- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (73 opinie)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (169 opinii)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (29 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (44 opinie)
- 5 Terminal chemiczny obok Naftoportu (33 opinie)
- 6 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
Kolejny milionowy kontrakt stoczni Crist
Kończą się prace nad specjalistycznym statkiem do budowy farm wiatrowych w stoczni Crist. Jego całkowity koszt to ok. 200 mln euro. Już niedługo rozpocznie się budowa kolejnej jednostki o podobnym przeznaczeniu dla odbiorców z Niemiec.
Statek, którego budowa kończy się w Gdyni, to jednostka hydrotechniczna, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel" z ciężkim systemem dźwigowym do budowy i obsługi farm wiatrowych typu offshore. Odbiorcą jest spółka HGO Infra Sea Solutions. Jest to wspólne przedsięwzięcie niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzącej w skład belgijskiej grupy DEME spółki GeoSea. Po zakończeniu jego budowy w zakładzie rozpocznie się budowa kolejnej podobnej jednostki.
- Czekamy na uprawomocnienie się nowego kontraktu - mówi Ireneusz Ćwirko, współwłaściciel Stoczni Crist. - O jego szczegółach będziemy mogli poinformować jeszcze w grudniu.
Trojmiasto.pl nieoficjalnie dowiedziało się, że chodzi o kolejną jednostkę do budowy farm wiatrowych na morzu. Koszt kontraktu to ok. 150 mln euro. Statek będzie jednak mniejszy od jednostki obecnie budowanej. Wyposażony ma być także w inne systemy. Odbiorcą jednostki może być także HGO Infra Sea Solutions.
- W chwili obecnej w stoczni Crist budowany jest także statek typu PSV dla odbiorcy z Norwegii oraz dwa trawlery dla Duńczyków - dodaje Krzysztof Kulczycki, drugi z właścicieli Crist SA.
We wtorek stocznię Crist odwiedzili dziennikarze i przedstawiciele firm z Niemiec i Wielkiej Brytanii. HGO Infra Sea chciała w ten sposób zaprezentować swojego polskiego partnera. Wcześniej władze spółki wielokrotnie zapowiadały budowę kolejnych statków, która ma być wzorcem dla nowych.
Jednostka budowana w Gdyni będzie charakteryzowała się możliwością załadunku do 8 tys. ton i wydajnością dźwigu 1,5 tys. ton. Parametry jej działania umożliwiają instalację w ciągu roku 40 turbin wraz z masztami o mocy ponad 6 MW.
Miejsca
Opinie (42) 3 zablokowane
-
2011-12-29 21:40
do roboty i nie gadć bo po co
wasz szef- 1 0
-
2012-01-27 14:25
a gdzie ten statek jest budowany (1)
bo jakoś nie zauważyłem , kończą się prace ? gdzie pytam , w chinach czyuw korei ? jest rok 2012 nikt takiego statku rzekomo budowanego w crist w gdyni nie widział panie kijewicz to co na zdjęciu to model komputerowy
- 0 0
-
2012-03-08 18:10
dd
sam jesteś chyba komputerowy
- 0 0
-
2012-02-15 21:21
Kabi
Robie na tym statku jutro bd montowac 2ga nowge ;P
- 0 0
-
2012-03-10 10:20
może i kontrakt na beluge wypali ale crist i tak nieprzeżyje następnych kontraktów jeżeli nie będzie miał pewnej załogi zatrudnionej na umowę o pracę a nie z załogi składającej się z mistrzów,menegerów,kierowników i jeszcze wielu innych wolno- chodzących nierobów
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.