• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenerowiec MSC Zoe dotarł do Gdańska

Wioletta Kakowska-Mehring
21 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Do gdańskiego terminalu DCT dotarł kontenerowiec MSC Zoe, o którym ostatnio było głośno z powodu utraty części ładunku na Morzu Północnym. Jednostka była wówczas w drodze do portu Bremerhaven, ale kolejnym portem na trasie był właśnie Gdańsk. Wyładunek potrwa nawet tydzień.



MSC Zoe pływa w ramach regularnego serwisu z Azji do Europy. W nocy 2 stycznia statek był w drodze do niemieckiego portu Bremerhaven, kiedy trafił na sztorm. Niestety w zderzeniu z żywiołem 250 kontenerów zostało uszkodzonych lub utraconych. Cześć ładunku została wyrzucona na plaże Wysp Zachodniofryzyjskich. W kontenerach były m.in. zabawki, meble, elektronika, ale także niebezpieczne chemikalia. Większość ładunku pozostała jednak na pokładzie i nie została uszkodzona w wyniku tego incydentu.

  • Po prawie dwóch tygodniach kontenerowiec MSC Zoe dotarł do Gdańska.
  • MSC Zoe pływa w ramach serwisu Silk między Azją a Europą, łącząc Gdańsk i Yantian w 32 dni.
  • Zniszczone kontenery na pokładzie MSC Zoe.
  • Zniszczone kontenery na pokładzie MSC Zoe.
  • Zniszczone kontenery na pokładzie MSC Zoe.


Firma Mediterranean Shipping Company szybko rozpoczęła oczyszczanie plaż i odzyskiwanie ładunku. W akcję zaangażowano specjalistyczne statki wyposażone w sonary do poszukiwania zaginionego ładunku na morzu. Wśród poszkodowanych mogą być firmy z Polski, ponieważ statek w ramach regularnego, cotygodniowego połączenia wpływa do Gdańska. Nie podano jednak listy podmiotów poszkodowanych w wyniku tego zdarzenia.
Cześć ładunku z MSC Zoe została wyrzucona na plaże Wysp Zachodniofryzyjskich. Cześć ładunku z MSC Zoe została wyrzucona na plaże Wysp Zachodniofryzyjskich.

Statek nie był mocno uszkodzony i pozostał sprawny, więc mógł kontynuować podróż do Bremerhaven, tam pozostawał przez ostatnie tygodnie. Po przeładunku i otrzymaniu wymaganego świadectwa klasy w piątek wieczorem 18 stycznia był już na redzie w Gdańsku. Jednostka przyjęta jest w trybie awaryjnym, więc wyładunek odbywa się wówczas, gdy nie koliduje z planowanymi przeładunkami. Przez to operacja może potrwać nawet tydzień.

- Przyjęliśmy statek w weekend. Niestety, udało się wyładować tylko część kontenerów. Statek musiał wrócić na redę. Tam prawdopodobnie pozostanie do soboty, chyba że wcześniej znów nam się uda znaleźć tzw. okienko - wyjaśnia Grzegorz Pawłowski, dyrektor ds. prawnych i korporacyjnych DCT.
MSC Zoe to nowa jednostka, bo została zbudowana w 2015 r. Jest to jeden z największych kontenerowców na świecie, ma 395 m długości i może pomieścić ponad 19 tys. kontenerów.

Miejsca

Opinie (133) 1 zablokowana

  • Taki kontenerowiec (42)

    Więcej wyprodukuje więcej CO2 i związków azotuprzez swój pobyt w Gdańsku, niż wszystkie auta jeżdżące w Gdańsku przez miesiąc

    • 138 99

    • Eskimos

      A pewnie z Aliexpres pierwszy zamawiasz neadertalczyku

      • 0 0

    • a wiesz to skąd? (19)

      ???

      • 32 5

      • Bo na dwusuwowy silnik Diesla (18)

        O mocy 62 MW, który chodzi praktycznie 24/7
        Poszukaj sobie artykułu "Behemoths Of Emissions"

        • 33 12

        • (9)

          i myślisz że jak stoi w porcie, albo na redzie to cały czas pracuje główna jednostka i to na haevy fuel....

          • 40 11

          • A co za różnica? Wpływa i wypływa na lekkim paliwie (8)

            Na morzu płynie na ciężkim paliwie. A czy wtedy te spaliny nie są szkodliwe jak unoszą się w atmosferę? No chy a że twierdzisz że inne "niebo" mamy nad morzem i inne nad miastami

            • 29 12

            • na bałtyku nie wolno pływać na cięzkim (1)

              bez scrubbera

              • 11 0

              • Płuczka spalin.Dokladnie

                • 0 0

            • Bzdury (1)

              Po Baltyku i Polnocnym plywa na gas oil o zawartosci siarki ponizej 0.1%. I w porcie i podczas manewrow i w morzu. Na ciezkie przechodzi dopiero za Kanalem La Manche.

              • 25 1

              • Prawda

                I do tego maja jeszcze wejść przepisy dla tego samego rejonu o redukcji NOx. Wówczas poza stosowaniem paliwa nisko siarkowego musi stosować katalizator do redukcji NOx. Albo tak jak teraz dużo statków przechodzi na LNG załatwiając dwie sprawy za jednym razem. Dlatego też aktualnie port w Gadańsku bądź w Gdyniu chce kupić bunkierkę do tankowania LNG.

                • 0 0

            • (3)

              a taka różnica, że jakby ten sam ładunek miały przewozić auta, pociągi czy samoloty to miałbys dużo wiecej CO, NO i SO niż w przypadku tego statku. Mimo, że taki kontenerowiec czy masowiec produkuje sporo "spalin" to i tak jest najekologiczniejszy biorąc pod uwagę to ile towaru transportuje.
              nie podoba sie to do Krakowa, tam nie mają statków.

              • 65 5

              • (2)

                "taka różnica, że jakby ten sam ładunek miały przewozić auta, pociągi czy samoloty to miałbys dużo wiecej CO, NO i SO niż w przypadku tego statku"

                samochod by jechal od razu do odbiorcy

                ten wielki statek konczy podroz w porcie i dalej kontenery jada tirami

                wiec?

                • 4 28

              • przestań oddychać, bo też wydzielasz CO2

                • 7 4

              • Więc policz ile CO2 i NOx wydzieliły by ciężarówki

                by przewieźć towar np z ChRL...

                • 22 1

        • ten statek zabiera 200 000ton (5)

          jeżeli podzielimy to wychodzi 310 watów na jedna tonę. Ciekawe czy 30 tonowy tir pojechał by z silnikiem 10 kW . Mały fiat miał więcej. A w porcie i na redzie chodzą agregaty prądotwórcze a nie silnik główny. Silnik jest połączony wałem ze śruba bez sprzęgła i skrzyni biegów. Silnik pracuje to się śruba kręci.

          • 39 4

          • To silnik dwusówowy (3)

            Na każdą 1kW wydziela więcej zanieczyszczeń, niż czterosuw. To z racji konstrukcji, która między innymi wymusza wręcz spalanie oleju.

            • 3 33

            • (1)

              Rozumiem że kolegi wiedza o silnikach dwusuwowych zatrzymała się na Syrence i mieszance benzyny z olejem :)

              Uprzejmie informuję że silniki dwusuwowe stosowane w przemyśle okrętowym to zupełnie inna bajka, są to silniki z hermetyczną skrzynią korbową, z wymuszonym przepłukaniem turbinowym.
              Nie palą oleju :)

              • 23 0

              • Troche pala. Cylindrowy w ilosci 0.8- 0.9 g/ kWh (zalezy od typu dwusuwa).

                • 1 0

            • No nie dotrzesz. Powtarzają, widać, że piszą żargonem, że się znają, ale jak grochem o ścianę, Januf nie potrzebuje słuchać, bo Januf wi.

              jak w polityce.

              • 19 0

          • Dokładnie tak

            Statek 0,3 kW/t;
            Pociąg 1,5 kW/t;
            Ciężarówka 20 kW/t.

            • 30 0

        • to poczytaj o czymś takim jak scrubber (1)

          i zacznij pisać o produkcji zanieczyszczeń

          • 6 0

          • płuczka spalin po polsku
            ale masz plusa

            • 2 0

    • d**ilne

      Zero pojęcia tylko bzdury piszesz leczenie nie pomoze

      • 0 0

    • CO2 - zwykła ściema (2)

      z tym CO2 to jest niestety ściema, wystarczy poczytać badania niezależnych naukowców

      • 3 5

      • "niezależni naukowcy" hehe (1)

        To ci, co produkują "fakty alternatywne".

        • 6 1

        • Nie

          To ci co nie biorą grantów na "badania" od lobbystów ograniczania emisji, którym zależy na tym aby obłowić się na handlu emisjami.

          • 1 5

    • Kontenerowce (1)

      Z praktyki wiem że przez liczbę kontroli emisji, obostrzenia co do jakości paliwa, ciągłe remonty na bieżąco i regulacje, silniki na statkach działają lepiej niż w samochodach. Jak trochę ciemnego dymu z komina poleci to zaraz w porcie kontrola przychodzi. To nie samochód ze raz w roku ktoś sprawdzi luzy. Ekologia w transporcie morskim jest chyba najwyższa ze wszystkich. Tylko praktyk takie rzeczy wie wiec jak nie wiesz to nie pisz.

      • 27 0

      • Bez przesady

        Nie wiem jak tam z kontenerowcami,ale nikt tak nie szaleje w rafineriach.Pacuję na chemiku.Europa północna,Morze Śródziemne.Wiele razy zdarzyło się nam "zadymić" podczas startu agregatu czy cyklicznie podczas startu kotła.Zarówno w Antwerpii,Rotterdamie,Tees,FOS,Barcelona-Tarragona.Pies z kulawą nogą się nie zjawia.

        • 0 0

    • Szczególnie stojąc na redzie na kotwicy :) (6)

      • 18 3

      • Nawet (4)

        Stojąc na redzie i kotwicy produkuje spaliny.Bierze 19000 pudełek,wiele z nich to kontenery chłodnie.Jest zima,sprężarki nie załączają się tak często, tym niemniej agregat co najmniej jeden musi pracować. Biorąc pod uwagę wielkość tej jednostki,myślę że ma co najmniej 3 agregaty po kilka MW.Dodać do tego trzeba kocioł.Myślę, że przy nie pracującym silniku głównym zużywa 2-3 tony paliwa na dobę.

        • 5 9

        • Kocioł? (1)

          Myślisz, że ten statek napędzany jest turbiną parową?

          • 1 1

          • Panie Bolku

            Nie jest napędzany turbiną parową.
            Ma napęd konwencjonalny czyli wolnoobrotowy silnik dwusuwowy.
            Oprócz tego ma kocioł pomocniczy,najprawdopodobniej kombinowany.Jedeno urządzenie,zarówno opalane(palnik) jak i utylizacyjne,w którym produkuje parę poprzez podgrzewanie spalinami z pracującego silnika głównego.

            • 3 1

        • kolo 10 ton na dobe bez uzywania silnika glownego (1)

          • 10 1

          • i tak taniej niż samochody i samoloty

            które miały by to wziąć. Paradoksalnie ten statek jest bardziej ekonomiczny po w przeliczeniu na jeden kontener to jest to dużo tańszy i mniej emisyjny transport. Ekologia tak, ale ekofanatyzm to pomyłka.

            • 21 2

      • Silnik i tak chodzi

        • 7 24

    • co ty wiesz w nogach pisz

      • 2 0

    • Wpisz na YouTube - ST44 mazut

      Jeżdzące w Polsce Gagariny - ST44 czyli radzieckie ŁTZ M62 trują bardziej niż klekoty na drogach. "Lokomotywę napędza dwusuwowy, dwunastocylindrowy, widlasty, 48 zaworowy (tylko zawory wydechowe), turbodoładowany silnik wysokoprężny z przepłukiwaniem wzdłużnym o oznaczeniu 14D40 produkcji zakładów w Kołomnie o mocy 2000 KM i pojemności skokowej 150,6 dm³. Katalogowe zużycie paliwa wynosi około 25 kg/h na biegu jałowym, natomiast około 320 kg/h przy mocy znamionowej (160 g/KMh). Zużycie oleju silnikowego wynosi około 4,5 kg/h, co przekłada się na niekorzystne cechy ekologiczne tegoż silnika."

      • 3 1

    • Ale to nie jest argument aby nie redukować emisji CO2 w Gdańsku ale aby zmniejszać emisyjność importu lub z niego rezygnować. (3)

      • 3 3

      • to jest argument aby staki mniej co2 emitowaly (1)

        na poczatek proponjuje zamontowac na kazdym statku filtr czastek stalych

        • 1 4

        • Zadziwie Cie

          Statki maja filtry cząstek stałych i miały je na długo przed samochodami. To właśnie ze statków przeniesiono te technologie na samochody.

          • 19 0

      • Nie jestem przeciwny ograniczaniu emisji CO2, ale trzeba to robić z sensem.
        Zacząć od największych, a skończyć na najmniejszych. Inaczej to się mija z celem.

        • 8 3

    • Dyletant

      Wszystkie jednostki pow 500grt wchodzące w strefę SECA zobowiązane są do zmiany paliwa na niskosiarkowe o zawartości siarki do 0,1%. Jaka jest zawartość siarki w popularnym diselku dostępnym na stacji benzynowej? W roku 2020 zawartość siarki w paliwie, globalnie będzie nie większa niż 0,5%. Kto może niech teraz kupuje towary importowane.

      • 9 1

    • przez cale swoje "życie" tyle wyprodukuje? To ekologiczny jest.

      • 0 3

  • Pędził z 20 knotów (3)

    to pewnie nic dziwnego że stracił kontenery, dobrze ze go nie złamało w taką pogodę, szybciej szybciej na czas i to sa skutki

    • 35 9

    • Pewnie nie zauważył znaku próg spowalniający

      • 0 0

    • widzę znawcę tematu (1)

      powiedział co wiedział

      • 10 1

      • ciepłe skarpety, kapcie, herbata no i klawiatuuuraaa i lecim z tematem

        • 8 1

  • Kontenerowiec (8)

    I co.zawalą trójmiejskie sklepy chińsko -azjatyckim trującym i kiepskiej jakości badziewiem?

    • 61 23

    • (1)

      No i co, że sklepy zawalą. Ja w nich nie mieszkam i mi to nie przeszkadza. Jeśli Ty spędzasz w tych sklepach ze "skośną" tandetą zbyt wiele czasu martw się o swe zdrowie.

      • 3 2

      • dlaczego ekspedientki w sklepach odzieżowych mają problemy z zajściem w ciąże , lub zmiany nowotworowe ? z takich samych powodów jak na zachodzie ... toksyczne farby stosowane przez niekontrolowanych podwykonawców słynnych marek ubraniowych H&M KicK, Kiabi, Orsay, Lipuli itd itp. sprawa doskonale znana na zachodzie u nas w ciemnogrodzie na razie nikt o tym głośno nie mówi

        • 0 0

    • sam pobiegniesz bo trujące butki NB w promocyjnej cenie

      • 0 0

    • takie kupujemy

      co nie znaczy, że chińskie znaczy tylko kiepskie. Te same chińskie fabryki produkują również marki cieszące się dobrą opinią na całym świecie. Aże Polak nie umie inaczej myśleć o biznesie jak tylko nakupować taniego g.. i sprzedaż z 1 groszem zysku to już nie Chińczyków wina, prawda?

      • 0 0

    • zawalają tym co od nich zamawiamy, bo stać nas tylko na badziewie (1)

      a co do chińskiego badziewia, to nasz rozwinięty przemysł i technologie do pięt nie dorastają chińskim. Oni latają w kosmos i lądują na księżycu, a budownictwo i komunikację mają na takim poziomie że za 50 lat tego nie osiągniemy. Już doganiają USA, a za kilka lat będą największą gospodarką świata.

      • 5 0

      • Zgadzam sie,wiem że pod względem technologicznym i innymi stoją wysoko.

        Ale prawdą jest też to że produkują masę badziewiastych,niebezpiecznych i trujących rzeczy i wysylają w świat.A ludzie ten cały syf kupują bo atrakcyjnie wygląda i jest tani.

        • 1 0

    • CZemu nie?

      Jest popyt jest podaż.

      • 3 0

    • w Gdańsku 2 razy w tygodniu przypływają takie statki,więc w porę się obudziłeś. Pomyśl,że jest jeszcze kilkadziesiąt feederów,które regularnie pływają i dowożą te chińskie śmieci xD

      • 23 1

  • (9)

    Przyjechał po towary wyprodukowane w Polsce. Jak będzie wypływał, w zarysie będzie widać trzy duże kopce polskich jabłek.

    • 61 6

    • a ziemniaki????

      Ze dwa kopce ziemniaków na zimę bym dodał ;)
      I świnki ze dwie, może dojadą przed Wielkanocą...

      • 0 0

    • (1)

      I do tego kopiec kiszonych ogórów

      • 3 0

      • Nie tylko towary rolno spozywcze. Krasnale ogrodowe tez zabierze. Moze nawet kropidla.

        • 0 0

    • Jeden kopiec jabłek i dwa cebuli. (1)

      • 6 3

      • buraki

        buraki zapomnieliscie...

        • 1 1

    • Szacun (1)

      Szacun panowie, naśmiewacie się z własnego narodu, no pogratulować. Jeśli jesteście polakami to sami siebie podsumowaliście (takie męty od liberum veto wypływają). A jak nie, to wiadomo...

      • 8 9

      • Proszę, skończ z tą mową nienawiści...

        • 5 1

    • (1)

      skont wiedziales?

      • 4 0

      • Skontowni

        • 4 1

  • a kto był kapitanem (11)

    tego kontenerowca

    • 12 5

    • kapitan

      • 0 0

    • (3)

      Podobno sam Sven Sku.....en

      • 56 1

      • moi mili dorodzy kochani

        i takie tam ..

        • 0 0

      • Oj kapitanowało sie tu i ówdzoe moi mili i kochani

        Oj sie kapitanowało

        • 7 7

      • no to wyrazy najszczersze smutku zalu i co tu duzo pie....ic taki kapitan to skalp:)

        • 11 1

    • Były kapitan Torrey Canyon!

      • 0 0

    • Schetyna

      • 4 3

    • kapitan jack

      eo kaptain jack eo kaptain jack

      • 5 0

    • Schettino (1)

      Schettino nasz krajowy

      • 14 1

      • Amatori*

        • 8 0

    • Hook

      • 4 0

  • Piękna jednostka moi mili i kochani (11)

    Budowałem takie staki moi drodzy i kochani

    • 40 120

    • Dawidku to Ty? (2)

      to Ty. To ze masz taki nick, nie inny, nie znaczy, ze nie da sie Ciebie rozpoznac. z niektorych nawykow i cech charakteru nie wyrosniesz nigdy.

      • 0 0

      • :)

        sam nie wiem kim jestem, zależy kto płaci za komentarze

        • 0 0

      • O co kaman z tym Dawidkiem?

        • 0 0

    • Nudny

      Jesteś

      • 1 1

    • oPOwiedz jak chlaliscie na sea trials?
      mostki bridge PO zakladane zeby kalse 24 hrs zdac

      • 1 1

    • No i

      kij?

      • 0 1

    • Pamiętam...

      Wszyscy Cię uwielbialiśmy na stoczni, zwłaszcza jak dostawałeś 5 PLN i byłeś wysyłany po pół litra i cygarety

      • 23 2

    • ciebie nadal żaden lekarz nie przyjął?

      jesteś tak żałosny biedaku...

      • 17 5

    • Chyba z klocków...

      • 17 3

    • Siema:)

      A kiedy grill odpalamy ?

      • 5 5

    • Sven ty jesteś normalnie stoczniowiec pierwsza szklanka. Daj znać bo szejk al Jeff Abudsen potrzebuje taki do siebie. Oczywiście procent dla Ciebie będzie wart 10 mieszkam w sopocie

      • 30 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Kontenerowiec MSC Zoe dotarł do Gdańska

    Tydzień?

    Wyladunek potrwa tydzień? A czy przypadkiem właśnie nie wypływa?

    • 0 0

  • W końcu (1)

    Teraz w GDN pokazemy jak prawidłowo zabezpieczyć ładunek. Ciagle musimy poprawiać po innych portach. Gdansk najlepszy

    • 6 2

    • Hhaha

      Jak otworzyli terminal w gdańsku to kto was kurky uczył co no kto bct remi kapsel sznupa to najlepsza jest elita operatorów ształerka pędzel kulka krówka brunon

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Kontenerowiec MSC Zoe dotarł do Gdańska

    ale bydle

    wielkie

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Kontenerowiec MSC Zoe dotarł do Gdańska

    no wreszcie

    przyszły moje zakupy z Chin. Ledy na choinkę, jakieś błyskotki na Sylwestra i inne pierdółki.
    Będą jak znalazł na przyszły rok :))

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na...

Najczęściej czytane