- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (52 opinie)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (106 opinii)
- 3 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (182 opinie)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (12 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (17 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Kolejny prom dla BC Ferries
W Remontowa Shipbuilding z Remontowa Holding przy pomocy doku pływającego zwodowano czwarty z serii promów klasy "Salish", zasilanych skroplonym gazem ziemnym. Jeszcze w tym roku jednostka ma być przekazana armatorowi BC Ferries.
Budowa dwustronnego promu pasażersko-samochodowego realizowana jest na mocy kontraktu podpisanego 1 listopada 2019 r. Już na początku lutego ub. roku w Remontowa Shipbuilding odbyło się palenie pierwszych blach, 26 marca położono stępkę, a pod koniec grudnia ub. roku jednostkę zwodowano.
Poszczególne sekcje połączone zostały w trzy oddzielne bloki montażowe, które następnie stworzyły kompletny kadłub. Dwa z nich powstały na płycie montażowej specjalnie przygotowanej dla statków tej wielkości, a montaż poszczególnych sekcji odbywał się przy użyciu suwnicy bramowej o udźwigu 300 ton. Trzeci blok - rufowy, powstał na terenie firmy Holm Construction Ltd, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding.
Gospodarka morska w Trójmieście
Równolegle z budową kadłuba mocnego trwała prefabrykacja bloku nadbudówki, którą wykonała w kooperacji Stocznia Gdańsk (Baltic Operator). Jednostka została już uzbrojona w niezbędne systemy i urządzenia, które musiały być zainstalowane jeszcze przed wodowaniem.
Prom zostanie przekazany armatorowi w tym roku. Zastąpi prom Mayne Queen i będzie obsługiwać, wspólnie z Queen of Cumberland linię Swartz Bay - Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie. Jego portem macierzystym będzie Victoria.
Mewa i Przemko. Podwójne wodowanie w Remontowa Shipbuilding
Remontowa Shipbulding zbudowała i przekazała w latach 2016-2017 już trzy tego typu jednostki: Salish Orca, Salish Eagle i Salish Raven. Były to pierwsze promy we flocie BC Ferries z napędem na LNG i jedne z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej. Dzięki innowacyjnemu napędowi statki te emitują do 25 proc. dwutlenku węgla, ponad 85 proc. tlenków siarki, 50 proc. tlenków azotu i 99 proc. cząstek stałych mniej w porównaniu do napędu opartego na konwencjonalnym paliwie żeglugowym. To jedne z najbardziej innowacyjnych promów na świecie w tej klasie, w całości zaprojektowane przez biuro Remontowa Marine Design & Consulting i zbudowane z licznym udziałem firm z grupy Remontowa Holding.
Miejsca
Opinie (34) 3 zablokowane
-
2021-01-05 02:22
Dziękujęmy za piękne promy (1)
Aż jest miło polskim promem w Kanadzie popłynąć. BRAWO.
- 10 1
-
2021-01-05 08:53
No bo w Polsce takiej mozliwosci raczej nie ma!
- 2 1
-
2021-01-05 06:59
TVP jak i poprzednio
puści informacje zwodowano w stoczni gdańskiej
- 4 0
-
2021-01-05 07:41
(1)
Czy dalej w rusztowaniach pracuje tam paker Rafi? Wciąż mam gęsią skórkę, jak sobie przypomnę, co mi wyrabiał!!!
- 7 2
-
2021-01-06 05:59
Chyba jest, kojarzę gościa.
- 2 0
-
2021-01-05 08:31
Dalej propaganda sukcesu, a stocznia w rozsypce.
- 7 2
-
2021-01-05 08:54
Gdzie jest prom pinokia?
Co na to partyjni przyklaskiwacze?
- 6 0
-
2021-01-05 11:36
Spawacz
Lepiej isc na rudniki za hale za 40 zl netto w poc kawke niz ciezko gnoic te statki na polnocnej
- 6 0
-
2021-01-05 16:51
For$a Remontowa
Pan Piotr patrzy z góry. For$a. Gdzie moja For$a ?
- 2 0
-
2021-01-23 19:45
wierzyciele
a co zobaczą wierzyciele.....
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.