• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenerowe rekordy w trójmiejskich terminalach

Wioletta Kakowska-Mehring
22 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki.
  • ICTSI jest właścicielem terminala od 17 lat.
  • W ciągu swojej wieloletniej działalności kontenerowej w Gdyni, terminal przeładował ogółem ponad 9,3 mln TEU.
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • ICTSI jest właścicielem terminala od 17 lat.
  • Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki.

W gdyńskim BCT 500 tys. TEU, a gdańskim DCT 2 mln TEU. Trójmiejskie terminale kontenerowe biją rekordy przeładunków.



W miniony piątek 20 grudnia Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni po raz pierwszy w swojej historii przekroczył poziom 500 tys. TEU rocznych przeładunków. To szczególny rok dla BCT także z innego powodu. W 2019 r. ten gdyński terminal świętuje okrągły jubileusz 40-lecia działalności.

- W czterdziestoletniej historii działalności BCT w Gdyni i 17-letniej obecności ICTSI na terminalu, kilka razy zbliżyliśmy się do granicy 0,5 miliona przeładowanych TEU rocznie. Jednak faktycznie dopiero w tym roku przekroczyliśmy tę magiczną dla nas cyfrę. Trzeba podkreślić, że jesteśmy terminalem bramowym dla ładunków przeznaczonych prawie wyłącznie dla polskiej gospodarki, dlatego tym bardziej cieszy nas osiągnięty wynik. Bardzo dziękujemy naszym klientom, którzy powierzają nam swoje ładunki, doceniając pracę terminala BCT - powiedział Wojciech Szymulewicz, prezes BCT.
Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki. Po przejęciu gdyńskiego terminala w 2003 roku przez ICTSI - międzynarodowego operatora terminali kontenerowych i wsparty inwestycjami, stał się jednym z największych polskich terminali kontenerowych w kraju. W ciągu swojej wieloletniej działalności kontenerowej w Gdyni, terminal przeładował ogółem ponad 9,3 mln TEU.

DCT też świętuje



Terminal kontenerowy DCT Gdańsk przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku. Terminal kontenerowy DCT Gdańsk przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku.

- Jest nam niezmiernie miło poinformować, że terminal kontenerowy DCT Gdańsk właśnie dziś przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku i tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku - podało DCT na swoim profilu społecznościowym.
DCT Gdańsk jest jednym z najszybciej rozwijających się portów kontenerowych w Europie i jedynym terminalem na Morzu Bałtyckim, który obsługuje największe na świecie statki kontenerowe - tzw. "ULCV" (Ultra Large Container Vessels) o pojemności do 23.000 TEU. Liczba obsłużonych przez DCT Gdańsk kontenerów rosła przez lata, osiągając 1,9 mln TEU (twenty-foot equivalent unit) w 2018 roku. DCT dysponuje nabrzeżem o długości 1306 metrów oraz maksymalnej głębokości 17 metrów. Obecnie trwa rozbudowa terminalu, która zakończy się na przełomie 2019 i 2020 roku.

Od maja tego roku DCT Gdańsk jest własnością trzech podmiotów - PSA International Ptd Ltd, Polskiego Funduszu Rozwoju i IFM Global Infrastructure Fund zarządzanego przez IFM Investors.

Miejsca

Opinie (130) 3 zablokowane

  • Jak zwykle znawcy się odzywają i piszą nie na temat.A to te tak zwane janusze

    • 3 4

  • Czekamy na Port Centralny Gdańsk

    • 9 1

  • Rekordy to zawsze kosztem czegoś

    Ludzkich spraw najczęściej. Jak słyszę rekord i nie jest to sport, to wiem, że tam jest wyścig. Jaki? Łatwo wykumać.

    • 7 0

  • Pierwszy na Baltyku (2)

    Pierwszy na Baltyku wzgledem przeladowanych TEU jest S.Petersburg I chyba to sie nie zmieni w tym roku , wiec to pewnie oni przeladowali 2milionowy kontener wczesniej

    • 3 3

    • (1)

      Fatycznie S.Petersburg jeszcze przeładowuje wiecej niz port w Gdansku, ale tutaj mowimy o wyniku terminala - a DCT faktycznie przeładowuje duzo wiecej niz jakikolwiek inny terminal na Bałtyku - w S. Petersburgu jest ich kilka a największy FCT jest sporo mniejszy od DCT I mniej przeładowuje.

      • 4 0

      • a jakie ma to znaczenie?

        Liczy sie ile kasy przepływa i kto na tym zarabia.
        Sama Szwecja ma ponad dwadzieścia portów.
        Skandynawowie nie cierpia na gigantomanię, centralizm nieoświecony i "spsienie ogrodnicze".
        Robią swoje, czyli pieniądze. Jak potrzeba placu, biją larseny i sypią.
        I tak już 100 lat.

        • 2 2

  • Jakie zarobki ? (1)

    Ile zarabiacie w dct ?

    • 7 0

    • Przecież to zawsze zależy od stanowiska :) nigdzie nie jest tak, ze jest jedna ustalona stawka dla wszystkich :) no chyba, ze w danej firmie wszyscy wykonują ta sama prace

      • 1 3

  • Jakie sa zarobki w DCT i ile premi distali szeregowi pracownicy za wypracowanie tego rekordu? (1)

    • 6 0

    • Premie niższe niż rok temu

      • 3 0

  • Port zewnetrzny Gdynia

    Powstal tylko na planach....

    • 6 0

  • Ma ktoś dane ile przeładował GCT i GTK, o ile jeśli jeszcze walczy?

    • 2 0

  • Pan Prezes Szymulewicz, to chyba (2)

    powinien do końca rozliczyć sprawę mobberki (którą wciąż zatrudnia) i jej ofiary a nie chwalić się rekordem przeładunków. Rekordy przechodzą właśnie do historii a sprawa mobbingu jeszcze długo będzie kłaść się cieniem na BCT - a to dzięki kolejnym procesom sądowym. Wesołych świąt i szczęśliwego Nowego roku panie prezesie.

    • 7 1

    • Chyba fajnie być takim prezesem, co nie?

      Kasa dobra, robota raczej nie męcząca, służbowy dyliżans 24/7, jak przydarzy się sukces to i w mediach można wystąpić a jak wtopa, to wypłata odszkodowania i tak z firmowej kasy.

      • 2 0

    • Mobbing

      A kiedy ta rozprawa. Podajcie sale i godzinę. Może być ciekawy problem dla BCT

      • 0 0

  • Obiektywizmu (3)

    No nie! Wg.znacznej czesci wpisów to zasługa tzw.pisu . ZEBY bić rekordy trzeba mieć gdzie a cała infrastruktura powstawała w latach gdy PiS nie miał wpływu na gospodarkę . Pokażcie mi jedną lnwestycje od początku do końca zbudowaną przez PiS.

    • 5 3

    • (2)

      To pokaż mi jedna inwestycje zbudowana przez Peło id początku do końca? Takie inwestycje trwają latami poprzez planowanie przetargi realizację po otwarcie. I powiem Tobie więcej. Ku Twojemu zdziwieniu. DCT powstało w latach gdy rządził właśnie PiS. Bo budowę rozpoczęto w 2005r a całość inwestycji zakończono w 2007r. Wtedy to przeciez twoje Peło dobierał się do władzy. Więc błagam skończ pitolic bzdury

      • 3 5

      • To wyślij duży bukiet białko-czerwonych

        goździków na Nowogrodzką i już nie nudź.

        • 5 1

      • Południowa Obwodnica Gdańska na przykład...

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane