. Moim zdaniem to fajnie, że polskie huty mają co robić. Tak więc robi się powoli brama dla Polski.

          • 6 1

          • Wysyłamy, bo jest słaby złoty. Jak się złoty wzmocni to znów przestaniemy wysyłać

            • 0 0

    • te jeden taki !!! (1)

      jak mówisz ze dobrze to czemu narzekasz ---- a jak narzekasz to czemu gadasz ze jest dobrze ---typowa mentalność lodów na wschód od odry i nysy !!!!!

      • 1 4

      • Dobrze ze się rozwija bo ludzie mają pracę a i może dzięki temu zatrudnienie wzrośnie. Ale wolałbym aby nasz kraj więcej eksportował naszych rodzimych produktów aby w całym państwie spadło bezrobocie.

        • 2 3

  • Ciekawe co teraz stanie się z GCT i GTK ? (5)

    zrobiło się trochę ciasno dla 4 terminali w 3mieście...

    • 7 6

    • Bedzie dobrze (3)

      musza byc i te mniejsze terminale na tzw. mniejsze statki feedery

      • 4 2

      • tylko co one będą wozić jeśli G6 + MAERSK zejdą 500$ poniżej rynku? (2)

        • 3 2

        • przeczytaj jeszcze raz (1)

          zanim nie znajdziesz bzdur nie kończ czytać

          • 2 2

          • bardzo merytoryczna odpowiedź ;-)

            • 0 1

    • będzie dobrze

      GTK ma szansę przyciągnąć kontenery innych armatorów do siebie.

      Przewoźnikowi będzie wygodniej zrzuć pudło na GTK i podjąć kolejne na DCT, niż jechać z pudłem do Gdyni i wracać na pusto do DCT po kolejne.

      GTK aktualnie oferuje dwa zawinęcia Unifeedera i po jednym Team Linesa oraz CMA-CGM w tygodniu. Dodatkowo GTK jest najtańszym terminalem kontenerowym w Trójmieście !

      • 5 2

  • Wszystko cudnie ..... (8)

    .... tylko teraz, gdy na ten super nowoczesny terminal wpływa statek oceaniczny to przez dwa dni wszyscy ludzie i sprzęt zaangażowani są w wyładunek kontenerów. Oznacza to, że przez dwa dni z terminalu nie wyjeżdża żaden kontener, bo nie mają wolnych ludzi ani sprzętu do załadunku kontenerów na samochody.
    Co się stanie, gdy wpływać będą 2 statki oceaniczne w tygodniu? Kontenery wydawane będą przez 3 dni w tygodniu????
    Po co im nowe połączenie, jeżeli w tej chwili nie są w stanie obsłużyć na bieżąco ruchu w porcie???!!!!

    • 21 18

    • wtedy będzie kupa Agnieszko

      • 2 3

    • Skąd masz te dane? (3)

      • 1 1

      • Z życia .... (2)

        .... tak wygląda każda środa i czwartek na DCT. Rozładunek statku = brak możliwości podjęcia kontenera z terminalu. Potwierdzi to każdy spedytor. Pozdrawiam

        • 4 3

        • w środę nie rozładowują statku

          • 2 1

        • Dzięki za info:)

          • 0 1

    • 111

      - spytaj się komora ostatnio był w Pekinie !!

      • 0 2

    • to już przeszłość.... statek wchodzi w czwartek rano, a podjęcia są tego samego dnia po 18-tej. (1)

      Info na stronie www DCT.

      • 6 1

      • Na stronie ....

        .... można napisać wszytko ;)

        • 5 2

  • ach te tabelki

    • 1 2

  • Gdańsk się rozwija (1)

    Gdynia... się, no właśnie. Zwija się, czy stagnacja ? Odpowiedzcie sobie sami.

    • 26 4

    • sie !!

      -ziom chyba nie masz pojęcia co to rozwój gospodarczy 0.24% PKB w Niemczech = ok 1% PKB w Polsce - zakładając ze jest dodatni ani Gdynia ani gdanisk tak naprawdę się nie rozwija można pisać i pisać problem leży w propagandzie medialnej "poprawności" - no partyjnej ziom!!

