• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenerowe rekordy w trójmiejskich terminalach

Wioletta Kakowska-Mehring
22 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki.
  • ICTSI jest właścicielem terminala od 17 lat.
  • W ciągu swojej wieloletniej działalności kontenerowej w Gdyni, terminal przeładował ogółem ponad 9,3 mln TEU.
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • ICTSI jest właścicielem terminala od 17 lat.
  • Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki.

W gdyńskim BCT 500 tys. TEU, a gdańskim DCT 2 mln TEU. Trójmiejskie terminale kontenerowe biją rekordy przeładunków.



W miniony piątek 20 grudnia Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni po raz pierwszy w swojej historii przekroczył poziom 500 tys. TEU rocznych przeładunków. To szczególny rok dla BCT także z innego powodu. W 2019 r. ten gdyński terminal świętuje okrągły jubileusz 40-lecia działalności.

- W czterdziestoletniej historii działalności BCT w Gdyni i 17-letniej obecności ICTSI na terminalu, kilka razy zbliżyliśmy się do granicy 0,5 miliona przeładowanych TEU rocznie. Jednak faktycznie dopiero w tym roku przekroczyliśmy tę magiczną dla nas cyfrę. Trzeba podkreślić, że jesteśmy terminalem bramowym dla ładunków przeznaczonych prawie wyłącznie dla polskiej gospodarki, dlatego tym bardziej cieszy nas osiągnięty wynik. Bardzo dziękujemy naszym klientom, którzy powierzają nam swoje ładunki, doceniając pracę terminala BCT - powiedział Wojciech Szymulewicz, prezes BCT.
Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki. Po przejęciu gdyńskiego terminala w 2003 roku przez ICTSI - międzynarodowego operatora terminali kontenerowych i wsparty inwestycjami, stał się jednym z największych polskich terminali kontenerowych w kraju. W ciągu swojej wieloletniej działalności kontenerowej w Gdyni, terminal przeładował ogółem ponad 9,3 mln TEU.

DCT też świętuje



Terminal kontenerowy DCT Gdańsk przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku. Terminal kontenerowy DCT Gdańsk przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku.

- Jest nam niezmiernie miło poinformować, że terminal kontenerowy DCT Gdańsk właśnie dziś przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku i tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku - podało DCT na swoim profilu społecznościowym.
DCT Gdańsk jest jednym z najszybciej rozwijających się portów kontenerowych w Europie i jedynym terminalem na Morzu Bałtyckim, który obsługuje największe na świecie statki kontenerowe - tzw. "ULCV" (Ultra Large Container Vessels) o pojemności do 23.000 TEU. Liczba obsłużonych przez DCT Gdańsk kontenerów rosła przez lata, osiągając 1,9 mln TEU (twenty-foot equivalent unit) w 2018 roku. DCT dysponuje nabrzeżem o długości 1306 metrów oraz maksymalnej głębokości 17 metrów. Obecnie trwa rozbudowa terminalu, która zakończy się na przełomie 2019 i 2020 roku.

Od maja tego roku DCT Gdańsk jest własnością trzech podmiotów - PSA International Ptd Ltd, Polskiego Funduszu Rozwoju i IFM Global Infrastructure Fund zarządzanego przez IFM Investors.

Miejsca

Opinie (130) 3 zablokowane

  • Pan Prezes Szymulewicz, to chyba (2)

    powinien do końca rozliczyć sprawę mobberki (którą wciąż zatrudnia) i jej ofiary a nie chwalić się rekordem przeładunków. Rekordy przechodzą właśnie do historii a sprawa mobbingu jeszcze długo będzie kłaść się cieniem na BCT - a to dzięki kolejnym procesom sądowym. Wesołych świąt i szczęśliwego Nowego roku panie prezesie.

    • 7 1

    • Mobbing

      A kiedy ta rozprawa. Podajcie sale i godzinę. Może być ciekawy problem dla BCT

      • 0 0

    • Chyba fajnie być takim prezesem, co nie?

      Kasa dobra, robota raczej nie męcząca, służbowy dyliżans 24/7, jak przydarzy się sukces to i w mediach można wystąpić a jak wtopa, to wypłata odszkodowania i tak z firmowej kasy.

      • 2 0

  • Rekordowe dziury na berlinku (2)

    BCT chwali się obrotem a nie potrafią wyremontować nawierzchni przed bramkami wjazdowymi

    • 5 0

    • Teren berlinka należy do ZMPG

      BCT od kilku lat "walczy" z ZMPG o naprawę nawierzchni. Niestety bezskutecznie.
      Jest nadzieja, że w tym roku zostanie dojazd naprawiony.

      • 0 0

    • Bo kasa z wypracowanego zysku idzie

      do filipińskiego bossa. Przecież gość nie będzie wydawał forsy na remont drogi w jakiejś egzotycznej dla niego Gdyni (nawet jak droga prowadzi do bram jego terminala).

      • 4 0

  • Jak to??? (18)

    Przecież jest port w Bremerhaven, w Hamburgu i w Rotterdamie. Na co te porty? Zamknąć! Na co nam te duże lotnisko CPK? Donaldzie pomóż zamknąć te porty! Panie Trzaskowski leccie na skargę do Brukseli!

    • 57 79

    • (3)

      Wymienione przez ciebie porty są położone nad Morzem Północnym. Twoja dygresja jest chybiona. Tylko Kilonia jest nad M. Bałtyckim.

      • 11 7

      • Nie jest chybiona. (2)

        Pokazuje na konserwatywny model gospodarczy, handlu morskiego zagniezdzonego wlasnie na morzem Polnocnym. To przez wieki byl glowny wezel handlu i wymiany dla Europy. Dalej szlaki ladowe. Do dzisiaj ten model jest bardzo agresywnie broniony, co pokazuja chociazby priorytety w budowie autostrad przez Polske...

        • 5 12

        • (1)

          Co ty piszesz za głupoty? Polska jest krajem tranzytowym. Większość ruchu jest skierowana wschód-zachód. Autostrady budowane są tam, gdzie jest największy ruch. Twoim zdaniem lepiej budować ekspresówki tam, gdzie nic nie jeździ? Poza tym S3 i A1 wydają się być wystarczające.

          • 0 1

          • Wydaja sie...

            I wszystko jasne.
            Samo stwierdzenie o "tranzytowosci" pokazuje, jak silnie ten model gospodarczy tkwi w umyslach. Oczywiscie, jest rowniez tranzytowy. Nie w tym problem. Problem jest w tym, kto tym "tranzytem" zarzadza i kto na nim zarabia.
            Oraz ktory kierunek jest oplacalny i priorytetowy.
            Poza tym, sprobuj wbic sie w uklady logistyczne Morza Polnocnego, to moze zrozumiesz jak to jest "ladnie" poukladane.

            • 0 0

    • Rozumiem sarkazm (11)

      Niestety podzielam twoje obawy .

      To wlasnie tacy ludzie jak Rudy i jego kompani robia wszystko aby spowodowac , zamet balagan i zmacic "wode" , oni w szambie czuja sie jak ryba w czystej wodzie .

      • 21 34

      • Tylko to za PO powstal DCT i byl hejtowany przez pisie trole (10)

        • 34 13

        • nie powstał "za PO"

          ...i nie był "hejtowany", bo mało kto wiedział, ze takie coś powstaje.
          A już na pewno z dala byli trzymani "polityczni celebryci" wszelkiego autoramentu, którzy na tym przedsięwzięciu miałby chęć się polansić...
          Pieniądz lubi ciszę i dyskrecję...

          • 4 2

        • Pomysl Dct powstal w latach 90 (7)

          Pierwsze prace na poczatku XXI wieku.
          Wczesniej Australijczyczy i Brytole tulali sie po Wybrzezu, szukajac przychylnego miejsca. W tym usilowali namowic do przedsiewziecia port i miasto Gdynie, "kolebke" transportu kontenerowegow w Polsce.
          No ale wtedy Lewandowski likwidowal PLO a "nie da sie", "nie oplaca sie" spowodowalo powstanie kuszacej alternatywy w postaci apartamentow na nabrzezach...
          W koncu "emeryt" zagniezdzil sie w "szorstkiej" przyjazni z gdanskim portem, przy gromkim rechocie pomorskicj "kregow gospodarczych", krecacych b3ke z inwestora, ktory przybyl "w oczywosty sposob" umoczyc kase.
          Kase te obrocil z zakladanym zyskiem w 15lat, przy okresie dzierzawy lat 30.
          I szczeki opadly, ukazujac impotencje wszystkich sil politycznych i gospodarczych Polski i Pomorza.

          • 26 9

          • co ty wypisujesz za bzdury (5)

            Rudy i jego kampania za wszelką cenę chciała ud..pić Gdynię
            z PLO, Dalmorem, Lotniskiem 3 x większym w Kosakowie,... za to niech się POmorskie cieszy nowym Centralnym :)) Wszak PiS i jego wybrzeżowy lider najwięcej krytykował to gdyńskie widać już miał w zamyślę szefowanie innemu?

            • 4 29

            • ale sie bidny gdyński pisior sledziem dławi.. (4)

              i cos o prawdzie ględzi.. tej ruskeij ...

              • 18 6

              • (2)

                Prekursorem przeładunku kontenerów w Polsce był GTK i po kilkuletnim zastoju rusza z kopyta niebawem wyprzedzi te wszystkie Australijskie Filipińske spółeczki.

                • 6 5

              • Taaaaa, z ta infrastruktura i 1.5h podejsciem z redy...

                • 1 1

              • Wiesiek weź Ty się puknij w ten biały kask.

                • 3 2

              • biedny Pisior z Gdyni

                to pewnie przytułek w Gdańskiej Enerdze załapał....Tam cały PIS z Sopotu też pracuje, mało kreatywne miernoty, tylko do etatu pod politycznym nadzorem się nadają

                • 8 0

          • Jaka Gdynia? Potrzeba powierzchni dla terminala.

            Wiedza typowego fachowca z pisu ala Arciszewska.

            • 10 3

        • he he dokładnie za pisu nie powstało dokładnie nic,
          tylko zmieniają prezesów do odprawy ze spółek skarbu Państwa.

          • 38 11

    • towarzysze, DCT jest prywatny (1)

      wy się tłumaczcie z miliona samochodów na prąd, rdzewiejącej stępki pod prom, braku modernizacji wojska, lotniska w Radomiu, importu gigantycznych ilości węgla, sukcesów dyplomatycznych, itd

      • 17 6

      • Wolskie wojsko jest modernizowane, tak że pada na ryło.

        • 10 2

  • (4)

    Co zrobi DCT jak wszyscy Ukraińcy się zwolnią?

    • 20 4

    • Hętny

      Ja się najme

      • 0 0

    • (1)

      Zatrudnią górników z Sosnowca co by jodu z nadmorza się nawdychać

      • 7 0

      • Myslisz ze beda robic za takie stawki i bez trzynastek, czternastek i pietnastek?

        I jeszcze może do 65 r.ż?

        • 2 0

    • zatrudni hindusów

      • 21 0

  • Obiektywizmu (3)

    No nie! Wg.znacznej czesci wpisów to zasługa tzw.pisu . ZEBY bić rekordy trzeba mieć gdzie a cała infrastruktura powstawała w latach gdy PiS nie miał wpływu na gospodarkę . Pokażcie mi jedną lnwestycje od początku do końca zbudowaną przez PiS.

    • 5 3

    • (2)

      To pokaż mi jedna inwestycje zbudowana przez Peło id początku do końca? Takie inwestycje trwają latami poprzez planowanie przetargi realizację po otwarcie. I powiem Tobie więcej. Ku Twojemu zdziwieniu. DCT powstało w latach gdy rządził właśnie PiS. Bo budowę rozpoczęto w 2005r a całość inwestycji zakończono w 2007r. Wtedy to przeciez twoje Peło dobierał się do władzy. Więc błagam skończ pitolic bzdury

      • 3 5

      • Południowa Obwodnica Gdańska na przykład...

        • 2 2

      • To wyślij duży bukiet białko-czerwonych

        goździków na Nowogrodzką i już nie nudź.

        • 5 1

  • z ich pracy wszyscy czerpiemy korzyści....jak ktoś napisał (5)

    zyski czerpie na pewno właściciel terminala DCT i Skarb Państwa / 10 mld rocznie/, jako przeciętny Gdańszczanin mam tylko zwiększony ruch i dodatkowe korki na Trasie Sucharskiego, gdzie często występuje zwężenie na Moście Jana Pawła II, który po prostu zużywa się podczas nadmiernej eksploatacji a ruch tam jak na autostradzie / bezpłatnej dodajmy/ i coraz częściej są tam remonty, owszem pracę ma tam około tysiąca osób, ale ile % z nich to mieszkańcy Gdańska / podatki z PIT w blisko 50% wracają do gminy/, Gdańsk zarabia też na podatku od nieruchomości, ale prawdziwe konfitury zgarnia Skarb Państwa, który powinien dzielić się z Gdańskiem przynajmniej 10% tej kwoty.

    • 14 9

    • Taak, żeby sitwa Dulkiewicz miała jeszcze więcej w korycie (2)

      Już i tak wzięli na nas kredyt za pół miliarda zł

      • 5 9

      • jakby dodatkowo był ten 1 mld w budżecie (1)

        to nie byłyby potrzebne żadne kredyty, chyba, że jako wkład do kolejnych inwestycji, wątpię, że jesteś z Moreny i tego nie rozumiesz....
        Budżet Gdańska na poziomie 5,3 mld to duża kasa a ten 1 mld pln z podatków DCT po prostu się Gdańskowi należy...

        • 8 4

        • Weź nie płacz. Siedzisz i w i EC nie marudzisz. Nie wiem kolego czy wiesz ale większość podatków od pensji kroi Gdańsk. Skad te 5,3mld? I gdzie te pieniądze?

          • 2 0

    • Po co tamtędy jeździsz to są tereny portowe a jak się nie podoba to przez miasto jeździć.Wieczne narzekanie !!!!! Siedź w domu i nie marudź

      • 1 6

    • 10 mld

      A kto powiedział o tych mld ? Zwykła propaganda. Gróbarczyk - ten od rdzewiejącej stępki - powiedział że to już 40 mld pln, ale ze wszystkich portów. Uwierzysz?

      • 4 4

  • Się uśmiałem ze zdjęć (4)

    Wygląda to tak jakby wielka feta czekała po przeładunku w Gdyni a w Gdańsku wielkie mi halo znowu rekord po co na banery wydawać

    • 24 5

    • (2)

      A co w tym śmiesznego? Terminale działają na zupełnie inna skale. Gdynia nie ma nawet możliwości przyjmować największych statków. Przy konkurencji Dct ich wynik naprawdę cieszy. Dct ma niespotykane w okolicach warunki i możliwości - przyzwyczaili się do ciągłych wzrostów.

      • 7 3

      • (1)

        I tak GTK wszystkich wyprzedzi.

        • 7 2

        • Dziś nie prima aprilis.

          • 2 0

    • Ale Dziś BCT kiedyś Zakład Kontenerowy Gdynia był pionierem konteneryzacji w Polsce i oni istnieją 40 lat ,w październiku była rocznica i taki rekord 500.000 temu jest dla nich dużym osiągnięciem przy konkurencji GCT i DCT

      • 4 1

  • Jakie zarobki ? (1)

    Ile zarabiacie w dct ?

    • 7 0

    • Przecież to zawsze zależy od stanowiska :) nigdzie nie jest tak, ze jest jedna ustalona stawka dla wszystkich :) no chyba, ze w danej firmie wszyscy wykonują ta sama prace

      • 1 3

  • (4)

    I zaś biura wygarna z 3tysie na głowę ze to że "tak ładnie przeladowali 2mln,a dla reszty pamiatkowe zdjecie asiorow na tle kontenerka,zeby pamietali czyja to zasługa:D

    • 13 4

    • Bez ogarnięcia logistyki to byś kontenery na butelki przeładowywał do skupu.

      • 0 0

    • (1)

      Jestem w stanie zrozumieć, ze przeszła Ci taka mysl przez głowę. Ciężko mi zrozumieć, ze przyjąłeś to za fakt i ten swój pomysł rozpowszechniasz w internecie.

      • 2 1

      • No cóż,może faktycznie pisze głupio, z 2 mln to pew ie bedzie z 5 tysi:D

        • 2 1

    • Oj zazdrosniku,

      obudz się i przestań marzyć.

      • 3 1

  • Ma ktoś dane ile przeładował GCT i GTK, o ile jeśli jeszcze walczy?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane