• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenerowy gigant wpływa do Gdańska

ms
4 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Śmiertelny wypadek na terenie GCT
Maersk Taikung ma 332 metry długości i 24 metry wysokości. Jego budowa w koreańskiej stoczni Geoje kosztowała 108 mln  dol. Maersk Taikung ma 332 metry długości i 24 metry wysokości. Jego budowa w koreańskiej stoczni Geoje kosztowała 108 mln  dol.

Po raz pierwszy w historii ogromny kontenerowiec z Dalekiego Wschodu zawinie do gdańskiego portu. Spodziewany czas wejścia: poniedziałek, ok. południa.



Maersk Taikung już w gdańskim porcie - zobacz galerię zdjęć

Maersk Taikung, należący do największej linii żeglugowych na świecie Maersk, to prawdziwy gigant. Ma 332 metrów długości, ponad 24 metry wysokości i może przewieźć ponad 8 tys. kontenerów, z czego prawie 3,7 tys. w ładowniach i ponad 4,4 tys. na pokładzie.

Kolos wypłynął z Szanghaju 1 grudnia. Od tego czasu zawinął już m.in. do Hong Kong i Tanjung Pelepas (Malezja), a w Europie do Hawru, Felixstowe oraz Zeebrugge w Belgi. Kontenerowy gigant nie zabawi w Gdańsku długo, bo już w środę odpłynie do Geteborga, a dalej przez Aarhus, Bremerhaven i Rotterdam wróci na daleki wschód.

Przywiezione przez niego kontenery zostaną wyładowane w terminalu DCT [Deepwater Container Terminal, czyli "głębokowodny terminal kontenerowy"] a następnie rozwiezione po innych bałtyckich portach mniejszymi jednostkami, czyli tzw. feederami.

Maersk Taikung to pierwsza jednostka, która zawija do gdańskiego DCT w ramach ogłoszonego pod koniec października połączenia między Dalekim Wschodem a Europą - pisaliśmy o tym w artykule pt. Gdańsk stał się portem oceanicznym. Linia ta obsługiwana jest przez największą światową kompanię żeglugową Maersk.

Terminal DCT znajduje się pomiędzy Portem Północnym, a plażą na Stogach zobacz na mapie Gdańska. Właśnie stamtąd będzie można najlepiej obserwować wpłynięcie statku do portu.
ms

Miejsca

Opinie (195) 10 zablokowanych

  • git (19)

    bedziemy potega :D feedowac bedziemy bez przerwy inne, mniejsze porty :)

    • 66 9

    • Jeden problem... (5)

      ... żadne naprawdę duży oceaniczny kontenerowiec nie wpłynie na Bałtyk, tyb nardzie jna naszą zatokę :) To piardek nie gigant ;)

      • 2 28

      • jeśli liniowiec z 8 tys. kontenerów o długości 300 metrów dla ciebie nie jest duż, to już nie wiem co jest ;)

        • 19 3

      • A co to ma do pierwszego wpisu? Jak nie wejdzie na Bałtyk, to do konkurencji też nie...

        • 4 4

      • jest taki mały, może u Ciebie w wannie przycumujemy ??

        • 10 1

      • nie taki pierdek - największe mają 397 metrów i też należą do Maerska (1)

        • 1 0

        • :)

          Już są większe o ile się nie mylę. Od zwodowania Wielkie Emmy i jej sióstr już trochę minęło :)

          Pozdrawiam

          P.S. Ten kontenerowiec to prawdziwa gratka dla zainteresowanych tematyką morską:)

          • 3 0

    • Duże kontenerowce... (10)

      ... wożą dziś 11000 kontenerów... a nie 8000! Wiem coś o tym, bo sam pływam na statkach!

