• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korposzczury w SUV-ach? To mit. Poprawmy komunikację w Oliwie

Jan Kowalski
28 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przystanek autobusowy przy kompleksie biurowców przy Grunwaldzkiej w Oliwie idealnie symbolizuje stan komunikacji miejskiej w tej okolicy. A przecież pracuje tu co najmniej 20 tys. osób. Przystanek autobusowy przy kompleksie biurowców przy Grunwaldzkiej w Oliwie idealnie symbolizuje stan komunikacji miejskiej w tej okolicy. A przecież pracuje tu co najmniej 20 tys. osób.

Ogromna większość pracowników zagłębia biurowego w Oliwie dojeżdża do pracy komunikacją miejską, choć niewiele robi się, by im to ułatwić. Dlatego sugerowanie, że "korposzczury powinny porzucić swoje białe SUV-y w leasingu" jest nie tylko pozbawione sensu, ale też krzywdzące - pisze nasz czytelnik, podpisujący się jako Jan Kowalski.



W jaki sposób dojeżdżasz najczęściej do pracy?

Możemy śmiać się z ludzi pracujących w biurowcach Oliwy zobacz na mapie Gdańska, ale czy tego chcemy, czy nie, statystyka jest nieubłagana. Na początek przedstawmy dwa fakty:

Fakt nr 1



W ostatnich 10 latach powstało tam ponad 200 tys. m kw. powierzchni biurowej, co przy naprawdę skromnym przeliczeniu - 10 m kw. na jednego pracownika, wytworzyło 20 tys. miejsc pracy. Nie rozumiem gdy ktoś mówi "korposzczury, a gdzie jakieś fabryki, przemysł?". Przecież świat się zmienił - to naprawdę 20 tys. pracujących dorosłych ludzi (wyborców).

Fakt nr 2



Jeśli zliczymy absolutnie wszystkie miejsca parkingowe - podziemne, naziemne, miejskie w tej okolicy, to wyjdzie nam, że jest tam największe skupisko parkingów w całej aglomeracji - łącznie jakieś 4 tys. miejsc parkingowych. Oznacza to (wbrew powszechnej opinii), że pozostałe 80 proc. pracowników (16 tys.) dociera do biurowców komunikacją miejską, na rowerze lub pieszo.

Nawet jeśli wypełni się wszystkie miejsca parkingowe w promieniu kilometra od centrów biurowych w Oliwie, to i tak nie zmieści się na nich więcej niż 4 tys. samochodów. To oznacza, że 80 proc. pracowników dojeżdża do pracy komunikacją miejską lub rowerem. Nawet jeśli wypełni się wszystkie miejsca parkingowe w promieniu kilometra od centrów biurowych w Oliwie, to i tak nie zmieści się na nich więcej niż 4 tys. samochodów. To oznacza, że 80 proc. pracowników dojeżdża do pracy komunikacją miejską lub rowerem.
Skoro zatem kierowcy aut, to istotna, ale jednak mniejszość - zastanówmy się, jakie możliwości daje miasto, jeśli chodzi o dojazd do Oliwy komunikacją zbiorową. Żeby nie było, że jestem stronniczy, przedstawmy wszystkie możliwe środki transportu.

Tramwaje



Najbliżej Alchemii/Olivia Business Centre znajdują się przystanki BażyńskiegoTetmajera. W tym pierwszym przypadku pasażerowie muszą przejść kilkaset metrów po chodniku, droga jest oświetlona do obu parków biurowych. Z przystanku Tetmajera, który znajduje się zdecydowanie najbliżej Olivia Business Centre, wiedzie chodnik, który w ostatnich miesiącach Uniwersytet Gdański chciał zagrodzić, żeby ludzie tamtędy... nie chodzili.

Ogrodzenie stadionu UG utrudnia dojście do biurowców


Dobrze, że inwestor Olivii dogadał się z UG i tysiące ludzi dalej mogą docierać do swoich miejsc pracy. Kilka lat temu nie było tam tego chodnika, ludzie brodzili po kostki w błocie. Obecnie wciąż nie ma np. oświetlenia (co jest problemem zwłaszcza w zimie, gdy ciemno robi się na długo przed końcem pracy "korposzczurów").

Koszt? Kilkadziesiąt tysięcy złotych?

Autobusy



Przystanek Hala Olivia pamięta czasy budowy samej hali. W ostatnim roku przeprowadzono remont al. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Opackiej do ul. Abrahama. Kierowcy aut zyskali nową nawierzchnię, ale zatoka autobusowa pozostała dziurawa, wykonana z siermiężnej trylinki. Próżno szukać tam wiaty przystankowej (która wydawałaby się oczywistą zachętą dla ludzi z reguły elegancko ubranych) czy systemu informacji pasażerskiej. Zresztą sam przystanek - gdyby usunąć drugi plan na zdjęciu - wygląda jak z głębokiego przedmieścia. Dojeżdża tam jedna linia autobusowa jeden raz na godzinę, krótki autobus mogący pomieścić ok. 80 osób (przypominam - pracuje tam 20 tys. ludzi).

Przystanek autobusowy przy kompleksie biurowców, w którym pracuje co najmniej 20 tys. osób. Przystanek autobusowy przy kompleksie biurowców, w którym pracuje co najmniej 20 tys. osób.
Gdy zapytałem odpowiednie osoby, dlaczego przystanek nie został wyremontowany podczas remontu al. Grunwaldzkiej, odpisano mi, że ten "znajdował się poza zakresem opracowania". Aha.

Koszt przywrócenia stanu przystanku do wymogów XXI wieku? Kilkadziesiąt tysięcy złotych?
 

SKM



Czy SKM jeździ częściej niż 10 lat temu przed budową tych wszystkich biurowców? Nie. Czy składy są nowsze? Nie. Kolejarze wolą protestować w "obronie miejsc pracy", jakby nie rozumieli, że miejsca pracy obronią, jak będą mieli klientów, a pasażerów zdecydowanie odstrasza np. zejście z peronu Przymorze-Uniwersytet, które nie było odmalowane od co najmniej kilkunastu lat. Z wiszącymi kablami, zapisane graffiti. Schody - można sobie rozerwać na nich nogę, dawno zostały wytarte przez tysiące ludzi korzystających z tego przystanku. Do tego stopnia, że sterczą z nich pręty zbrojeniowe.

Koszt odnowienia zejścia z peronu? Kilkanaście tysięcy złotych?

  • Tunel prowadzący na przystanek kolejowy SKM Przymorze Uniwersytet, z którego korzystają pracownicy biurowców zlokalizowanych przy al. Grunwaldzkiej w Oliwie. Dla wielu jego stan jest do zaakceptowania.
  • Tunel prowadzący na przystanek kolejowy SKM Przymorze Uniwersytet, z którego korzystają pracownicy biurowców zlokalizowanych przy al. Grunwaldzkiej w Oliwie. Dla wielu jego stan jest do zaakceptowania.
  • Tunel prowadzący na przystanek kolejowy SKM Przymorze Uniwersytet, z którego korzystają pracownicy biurowców zlokalizowanych przy al. Grunwaldzkiej w Oliwie. Dla wielu jego stan jest do zaakceptowania.
  • Tunel prowadzący na przystanek kolejowy SKM Przymorze Uniwersytet, z którego korzystają pracownicy biurowców zlokalizowanych przy al. Grunwaldzkiej w Oliwie. Dla wielu jego stan jest do zaakceptowania.
  • Tunel prowadzący na przystanek kolejowy SKM Przymorze Uniwersytet, z którego korzystają pracownicy biurowców zlokalizowanych przy al. Grunwaldzkiej w Oliwie. Dla wielu jego stan jest do zaakceptowania.

Rower



Niby tutaj jest dobrze: droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej istnieje, wzdłuż ul. Wita Stwosza również. Tylko szkoda, że są to drogi rowerowe biegnące wzdłuż SKM albo wzdłuż linii tramwajowych. Kiedy jednak chcemy pokonać trasę poprzeczną, gdzie nie ma alternatywy, zaczynają się schody. Zapewne masa ludzi chciałaby dojechać do biura z Przymorza/Zaspy. Na ul. Kołobrzeskiej mamy jednak cztery pasy ruchu dla samochodów, parkingi, pasy rozdziału i brak drogi rowerowej. Ul. Piastowska - również brak drogi rowerowej. Ul. Bażyńskiego - brak drogi rowerowej. Ul. Abrahama - brak drogi rowerowej.

Konkluzja



Zastanówcie się, zanim następnym razem napiszecie, żeby "korposzczury dojeżdżały se komunikacją, a nie białymi SUV-ami w leasingu". A jeżeli chodzi o włodarzy miasta, to prośba o rozsądek z inwestycjami i pomnikami za kilkaset milionów złotych, podczas gdy mieszkańcy potrzebują zaledwie kilkuset tysięcy złotych na realne potrzeby, które pomogą im w codziennym życiu.

Marcin Uske, rzecznik prasowy firmy Torus, dewelopera Alchemii:
Mówiąc o SKM warto dodać, że funkcjonuje też drugi tunel wiodący z peronu SKM Przymorze-Uniwersytet, bezpośrednio na teren inwestycji Alchemia. Wygląd tego tunelu jest zupełnie inny, znajduje się on pod stałą opieką firmy Torus, która w całości sfinansowała jego budowę.

Co więcej, w ramach Alchemii powstało już ponad 1 tys. miejsc parkingowych dla rowerów (docelowo będzie ich ponad 1,4 tys.), a w budynkach znajdują się szatnie z infrastrukturą sanitarną.

W ramach budowy drugiego etapu Alchemii Torus wybudował także dwie zatoki autobusowe - powstały tam przystanki obsługiwane przez 3 linie (umiejscowione one są bliżej Castoramy). Z kolei w ramach trzeciego etapu Alchemii powstała zatoczka dla taksówek.

Przy realizacji inwestycji, Torus stara się zawsze modernizować i usprawniać komunikację wokół budynków oraz tworzyć dodatkową infrastrukturę transportową.


Olivia Business Centre: Pomagamy, jak możemy

Zdajemy sobie sprawę, jak wygląda komunikacja miejska w otoczeniu zespołu biurowców w Oliwie. Rozumiejąc wagę problemu, staramy się wyjść naprzeciw potrzebom pracowników naszego kompleksu biurowego. Stąd pomysł i realizacja linii autobusowej Olivia Bus, która cieszy się wielkim zainteresowaniem. To również projekt Olivia Carpooling, która po uruchomieniu aplikacji ma cały czas rosnącą liczbę użytkowników dojeżdżających wspólnie do pracy. Przygotowaliśmy też strefy dla taksówek, wydzielone z parkingów należących do kompleksu OBC.

Dagmara Rybicka, Olivia Business Centre
Jan Kowalski

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (685) ponad 20 zablokowanych

  • to SKM wygląda jak w Bangladeszu (52)

    dobrze że są wybory.

    • 475 41

    • (6)

      Nie bądż ksenofobem,bądż otwarty na inne kultury,masz coś do Bangladeszu?Gdańsk miastem wielu kultur.

      • 33 25

      • Bangladesz od lat wygląda lepiej niż wolska republika bananowa (3)

        • 17 8

        • Republika bananowa to była 8 lat za PO (1)

          • 12 19

          • A teraz jest bananowa republika ludowa.

            • 16 3

        • suv to taka nadęta żaba

          zwykle auto udające coś większego, tylko od kiedy większa karoseria cokolwiek wnosi w aucie na plus, raczej na minus, łatwiej to wywrócić i większe opory powierza czyli spalanie

          • 7 1

      • Chiny nam inwestorzy zafundowali (1)

        Smutne papierowe twarze codziennie rano dreptaja do szklarni ...
        Bezdzietne pokolenie , schorowane i depresyjne ...

        • 15 8

        • W Chinach to byś się zagubił nawet w prowincjonalnym mieście.

          • 1 0

    • (2)

      Gdańsk miastem wielu kultur.

      • 8 17

      • z każdej bierze coś najmniej ciekawego? (1)

        • 10 5

        • z wolski, z moskwy i z san escobar

          • 5 7

    • Wygląda jak wygląda. (2)

      Sama się zrobiła, sprajem popryskała i lampy powyrywała.

      • 39 7

      • te korposzczury do wszystkiego są zdolne :)))) (1)

        a złapanego na gorącym sprayacza SKMki sąd skazał tylko na 1000zł ... zamiast na 50'000zł - odmalowanie całej SKMki ... i dopóty sądy nie będą na sprawcach wymuszać ponoszenia kosztów odnowienia całej elewacji ... bez względu na wielkość nasprayowania ... dopóty wandale będą się czuli bezkarni...

        • 50 4

        • Dopóki doputy

          • 8 5

    • Bo to pkp skm. tak cala Polska wyglada przeciez, a prawde piszac, to w wiekszosci wyglada gorzej. (4)

      • 11 7

      • (3)

        Przecież to Niemcy Polskę zrujnowali za wojny, a co nowsze to islamiści ze strefy Schengen. Dobry Polak nigdy by nic nie posprejował

        • 18 7

        • (1)

          no i tego, 45 lat komunizmu.

          • 5 5

          • Sprej za komunizmu był na kartki i tylko od trzeciego sekretarza wzwyż ;)

            • 8 2

        • dokładnie, polaki niewinne, to się samo wszystko zrobiło

          • 13 2

    • ten przystanek to symbol tego nieszczęsnego miasta (6)

      tak wygląda realizacja waszego snu o zamieszkaniu w pobliżu letniej plaży

      • 29 7

      • Jak można porzucić Mazury na rzecz Lemingradu?

        • 12 10

      • to jest standardowy przystanek na całym świecie (4)

        zobacz na google maps przystanki w UK, Niemczech i Francji, Szwecji, Danii, Kanadzie, USA. Stoi słupek, śmietnik, czego jeszcze potrzebujesz? Czerwonego dywanu?

        • 17 8

        • bo hrabia żąda, bo hrabia się domaga żeby przy każdym przystanku było spa (3)

          i to za darmo, złote fotele, drinki, też za darmo, bo hrabia ma żądania

          • 7 11

          • (2)

            Nie "przy każdym przystanku", tylko w tzw. normalnych krajach w takich miejscach powstają węzły przesiadkowe, a nie 1 autobus na godzinę.

            • 12 3

            • w jakich miejscach? to nie jest takie miejsce

              w biznes parkach nie ma wiat więc nie domagaj się Bóg wie czego, na jakiej podstawie?
              poza tym Polska to jest w miarę normalny kraj, pomijając watykańska okupację

              • 3 8

            • To jest przystanek tylko dla linii 122 ze Sopotu.

