• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończą się przygotowania do budowy DCT II. Inwestycja ruszy jeszcze w tym roku

Robert Kiewlicz
25 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Nowy terminal, czyli DCT II ma zostać ukończony w 2016 roku. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro. To jednak nie koniec. W planach jest jeszcze kolejna, trzecia faza rozbudowy DCT. Jednak na razie nie zdradzono szczegółów. Nowy terminal, czyli DCT II ma zostać ukończony w 2016 roku. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro. To jednak nie koniec. W planach jest jeszcze kolejna, trzecia faza rozbudowy DCT. Jednak na razie nie zdradzono szczegółów.

Faza przygotowań formalnych do rozpoczęcia budowy drugiego nabrzeża DCT Gdańsk (tzw. projektu T2) powoli dobiega końca. Wybrano już inżyniera kontraktu i projektanta. W najbliższych miesiącach ogłoszony zostanie przetarg na budowę terminalu. Inwestycja ruszy jeszcze w 2014 roku.



Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem zobacz na mapie Gdańska. Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. Inwestorem jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Budowa terminalu ma potrwać 18 miesięcy. Nowy terminal, czyli DCT IIT, ma zostać ukończony w 2016 roku. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro.

- Faza przygotowań formalnych do rozpoczęcia budowy drugiego nabrzeża DCT Gdańsk (tzw. projektu T2) rzeczywiście powoli dobiega końca. Wyłoniliśmy już inżyniera kontraktu, którym została firma CH2M Hill, a także projektanta - firmę Mott MacDonald, która przygotuje projekt i uzyska decyzję budowlaną - mówi Maciej Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk. - Kolejnym etapem przygotowań jest wyłonienie generalnego wykonawcy. Planujemy przeprowadzić przetarg na prace w trybie "zaprojektuj i zbuduj", co pozwoli uniknąć niepraktycznych lub wręcz niewykonalnych założeń budowlanych, które opóźniałyby lub podrażały inwestycję.

Projekt oraz rozwiązania zastosowane w budowie DCT II mają sprawić, że terminal będzie przystosowany do obsługi największych statków świata, wychodzących z doków stoczni na Dalekim Wschodzie, lub też będących w trakcie projektu. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m. Wysoki standard obsługi zapewni siedem dźwigów nabrzeżowych klasy super-postpanamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. Docelowa roczna pojemność terminalu DCT II jest szacowana na 2,5 mln TEU, co wraz z DCT pozwoli uzyskać łączną zdolność przeładunkową do 4 mln TEU rocznie, po oddaniu terminalu do użytku w 2016 roku.

- Nie chciałbym podawać konkretnych terminów rozpoczęcia budowy, gdyż jest to uzależnione od wielu czynników zewnętrznych, takich jak wydanie decyzji budowlanej. Projekt realizowany jest terminowo i zgodnie z założonym harmonogramem początek budowy planowany jest na rok 2014 - dodaje Kwiatkowski.

Inwestycja ma zwiększyć zatrudnienie w regionie o 1,5 tys. nowych, bezpośrednich miejsc pracy.

Projekt oraz rozwiązania zastosowane w budowie DCT II mają sprawić, że terminal będzie przystosowany do obsługi największych statków świata, wychodzących z doków stoczni na Dalekim Wschodzie.

Zobacz jak największy kontenerowiec na świecie Maersk Mc-Kinney Møller prezentuje się od wewnątrz.

Miejsca

Opinie (53) 1 zablokowana

  • WMG

    Witam.Myślę że każdy rozwój przemysłu,każde miejsce pracy teraz w kraju potrzebne.A buczeć to trzeba było jak stocznie,zakłady pracy cwaniaki okradali i sprzedali.Teraz gadanie o obcym kapitale to po ptokach.Jest wszędzie obecny.W lodówce parówki z Niemiec na tyłku gacie z Chin.Pozdrawiam

    • 1 0

  • lubie takie wiadomosci:-) (2)

    • 74 7

    • nie jesteś Prawdziwym Polakiem ! (1)

      • 4 12

      • murzyni

        I jak praca za1500zł czy robole filipines

        • 1 1

  • decyzja budowlana?

    W Polsce wydaje się "decyzję udzielającą pozwolenia na budowę" potocznie dostaje się"pozwolenie na budowę" a nie jakąś DECYZJĘ BUDOWLANĄ

    • 0 0

  • po co nam ten chiński szajs

    śmierdzący chemią, rozpadający się w rękach

    • 1 3

  • niby o czym piszecie ?????

    ze ustalili które działki maja kupić , ze ustalili kto jest właścicielem ???
    pogadali se i poszli , a dzienikarze pisza o niczym ,od planowania do wykonania jeszcze daleka droga

    • 0 2

  • A co z bunkrami, które stoją ol lat w tym rejonie? (1)

    • 0 2

    • jest zarąbiście

      bunkrów nie ma, ale też jest zarąbiście :)

      • 0 1

  • (2)

    taaaa.bedziecie.... akurat

    • 5 1

    • checker (1)

      Marcin to ty? :)

      • 2 1

      • duzego by dali!!!

        • 2 1

  • Bunkry

    W jednym będzie nowy dział techniczny,a w drugim stołówka.Nie martwcie się wszystko będzie dobrze zagospodarowane. ;-)

    • 4 1

  • źle, niedobrze, zdrada ! (1)

    będą pensje 1500 zł, obcy kapitał, zalew chińskiego szajsu, nachapie się tylko układ i określone siły !

    • 24 20

    • pisowski ministrant się odezwał

      ten sam komentarz przy każdym artykule

      • 0 1

  • będzie praca ! (8)

    ale w Chinach

    • 16 17

    • praca (7)

      Dodatkowych miejsc pracy przybędzie w samym terminalu!

      • 13 1

      • (2)

        tak za 1700 zł po 12 godzin gdzie na dojazd na takie zadupie potrzeba z 400 zł

        • 7 8

        • Sprawdz najpierw ile dokerzy zarabiaja, bo wcale tak zle nie maja

          • 4 1

        • to zapisz sie na szkolenie

          Ją mam 3500 a będzie więcej

          • 10 2

      • oczywiscie (3)

        Rozejrzyj się ile fabryk zlikwidowaliśmy. Taka Łodz np umiera na naszych oczach, W Warszawie juz tylko Huta na pol gwizdka.
        kilkadziesiat dokerskich posad przy rozładowywaniu obcej produkcji i jej transporcie ma to zrownowazyc?

        Najprostrzego typu inwestycja, po prostu ogromna rampa na rozladunek obcej produkcji.

        • 4 11

        • Kolego co mnie interesuje łódź czy warszafka. Cieszę się że urodziłem się w Gdańsku,tu mieszkam a firma w której pracuje rozwija się i będzie dawać więcej miejsc pracy.

          • 12 2

        • (1)

          NajprostSZego -> tak się to pisze !

          • 3 0

          • przepraszam, masz rację

            po prostu robię błedy ort. tak jak mój prezydent Komorowski

            • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane