• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny prom na trasie Gdańsk - Nynäshamn

erka
13 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • "Nova Star" to prom typu promu ro-pax. Został on zbudowany w 2011,  w stoczni ST Marine, Singapur
  • "Nova Star" to prom typu promu ro-pax. Został on zbudowany w 2011,  w stoczni ST Marine, Singapur
  • "Nova Star" to prom typu promu ro-pax. Został on zbudowany w 2011,  w stoczni ST Marine, Singapur
  • "Nova Star" to prom typu promu ro-pax. Został on zbudowany w 2011,  w stoczni ST Marine, Singapur

Na linii Gdańsk-Nynäshamn będzie pływała kolejna jednostka. Jak zapowiedziała Polska Żegluga Bałtycka, wejście promu "Nova Star" planowane jest na przełomie marca i kwietnia 2018 roku.



- Wprowadzenie promu pozwoli na sprostanie oczekiwaniom rosnącego rynku oraz będzie idealnym uzupełnieniem użytkowanego już promu "Wawel", także ze względu na podobne parametry ładunkowe - informuje PŻB.
"Nova Star" to prom typu promu ro-pax. Został on zbudowany w 2011, w stoczni ST Marine, Singapur. Jego wymiary to: długość 161 m, szerokość 25,6 m. Osiąga prędkość 21 węzłów. Posiada 1 215 miejsc pasażerskich.

Podróżujący będą mogli spędzać czas podczas rejsu w komfortowych warunkach, mając do dyspozycji sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Na promie znajdują się również miejsca przeznaczone dla najmłodszych pasażerów.

Polska Żegluga Bałtycka ma w swojej flocie cztery promy pasażersko-samochodowe: m/f "Wawel" wybudowany w 1980 roku, m/v "Baltivię" z 1981 roku, m/f "Mazovię" zbudowaną w 1996 roku oraz m/f "Cracovię" z 2002 roku. Promy te pływają na trasach Gdańsk-Nynashamn i Świnoujście-Ystad.
erka

Miejsca

  • Polferries Gdańsk, mjr. Henryka Sucharskiego 70

Opinie (64) 2 zablokowane

  • Wszystkie komentarze... (1)

    O tym, że ludzie tam płyną na urlop, na weekend itp. A wtedy rzeczywiście taniej samolotem. Ale u nas ostatnio jest to problem innego rodzaju. Ludzie migrują do Szwecji, bo tam da się normalnie żyć i pracować. Wyjeżdżają lekarze, pielęgniarki, informatycy, wyjeżdżają świeżo upieczeni absolwenci studiów politechnicznych. Budowlańcy i robotnicy budowlani.
    A dla takich ludzi kluczowa jest możliwość załadowania niezbędnych do życia sprzętów, częściowego choćby wyposażenia mieszkania, żeby nie kupować w nowym miejscu wszystkiego naraz.
    I do tego przyda się prom, choćby kosztował nieco drożej, niż samolot.
    Miałam w ubiegłym roku dużo kontaktu ze stomatologią i chirurgią na Uniwersytecie Medycznym i tam kończący studia żartowali, że u nich najbardziej obleganym działem uczelni są lektoraty. Bo większość z nich ma już załatwiony staż za granicą, pomoc w nostryfikacji dyplomu, mieszkanie i dalszą pracę. A tu nie mają ochoty kopać się z koniem, żeby po stażu dowiedzieć się, że mają pracować 24/24/7 i pracodawca będzie im rzucał gadki typu "pokaż lekarzu, co masz w garażu".

    • 3 2

    • Szkoda że uczą się za nasze... a pracują za granicą...

      Można w PL coś osiągnąć... tylko trzeba chcieć...

      • 0 0

  • Plynelam ponad 20 lat temu do Nynesham. Do Sztokholmu ok 120 km. Dobrze wspominam, bo wszystko bylo zorganizowane na promie i poza nim.

    • 4 1

  • Po tylu latach nareszcie sie doczekalem super ,plywam często na tej trasie od 18lat,nie będzie strachu czy sie doplynie na miejsce

    • 3 0

  • Promy Wawel i Baltivia niedlugo beda (2)

    obchodzic 40 urodziny. Moze pozwolic im odejsc na zasluzona emeryture do huty i zbudowac cos nowoczesniejszego.

    • 10 2

    • Stena line pływa promem Gute z 1979 roku - jak się dba, tak się ma (1)

      MV Gute jest świeżo wprowadzony na linię. Jak się usuwa usterki na bieżąco, pływa pod szwedzką banderą, a nie odkłada "na później", to prom 40 letni nie musi być wcale w złej kondycji.
      Warto wiedzieć, że pływa prom MS Astoria pierwotnie Stockholm z 1948r i ma się dobrze. Nie warto porównywać statku do samochodu, o którego dba majster z młotkiem i piwem.
      Z drugiej strony wiele zależy też od właściciela, bo jak chce płacić, potrafi wyegzekwować jakość prac i pogonić druciarstwo, to statek będzie zadbany.
      Widać, Szwedowi się opłaci bardziej dbać i pływać pod drogą banderą, Polakowi kupić używkę, choć tym razem młodą i wymieniać na młodszy i pływać pod tanią banderą. Ciekaw jestem, dlaczego. Bilety na Stena Line są tańsze i to sporo,

      • 2 1

      • Astoria jest promem? Chyba ogladales inny statek.

        Astoria od czasu kiedy plywala pod nazwa Stockholm, wielokrotnie zmieniala wlascicieli i swoje nazwy. Nawet byla jako Volkerfreundschaft w NRD. Do Gdyni zawijala kilka razy w latach 70-tych. Nigdy nie byla promem. To normalny statek pasazerski zbudowany przez slynna stocznie Götaverken z uwzglednieniem zeglugi w rejonach prawie ze arktycznych. Nie dziwne wiec ze rozcial przepiekna Andrea Dorie jak puszke po konserwach 25 lipca, 1956 roku. Troche bylo polityki w tym ze ten statek uparcie trzymaja. Ale to temat na inna i dluga historie. Bardzo interesujaca zreszta.

        • 2 0

  • Nowy prom, stare Polferries...

    A ceny takie same? Warunki podróży też takie same? Poziom obsługi klienta również? To dziękuję.

    Dość regularnie podróżuję z Finlandii i wolę albo jechać 20 godzin przez Estonię, albo zapłacić więcej i jechać pół dnia do Karlskrony, żeby skorzystać ze Steny.

    Przydałoby się połączenie z Helsinek, jasne - ale FinnLines nie jest zainteresowane (skutecznie zniechęcili do podróżowana podnosząc ceny do absurdalnego poziomu i wydłużając czas podróży o blisko połowę i zmniejszając jednostkę), a Viking i Silja nie będą się pchać, bo zarobić na tym wiele nie zarobią bez zawijania na Wyspy.

    To, co by się naprawdę przydało, to wejście konkurencji na trasę ze Sztokholmu do Gdańska. Jakiejkolwiek konkurencji, bo praktycznie każdy operator działający na Bałtyku bije Polferries na głowę.

    • 5 3

  • A my wprowadzamy...nowe stocznie do Skarbu Państwa (2)

    Moja wizja: jak już Skarb Państwa nakupuje się stoczni dawno nie budujących statków (St. Szczecińska, Gdańska, Marynarki Wojennej) i jakimś cudem przystąpi do budowy promów pasażerskich (cel zakupu Stoczni Szczecińskiej) to się okaże, że Szwedzi i Duńczycy właśnie wprowadzili na te linie nowoczesne, niedawno zbudowane promy...I zostaniemy z rozgrzebanymi jednostkami, dla których nie będzie co przewozić.
    Słuszną politykę ma nasza partia!!!

    • 15 15

    • Stępka nowego promu PŻB koroduje w Szczecinie.

      Szumne otwarcie, propaganda KurskiTV, państwowe stocznie i mamy komunę. Nie potrafianawet blach pospawać. Ale z 5 rodzin obsadziło wszystkie posady Dojnej Zmiany i gra gitara. Ciemny lud to kupi.

      • 6 0

    • rt

      dont worry lepiej mieć iż nie mieć

      • 3 2

  • Wszystko fajnie, port stosunkowo blisko Sztokholmu, tylko bilety stanowczo zbyt drogie (10)

    Samolotem jest znacznie taniej, szczególnie jak się nie ma wielkiego bagażu, poza tym kto w dzisiejszych czasach jedzie na urlop obładowany. A cena przewozu samochodu plus kabina zwala z nóg tym bardziej, jak się chce na przykład na weekend pojechać.
    Gdyby nie ruch towarowy, to by zmniejszali ilość promów.
    Kiedyś prom miał sens - podjechało się dużym autem i ładowało 10 wielkich toreb z łupem ze śmietników, co szwed płakał jak wyrzucał, potem podjeżdżał w Gdańsku Żuk i się rozładowywało, do samolotu tak się nie da.

    • 17 10

    • W zeszłym roku płynąłem do Szwecji Steną ponieważ przy 4 osobach i samochodzie (2)

      bardziej opłacało się dopłynąć tylko do Karlskrone i przejechać dodatkowe 500 km lądem niż płynąć z Gdańska do Nynashamn.
      Stena ma lepszą politykę cenową i marketing - można załapać się na rabaty i promocje.

      • 13 3

      • po co mam dymać 500 km w samochodzie, jak mogę wygodnie podjechać promem bardziej na północ ?

        Kwestia priorytetów ( n i kasy)

        • 6 0

      • my za 3 osoby + auto na rejs Karlskrona-gdynia_karlskrona

        zapalcilismy tylko cos okolo 1600 koron

        • 1 1

    • nie tak blisko. Będzie ze 100 km.

      Prom nie wpływa do Sztokholmu, gdyż jest wymóg zatrudnienia szwedzkiego pilota (100 km slalom między wysepkami) . To sporo kosztuje.

      • 2 1

    • na weekend? przeciez to płynie chyba 24 godziny (4)

      • 6 4

      • Gdańsk - Nynes 18 godz.

        • 4 0

      • Spedzasz caly weekend na pokladzie takiego cruise linera (2)

        wiec powinienes odpoczac. Tyle przeciez rozrywek na pokladzie armator dostarcza a ty jeszcze niezadowolony?

        • 1 4

        • rozrywka... no dobre sobie (1)

          • 2 0

          • No jak to? Muzyka, dancingi, jest gdzie i co wypic i zjesc.

            Dodatkowo shoppingi w rozmaitych sklepikac. Jest takze kino dla tych co lubia ogladac najnowsze hollywoodskie produkcje.

            • 3 3

    • Są tacy co jadą na urlop do Skandynawii gdzieś dalej niz tylko do Sztokholmu... Natomiast na weekend to rzeczywiście nie ma potrzeby brać auta, bo zwiedzisz Sztokholm komunikacja miejską

      • 4 0

  • (2)

    Statek na redzie robota bedzie.

    • 11 1

    • I to dużo. (1)

      Nawet bardzo bo część pasażerska jest ok,ale siłownia w totalnej rozsypce ma iść na miesiąc na remont do stoczni i pewnie do "Gryfii" w Szczecinie bo próbują ja cały czas reanimować a to nie takie proste bo tam nie ma ludzi z branży na poziomie.

      • 2 1

      • Tez słyszałem ze siłownia to śmietnik :)

        • 2 0

  • dobrze konkurencja to zawsze plus dla pasażerów (9)

    • 32 5

    • Jaka konkurencja? (8)

      Czytanie ze zrozumieniem nie boli...

      • 13 7

      • Właśnie konkurencja. (1)

        Chodzi przede wszystkim o konkurencje w postaci Steny bo w tamtym roku się wbiła na linię tylko że z Gdyni i jak będzie ok to dodadzą drugi prom bo Stena do Szwecji ma w sumie 50 połączeń tygodniowo.A Polferies z samym "Wawelem" nie da rady konkurować bo pozostałe trzy promy pływają do Ystad.

        • 5 1

        • już myślałem, że na tym portalu inteligentnej osoby się nie uświadczy

          • 2 1

      • jesteś z PIS? Nie wiesz co to jest konkurencja? (5)

        • 8 9

        • Jaka konkurencja tłumoku.. (1)

          Czytać nie umiesz ze zrozumieniem, przeczytaj artykuł jeszcze raz i pisz wtedy.. albo poproś to ktoś Ci wytłumaczy Hahahaha

          • 4 4

          • jezy i taki ciemny lud głosuje na PIS

            konkurencja idioto jest na trasie do Szwecji - nie z Gdańska - nie do Nyneshamn ale do SZWECJI, bo tam jedzie Polak a nie do Nyneshamn

            jezu co za tępe dzieci są na tym forum

            • 4 2

        • Na tyco nie moga odzalowac Platformy to Kocborowo czeka.

          • 1 7

        • (1)

          Wszystkie promy są tego samego operatora...

          • 7 4

          • konkurencja dotyczy połączeń ze Szwecją a nie 'gdańska'

            • 7 2

  • jaka bedzie cena na ten prom (2)

    jestem ciekaw jaka bedzie cena na ten prom cena samochodu i kabiny

    • 11 0

    • Nowy kosztował 179 mln USD - zbudowany w Singapurze

      Ile PŻB dało - nie wiem, ale jest dość młody - 2009 rocznik, PŻB się wzbogaciło, widać, że im się opłaci. Za Scandinavię z 1980 roku za wiele pewnie nie dostali.

      • 3 2

    • O cene samochodu zapytaj jakiegokolwiek dealera a

      nie armatora czy urzednika z biura podrozy.

      • 3 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę,...

Najczęściej czytane