              Autobusy jadące z Kołobrzeskiej tam nie dojadą i mają przystanek trochę dalej, bardziej w stronę Wrzeszcza i Centrum.

              • 3 0

    • W Bangladeszu przystanki są ładniejsze

      Mniej tam tez zadęcia "metropolitalnego"

      • 8 5

    • dlaczego jak w Bangladeszu ? (12)

      Ja widziałem takie same w USA i to wcale nie mało !

      • 18 5

      • na jednym z najważniejszych przystanków w mieście? (2)

        • 8 8

        • przystanek A122 (1)

          nie najważniejszy

          ale ważny, bo promujący komunikację publiczną w konkurencji do niewydolnej indywidualnej. by także wyżsi w hierarchii szczurów korzystali, a nie niżsi marzyli o ucieczce samochodem

          powinny się tam zatrzymywać liczne linie, powinna być poczekalnia, powinien być sygnalizator i biletomat, który by na siebie zarobił.

          a nie ma, bo w komunie "naczalstwo łuczsze znajet", decyduje nie zysk, tylko wola zarządu ZTM, żyjącego z dotacji a nie biletów

          • 6 1

          • Więcej linii staje na Kołobrzeskiej za wiaduktem

            Boli hrabiów przejście kilkudziesieciu metrów dalej?

            • 5 10

      • w złych dzielnicach tak ale nie przy uniwersytecie! (6)

        • 8 7

        • W Gdańsku nie ma złych dzielnic. (5)

          Wszyscy jesteśmy takimi samymi Gdańszczanami.

          • 13 4

          • i wszyscy macie problemy z ortografią? (4)

            • 7 5

            • nawiedzony polonista ? (1)

              pewnie żarówki nawet nie wymienisz w lampce nocnej, ty to dopiero masz problemy !

              • 3 3

              • Znajomość zasad ortografii to sprawa kultury buraczku

                • 3 1

            • (1)

              Nie zaczynamy wypowiedzi od "i".

              • 2 0

              • i nieprawda

                • 0 1

      • W USA to chyba na filmach z lat 80tych (1)

        Bo ja szczerze mówiąc od lat nie widziałem takiego dziadostwa.

        • 2 3

        • Atlanta 2019

          Centrum miasta, słup klepisko, bez rozkładu jazdy, bo MARTA - czyli firma odpowiedzialna za transport publiczny, uwaza to za niepotrzebny dodatek.
          Ps. Atlanta drugie co wielkosci rozwijajace sie miasto w USA po NY

          • 3 0

    • Robiąc takie inwestycje w centrum, należy inwestora zobowiązać do modernizacji infrastruktury drogowej w obrębie 1-2 km (4)

      Tam budują ile? 10 biurowców? Więc - drogi, skrzyżowania, DDR-y, perony, dojścia do biurowców, chodniki i wszystkie miejsca użyteczności publicznej powinny być odnowione na koszt inwestora! To powinno być oczywiste!

      • 26 8

      • tak byłoby w normalnym mieście, niestety w Gdańsku są uklady i korupcja

        • 16 11

      • (1)

        Wiesz, ilu jest tam inwestorów? Wiesz, ile dróg jest w promieniu dwóch kilometrów? To promień sięgający do Dickmana, Dąbrowszczaków czy Pola.

        • 2 5

        • Czemu się uczepiłeś dwóch km? To jeden.

          A wiesz jakie ciężkie miliony idą na takie budowy? Remont infrastruktury to ułamek takich inwestycji.

          • 3 2

      • Dokladnie

        Albo niech miasto wybuduje piękne spa na przystanku i darmowa kawunie a wlasciciel biurowców będzie płacił miesięczne myto dla miasta i wtedy będzie każdy zadowolony

        • 0 3

    • Są wybory (2)

      Wybieram samochód.

      • 11 7

      • (1)

        Tak samo wybiera 90%+, cokolwiek tu w artykule za propagandę podają.
        W efekcie są korki i smród, wypadki śmiertelne i poczucie zagrożenia.
        Slamsizacja miasta.

        Stać nas na samochód, stać nas na dwa samochody itd. To nie ekonomiczna mozliwość
        musi teraz za nas decydować, tylko administracyjna dopuszczalność.

        jak?

        • 3 4

        • nie 90 ale 44 procent

          według KBR tylko 42% podróży w Gdańsku jest realizowana samochodami, ale chorzy na samochodozę uważają, że reprezentują "większość". Szkoda, że samochodozie często towarzyszy cyklofobia. MEVO dużo zmieni w sposobie rozmawiania o problemach transportowych miasta.

          • 1 0

    • Stworzyli małe miasto na 4 km2

      • 5 3

    • Pozdrawiam z Miami

      • 5 3

    • Kiedy odbędzie się debata? Mieszkańcy czekają

      • 10 3

    • byłem w Bangli więc uwierz mi..nic nie wygląda gorzej niż tam....zwłaszcza komunikacja miejska

      • 8 1

    • przecież już głosowaliście - hahahahaha

      • 7 3

  • Braun już o tym wspominał przed artykułem. (39)

    • 173 327

    • (5)

      Daj spokój z tym Braunem, nie potrzeba nam w Gdańsku talibów

      • 126 57

      • Ilu ludzi zatrudnia ten pan do pisania komentarzy pod każdym artykułem? (2)

        A może to po prostu fnatyzm? Skutek jest odwrotny do zamierzonego. Przynajmniej w mojej opinii.

        • 41 10

        • Calkiem sporo, ale kopiejkowe trolle są tanie. Robią wiele hałasu, lecz głosować nie mogą.. (1)

          • 25 4

          • prostytucja widać ciągle jest popularna

            ale co ma robić stary donosiciel na którego rząd ma teczki i składa mu propozycję nie do odrzucenia

            • 9 1

      • Jeśli braun startuje w Gdańsku, nastepny bedzie Maciek z Klanu i Kononowicz (1)

        Smiech na sali. Ale Tvp Gdańsk dzielnie go wychwala. Widać z jakiego ramienia kandyduje tu człowiek zupełnie nie zwiazany z tym miastem . No i program wyborczy, poprostu super. Doszukać się dziur w całym i lansowac sie na najwiekszego mędrca ktory rozwiaze problemy metropolii północy. ..

        Może jeszcze bedzie chciał zrobic jakies strefy katoszariatu?

        • 20 10

        • Chłop się ośmiesza w Gdańsku, bo chce się przypodobać talibanom z pissu

          • 12 1

    • (14)

      Facet z Torunia się urwał, czemu w Toruniu go nie chcą jak taki kozak z niego?

      • 87 19

      • Torun kiedys byl stolica Pomorskiego (3)

        Sprawdz se

        • 6 51

        • A Gniezno Polski, sprawdź sobie. I co z tego wynika?

          • 60 3

        • Toruń jak już, nie Torun

          • 16 11

        • No tak, zapomniałem, że to program cofnięcia się o 85 lat.

          • 23 2

      • on jest tak z Torunia, jak... (1)

        kiedy on w tym Toruniu mieszkał?

        • 6 11

        • Nie jest z Gdańska, w tym rzecz, więc koniec dyskusji.

          • 20 10

      • W Gdańsku potrzebny jest ktoś z zewnątrz. (7)

        Nie jest uwikłany w lokalne znajomości czy interesy. Spojrzy na nasze miasto z czystą kartką bez oglądania się za siebie. Polecam na YT jego nagrania ze spotkań z mieszkańcami, a nie tylko krótkie reportaże na TVN. Wizja Gdańska Grzegorza Brauna jest jak najbardziej słuszna.

        • 25 67

        • Ile rubli za komentarz? (1)

          Dobra robota, płacą na czas?

          • 41 10

          • To jest moje własne zdanie, mój komentarz i moje przemyślenia.

            Rozumiem, że wiele ludzi nie podziela tej opinii, dlatego uważam, że warto się z nią dzielić.

            • 13 23

        • tak jasne czysta kartka, aha, przekonałeś mnie że ho ho

          • 15 6

        • No logiczne (3)

          Gospodarzem naszego terenu niech zostanie osoba, która naszego terenu nie zna.

          • 16 9

          • klasyczna logika pisbolszewi

            • 13 3

          • A Prezydenta Gdańska (1)

            mogą wybierać tylko mieszkańcy urodzeni w Gdańsku!
            Już widzę te minusy od słoików.

            • 3 9

            • a prezydentem Polski może być agent Watykanu

              • 6 0

    • Jak mówią starzy indianie: (3)

      Z kupy bata nie ukręcisz, braun to nie jest materiał na prezydenta

      • 57 17

      • No tak, bo Dulkiewicz jest... (2)

        W życiu nie widziałem tak nijakiej kobiety jak ona.

        • 15 26

        • W ogóle widziałeś w życiu niewiele kobiet, i głównie miały na nazwisko "Kropka-Jotpeg".

          • 16 6

        • taka

          piszcząca myszka spod miotły. nie nadaje się.

          • 0 0

    • rąbnij się w łeb

      • 3 9

    • o Pegi Braun, o Pegi Braun, kto ciebie ukochać będzie umiał.....

      • 37 5

    • Braun? (3)

      a co on proponuje?

      • 19 8

      • (2)

        bylo ogladac debate ze skiba

        • 9 25

        • Wiem, że to internet... ale niechlujstwo w Twojej pisowni nie zachęca do oglądania.

          • 15 5

        • Czyli nic?

          Aha.

          • 5 1

    • Julian Tuwim - Kapuśniaczek

      Jak wesoły milion drobnych, wilgotnych muszek,
      Jakby z worków szarych mokry, mżący maczek,
      Sypie się i skacze dżdżu wodnisty puszek,
      Rośny pył jesienny, siwy kapuśniaczek.

      Słabe to, maleńkie, ledwo samo kropi,
      Nawet w blachy bębnić nie potrafi jeszcze,
      Ot, młodziutki deszczyk, fruwające kropki,
      Co by strasznie chciały być dorosłym deszczem.

      Chciałyby ulewą lunąć w gromkiej burzy,
      Miasto siec na ukos chlustającą chłostą,
      W rynnach się rozpluskać, rozlać się w kałuży,
      Szyby dziobać łzawą i zawiłą ospą...

      Tak to sobie marzy kapanina biedna,
      Sił ostatkiem pusząc się w ostatnim dreszczu...
      Lecz cóż? Spójrz: na drucie jeździ kropla jedna.
      Już ją wróbel strząsnął. Już po całym deszczu.

      • 10 3

    • Wiesz gdzie jest miejsce Brauna? (2)

      Poza Gdańskiem. Nie potrzeba nam tu religijnych fanatyków zionących niechęcia do wszystkiego, co inne

      • 40 15

      • Nam potrzeba, żeby było jak było!

        • 8 1

      • niech się do isis zapisze katobolszewik

        • 9 1

    • Braun niech się modli .... (2)

      to jedno mu jeszcze jakoś wychodzi :))))

      • 21 6

      • i rozum niech się modli

        • 1 3

      • Modlitwa też mu nie idzie. Modlitwa to jego narzędzie, aby w polityce zaistnieć. Tak się dzieje jak się nie ma nic mądrego do zaoferowania

        • 9 1

    • kampania wyborcza live

      Ciekawie jest zobaczyć, kampanię wyborczą niszowego kandydata na żywo. Pod co drugim artykułem Grzegorz Braun. Niesamowite, że kiedy ja pracuję robiąc coś konkretnego, czyjaś praca polega na trolowaniu.

      • 8 5

  • (53)

    Korposzczury to raczej SKM albo rower( moda). SUVy to mimo wszystko inna liga. Typowy korposzczur to przybysz z prowincji( bez obrazy oczywiście dka ludzi z mniejszych miast czy wsi) który chce zawalczyć świat i raczej zalicza się do kadry pracowniczej więc skąd przysłowiowy SUV?

    • 315 61

    • (3)

      No wlasnie, o tym samym pomyslalem. Swoja droga wybudowanie w zabytkowej oliwie tych kolchozow w takim skupisku to najwieksza krzywda jaka mozna byko dzielnicy wyrzadzic. Dodatkowo niepotrzebny wiezowiec ktory zdominowal charakterystyczna psnorame Oliwy (mowila ostatnio o tym byla juz konserwator zabytkow).

      • 41 48

      • Gdzie ty miałeś zabytki w tej części Oliwy? (1)

        • 42 9

        • jedyny zabytek w tamtej okolicy to hala stojąca obok ;)

          • 28 2

      • Masz rację, wieżowce powinny powstawać wyłącznie w Gdyni ;)

        • 8 3

    • Bo koprpaczki dostają służbowe autka (6)

      albo biorą leasingi zatrudnieni na własnej działalności,

      • 16 31

      • Leasingi biorą tylko samozatrudnieni. Są jakieś pomysły podobne dla etatowców ale to mniej opłacalne. A tam szybciej znajdziesz umowę na zlecenie lub etat niż samozatrudnionych (nie te zarobki).

        • 20 1

      • Ja tam kupuję za gotówke (4)

        i zmieniam co 5 lat.

        • 9 3

        • Chwalipięta!

          • 1 3

        • Brawo Ty!

          • 3 0

        • (1)

          Ja co dwa, szybko mi się auta nudzą..

          • 5 0

          • Stać Cie to sobie zmieniasz.

            A co ???

            • 0 1

    • (1)

      Z leasingu?

      • 3 6

      • Wy wszyscy myślicie, że leasing to za darmo dają?

        • 6 0

    • (1)

      Nie znam przysłowia o SUVie

      • 17 3

      • Bidulkiewicz

        Jak Kuba Bogu tak Bóg SUVie

        • 24 0

    • O co wam chodzi z tymi SUVami ? (21)

      Bardzo dobre samochody. Wygodne, Bezpieczniejsze niż jakaś Śkoda ,i chyba lepiej podwieżć się do pracy samochodem niż dymać z buta o 5.00 rano do autobusu , zmienić ze dwa po drodze , i wtracać tak samo, tracąc przy tym 3 godziny dziennie na same dojazdy. Po drodze załatwiam zakupy, odbieram,(zawożę) dzieci i jest ok.

      • 41 27

      • To kup sobie ciągnik siodłowy, będzie jeszcze bezpieczniejszy (8)

        SUV-y to przeskalowane pseudoterenówki (które do terenu się ni cholery nie nadają) niepotrzebnie zabierająca w mieście przestrzeń i spalają niepotrzebnie paliwo na przewożenie dodatkowych 300 kg stali i blachy z których zbudowana jest dodatkowa przestrzeń, przy czym ta przestrzeń jest tak d**ilnie zaprojektowana, że nie ma z niej żadnych korzyści - SUV-y ani nie są w stanie przewieźć więcej osób niż "jakaś Skoda", ani nie mają specjalnie dużego bagażnika. Tym bardziej, że przeważnie przewozi 1 tłusty tyłek kierowcy. Ale nawet SUV-em można podjechać do węzła integracyjnego.

        • 47 17

        • Ha!!! Rowerowy aktywisto ! (3)

          Mam cie ! Żal ci d...pe ściska , Wytrzeszcz oczu, muchy na zębach , gil do pasa , i cap taki, ze współpracownicy się odsuwają na dystans skażenia!
          Jak chcę potrenować to jadę SUVem na siłownię , a nie walczę o przeżycie na ulicy i wk....wiam wszystkich naokoło

          • 9 28

          • (2)

            "Wytrzeszcz oczu, muchy na zębach , gil do pasa , i cap taki, ze współpracownicy się odsuwają na dystans skażenia, a jak chcę potrenować to jadę SUVem na siłownię" - masz o sobie strasznie niskie mniemanie.

            • 12 7

            • Czytaj ze zrozumieniem (1)

              To jest mniemanie o tych z muchami na zębach.

              • 3 2

              • już, już - na pewno cię jakaś polubi

                • 0 0

        • No a gdybym jeżdził Porsche ? (1)

          To jakbyś mnie skrytykował?

          • 1 3

          • thebill?...

            • 0 0

        • (1)

          Widać, że się w suv nie siedziało, raporty spalania też w małym palcu nie siedzą. Za to patrząc na drogi to w zasadzie jedynie poruszanie się suvem daje szansę na ciągle posiadanie zawieszenia.

          • 0 2

          • 1) siedziało się 2) im większa masa tym większe spalanie, fizyki nie oszukasz 3) chyba zawieszenia do remontu, bo te samochody nie są zaprojektowane do jazdy po dziurach.

            • 1 0

      • Zgadza się, SUVy są spoko (5)

        Sam jeżdżę dużym Jeepem. Siedzi się wysoko, wygodnie zestrojone zawieszenie, wielka maska z równie dużym silnikiem daje poczucie bezpieczeństwa, nie ma potrzeby ściskania się w tłumie pasażerów zbior-komu.

        "SUV-y ani nie są w stanie przewieźć więcej osób niż "jakaś Skoda", ani nie mają specjalnie dużego bagażnika. Tym bardziej, że przeważnie przewozi 1 tłusty tyłek kierowcy."

        No i? Wciąż lepsze od skody, a dopóki mieszczę się w liniach miejsca parkingowego to ty się o moje spalanie i miejsce w mieście nie czepiaj. Spalę ile wleję :)

        • 15 26

        • (3)

          Lepsze od Skody, bo?

          • 9 3

          • Pewnie lepsze, bo SUVy są najlepsze...

            • 7 3

          • kupił to co ma teraz opowiadać? będzie jak mantrę powtarzać, że lepsze.

            • 10 3

          • Nie "bo", tylko co z tego, że są "lepsze". A w ogóle co to znaczy lepsze?

            Jak to zdefiniować w ogóle?

            • 0 2

        • My się nie czepiamy.

          Ani ci niczego nie zazdrościmy. Nie lubimy cię, po prostu.

          • 4 3

      • Że bezpieczniejesze... Zależy co masz na myśli (2)

        Byle Fabia lepiej ominie "nagłą" przeszkodę niż większość SUVów o wartości nierzadko kilkukrotnej ww. Skody.

        • 10 3

        • ale ja za to korzystam z twojej strefy zgniotu (1)

          i w SUVie z wypadku wyjdę raczej bez szwanku

          • 3 1

          • Lepiej wyjdziesz z wypadku, którego innym samochodem unikniesz? To rzeczywiście super - SUV-y rozwiązują problemy nieznane innym pojazdom!

            • 0 0

      • (1)

        Hm, a jeśli ktoś ma SUV-a Skody?

        • 3 1

        • też do d*py.

          • 2 1

      • hmmm czy bezpieczniejsze?? Amerykańskie badania jasno mówią, że przy wypadku suv gorzej wypada od sedana z uwagi, że suv znacznie szybciej zaliczy "rolkę" niż sedan czy hethback z uwagi na umiejscowienie środka ciężkości.

        • 0 0

    • Tak czytam tego posta i oczami wyobraźni widzę: (2)

      Takiego wąsatego wujka Janusza przy niedzielnym rosole.

      • 15 6

      • W białych skarpetach przyozdobionych kubotami.

        • 10 3

      • Dla którego Lanos to szczyt elegancji i funkcjonalności.

        • 5 0

    • 1. przysłowiowy SUV? Jakie to u Was w mieście są przysłowia o SUVach?