      • 2 7

      • wielki znawca Marc'o Polo ;) (9)

        "duże wożą 11 tys, a nie 8!" No tragedia! I o te "marne" 3 tysiące kontenerów ;) będziemy się teraz licytować? Dajże już spokój;P
        Wpłynął dziś sobie największy kontenerowiec w historii Gdańskiego Portu, obyło się bez komplikacji i możemy być dumni xP
        Duży jest na pewno, może nie największy na świecie, ale jak na morze możliwości Morza Bałtyckiego (Zatoki Gdańskiej) to nie lada osiągnięcie. I kropka.

        • 12 2

        • Obudź się Madzio! (8)

          Dla Ciebie może 3000 kontenerów to tylko liczba... dla marynarzy oznacza dużo większy zap*****! Nigdy nikt z lądu nie zrozumie jak ciężko marynarze pracują dopóki sami tego nie zasmakują! Gdyby nie my, to nawet nie miałabyś teraz komputera, żeby wklepać taką bzdurę, bo wszyskie jadą w kontenerach z dalekiego wschodu! Jeśli kiedyś będziesz w pracy przez 3 dni bez snu to wówczas przestaniesz klepać tandetne wypociny! Dla wszystkich ludzi lądu marynarz kojarzy się tylko z chlaniem w portach... tak było 30 lat temu... dziś jest to twardy biznes... więc albo pracujesz i zarabiasz, albo nie pracujesz i nie zarabiasz.

          • 4 19

          • Uciemiężony malkontent.... (4)

            Panie Marc'o Polo nie bardzo rozumiem czy potrzebuje Pan współczucia, czy może ma Pan potrzebę aby ktoś poklepał po ramieniu i szepnął do uszka jaki to Pan biedny, a może szukasz tutaj zrozumienia dla Twojej ciężkiej pracy. Prawda jest taka, że bierzesz za swoją robotę ciężką kasę, do tego sam ją wybrałeś i się na nią godzisz.Mam wrażenie że, albo dopiero zaczniesz albo jesteś na samym początku swojej przygody z morzem. Tacy właśnie biadolą najwięcej. Z poważaniem pływający.
            P.S. A to co wjechało dzisiaj do portu trzeba przyznać, że nie jest żadną popierdułką tylko sporym kawałkiem żelastwa i to nie tylko na Polskie warunki.

            • 13 2

            • Proszę czytać uważniej Panie da Gama! (3)

              Wygląda na to, że nie wyciągnął Pan myśli głównej z moich słów. Niech no Pana oświecę Panie da Gama: Chodzi o to, że media kreują takiego pudełkowca na giganta... to BYŁ gigant 10 lat temu... dziś realia się zmieniły, a Polska dalej stoi w miejscu. A to, że Madzia nie jest w temacie i dla niej 3000 pudełek to żadna różnica, to druga sprawa.

              • 1 13

              • 1500 40'

                • 1 0

              • Ale Tyś niepoważny :)

                Ten statek to jest gigant.
                Olbrzymie 11tysieczniki pływają w serwisach around the world, kursują między największymi portami świata!
                8tysięcznik na Bałtyku to duża sprawa, a jeśli wybierają polski port jako miejsce rozładunku to duże wyróżnienie i co więcej jasna informacja dla innych graczy rynku, że Gdańsk jest przygotowany na to!

                Brawo!

                • 12 1

              • Do portu Marc'o Polo

                wpływają znacznie większe kontenerowce, ale jest małe ale nikt ich nie widział

                • 2 1

          • TY MARINERO SAM MOCUJESZ TE KONTENERY NA TWOIM STATKU ???

            • 7 1

          • te Marco, ty chyba nigdy na statku nie byłeś ...

            • 1 1

          • Panie Marc'o. Bardzo Panu współczuję,

            że tak musi Pan sam wnosić na statek i potem zdejmować te kontenery. Pomógłbym Panu ale jestem inwalidą i nie wolno mi dźwigać.
            Zazdroszczę Panu za to tej krzepy.

            • 0 1

    • a juz za tydzień...

