- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (32 opinie)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (31 opinii)
- 3 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (33 opinie)
- 4 Terminal chemiczny obok Naftoportu (29 opinii)
- 5 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (222 opinie)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
Kończą się przygotowania do budowy DCT II. Inwestycja ruszy jeszcze w tym roku
Faza przygotowań formalnych do rozpoczęcia budowy drugiego nabrzeża DCT Gdańsk (tzw. projektu T2) powoli dobiega końca. Wybrano już inżyniera kontraktu i projektanta. W najbliższych miesiącach ogłoszony zostanie przetarg na budowę terminalu. Inwestycja ruszy jeszcze w 2014 roku.
Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem . Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. Inwestorem jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Budowa terminalu ma potrwać 18 miesięcy. Nowy terminal, czyli DCT IIT, ma zostać ukończony w 2016 roku. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro.
- Faza przygotowań formalnych do rozpoczęcia budowy drugiego nabrzeża DCT Gdańsk (tzw. projektu T2) rzeczywiście powoli dobiega końca. Wyłoniliśmy już inżyniera kontraktu, którym została firma CH2M Hill, a także projektanta - firmę Mott MacDonald, która przygotuje projekt i uzyska decyzję budowlaną - mówi Maciej Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk. - Kolejnym etapem przygotowań jest wyłonienie generalnego wykonawcy. Planujemy przeprowadzić przetarg na prace w trybie "zaprojektuj i zbuduj", co pozwoli uniknąć niepraktycznych lub wręcz niewykonalnych założeń budowlanych, które opóźniałyby lub podrażały inwestycję.
Projekt oraz rozwiązania zastosowane w budowie DCT II mają sprawić, że terminal będzie przystosowany do obsługi największych statków świata, wychodzących z doków stoczni na Dalekim Wschodzie, lub też będących w trakcie projektu. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m. Wysoki standard obsługi zapewni siedem dźwigów nabrzeżowych klasy super-postpanamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. Docelowa roczna pojemność terminalu DCT II jest szacowana na 2,5 mln TEU, co wraz z DCT pozwoli uzyskać łączną zdolność przeładunkową do 4 mln TEU rocznie, po oddaniu terminalu do użytku w 2016 roku.
- Nie chciałbym podawać konkretnych terminów rozpoczęcia budowy, gdyż jest to uzależnione od wielu czynników zewnętrznych, takich jak wydanie decyzji budowlanej. Projekt realizowany jest terminowo i zgodnie z założonym harmonogramem początek budowy planowany jest na rok 2014 - dodaje Kwiatkowski.
Inwestycja ma zwiększyć zatrudnienie w regionie o 1,5 tys. nowych, bezpośrednich miejsc pracy.
Projekt oraz rozwiązania zastosowane w budowie DCT II mają sprawić, że terminal będzie przystosowany do obsługi największych statków świata, wychodzących z doków stoczni na Dalekim Wschodzie.
Zobacz jak największy kontenerowiec na świecie Maersk Mc-Kinney Møller prezentuje się od wewnątrz.
Miejsca
Opinie (53) 1 zablokowana
-
2014-02-26 11:39
decyzja budowlana?
W Polsce wydaje się "decyzję udzielającą pozwolenia na budowę" potocznie dostaje się"pozwolenie na budowę" a nie jakąś DECYZJĘ BUDOWLANĄ
- 0 0
-
2014-03-02 11:33
WMG
Witam.Myślę że każdy rozwój przemysłu,każde miejsce pracy teraz w kraju potrzebne.A buczeć to trzeba było jak stocznie,zakłady pracy cwaniaki okradali i sprzedali.Teraz gadanie o obcym kapitale to po ptokach.Jest wszędzie obecny.W lodówce parówki z Niemiec na tyłku gacie z Chin.Pozdrawiam
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.