stat

Kolejny Gigant w Gdańskiej Stoczni Remontowa

Najnowszy artukuł na ten temat

Okręt podwodny ORP Bielik wchodzi do Remontowej

Giant-2 to siostrzana jednostka zakupionego wcześniej przez GSR Giant-4. Została wybudowana w 1978 roku, w japońskiej stoczni Swazu Shipbuilding Ltd.
Giant-2 to siostrzana jednostka zakupionego wcześniej przez GSR Giant-4. Została wybudowana w 1978 roku, w japońskiej stoczni Swazu Shipbuilding Ltd. fot. Piotr Starenczak / KFP

Gdańska Stocznia Remontowa wzbogaciła się o kolejną barkę zanurzalną. Giant-2 przystosowany jest do obsługi dużych ładunków, które nie mieszczą się w dokach pływających. To już druga tego typu jednostka we flocie GSR. W ubiegłym roku stocznia zakupiła barkę Giant-4 (obecnie REM Lift) od holenderskiej firmy Smit.


W kwietniu 2013 r., przy użyciu barki zanurzalnej Rem Lift, dokonano operacji podniesienia z wody potężnej konstrukcji platformy wydobywczej FPF1.<br/>

W kwietniu 2013 r., przy użyciu barki zanurzalnej Rem Lift, dokonano operacji podniesienia z wody potężnej konstrukcji platformy wydobywczej FPF1.


Giant-2 także został zakupiony przez Gdańską Stocznię Remontowa od holenderskiej spółki Smit. Barka nie posiada własnego napędu, więc holowanie jednostki z portu w Rotterdamie do Gdańska zajęło tydzień. Gigant-2 ma 140 metrów długości i 24 tys. ton nośności. Przystosowany jest do przewozu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych. To siostrzana jednostka zakupionego wcześniej przez GSR Giant-4. Została wybudowana w 1978 roku w japońskiej stoczni Swazu Shipbuilding Ltd.
Giant-2 podczas wejścia do gdańskiego portu.
Giant-2 podczas wejścia do gdańskiego portu. fot. Piotr Starenczak / KFP

Wcześniejszy nabytek GSR, Barka REM Lift, została kupiona przez stocznię w 2012 r. Wcześniej służyła głównie do transportowania obiektów morskich, ale nie tylko. Barka, jeszcze jako Giant-4, została użyta przez poprzedniego właściciela do podniesienia wraku rosyjskiego atomowego okrętu podwodnego "Kursk", który zatonął w sierpniu 2000 roku w wyniku eksplozji podczas przygotowywania do odpalenia torped ćwiczebnych. Giant-4, zanim stał się REM Lift-em, przeszedł gruntowną modernizację i zyskał nowe funkcje. Teraz barka może podnosić obiekty o masie do ok. 25 tys. ton.

Branża offshore to w ostatnich latach kolejna z nisz, w którą angażuje się Gdańska Stocznia Remontowa. Jak do tej pory, remonty i przebudowy przeszło w stoczni kilkanaście obiektów tego typu, zarówno platformy socjalne, jak i wydobywcze. Do wejścia na ten rynek Stocznia przygotowywała się przez kilka lat. Konsekwentnie penetrowała ten rynek, gromadziła doświadczenia i budowała zespół, a to bardzo obiecujący, przyszłościowy i dochodowy rynek.

Opinie (30) 3 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...