Kolejny kontenerowy gigant zawinie do Gdańska

Już w październiku do gdańskiego terminalu DCT zawinie kolejny kontenerowiec - gigant, zwodowany w sierpniu 2017 roku, "OOCL Germany". To drugi po "OOCL Hong Kong" kontenerowiec we flocie OOCL, mogący pomieścić 21 413 kontenerów dwudziestostopowych. Rekord ten może być już niedługo pobity przez innego armatora - CMA CGM - przedstawił on już plany zakupienia dziewięciu jednostek o pojemności 22 tys. TEU.



"OOCL Germany" został ochrzczony w stoczni Samsung Heavy Industries w Korei Południowej. Jego wymiary to: 399,9 m długości, 58,8 m szerokości oraz 16 m zanurzenia. To drugi z serii sześciu kontenerowców zamówionych przez OOCL w kwietniu 2015 roku za kwotę 950 mln dolarów. W maju 2017 do floty OOCL dołączył "OOCL Hong Kong".

"OOCL Germany" będzie pływał w ramach serwisu L11. W 77-dniowej rejsie statek pokona następującą trasę: Szanghaj / Ningbo / Xiamen / Yantian / Singapur / przez Kanał Sueski / Felixstowe / Rotterdam / Gdańsk / Wilhelmshaven / Felixstowe / przez kanał Suez / Singapur / Yantian / Szanghaj.


Dotychczas największym kontenerowcem na świecie był "Madrid Maersk" o ładowności 20 568 TEU. Jednostka ma 400 m długości i 60 m szerokości. Statek został odebrany przez armatora 7 kwietnia 2017 roku. Pod względem ładowności pokonał on jednostkę "MOL Triumph", która została ochrzczona dnia 15 marca 2017. Zbudowany przez Samsung Heavy Industries Triumph ma ładowność 20 179 TEU i długość całkowitą 400 m, szerokość 58,8 m, a maksymalne zanurzenie wynosi 16 m.

W planach jest jednak budowa kolejnych gigantów. Firma CMA CGM ma zamiar w ciągu najbliższych dwóch lat zamówić dziewięć kontenerowców o pojemności 22 000 TEU.

Największy kontenerowiec świata zawinął do Gdańska w czerwcu 2017 roku.

Opinie (76) 1 zablokowana

  • Szkoda że my nie wysyłamy takiej ilości kontenerów... (5)

    • 31 7

    • a tam

      dopcha się go pustymi, których i tak nie potrzebujemy...

      • 7 2

    • (1)

      Oczywiście, że wysyłamy. Koleją i samochodami na południe.

      • 9 1

      • Po tym jak przypłyną do nas na północy.

        • 7 1

    • takie ilości to może nie

      Ale wychodzi ich całkiem sporo.
      Trzeba pamiętać o tym, że głównym odbiorcom Polskich towarów jest Europa, do której głównie ślemy transportem drogowym, bo szybciej i póki co taniej.

      • 8 1

    • Amerykanie też nie wysyłają takiej liczby i jakoś biedy nie klepią.

      • 6 0

  • Ale propaganda

    • 7 31

  • Szkoda ze Gdynie omijaja te giganty (12)

    Panie Szczurek co pan na to???

    • 24 18

    • bo tor wodny jest za płytki (3)

      jak nie wiesz to się zainteresuj tematem, a potem hejtuj

      • 9 9

      • no i co z tego? trzeba było wymyślić sobie alternatywę dla tego toru... (2)

        tak jak w Gdańsku zrobiono (tez płytki tor portu wew.) - strzelili półwysep i nabrzeże na nim, a potem obok drugie. I nagle największe światowce mogą wpłynąc

        • 12 4

        • nieekonomiczne ambicje (1)

          Po co w Gdyni robić konkurencję dla Gdańska i wywalać niepotrzebnie pieniądze? Lepiej podzielić się specjalizacjami i konkurować z zagranicznymi portami. Dla armatora Trójmiasto to praktycznie ten sam punkt docelowy, skąd towar może być sprawnie rozwieziony po Europie Środkowej.

          To, że mamy 2 duże porty, które ze sobą sąsiadują, zawdzięczamy naszej historii. Gdyby Gdańsk był zawsze polski, duży port i stocznia w Gdyni prawdopodobnie by nigdy nie powstały.

          Oba porty powinny mieć wspólnego zarządcę.

          • 11 4

          • Gdyby Gdańsk był cały czas nasz, to w Gdyni dalej by mieszkali rybacy tylko

            • 4 1

    • nudny trolling Horały...

      • 8 6

    • Hapag-LLoyd (2)

      Dlaczego nikt nie napisał, że do Gdańska na DCT już nie wpływają kontenerowce Hapag-Lloyd?
      Czyżby nie było się czym pochwalić?

      • 5 3

      • MOL i NYK (1)

        MOL i NYK też już nie pływa. Wydaje mi się był artykuł nt. rozpadu G6 do którego należeli HPL MOL i NYK.

        • 0 0

        • G6 się rozpadł a w jego miejsce powstały dwa inne.

          Ocean Alliance: CMA CGM, COSCO, Evergreen, OOCL, APL
          The Alliance: H-L, Yang Ming, MOL, NYK, K-Line.

          Ocean Alliance wpływa na DCT, The Alliance już nie.
          Chodzi mi o kontenerowce oceaniczne.

          • 0 0

    • Szymborski (3)

      Wielki prezes BCT - niejaki Szymborski od lat pitoli o pogłębieniu kanału i nowej obrotnicy, ale na razie poza organizacją dnio otwartych nic w tym skansenie się nie dzieje

      • 5 1

      • To jest w gestii Zarządu Morskiego Portu w Gdyni i byłej stoczni Marynarki Wojennej a nie BCT. (1)

        Budowa nowej obrotnicy nie będzie możliwa dopóki stocznia Marynarki Wojennej (albo jej syndyk, bo chyba jest w upadłości) nie przekaże terenu ZMP w Gdyni do rozbudowy obrotnicy .
        BCT jest tylko najemcą terenu od ZMPG , jeszcze przez 10 lat.

        • 1 2

        • Te 10 lat dzierżawy terenu przez BCT, wyliczyłeś chyba zepsutym, drewnianym liczydłem.

          Umowa kończy się niebawem a nie za żadne 10 lat.

          • 1 0

      • Bo Szymborski dobry jest jedynie tylko w pitoleniu.

        Najbardziej lubi się popisywać w TV ale ma coraz mniej okazji ku temu. Kiedyś owszem - a to wzrost przeładunków a to maratony pływackie pod patronatem BCT a to organizowane z wielkim rozmachem dni otwarte, itd. Teraz, kiedy BCT pod wodzą tego bossa w BCT praktycznie jest już pozamiatane, bo boss przespał kilka szans (a z innych szans dawno zrezygnowało, bo ponoć były nieopłacalne), na max skłócił załogę, to żadna TV, żaden portal (nawet morski) nie będzie słuchał jego pitolenia o du..r Maryni.
        Nie bez powodu ten właśnie prezes zyskał miano najgorszego w historii BCT.

        • 1 0

  • (1)

    Odwracanie sytacji niech DCT pochwali sie po kontroli pip sytacja w dalszym ciagu napieta

    • 14 15

    • będą musieli posmarować urzędnikom z PIP aby sytuacja się unormowała

      • 6 5

  • Ale jaja i znowu Gdańsk... a w Gdyni to tylko gadają! (1)

    Gdynia pada i być może już niedługo straci prawa miejskie na rzecz bycia przedmieściem Gdańska.

    • 34 13

    • Gdańsk nie chce takich wrednych przedmieści

      • 10 4

  • Blok

    Zaraz zrypani zwiazkowcy znowu cos wywina i nie wplynie

    • 5 16

  • Przeciez każdy taki kontener to tony wyrobów w bardzo niskiej cenie. (4)

    Jak polski przedsiębiorca ma konkurować z takim towarem ? Zadaj sobie pytanie jak mało ten przedsiębiorca musi ci zapłacić i jak cisnąć twoją wydajność by tworzyć produkt o podobnej cenie ?

    Polski producent konkuruje na jednym rynku z producentem z dalekiego wschodu, na nieuczciwych zasadach. Polski producent musi płacić znacznie wyższe pensje, przestrzegać setek norm, przepisów i płacić ogromne podatki. Każ producentowi z Azji ponosić takie koszty działalności oraz takie wymogi formalne i wtedy wpuszczaj do nas ich produkt.

    Ten zalew tanich i niskiej/średniej jakości produktów nie jest tak groźny dla Niemca jak dla nas. Chińska, licha wiertarka za 90pln nie będzie groźna dla niemieckiego Boschem jak dla polskiej Celmy. Chińska koszulka za 15pln nigdy nie zagrozi koszulkom adida;sa, najka, pjumy, tylko polskiemu producentowi który chciałby wejść na rynek.

    Myślisz, że kapitał nie ma narodowości a inwestycje zagraniczne to największe szczęście na Ziemi ? Orlen musiał zmienić nazwę swoich stacji w Niemczech na Star, bo Niemcy wiedzieli że to poslka stacja i omijali ją szerokim łukiem. UE opiera się swobodzie przepływu towarów i ludzi, ale zapomnieli ci powiedzieć, że tylko w jedną stronę. Bo jak Ursus chciał sprzedawać swoje tanie i w miarę dobre ciągniki w Niemczech to ich urzędnicy zaczęli piętrzyć przed nimi pozwolenia i normy, które od swoich producentów nie wymagają. Skończył się na tym, że Ursus aby móc sprzedawać ciągniki w Niemczech to musi je eksportować jako UŻYWANE z zerowym przebiegiem !!! Nie wierzysz, spytaj wujka gugle.

    Podsumowując, może nie zmienimy rzeczywistości, ale chociaż nie pozwólmy się okłamywać i bądźmy świadomi tego co z tą krainą wyprawiają te luje na samej górze, na pasku zachodnich elit.

    • 22 23

    • no - najlepiej sie odgrodzić (2)

      i mieszkać w swoim grajdołku jak Korea Płn. albo Kuba
      wtedy będziemy sami sobie wszystko produkować i nasi przedsiębiorcy będą żyli jak w maśle
      Tylko że już tak było i jakoś nie wyszło, a światowe przykłady też nie potwierdzają żeby to było możliwe
      A jeśli nie podobają ci się te luje na górze, to przy następnych wyborach głosuj na kogoś innego, a nie na ten rząd i tego prezydenta. Chyba jest w tym kraju jakiś kandydat chętny na dyktatora który wyprowadzi nas z UE i zrobi enklawę w środku europy

      • 16 5

      • Widzisz tylko czarne albo białe. (1)

        Czy muszę pisać kolejny post by tłumaczyć rzeczy oczywiste ?

        Chyba tak, więc posłuchaj, kawa, banany, pomarańcze u nas nie rosną to chyba można by importować ? Ale na co nam jabłka, mięso, nabiał, koszulki i wiertarki skoro sami możemy dać sobie pracę i sobie zarobić ? Czy to takie trudne ? Jednak tak.

        Wybory, kandydaci ? Małe dziecko nie jest głupie, jeśli oszukasz je raz, to następnym razem będziesz miał ogromny problem zrobić to ponownie. Dorośli ludzie natomiast, od prawie 30 lat chodzą na wybory do Sejmu i Senatu, prezydenckie oraz samorządowe i wciąż wierzą w kandydatów, czy dyktatorów wybawców, którzy za każdym razem robią ich w lolo. Więc zadaj sobie sam pytanie: czy ta wiara w wybory, kandydatów i tą rzekomą demokrację nie jest aby przesadzona ?

        • 6 8

        • Dla mnie oczywistym jest by kupić lepsze

          Nieważne czy polskie, niemieckie czy chińskie. Żyjemy w zglobalizowanym świecie i gadanie, żeby kupować polskie podyktowane jest wyłącznie tym, że nasi producenci nie potrafią być konkurencyjni (nie wszyscy) i odwołują się do poczucia patriotyzmu konsumenta.

          • 2 4

    • Pracowite chochliki minusują także ten post.

      • 2 3

  • Taki kontenerowiec mógłby być budowany w Polsce! Równie dobrze jak w Korei Południowej. (16)

    I na pewno taniej ! Ale po zniszczeniu przemysłu stoczniowego w POlsce możemy budować tylko wierze wiatrowe :) Polska miała największy przemysł stoczniowy w europie!
    Za to mamy takie przyjemności jak napadnięci Polacy we Włoszech przez emigrantów z Afryki!

    • 19 48

    • Tylko pisowski debil potrafi połączyć przypłynięcie kontenerowca do gdańskiego portu z napaścią na polskich turystów we Włoszech. W dodatku pisząc dyrdymały o tym, że w Polsce można byłoby produkować największe na świecie kontenerowce. O błędach ortograficznych nie wspominając (WIEŻE wiatrowe, tępaku!).

      • 23 8

    • Nie,no dobrze napisał "wierze" wiatrowe z ironią, bo najważniejsze części produkowane są na zachodzie.

      patent na turbiny mają zachodnie firmy

      polskie spawalnie spawają jedynie słupy dla takich wiatraków...

      • 3 5

    • Napisałeś dobrą wypowiedź a dostałeś osiem minusów w moment. (2)

      Chochliki to pracowite stworzonka, grasują po forach, sieją zamęt i nie lubią jak się pisze za dużo okrutnej prawdy.

      • 4 10

      • takie caracale albo f16 moglby byc produkowane w Polsce, ale nie będą niestety przez PiS :( (1)

        • 7 2

        • F-16 - pierwszy lot prototypu w 1974 roku.

          Caracal to w rzeczywistości zmodernizowana Puma SA 330, której pierwsze modele opuściły linie produkcyjne w 1968 roku.

          Od czasu F-16 powstały amerykańskie samoloty F-18, F-22, F-35.
          Mi-8 można było modernizować, kłaść także większy nacisk na śmigłowce rodzimej produkcji jak Sokół. Poza tym, są nowsze konstrukcje od Caracali, a także Rosjanie mają ciekawe konstrukcje, warte uwagi.

          • 2 4

    • Katarski inwestor

      Moze teraz się uda?

      • 1 1

    • Nie mamy warunków do budowy takich statków (3)

      Ktoś kto pisze, że moglibyśmy budować takie statki w Polsce nie ma pojęcia o budowie statków i naszej infrastrukturze stoczniowej. Nigdy nie mieliśmy warunków żeby budować takie statki. I nie ma i nie miała na to wpływu żadna opcja polityczna.

      • 10 2

      • A jednak został zbudowany. Czyli nie spadł z nieba a został wyrpodukowany przez ręce ludzkie. (2)

        Chcesz mi powiedzieć, że u nas w Polsce mamy jakieś zdeformowane ręce i ubytki mózgu, że nie możemy przystosować stocznie do produkcji takich jednostek ?

        Może jednak zacznij obwiniać opcje polityczne.

        • 2 9

        • Zerknij, gdzie u nas są stocznie

          Potem zapytaj się czemu jednostki tego typu wpływają tylko do portu DTC, a nie do pozostałych portów, a będziesz miał odpowiedź, że przystosowanie stoczni do produkcji tak dużych statków byłoby nie racjonalne ekonomicznie.

