• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne wielkie kontenerowce zawiną do Gdańska

Robert Kiewlicz
21 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Od 2012 roku DCT Gdańsk zostanie połączony z wiodącymi portami azjatyckimi w ramach Pętli 3 nowego serwisu G6 obejmującego APL, Hapag Lloyd, Mitsui OSK Line, OOCL, NYK oraz Hyundai Merchant Marine. Od 2012 roku DCT Gdańsk zostanie połączony z wiodącymi portami azjatyckimi w ramach Pętli 3 nowego serwisu G6 obejmującego APL, Hapag Lloyd, Mitsui OSK Line, OOCL, NYK oraz Hyundai Merchant Marine.

Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance. Dzięki temu zwiększy się siatka połączeń kontenerowych pomiędzy Europą a Dalekim Wchodem. Nowym portem do jakiego zawijać będą oceaniczne kontenerowce został także Gdańsk. Członkowie porozumienia zaznaczają, że ich plany mogą ulec zmianie zależnie od warunków rynkowych.



Porozumienie G6 połączyło takie spółki żeglugowe jak APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line. Nowy alians ma ambicje stworzyć wiodącą sieć połączeń pomiędzy Dalekim Wschodem, a krajami Europy.
Najwięksi operatorzy kontenerowi na świecie. Najwięksi operatorzy kontenerowi na świecie.
Największe porty kontenerowe świata w 2009 roku. Największe porty kontenerowe świata w 2009 roku.
Sukces ma zapewnić flota ponad 90 statków (do 14 tys. TEU) oraz dziewięć serwisów zawijających do ponad 40 portów w Azji, Europie i basenie Morza Śródziemnego. Zintegrowana współpraca sześciu linii pozwoli lepiej dostosować produkty i usługi do wymogów rynku. Nowe serwisy zaczną funkcjonować w kwietniu 2012 roku.

Portami, dotychczas nie obsługiwanymi przez przewoźników G6, są Goeteborg i Gdańsk. Gdańsk będzie obsługiwany w ramach serwisu: Szanghaj - Ningbo - południowe Chiny - Singapur - Tangier - Rotterdam - Bremerhaven - Gdańsk - Goeteborg - Rotterdam - Dżudda - Singapur - południowe Chiny - Hong Kong - Szanghaj.

- DCT Gdańsk został umieszczony na mapie jako bałtycki port łączący Europę z Azją dwa lata temu dzięki Maersk Line - mówi Jadwiga Grabowska z DCT. - Od przyszłego roku DCT Gdańsk zostanie połączony z wiodącymi portami azjatyckimi w ramach Pętli 3 nowego serwisu G6 obejmującego APL, Hapag Lloyd, Mitsui OSK Line, OOCL, NYK oraz Hyundai Merchant Marine. Jesteśmy przekonani, że dalsze wykorzystywanie zalet DCT Gdańsk jako portu dla statków oceanicznych stworzy korzyści dla przewoźników, ich klientów oraz rynków konsumenckich Europy Środkowo-Wschodniej.

Oceaniczne przewozy kontenerowe to obecnie domena gdańskiego DCT. W styczniu 2010 roku firmy Maersk i DCT rozpoczęły rewolucję na Morzu Bałtyckim poprzez ustanowienie regularnego połączenia pomiędzy Dalekim Wschodem i Gdańskiem, obsługiwanym przez statki o pojemności 8 tys.TEU. Następnie w ramach pierwszego regularnego połączenia z Morzem Bałtyckim wprowadzono statki klasy E (do 15,5 tys.TEU).

DCT Gdańsk SA jest spółką zarejestrowaną w Polsce, będącą w większości własnością GIF II (Global Infrastructure Fund II), specjalistycznego funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Terminal DCT Gdańsk oferuje całoroczny, niezamarzający kanał podejściowy o głębokości 17 m i nabrzeże przeładunkowe o głębokości 16,5 m. Bocznica kolejowa na DCT Gdańsk (2 x 1000 m) zlokalizowana jest w sąsiedztwie nabrzeża przeładunkowego. DCT Gdańsk, jako jedyny terminal na Morzu Bałtyckim, oferuje bezpośrednie połączenie z Dalekim Wschodem. Terminal DCT sąsiaduje z położonym na terenie liczącym 100 ha Pomorskim Centrum Logistycznym, budowanym przez firmę Goodman, które zgodnie z planami rozpocznie działalność w 2012 roku, oferując polskiej gospodarce rozwiązania zaczerpnięte z koncepcji "port centric logistics".

Miejsca

Opinie (91) 1 zablokowana

  • najs

    • 0 0

  • Szczurek zamiast pogłębić port morski w Gdyni dla dużych statków

    zajął się budową lotniska w Kosakowie dla małych samolocików. Ot wizjoner !

    • 26 3

  • Będę musiał przenieść swoje biuro do Gdańska

    Będę musiał przenieść swoje biuro do Gdańska

    • 13 6

  • Brawo Gdańsk (1)

    Gdynio - z wioski powstałaś i w wieś się obrócisz...

    • 20 11

    • Raczej w sypialnię dla Gdańska

      • 0 4

  • DCT na tak, BCT na nie

    Brawo dla DCT, chyba powoli czas zmienić prace, gdanski terminal staje sie coraz mocniejszy może tam lepiej zarobie za dobrze wykonana prace a w BCT to tylko żartują że płacą za pracę - wyzysk totalny.

    • 6 4

  • Chińskie guano zalewa Gdańska!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2)

    Nawet Budyń dostaje skośnych oczu! Polsko obudz się!!!!

    • 7 9

    • No to zapraszamy więcej chińskiego badziewia skoro Hong Kong i Seul się tak rozwijają (1)

      • 1 0

      • ;)

        Najpierw tak zwany prężny rozwój a później wielki Ch...
        Ślepi jesteście czy jak?
        Nie widzicie w co się gra?

        • 0 3

  • A mi to lotto

    Mnie mało obchodzi, która firma największa i który port najlepszy i kto na tym najwięcej zarabia. Jak mnie wywala z jednej to pójdę do innej:)

    • 3 2

  • Czekam na nową znacząco obniżoną taryfę od BCT i GCT

    a potem się zastanowię z kim i za ile, i czy w ogóle przez Gdynię.

    • 5 1

  • zacieram dłonie

    zacieram dłonie

    • 0 0

  • DCT (2)

    DWA RAZY WIECEJ STATKÓW..

    STS SZCZYTEM MARZEŃ...PFF

    3TYS ZŁ

    ŚMIESZNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE...

    JEŚLI PAN DYREKTOR LUB OSOBA ODPOWIEDZIALNA NIE PRZYŚPIESZY SYSTEMU PREMIOWANIA ...SŁABO TO WIDZE......

    • 4 1

    • 3 tys na rękę za machanie wajchą w ocieplanej budzie to chyba nie są złe pieniądze? (1)

      • 5 2

      • nie wiem na jakiej suwnicy robisz suwnicowy ale chyba nie na sts-ie, tam odpowiedzialność jest ogromna i nie uważam aby 3 tyś wypłaty były adekwatne do zagrożenia i odpowiedzialności jaka jest przy pracy na tym sprzęcie, nie wspominając już o tym że po kilku latach pracy na sts-ie zostaniesz na mur beton garbaty!

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane