- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (71 opinii)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (113 opinii)
- 3 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (184 opinie)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (16 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (18 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Kolejne wielkie kontenerowce zawiną do Gdańska
21 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Nowy terminal kolejowy w Gdańsku. Nawet 1,5 mln TEU na torach
Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance. Dzięki temu zwiększy się siatka połączeń kontenerowych pomiędzy Europą a Dalekim Wchodem. Nowym portem do jakiego zawijać będą oceaniczne kontenerowce został także Gdańsk. Członkowie porozumienia zaznaczają, że ich plany mogą ulec zmianie zależnie od warunków rynkowych.
Porozumienie G6 połączyło takie spółki żeglugowe jak APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line. Nowy alians ma ambicje stworzyć wiodącą sieć połączeń pomiędzy Dalekim Wschodem, a krajami Europy.
Portami, dotychczas nie obsługiwanymi przez przewoźników G6, są Goeteborg i Gdańsk. Gdańsk będzie obsługiwany w ramach serwisu: Szanghaj - Ningbo - południowe Chiny - Singapur - Tangier - Rotterdam - Bremerhaven - Gdańsk - Goeteborg - Rotterdam - Dżudda - Singapur - południowe Chiny - Hong Kong - Szanghaj.
- DCT Gdańsk został umieszczony na mapie jako bałtycki port łączący Europę z Azją dwa lata temu dzięki Maersk Line - mówi Jadwiga Grabowska z DCT. - Od przyszłego roku DCT Gdańsk zostanie połączony z wiodącymi portami azjatyckimi w ramach Pętli 3 nowego serwisu G6 obejmującego APL, Hapag Lloyd, Mitsui OSK Line, OOCL, NYK oraz Hyundai Merchant Marine. Jesteśmy przekonani, że dalsze wykorzystywanie zalet DCT Gdańsk jako portu dla statków oceanicznych stworzy korzyści dla przewoźników, ich klientów oraz rynków konsumenckich Europy Środkowo-Wschodniej.
Oceaniczne przewozy kontenerowe to obecnie domena gdańskiego DCT. W styczniu 2010 roku firmy Maersk i DCT rozpoczęły rewolucję na Morzu Bałtyckim poprzez ustanowienie regularnego połączenia pomiędzy Dalekim Wschodem i Gdańskiem, obsługiwanym przez statki o pojemności 8 tys.TEU. Następnie w ramach pierwszego regularnego połączenia z Morzem Bałtyckim wprowadzono statki klasy E (do 15,5 tys.TEU).
DCT Gdańsk SA jest spółką zarejestrowaną w Polsce, będącą w większości własnością GIF II (Global Infrastructure Fund II), specjalistycznego funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Terminal DCT Gdańsk oferuje całoroczny, niezamarzający kanał podejściowy o głębokości 17 m i nabrzeże przeładunkowe o głębokości 16,5 m. Bocznica kolejowa na DCT Gdańsk (2 x 1000 m) zlokalizowana jest w sąsiedztwie nabrzeża przeładunkowego. DCT Gdańsk, jako jedyny terminal na Morzu Bałtyckim, oferuje bezpośrednie połączenie z Dalekim Wschodem. Terminal DCT sąsiaduje z położonym na terenie liczącym 100 ha Pomorskim Centrum Logistycznym, budowanym przez firmę Goodman, które zgodnie z planami rozpocznie działalność w 2012 roku, oferując polskiej gospodarce rozwiązania zaczerpnięte z koncepcji "port centric logistics".