      ...Skagen Mærsk 347.0 m, podróż 1002 :) ETA Gdańsk: 12.01 godz.6.00

      • 4 0

    • moc! :D

      • 1 0

  • Brawo Gdańsk :D (3)

    oby tak dalej :)

    • 68 7

    • ZNOWU CHŁOPAKI WYPŁUCZĄ SOBIE U NAS ZĘZĘ A MY BĘDZIEMY LATEM KĄPAĆ SIĘ W ŚMIECIACH

      • 9 0

    • nie wiem czy to prawda, ale slyszalem ze u nas maja (1)

      rozladowac kilkanascie

      • 0 0

      • kontenerow

        • 0 0

  • No to ja bede czekał (2)

    Uwielbiam jak coś ciekawego się dzieje w Trójmieście. Dobrze, że tym razem portal dał info przed faktem. Pozdrawiam wszystkich czytających. Może się spotkamy oglądając wpłynięcie tego Wielkiego.

    • 66 4

    • Będzie szybciej. (1)

      Wygląda na to, że może wpłynąć szybciej. Zostało mu już tylko 30 mil, a jedzie ponad 11 węzłów. Jak chcesz zdążyć to lepiej się pospiesz.

      • 3 1

      • GDAŃSK-PILOT

        GDAŃSK-PILOT podaje wejście na 1000.

        • 2 1

  • super

    EKSTRA, oby tak dalej :)

    • 42 7

  • Dobrze że nie dziórawy tankowiec:) (3)

    • 7 23

    • dziurawy (1)

      • 6 1

      • Mocno DZIURAWY

        nauka i nauka !!!!

        • 1 0

    • jeżeli

      jeżeli przez ó to znaczy że nie jest dziurawy

      • 0 0

  • dziekujemy (5)

    A chłopaki w gdyńskim terminalu BCT dziękują związkom zawodowym za to że swoimi idiotycznymi działaniami spowodowali odejście Maerska do Gdańska.

    • 94 7

    • (1)

      Dużo czytasz, mało wiesz......przejście Maerska do Gdańska było pewne już przed strajkiem, ale najłatwiej zwalić na związki i strajk, niż na nieudolność pana Nowaka z BCT.

      • 5 33

      • bzdura

        Nie wciskaj ludziom kitu.Strajk spowodował podjecie decyzji o przejsciu do Gdańska.Zaden szanujący się armator nie bedzie czekał 3 tygodnie aż związki łaskawie stwierdzą że można iść do pracy.Efekt?Zwolnienia i jeszcze raz zwolnienia.Nieudolnośc = związki zawodowe.

        • 10 3

    • największe złodziejstwo (okradane kontenery ) to wizytówka pracowników BCT

      kurczaki z USA podstawowym pożywieniem pracowników BCT

      • 4 0

    • A podobno w gdyni wszystko takie super (1)

      buahaha

      • 4 1

      • huehuehue

        zobaczyłem żółty ser, przepraszam

        • 0 0

  • Tylko metr krótszy od największego lotniskowca ;) (16)

    • 31 3

    • Niestety, to nie jest prawda... (15)

      jest od nadłuższego lotniskowca krótszy o dokładnie 3 metry i 64 centymetry. Najdłuższy jest - ciągle pozostający w służbie - CVN65 Enterprise - http://www.globalsecurity.org/military/systems/ship/cvn-65-specs.htm

      Notabene kontenerowiec od klasy Nimitz jest krótszy o 85cm ;-)

      • 4 2

      • (1)

        Tylko cos ta wysokosc mi sie nie zgadza. Tylko 24 metry? Jakas horendalna pomylka. Na pokladzie ma przynajmniej 8 warstw kontenerow a to juz daje 20 metrow. a ile jeszcze do linii wody, a ile do czubka masztu? Zaloze sie, ze ma przynajmniej 40 metrow, moze 42? :-)

        • 6 3

        • a wiesz jak się mierzy wysokość statku? radzę poczytać i wszystko będzie się zgadzać :)

          • 3 1

      • pomylka (12)

        Tylko cos ta wysokosc mi sie nie zgadza. Tylko 24 metry? Jakas horendalna pomylka. Na pokladzie ma przynajmniej 8 warstw kontenerow a to juz daje 20 metrow. a ile jeszcze do linii wody, a ile do czubka masztu? Zaloze sie, ze ma przynajmniej 40 metrow, moze 42? :-)

        • 3 3

        • no właśnie (6)

          też odniosłem takie wrażenie. właśnie wyczytałem, że obecne zanurzenie wynosi 13,5 m (!) czyli zostałoby 10 metrów na całą resztę :>
          sama szerokość wynosi 43 m. i patrząc na zdjęcia wydaje się, że tyle też wynosi wysokość statku ponad powierzchnią wody

          • 1 0

          • Co ma ladunek do wysokosci statku,znafcy? (5)

            • 2 2

            • wystarczy spojrzeć ponad ładunek (4)

              ... a zobaczysz, że nadbudówka jeszcze się nie kończy

              • 2 0

              • Patrz na burty a nie nadbudowki (3)

                Dowiedz sie jak sie mierzy wysokosc statku,a nie piszecie bzdury.

                • 4 2

              • ...skoro tak piszesz

                • 1 1

              • masz na mysli wysokosc w kłębie

                • 2 0

              • Wysokość statku, czy wysokość wolnej burty masz na myśli ?? bo coś "piszesz bzdury"

                • 1 0

        • Wysokosc (4)

          24 m wysokosc do pokladu glownego z nadbudowka wystaje ponat 60 m nad wode

          • 2 0

          • a jaki najwyzszy statek moze wejsc na baltyk?? (3)

            jw

            • 1 0

            • Maksymalna wysokość (2)

              wysokość mostu przez Wielki Bełt (tędy płynął Taikung) 65 metrów

              i taki Freedom of the Seas aby opuścić Bałtyk musiał dać całą naprzód aby bardziej się zanurzyć

              • 1 0

              • to jak wytlumaczysz ze Oasis of the seas o wys ok 71m tez tamtedy przeszedl?? (1)

                ?????

                • 0 0

              • to bardzo proste

                za portalmorski.pl

                Oasis of the Seas – największy statek pasażerski świata - krótko po północy, 1 listopada opuścił Bałtyk, przepływając pod spinającym obydwa brzegi Wielkiego Bełtu mostem.

                Statek, którego wysokość nadwodna wynosi 72 metry, musiał opuścić składane kominy, by bezpiecznie przepłynąć pod mostem.

                Obecnie Oasis of the Seas znajduje się w drodze do brytyjskiego Southampton, gdzie spodziewany jest dziś, 2 listopada. Stamtąd wyruszy w transatlantycką podróż na Florydę.

                • 1 0

  • Przemysł morski to jeden z filarów gospodarczych (11)

    państwa mającego dostęp do morza !

    Od lat o taki dostęp toczono wojny.

    Jednak ue i rząd systematycznie niszczą ten przemysł i nikt się nie zastanawia dlaczego.
    Adamowicz nie ma zamiaru rozwijać infrastruktury wokół portu ...

    Zgroza .... Zgroza ..... To po prostu zgroza ...

    • 52 21

    • (4)

      Co ty baranie za bzdury gadasz? Ten terminal powstał 2 lata temu od zera, przewidywana jest dalsza rozbudowa infrastruktury(park logistyczny, drogi które gówno byś zobaczył gdyby nie ten port), nie lubie Adamowicza ale faktem jest że wszystko odbywa się za jego kadencji.
      Amen.

      • 14 4

      • Ta... (2)

        inwestycja, która była rozpisana przed jego kadencją.

        Spójrz jak dojeżdżają/wyjeżdżają tiry z portu po drugiej stronie Motławy (przez centrum miasta !). Spójrz jaki jest stan nawierzchni od mostu wantowego do mostu przy DCT. Spójrz jak zorganizowany jest wyjazd z Gdańska w stronę Warszawy (E7 ...).
        Spójrz na to ile lat jest budowana obwodnica północna i tunel pod Martwą Wisłą.

        Nie wspomnę o transporcie kolejowym w tamtym rejonie ...

        Cieszę się, że DCT jest ale przy wspomnianych działaniach/zaniedbaniach rządu, będzie jak z:
        przemysłem stoczniowym,
        żeglugą śródlądową,
        gazoportem,
        połączeniem energetycznym z krajami skandynawskim,
        rurociągiem naubuko,
        rurą Rosyjsko-Niemiecką...

        • 3 2

        • uwaga (1)

          Nie jestem ani zwolennikiem, ani przeciwnikiem Adamowicza.
          Proszę jednak pamiętać, że drogę to terminala DTC wybudowano z pieniędzy prywatnego inwestora a nie miasta!

          Tak więc Adamowicz tutaj nie miał nic do gadania. :)

          • 4 1

          • a powinien mieć kończąc obwodnicę północną :)

            • 0 0

      • "wokół portu"

        a port to nie tylko DCT

        • 0 0

    • wlasnie (4)

      czemu w naszej stoczni nie zbudowano statku za 108mln dolarow?

      • 2 4

      • Bo stoczniowcy nie potrafią? (1)

        Cóż, Stocznia Gdańska jedyne co potrafiła to statki o zaawansowaniu technicznym które spokojnie mogli Chińczycy robić.. jak więć SG miała nie upaść?

        • 5 3

        • Oj demagog z Ciebie!

          Padła dlatego że sa Chińczycy i Koreańczycy...a Państwo nie ma ochoty utrzymywać stoczni. Problem polega na tym że byly źle zarządzane a pomoc panstwa sprowadzała się do pompowania kasy na bierzące zobowiązania. Ostatnie inwestycje w stocznie to chyba czasy Gierka. A wierz mi że zaplecze naukowe w Gdańsku mamy takie ze potrafilybyśmy zbudować prawie wszystko... Źle, źle , źle... jakos w Europie zachodniej i Skandynawii opłaca sie budować...u nas przez nieudolność władzy..wszystko jest sprzedawane 'pod mieszkania'. Najprostsze rozwiazania godne debili... Nie piszcie ludzie takich bzdur bo te stocznie to nasze dobro wspólne i bardzo źle sie dzieje że upadają!

          • 1 0

      • Przez Zwiazki (1)

        Przez zwiazki, ktore nie pozwalaja na unowoczesnianie stoczni, bo to wiazaloby sie z wprowadzeniem nowych technologii i zastepowaniem czesci ludzi maszynami a to wiaze sie ze zwolnieniami... A tak mamy gigantyczne koszty produkcji i taki statek u nas kosztowalby 2 razy tyle co na dalekim wschodzie (Chiny czy Korea).

        • 12 0

        • Racja! W prawdziwym wolnym rynku, raz dwa

          zwolnieni znaleźliby inną pracę.

          • 3 0

    • To fakt, o dostęp do morza zawsze toczono wojny, nawet negocjując rozejm ile razy

      było tak, że Gdańsk pozostał w rękach nie powiem kogo. Ale u nas jak zwykle są wyzwoliciele Solidarnościowi papraki bez talentne dzieci nocnej zmiany którzy i tak nie wiele z tego co mamy to oddali w obce łapy podreperowując swój domowy budżet jakąś lewizną.

      • 0 0

  • Prawdziwa propaganda. A koń jaki jest, to każdy widzi. (4)

    • 6 50

    • A jaki jest kon,bo ja nie widze? (3)

      • 10 3

      • To otwórz oczy. (2)

        • 4 3

        • Oczy szeroko otwarte (1)

          • 3 2

          • 3 V 3 100 3pe

            • 1 1

  • i znow nas zaleje fala chinskej tandety (2)

    • 12 57

    • (1)

      Mam nadzieje że ta Chińska tandeta pojedzie z naszego portu tirami i pociągami dalej w świat.

      • 2 0

      • tak czy tak nas zalewa ta tandeta teraz już tylko bedzie docierała do nas bezpośrednio!

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną...

Najczęściej czytane