• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny milionowy kontrakt stoczni Crist

Robert Kiewlicz
16 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Statek budowany przez Crist SA będzie obsługiwał cały proces instalacji farm wiatrowych od załadunku turbin oraz masztów, po ich instalację w miejscu przeznaczenia. Statek budowany przez Crist SA będzie obsługiwał cały proces instalacji farm wiatrowych od załadunku turbin oraz masztów, po ich instalację w miejscu przeznaczenia.

Kończą się prace nad specjalistycznym statkiem do budowy farm wiatrowych w stoczni Crist. Jego całkowity koszt to ok. 200 mln euro. Już niedługo rozpocznie się budowa kolejnej jednostki o podobnym przeznaczeniu dla odbiorców z Niemiec.



Statek, którego budowa kończy się w Gdyni, to jednostka hydrotechniczna, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel" z ciężkim systemem dźwigowym do budowy i obsługi farm wiatrowych typu offshore. Odbiorcą jest spółka HGO Infra Sea Solutions. Jest to wspólne przedsięwzięcie niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzącej w skład belgijskiej grupy DEME spółki GeoSea. Po zakończeniu jego budowy w zakładzie rozpocznie się budowa kolejnej podobnej jednostki.

- Czekamy na uprawomocnienie się nowego kontraktu - mówi Ireneusz Ćwirko, współwłaściciel Stoczni Crist. - O jego szczegółach będziemy mogli poinformować jeszcze w grudniu.

Trojmiasto.pl nieoficjalnie dowiedziało się, że chodzi o kolejną jednostkę do budowy farm wiatrowych na morzu. Koszt kontraktu to ok. 150 mln euro. Statek będzie jednak mniejszy od jednostki obecnie budowanej. Wyposażony ma być także w inne systemy. Odbiorcą jednostki może być także HGO Infra Sea Solutions.

- W chwili obecnej w stoczni Crist budowany jest także statek typu PSV dla odbiorcy z Norwegii oraz dwa trawlery dla Duńczyków - dodaje Krzysztof Kulczycki, drugi z właścicieli Crist SA.

We wtorek stocznię Crist odwiedzili dziennikarze i przedstawiciele firm z Niemiec i Wielkiej Brytanii. HGO Infra Sea chciała w ten sposób zaprezentować swojego polskiego partnera. Wcześniej władze spółki wielokrotnie zapowiadały budowę kolejnych statków, która ma być wzorcem dla nowych.

Jednostka budowana w Gdyni będzie charakteryzowała się możliwością załadunku do 8 tys. ton i wydajnością dźwigu 1,5 tys. ton. Parametry jej działania umożliwiają instalację w ciągu roku 40 turbin wraz z masztami o mocy ponad 6 MW.

Miejsca

Opinie (42) 3 zablokowane

  • do roboty i nie gadć bo po co
    wasz szef

    • 1 0

  • a gdzie ten statek jest budowany (1)

    bo jakoś nie zauważyłem , kończą się prace ? gdzie pytam , w chinach czyuw korei ? jest rok 2012 nikt takiego statku rzekomo budowanego w crist w gdyni nie widział panie kijewicz to co na zdjęciu to model komputerowy

    • 0 0

    • dd

      sam jesteś chyba komputerowy

      • 0 0

  • Kabi

    Robie na tym statku jutro bd montowac 2ga nowge ;P

    • 0 0

  • może i kontrakt na beluge wypali ale crist i tak nieprzeżyje następnych kontraktów jeżeli nie będzie miał pewnej załogi zatrudnionej na umowę o pracę a nie z załogi składającej się z mistrzów,menegerów,kierowników i jeszcze wielu innych wolno- chodzących nierobów

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane