Kolejny prom dla BC Ferries

Tym razem z powodu wielkości jednostki nie było wodowania bocznego. Użyto za to doku pływającego (wodowanie przez zanurzenie).
Tym razem z powodu wielkości jednostki nie było wodowania bocznego. Użyto za to doku pływającego (wodowanie przez zanurzenie). fot. materiały prasowe

W Remontowa Shipbuilding z Remontowa Holding przy pomocy doku pływającego zwodowano czwarty z serii promów klasy "Salish", zasilanych skroplonym gazem ziemnym. Jeszcze w tym roku jednostka ma być przekazana armatorowi BC Ferries.



Budowa dwustronnego promu pasażersko-samochodowego realizowana jest na mocy kontraktu podpisanego 1 listopada 2019 r. Już na początku lutego ub. roku w Remontowa Shipbuilding odbyło się palenie pierwszych blach, 26 marca położono stępkę, a pod koniec grudnia ub. roku jednostkę zwodowano.

Poszczególne sekcje połączone zostały w trzy oddzielne bloki montażowe, które następnie stworzyły kompletny kadłub. Dwa z nich powstały na płycie montażowej specjalnie przygotowanej dla statków tej wielkości, a montaż poszczególnych sekcji odbywał się przy użyciu suwnicy bramowej o udźwigu 300 ton. Trzeci blok - rufowy, powstał na terenie firmy Holm Construction Ltd, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding.

Gospodarka morska w Trójmieście



Równolegle z budową kadłuba mocnego trwała prefabrykacja bloku nadbudówki, którą wykonała w kooperacji Stocznia Gdańsk (Baltic Operator). Jednostka została już uzbrojona w niezbędne systemy i urządzenia, które musiały być zainstalowane jeszcze przed wodowaniem.

Prom zostanie przekazany armatorowi w tym roku. Zastąpi prom Mayne Queen i będzie obsługiwać, wspólnie z Queen of Cumberland linię Swartz Bay - Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie. Jego portem macierzystym będzie Victoria.

Mewa i Przemko. Podwójne wodowanie w Remontowa Shipbuilding



Remontowa Shipbulding zbudowała i przekazała w latach 2016-2017 już trzy tego typu jednostki: Salish Orca, Salish Eagle i Salish Raven. Były to pierwsze promy we flocie BC Ferries z napędem na LNG i jedne z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej. Dzięki innowacyjnemu napędowi statki te emitują do 25 proc. dwutlenku węgla, ponad 85 proc. tlenków siarki, 50 proc. tlenków azotu i 99 proc. cząstek stałych mniej w porównaniu do napędu opartego na konwencjonalnym paliwie żeglugowym. To jedne z najbardziej innowacyjnych promów na świecie w tej klasie, w całości zaprojektowane przez biuro Remontowa Marine Design & Consulting i zbudowane z licznym udziałem firm z grupy Remontowa Holding.

Opinie (33) 3 zablokowane

  • Monter (6)

    Witam, czy remontowa zatrodnia stoczniowców na umowę o pracę, i jakie są stawki na takiej umowie, pozdrawiam

    • 15 8

    • Obawiam się że nie.

      Znam osoby które zatrudnili w czasie pandemi, ale to w stoczni Remontowa, i były to osoby z wewnątrz.
      Szanse są, ale nie sądzę aby były one duże dla osób z zewnątrz.

      • 9 1

    • Nie

      Daj sobie spokój z Tą stocznia

      • 6 3

    • Nie

      Min 22 zł brutto

      • 6 1

    • Szybciej kogoś znowu zwolnią jak zatrudnia. Szukaj innego zakładu (2)

      • 7 1

      • Co oznacza (1)

        Co oznacza kogoś znowu zwolnią ? czyżby co miesiąc kogoś zwalniali ?

        • 9 1

        • Zwalniają tylko w biurach rodziny przybywa

          • 6 0

  • Super, prawdziwe pieniądze zarabia się na wyposażeniu takiego stalowego potwora

    relacjonowałem

    • 14 0

  • Myślałem, że prom budują związkowcy z 45 różnych związków zawodowych ze Stoczni Gdańskiej

    • 25 2

  • Kiedy dla nas prom? (3)

    A kiedy doczekamy się nowego polskiego promu?...

    • 16 2

    • A po co?

      I tak nikogo nie stać, a weź wyłóż prawie miliard i ciekawe kiedy się zwróci.

      • 7 1

    • Nigdy

      • 6 0

    • Prom

      Zapytaj premiera Mateusza stępka leży w Szczecinie

      • 8 0

  • A stepka promu PISU juz zardzewiala

    • 29 5

  • Takie male jednostki to specjalnosc Remontowej

    Od wielu lat. Tak trzymac!

    • 16 1

  • Na gaz... (2)

    Ciekawe czy są do tego odpowiednie procedury na wypadek zamachu terrorystycznego

    • 3 10

    • Napisz to będą xD

      • 1 0

    • Jak bardzo jestes ciekaw?

      Ty wogole wiesz co po swiecie plywa?

      • 3 0

  • Też coś!...A w państwowej Stoczni Gdańskiej to będą wiatraki budować! (1)

    • 13 2

    • W Gryfi w szczecinie tez budowali wiatraki tak ze wytranswerowali 24 mln euroi juz nic nie ma

      • 4 0

  • Koniec

    Remontowa rsb tonie ,nowych kontraktów brak . Zwalniają pracowników . Covid ich załatwił .

    • 10 16

  • Bomba (2)

    pływająca to będzie . Jedyny pozytyw to zanim pasażerowie się utopią to wcześniej ... itd .Ja na takie coś bym nie wsiadł.

    • 2 12

    • Tak, dokładnie. Ja już dawno odstawiłem samochód, bo to też bomby na kółkach. Do mojego wchodziło 70 l benzyny i 55 LPG. Zmondrzałem po tej serii 2576 wybuchów aut na benzynę w 2019 roku w samym li i jedynie Pomorskiem. Kto to widział lać do zbiorników łatwopalne paliwo!

      • 4 0

    • Ale Passat z gazem juz moze byc...

      Lub rozmowa przez komorke na statcji

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Anna Jakób

Członek zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Wcześniej przez kilkanaście lat pełniła...

Najczęściej czytane