- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (42 opinie)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (58 opinii)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (88 opinii)
- 4 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (200 opinii)
- 5 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
- 6 Wycieczkowce wracają do naszych portów (84 opinie)
Kolejny prom na wodzie, czyli wiosna w "Północnej"
Boczne wodowanie jednostki B 611/2 powstałej na zamówienie norweskiego armatora.
W Remontowej Shipbuilding (dawna Stocznia Północna) zwodowano kolejny prom pasażersko-samochodowy dla jednego z największych norweskich armatorów - Torghatten Nord AS.
Statek B 611/2 o długości 40,6 m z konwencjonalnym napędem o mocy 900 kW osiągać będzie prędkość 12 węzłów. Jednorazowo na pokład zabierać będzie 21 samochodów osobowych i 146 pasażerów. Prom obsługiwany będzie przez 3-osobową załogę. Zwodowany prom jest jednym z ośmiu budowanych obecnie w gdańskiej stoczni statków dla Torghatten Nord AS. Są to cztery typy statków, różniące się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii. Bliźniaczy prom B 611/1 został zwodowany na początku kwietnia.
Gdańska stocznia ma duże doświadczenie we współpracy z norweskimi firmami żeglugowymi. Pierwszy kontrakt zawarto z Norwegami w 1997 roku. Dotychczas stocznia dostarczyła armatorom kilkanaście promów różnego typu. Nowością są statki z ekologicznym napędem gazowym. Koncepcja techniczna statku B 611/2 powstała w wyniku współpracy norweskiego biura projektowego NSK i polskiego biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o.
Torghatten Nord dysponuje flotą 47 własnych statków i 4 wyczarterowanych. Wśród nich są 33 promy i szybkie statki komunikacyjne. Flota ta obsługuje lokalne linie komunikacyjne w pomocnym rejonie Norwegii. Na europejskim rynku żeglugowym, a szczególnie na skandynawskim, jest duże zapotrzebowanie na promy. Tylko w Norwegii eksploatuje się ich prawie 500. W kraju tym linie promowe utrzymują połączenia lokalne pomiędzy nawet najmniejszymi i najbardziej oddalonymi miejscowościami, leżącymi nad licznymi fiordami i na wyspach. Zwodowany dziś statek przeznaczony jest do obsługi publicznego transportu wodnego w okolicach Tromso.
Miejsca
Opinie (39) 2 zablokowane
-
2011-05-20 08:13
Stocznia Północna
No to jest ta Stocznia Północna czy jest Remontowa Shipbuilding jak w powyższym artykule (.....dawna Stocznia Północna)
- 0 0
-
2011-04-29 20:10
Conrrad Stocznia Też wodowała ostatnio stateczek (1)
dwa razy większy i nikt z tego szumu nie robił!!Może i dobrze bo dyrekcja nie uczciła tego faktu !!nic nawet podziękowań dla ludzi którzy go zbudowali!!Tylko majstrowie pewnie odczuli znaczny przelew na konto za zasługę...że tak wytrwale gonili ludzi i okrajali stawki !!bo przecież kryzys i trzeba było zrobić ciecia!Ale teraz wszystko wróciło do normy...czyli pracy że aż miejsca brak a stawki jak ucięli tak zostały!!Żenada!!
- 9 0
-
2011-05-01 09:51
a w grupie rem . inaczej !?
to samo !!
- 1 0
-
2011-05-01 08:34
Niech się święci ! Maja
Nawiązując do wodowania w "Conradzie".Czy to nie popieprzone,że w Gdańsku tereny stoczni, gdzie są dźwigi,pochylnie,hale mają być zaorane a statki, i to spore, buduje się w "ogródkach",pod namiotami,na prowizorycznych pochylniach.Wybierzcie sie na wycieczkę Martwą Wisłą a zobaczycie ile tam takich "stoczni".To tak jak z piwem - gdański browar zniszczono a tradycje piwne podtrzymuje /na szczęście/ podgdański Bielkówek.
- 4 0
-
2011-05-01 06:20
tzw monterowi
ciekawe jaka szkole konczyles ? zalozę sie o wszystko ze nigdy nie byles monterem rurociagow okretowych.
- 1 0
-
2011-04-29 22:34
Wykonanie statku (2)
Wykonanie takiego statku jest piekieelnie trudne!!
Tylko dr Dawidowicz jest w stanie obliczyc wytrzymałość tej konstrukcji!- 3 2
-
2011-05-01 06:17
cieslinskiemu
a czy ty byles kiedys na jakimkolwiek statku ? czy wiesz gdzie dziob a gdzie rufa ? cgyba nie. a wiec nie gadaj bzdur.
- 0 0
-
2011-04-29 23:02
nie podlizuj sie docencie
- 0 1
-
2011-04-30 11:23
skandal
stocznie musza wrocic do polskiego zarzadzania i dawac prace ludziom
- 1 1
-
2011-04-30 09:32
A u nas???
Mamy wodę (rzeki ujścia morze) a promów i statków brak.
Jak to mówią Czesi wy macie morze a my mamy ryby.- 6 1
-
2011-04-29 17:07
Statki-Promy (5)
Kochani -przeczytalem iz ten norweski armator posiada 47 wlasnych jednostek i 4 w czarterze do obslugi lokalnych linii komunikacyjnych.
I tu nasuwa sie bardzo smutna refleksja- A CO MY i CO u NAS ????
Posiadamy przeciez te pare kilometrow morskiego wybrzeza wraz z paroma
relatywnie duzymi miastami i portami miedzy ktorymi moglo by cos plywac co jak sadze wplynelo by korzystnie na nasze wybrzeze i chyba nie tylko.
A moze sie myle?- 28 4
-
2011-04-30 09:23
faktycznie debilne porównanie
aczkolwiek prom pływający wahadłowo powiedzmy od nowego portu do babich dołów z przystankami brzezno, sop, orlowo itd dla niektórych byłby dobrą alternatywą na korki tego z****nego trójmiasta. Ale skoro bilet trójmiejski stanowi problem to taki prom byłby wycznem na miarę lotu na marsa.Pozdrawiam
- 5 1
-
2011-04-29 22:02
Niestety ale się mylisz, tak jak napisał już BB, ilośc posiadanych promów wynika z uwarunkowań geograficznych, a nie z widzimi się. Dla nich te promy są po prostu niezbędne do komunikacji jak dla nas autostrady. Z tą różnicą, że oni je mają a my nie:).
- 7 2
-
2011-04-29 17:33
my nic i nic u nas (2)
w norwegii jest setki fiordów przez które, i wysp na które, takie promy smigają.
w polsce gdzie ma pływać niby? z kołobrzegu do gdańska? kto się będzie chciał tłuc kilkanaście godzin zamiast 4 autem? żeby się wypowiadać, trzeba się na czymś znać, bo zaraz dojdziemy do wniosku że jak w kuwejcie mają wieże wiertnicze, to my też powinniśmy mieć, mimo że ropy nie mamy.- 10 4
-
2011-04-29 18:19
(1)
a na przykład mądralo z Gdańska na półwysep...
- 3 5
-
2011-04-29 19:09
żeglarz
tramwaj ci nie wystarcza-kup sobie jacht
- 8 2
-
2011-04-29 23:36
To nie prom tylko promek
aż 21 samochodów zabierze na pokład...
- 2 0
-
2011-04-29 17:15
STALIN ZADAŁ NAM BOBU! (1)
Coś chyba w tym powiedzeniu jest na rzeczy, że "Stalin zemścił się na Polakach dając im kilkaset kilometrów wybrzeża".
Zniszczyć potencjał stoczniowy, chwalić się, że czasami ktoś tam zamówi w naszych stoczniach statek i nie posiadać własnej floty, podczas gdy w komunie było tych jednostek kilkaset i pływały na wszystkich dostępnych liniach, to obciach, za który rozliczą nas przyszłe pokolenia.- 9 4
-
2011-04-29 21:48
"czasem ktoś zamówi w naszych stoczniach statek"... gratuluję wiedzy. są w Trójmieście stocznie, które nie wyrabiają czasowo, tyle mają zamówień...
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.