      • 4 10

  • Dużo mi to robi. (3)

    Rozbudować port kosztem lasów i plaż.
    W razie czego, mamy jeszcze zdjęcia żeby dzieciom pokazać, ale co tam, przecież zwykli ludzie strasznie dużo zyskają na rozbudowie a ile kapitału zagranicznego zasili polski budżet hehe, jak zawsze :P
    A teraz psioczcie sobie do woli ...

    • 5 27

    • dla jednych morze to okno na świat dla innych śmierdzące frytki i grubasy na plaży (1)

      • 7 3

      • :)

        Już widzę jak liczysz zyski z ogromnego portu :P

        • 0 3

    • Lasów i plaż mamy ponad 300 km w stronę Szczecina.

      • 5 2

  • DCT (9)

    Lece zaraz do pracy na DCT
    Zawija Maersk Evelyn (400m dł.)
    Najgorsze jest to, ze płaca marna....statki co raz to wieksze, wiecej kontenerów a pieniadze te same.

    Co wy na to?

    • 39 9

    • Nie widzi się w DCT

      wal na kasę do Tesco !!! Czekają z otwartymi rękami. Dostaniesz 1500 plnów !!

      • 14 8

    • A ja na to ze tak jest wszedzie, niby roboty coraz wiecej, obrot coraz wiekszy, ludzi nie przybywa a place od kilku lat stoją w miejscu.

      Polska rzeczywistosc ...

      • 8 5

    • (5)

      zamiast kredytu na mieszkanie zainwestuj w kredyt ~90.000 w porządny zestaw do wożenia pudeł, za pół roku w drugi, za rok w kolejne dwa... Za 5 lat wybuduj domek pod Gdańskiem :) Skorzystaj z okazji, jaką stwarza rozwój rynku przewozów.

      • 5 4

      • Przy dzisiejszej konkurencji i wysokości stawek, nie widzę tego domku za 5lat.

        • 2 2

      • (1)

        za 90 tyś nowego zestawu nie kupisz, a więc musisz zadowolić się kilkuletnim ciągnikiem z nalatanym milionem kilometrów i podstawką pod pudła też z wynajmu lub wytłuczoną na polskich drogach. Przy założeniu, że będziesz latał sam i umiesz zadbać o sprzęt a akurat trafił Ci się udany egzemplarz to może jakoś rozwiniesz skrzydła ale jak trafisz wadliwy zestaw, który zacznie się sypać, będzie stale wymagał remontu lub nie daj Boże przytrafi Ci się jakiś dzwon ciągłość spłat raty kredytu spadnie, zestaw zabiorą i zostaniesz goły i wesoły. Co innego jak kogoś stać na nowy lub w miarę nowy zestaw, ale to już są zupełnie inne pieniądze, rata kredytu lub leasingu znacznie wyższa, pozwolić sobie jeździć za niższe stawki nie możemy, bo nas nie stać konkurencja jest duża a my z jednym ciągnikiem nikomu nie podskoczymy i na dokładkę jeszcze ciągle drożejące paliwo i cudowne opłaty drogowe via toll to wracamy do punktu wyjścia. Temat rzeka w każdym razie nie jest tak różowo jak to poprzednik opisał.

        • 3 1

        • Skoro to takie ryzyko, że używany ciągnik może być wyeksploatowany, że paliwo drożeje, że viatoll, że konkurencja, że możliwość wypadku, że stawki niskie... to czemu ich ciągle przybywa? Bo jest coraz więcej pudeł do wożenia (i będzie coraz więcej). Ale na pewno mniej ryzykownie dymać w Tesco, DCT, czy Poczcie na zmiany za 2000 brutto i narzekać.

          • 2 2

      • do lpk

        chłopie !!!bredzisz!!!zrobiłem tak jak napisałeś.do dziś nie mogę wyjść z dołka

        • 2 1

      • jasne i dalej niszcz drogi i powoduj wypadki -tiry na tory albo do rosji

        • 0 0

    • zamiast 3 tys za miesiąc zażądaj 6 tys za 2 miesiące

      skoro godzina rozładunku większego statku powinna być według ciebie więcej warta niż godzina rozładunku mniejszego. To niedopuszczalne, żeby kilogram waty ważył tyle samo co kilogram stali!

      • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane