• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny prom dla BC Ferries

VIK
4 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
Tym razem z powodu wielkości jednostki nie było wodowania bocznego. Użyto za to doku pływającego (wodowanie przez zanurzenie). Tym razem z powodu wielkości jednostki nie było wodowania bocznego. Użyto za to doku pływającego (wodowanie przez zanurzenie).

W Remontowa Shipbuilding z Remontowa Holding przy pomocy doku pływającego zwodowano czwarty z serii promów klasy "Salish", zasilanych skroplonym gazem ziemnym. Jeszcze w tym roku jednostka ma być przekazana armatorowi BC Ferries.



Budowa dwustronnego promu pasażersko-samochodowego realizowana jest na mocy kontraktu podpisanego 1 listopada 2019 r. Już na początku lutego ub. roku w Remontowa Shipbuilding odbyło się palenie pierwszych blach, 26 marca położono stępkę, a pod koniec grudnia ub. roku jednostkę zwodowano.

Poszczególne sekcje połączone zostały w trzy oddzielne bloki montażowe, które następnie stworzyły kompletny kadłub. Dwa z nich powstały na płycie montażowej specjalnie przygotowanej dla statków tej wielkości, a montaż poszczególnych sekcji odbywał się przy użyciu suwnicy bramowej o udźwigu 300 ton. Trzeci blok - rufowy, powstał na terenie firmy Holm Construction Ltd, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding.

Gospodarka morska w Trójmieście



Równolegle z budową kadłuba mocnego trwała prefabrykacja bloku nadbudówki, którą wykonała w kooperacji Stocznia Gdańsk (Baltic Operator). Jednostka została już uzbrojona w niezbędne systemy i urządzenia, które musiały być zainstalowane jeszcze przed wodowaniem.

Prom zostanie przekazany armatorowi w tym roku. Zastąpi prom Mayne Queen i będzie obsługiwać, wspólnie z Queen of Cumberland linię Swartz Bay - Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie. Jego portem macierzystym będzie Victoria.

Mewa i Przemko. Podwójne wodowanie w Remontowa Shipbuilding



Remontowa Shipbulding zbudowała i przekazała w latach 2016-2017 już trzy tego typu jednostki: Salish Orca, Salish Eagle i Salish Raven. Były to pierwsze promy we flocie BC Ferries z napędem na LNG i jedne z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej. Dzięki innowacyjnemu napędowi statki te emitują do 25 proc. dwutlenku węgla, ponad 85 proc. tlenków siarki, 50 proc. tlenków azotu i 99 proc. cząstek stałych mniej w porównaniu do napędu opartego na konwencjonalnym paliwie żeglugowym. To jedne z najbardziej innowacyjnych promów na świecie w tej klasie, w całości zaprojektowane przez biuro Remontowa Marine Design & Consulting i zbudowane z licznym udziałem firm z grupy Remontowa Holding.
VIK

Miejsca

Opinie (34) 3 zablokowane

  • Dziękujęmy za piękne promy (1)

    Aż jest miło polskim promem w Kanadzie popłynąć. BRAWO.

    • 10 1

    • No bo w Polsce takiej mozliwosci raczej nie ma!

      • 2 1

  • TVP jak i poprzednio

    puści informacje zwodowano w stoczni gdańskiej

    • 4 0

  • (1)

    Czy dalej w rusztowaniach pracuje tam paker Rafi? Wciąż mam gęsią skórkę, jak sobie przypomnę, co mi wyrabiał!!!

    • 7 2

    • Chyba jest, kojarzę gościa.

      • 2 0

  • Dalej propaganda sukcesu, a stocznia w rozsypce.

    • 7 2

  • Gdzie jest prom pinokia?

    Co na to partyjni przyklaskiwacze?

    • 6 0

  • Spawacz

    Lepiej isc na rudniki za hale za 40 zl netto w poc kawke niz ciezko gnoic te statki na polnocnej

    • 6 0

  • For$a Remontowa

    Pan Piotr patrzy z góry. For$a. Gdzie moja For$a ?

    • 2 0

  • wierzyciele

    a co zobaczą wierzyciele.....

    • 3 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane