• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny prom dla armatora z Kanady

VIK
14 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
Statki zbudowane zostaną według projektu należącego do Holdingu Remontowa biura Remontowa Marine Design & Consulting. Statki zbudowane zostaną według projektu należącego do Holdingu Remontowa biura Remontowa Marine Design & Consulting.

W Stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding odbyło się uroczyste rozpoczęcie cięcia pierwszych blach do budowy drugiego z serii, nowoczesnego, gazowego promu pasażersko - samochodowego zamówionego przez kanadyjskiego armatora.



Statek budowany jest w oparciu o podpisany w lipcu ubiegłego roku kontrakt na budowę trzech dwustronnych promów pasażersko - samochodowych. W rywalizacji o jego zdobycie stocznia pokonała konkurentów z Norwegii, Niemiec, Kanady i Turcji. Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna dla armatora. Będą to pierwsze w składającej się na chwilę obecną z 36 jednostek flocie, promy wykorzystujące silniki Dual Fuel, które umożliwiają pracę zarówno w trybie Diesel, jak i LNG.

Przewiduje się, iż budowane w gdańskiej stoczni, nowoczesne, zaawansowane technicznie promy znacznie poprawią zdolności operacyjne armatora, jak również zwiększą bezpieczeństwo pasażerów. Dwa pierwsze promy zajmą miejsce wycofywanych z użytku dwóch blisko 50-letnich jednostek. Pierwszy - zastąpi 49-letni prom "Queen of Burnaby", drugi - 50-letni "Queen of Nanaimo". Trzecia jednostka stanowić będzie sezonowe uzupełnienie floty oraz pełnić będzie rolę promu zapasowego. Długość całkowita statku to 107,20 m, a szerokość 24,00 m. Budowane statki zabierać będą na pokład 150 samochodów osobowych oraz 600 pasażerów. Zbudowane zostaną według projektu należącego do Holdingu Remontowa, biura Remontowa Marine Design & Consulting.
VIK

Miejsca

Opinie (2) 2 zablokowane

  • Patrzac na nazwy jednostek ktore (1)

    zostana zastapione to nowe promy beda exploatowane w okolicach Vancouver (Nanaimo i Burnaby) w Brytyjskiej Columbii. Troche jestem zdziwio0ny poniewaz Kanada ma kilkaq stoczni wlasnie w tamtych okolicach a i takze po atlantyckiej stronie tego wielkiego i pieknego kraju. I bedac dobrze zorientowanym to powiem ze bez awantur z kanadyjskimi zwiazkami zawodowymi sie nie obejdzie. Praca w kanadyjskich stoczniach jest zunionizowana. Trzeba byc czlonkiem zwiazkow zawodowych. Moze dlatego zamowienie zlozono za granice.....

    • 0 3

    • Zunionizowana?

      Nowomowa czy zapomniales juz ojczystego jezyka?

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane