- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (32 opinie)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (44 opinie)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (84 opinie)
- 4 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (195 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
- 6 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
Kolejny prom na wodzie, czyli wiosna w "Północnej"
Boczne wodowanie jednostki B 611/2 powstałej na zamówienie norweskiego armatora.
W Remontowej Shipbuilding (dawna Stocznia Północna) zwodowano kolejny prom pasażersko-samochodowy dla jednego z największych norweskich armatorów - Torghatten Nord AS.
Statek B 611/2 o długości 40,6 m z konwencjonalnym napędem o mocy 900 kW osiągać będzie prędkość 12 węzłów. Jednorazowo na pokład zabierać będzie 21 samochodów osobowych i 146 pasażerów. Prom obsługiwany będzie przez 3-osobową załogę. Zwodowany prom jest jednym z ośmiu budowanych obecnie w gdańskiej stoczni statków dla Torghatten Nord AS. Są to cztery typy statków, różniące się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii. Bliźniaczy prom B 611/1 został zwodowany na początku kwietnia.
Gdańska stocznia ma duże doświadczenie we współpracy z norweskimi firmami żeglugowymi. Pierwszy kontrakt zawarto z Norwegami w 1997 roku. Dotychczas stocznia dostarczyła armatorom kilkanaście promów różnego typu. Nowością są statki z ekologicznym napędem gazowym. Koncepcja techniczna statku B 611/2 powstała w wyniku współpracy norweskiego biura projektowego NSK i polskiego biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o.
Torghatten Nord dysponuje flotą 47 własnych statków i 4 wyczarterowanych. Wśród nich są 33 promy i szybkie statki komunikacyjne. Flota ta obsługuje lokalne linie komunikacyjne w pomocnym rejonie Norwegii. Na europejskim rynku żeglugowym, a szczególnie na skandynawskim, jest duże zapotrzebowanie na promy. Tylko w Norwegii eksploatuje się ich prawie 500. W kraju tym linie promowe utrzymują połączenia lokalne pomiędzy nawet najmniejszymi i najbardziej oddalonymi miejscowościami, leżącymi nad licznymi fiordami i na wyspach. Zwodowany dziś statek przeznaczony jest do obsługi publicznego transportu wodnego w okolicach Tromso.
Miejsca
Opinie (39) 2 zablokowane
-
2011-04-30 11:23
skandal
stocznie musza wrocic do polskiego zarzadzania i dawac prace ludziom
- 1 1
-
2011-05-01 06:20
tzw monterowi
ciekawe jaka szkole konczyles ? zalozę sie o wszystko ze nigdy nie byles monterem rurociagow okretowych.
- 1 0
-
2011-05-01 08:34
Niech się święci ! Maja
Nawiązując do wodowania w "Conradzie".Czy to nie popieprzone,że w Gdańsku tereny stoczni, gdzie są dźwigi,pochylnie,hale mają być zaorane a statki, i to spore, buduje się w "ogródkach",pod namiotami,na prowizorycznych pochylniach.Wybierzcie sie na wycieczkę Martwą Wisłą a zobaczycie ile tam takich "stoczni".To tak jak z piwem - gdański browar zniszczono a tradycje piwne podtrzymuje /na szczęście/ podgdański Bielkówek.
- 4 0
-
2011-05-20 08:13
Stocznia Północna
No to jest ta Stocznia Północna czy jest Remontowa Shipbuilding jak w powyższym artykule (.....dawna Stocznia Północna)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.