          • 5 2

        • To co mówisz to jest propaganda, a nie fakty. Widać, że nie znasz specyfiki budowy statków.

          Nie chodzi tu o ludzi a o infrastrukturę. Najdłuższy suchy dok w Gdyni ma ponad 320 m . W Polsce nie ma większego. Więc gdzie miałyby być budowane tak duże statki (OOCL Hong Kong - 400m) ?
          Trzeba by wybudować stocznię od nowa. Bo w tych, które są nie ma miejsca na tak dużą inwestycję jak budowa nowego suchego doku + bramownice (dźwigi).
          A to już na pewno nie jest opłacalne.

          • 2 0

    • Tak jest ćwoku budujemy suuuuper-kontenerowce (1)

      Mógłby zostać zbudowany w polskiej stoczni - np w Radomiu
      i mieć 900 albo i więcej metrów długości i zabierać 50 tysięcy kontenerów
      eksportowalibyśmy kajaki podwodne, kurki, borowiki, jabłka
      a nazywałby się Jarozbaw Wielki

      • 8 4

      • weź meliski się napij

        • 2 4

    • (1)

      Za dużo TV Trwam. Jak można taniej to załóż stocznię i zbuduj.

      • 6 1

      • Jakbyś spróbował i by ci się udało, to by ci łeb obcieli, wrzucili do kanału portowego, a prokuratura stwierdziła by samobójstwo

        • 1 3

    • Stocznie zniszczył PiS i związki zawodowe

      • 1 0

    • nie moze

      Ostatni kontenerowiec, który został wybudowany z zyskiem w Polsce to rok 2014. Nie da się w Europie wybudować tej wielkości kontenerowca rentownie i nie będą budowane. Koreańczycy maja niższe koszty budowy niż my w Polsce. Dodatkowo takie stocznie jak Samsung czy Deaewoo sa tak wysoko zautomatyzowane, ze co tydzień sa zdolne oddac do użytku tej wielkości statek. Nie znaczy ze buduja go w tydzień ale co tydzień wyjeżdża nowa jednostka. My budujemy niezmiennie w tym samym stylu jak w latach 70tych. Słaba organizacja pracy, mobing, , dużo prac recznie wykonywanych. Malo unifikacji. Tak powstaje np. nas flagowy pomysl PISu: pasażerski statek o napedzie gazowym. Badzie to najdłużej budowana jednostka o rekordowo wysokiej cenie. Taki kolejny Gawron.

      • 0 1

  • DCT (7)

    Statki wchodzą nowe na DCT kontenery przypływają pracownicy rozładowują, załadowują i za co ? czy któryś z pracowników w Hamburgu, Rotterdamu pracuję w takiej atmosferze za taką pensję jak w Gdańsku?

    • 26 10

    • Czy któryś z pracowników w Mozambiku

      pracuje za taką pensję jak w Gdańsku ?

      • 22 6

    • to niech się przeprowadzą (2)

      pracować można w Hamburgu i w Rotterdamie, przeszkód nie ma
      jak będzie mniej chętnych do pracy w Gdańsku to pensje pójdą w górę - takie prawo rynku

      • 17 7

      • Jeśli wydaje ci się, że cię zatrudnią w porcie Hamburgu na takich samych warunkach jak Niemca, (1)

        to nie oglądaj więcej TV.

        • 5 3

        • więc płacz dalej tracąc czas przed klawiaturą

          • 1 1

    • nie podoba sie to lotnisko masz bisko , i lec pracowac tam

      • 8 11

    • Manius ,ja Cie w pelni rozumiem ale nie karzdy ma tate co zaltwi prace w PGE,tak jak to bylo z Tobą

      • 3 3

    • idz do lidla

      • 1 0

  • A ten najnowszy statek

    Też ma wszystkie prowadnice równe? :D

    • 9 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...