- 1 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (106 opinii)
- 2 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (223 opinie)
- 3 Luksusowy statek na Westerplatte (11 opinii)
- 4 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (43 opinie)
- 5 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (45 opinii)
- 6 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (233 opinie)
Kończą się przygotowania do budowy DCT II. Inwestycja ruszy jeszcze w tym roku
Faza przygotowań formalnych do rozpoczęcia budowy drugiego nabrzeża DCT Gdańsk (tzw. projektu T2) powoli dobiega końca. Wybrano już inżyniera kontraktu i projektanta. W najbliższych miesiącach ogłoszony zostanie przetarg na budowę terminalu. Inwestycja ruszy jeszcze w 2014 roku.
Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem . Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. Inwestorem jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Budowa terminalu ma potrwać 18 miesięcy. Nowy terminal, czyli DCT IIT, ma zostać ukończony w 2016 roku. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro.
- Faza przygotowań formalnych do rozpoczęcia budowy drugiego nabrzeża DCT Gdańsk (tzw. projektu T2) rzeczywiście powoli dobiega końca. Wyłoniliśmy już inżyniera kontraktu, którym została firma CH2M Hill, a także projektanta - firmę Mott MacDonald, która przygotuje projekt i uzyska decyzję budowlaną - mówi Maciej Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk. - Kolejnym etapem przygotowań jest wyłonienie generalnego wykonawcy. Planujemy przeprowadzić przetarg na prace w trybie "zaprojektuj i zbuduj", co pozwoli uniknąć niepraktycznych lub wręcz niewykonalnych założeń budowlanych, które opóźniałyby lub podrażały inwestycję.
Projekt oraz rozwiązania zastosowane w budowie DCT II mają sprawić, że terminal będzie przystosowany do obsługi największych statków świata, wychodzących z doków stoczni na Dalekim Wschodzie, lub też będących w trakcie projektu. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m. Wysoki standard obsługi zapewni siedem dźwigów nabrzeżowych klasy super-postpanamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. Docelowa roczna pojemność terminalu DCT II jest szacowana na 2,5 mln TEU, co wraz z DCT pozwoli uzyskać łączną zdolność przeładunkową do 4 mln TEU rocznie, po oddaniu terminalu do użytku w 2016 roku.
- Nie chciałbym podawać konkretnych terminów rozpoczęcia budowy, gdyż jest to uzależnione od wielu czynników zewnętrznych, takich jak wydanie decyzji budowlanej. Projekt realizowany jest terminowo i zgodnie z założonym harmonogramem początek budowy planowany jest na rok 2014 - dodaje Kwiatkowski.
Inwestycja ma zwiększyć zatrudnienie w regionie o 1,5 tys. nowych, bezpośrednich miejsc pracy.
Projekt oraz rozwiązania zastosowane w budowie DCT II mają sprawić, że terminal będzie przystosowany do obsługi największych statków świata, wychodzących z doków stoczni na Dalekim Wschodzie.
Zobacz jak największy kontenerowiec na świecie Maersk Mc-Kinney Møller prezentuje się od wewnątrz.
Miejsca
Opinie (53) 1 zablokowana
-
2014-03-02 11:33
WMG
Witam.Myślę że każdy rozwój przemysłu,każde miejsce pracy teraz w kraju potrzebne.A buczeć to trzeba było jak stocznie,zakłady pracy cwaniaki okradali i sprzedali.Teraz gadanie o obcym kapitale to po ptokach.Jest wszędzie obecny.W lodówce parówki z Niemiec na tyłku gacie z Chin.Pozdrawiam
- 1 0
-
2014-02-25 07:12
lubie takie wiadomosci:-) (2)
- 74 7
-
2014-02-25 10:10
nie jesteś Prawdziwym Polakiem ! (1)
- 4 12
-
2014-02-26 20:13
murzyni
I jak praca za1500zł czy robole filipines
- 1 1
-
2014-02-26 11:39
decyzja budowlana?
W Polsce wydaje się "decyzję udzielającą pozwolenia na budowę" potocznie dostaje się"pozwolenie na budowę" a nie jakąś DECYZJĘ BUDOWLANĄ
- 0 0
-
2014-02-25 22:45
po co nam ten chiński szajs
śmierdzący chemią, rozpadający się w rękach
- 1 3
-
2014-02-25 21:41
niby o czym piszecie ?????
ze ustalili które działki maja kupić , ze ustalili kto jest właścicielem ???
pogadali se i poszli , a dzienikarze pisza o niczym ,od planowania do wykonania jeszcze daleka droga- 0 2
-
2014-02-25 17:50
A co z bunkrami, które stoją ol lat w tym rejonie? (1)
- 0 2
-
2014-02-25 20:16
jest zarąbiście
bunkrów nie ma, ale też jest zarąbiście :)
- 0 1
-
2014-02-25 15:14
(2)
taaaa.bedziecie.... akurat
- 5 1
-
2014-02-25 17:01
checker (1)
Marcin to ty? :)
- 2 1
-
2014-02-25 19:17
duzego by dali!!!
- 2 1
-
2014-02-25 18:31
Bunkry
W jednym będzie nowy dział techniczny,a w drugim stołówka.Nie martwcie się wszystko będzie dobrze zagospodarowane. ;-)
- 4 1
-
2014-02-25 09:56
źle, niedobrze, zdrada ! (1)
będą pensje 1500 zł, obcy kapitał, zalew chińskiego szajsu, nachapie się tylko układ i określone siły !
- 24 20
-
2014-02-25 18:21
pisowski ministrant się odezwał
ten sam komentarz przy każdym artykule
- 0 1
-
2014-02-25 09:20
będzie praca ! (8)
ale w Chinach
- 16 17
-
2014-02-25 09:33
praca (7)
Dodatkowych miejsc pracy przybędzie w samym terminalu!
- 13 1
-
2014-02-25 10:06
(2)
tak za 1700 zł po 12 godzin gdzie na dojazd na takie zadupie potrzeba z 400 zł
- 7 8
-
2014-02-25 17:35
Sprawdz najpierw ile dokerzy zarabiaja, bo wcale tak zle nie maja
- 4 1
-
2014-02-25 11:35
to zapisz sie na szkolenie
Ją mam 3500 a będzie więcej
- 10 2
-
2014-02-25 09:54
oczywiscie (3)
Rozejrzyj się ile fabryk zlikwidowaliśmy. Taka Łodz np umiera na naszych oczach, W Warszawie juz tylko Huta na pol gwizdka.
kilkadziesiat dokerskich posad przy rozładowywaniu obcej produkcji i jej transporcie ma to zrownowazyc?
Najprostrzego typu inwestycja, po prostu ogromna rampa na rozladunek obcej produkcji.- 4 11
-
2014-02-25 11:40
Kolego co mnie interesuje łódź czy warszafka. Cieszę się że urodziłem się w Gdańsku,tu mieszkam a firma w której pracuje rozwija się i będzie dawać więcej miejsc pracy.
- 12 2
-
2014-02-25 10:02
(1)
NajprostSZego -> tak się to pisze !
- 3 0
-
2014-02-25 10:05
przepraszam, masz rację
po prostu robię błedy ort. tak jak mój prezydent Komorowski
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.