      2. widzisz pan, przybysze zapierniczają, muszą aspirować do takiej jak widać funkcji miejskiego rentiera z czasem na pisanie bzdur w komentarzach. Co bym dał za takie życie...

      • 9 1

    • Jakbyś nie czytał artykułu a komentował

      "Korposzczury w SUV-ach? To mit. Poprawmy komunikację w Oliwie". Rozumiesz to zdanie?

      • 8 0

    • A jakie jest przysłowie o SUVach? (1)

      • 4 0

      • Kupisz śruba, będziesz fruwal.

        • 5 0

    • Z leasingu

      • 1 0

    • RAno wsiadam w swoim garażu do SUVa (3)

      W pracy parkuję na podziemnym. Nie odśnieżam , nie moknę ,nie marznę , a jak jest ślisko, to nie jadę z włosami dęba stojącymi,(na łysych letnich), , bo działają kontrole trakcji, dobre zimówki i napęd 4x4. Jedyne czego się obawiam to "geniuszy" w 100-letnich Śkodach , do których komplet zimówek kosztuje więcej niż jego bolid.

      • 7 9

      • Przecież to samo możesz mieć w zwykłym kompakcie (2)

        • 7 3

        • Ale jak Śzkodziarz nie opanuje swojego bolidu na łysych oponach (1)

          to się ode mnie odbije, albo wjedzie pod podwozie. I pokaż mi kompakta 4x4. Jedynie Subaru.
          Nie zastanawiam się , czy odśnieżone, czy nie. Po prostu jadę .

          • 3 1

          • Mój szwagier ma to samo w swoim ciągniku

            a 4x4 to nawet FIAT-y Panda do niedawna sprzedawali.

            • 0 0

    • Korposzczury (2)

      Typowa mowa nienawiści. Uczciwie pracujący i normalni ludzie, a wyzywani od szczurów korporacyjnych.

      • 13 3

      • Normalni ludzie nie pracują w korporacjach. (1)

        • 1 17

        • to samo mogę powiedzieć o tobie

          • 1 1

    • Zawojować jak już

      • 0 0

  • Chciałbym mieć taki dojazd do pracy (20)

    Aby pod nosem mieć przystanek SKM.
    Ps.
    Bywają gorsze.

    • 303 29

    • Przeciez jest skm i pkm, po co dublowac komunikacje (17)

      rozdmuchujac rozklad jazdy autobusami w tym miejscu?? To nielogiczne by autobus ciskal grunwaldzka co 15min i dopychal glowna arterie, skoro obok po szynach bez korkow sunie skm. Do tego tramwaj. Krytyka jakis schodow skm w tym artykule to argument na „nie” na sile. Co trzeba miec w glowie aby krytykowac jeden z lepiej skomunikowanych punktow w miescie.

      • 26 29

      • To dawaj, jaki autobus dojeżdża tam z Zaspy? (12)

        No widzisz, a to tak niedaleko.

        • 29 5

        • (1)

          588 i 296..

          • 0 3

          • Nie ma takich autobusów łosiu :D

            • 6 0

        • (1)

          Jest tramwaj

          • 3 5

          • Jadący dookoła dłużej, niż pieszo dojdziesz z Chłopskiej do Grunwaldzkiej

            Tramwaj to powinien być na Kołobrzeskiej kosztem pasa ruchu dla aut.

            • 10 2

        • 249/149 (3)

          • 2 1

          • To jakiś żart? (2)

            Wiesz, jak jadą te autobusy?

            • 4 0

            • nie wie, bo jak typowy polak - nie znam się, to się wypowiem!

              • 3 0

            • jak jadą te autobusy?

              przez Zaspę Szpital i Bażyńskiego. jakiś problem?

              • 0 3

        • (1)

          SKM

          • 1 0

          • Z okolic między szpitalem, a Czarnym Dworem?

            • 0 1

        • 5-10' rowerem. Bez elektrowspomagania.

          • 1 3

        • Po co ci utobus jak wsiadasz w skm zaspa i po 2 min jestes na skm przymorze.

          Chyba, ze to problem zrobic spacer do skmki 10 czy 15 min, zakladajac, ze mieszkasz 1,5km od przystanku.

          • 1 5

      • To, że jest dobrze, nie znaczy, że nie może być lepiej.

        • 2 0

      • Autobus "dopycha" wg ciebie główne arterie? (2)

        Autobus akurat zapewnia tam akurat największą przepustowość, bo za koszt obszaru 5 aut wiezie 150 osób. Może zatrzymać się prawie pod drzwiami. Nie potrzebuje parkingu, a pasażerowie nie potrzebują 150 miejsc parkingowych. Nie potrzebuje nawet zatok, choć w Gdańsku urzędnicy tego nie rozumieją.

        To jest żenada, że w Gdańsku autobusy stoją w korkach powodowanych przez wygodnickich. 10 osób w autach może skutecznie zablokować te 150 w autobusie.

        • 23 6

        • taaak, te mityczne 150 osób, może 1500 od razu!! (1)

          xD

          • 3 1

          • aby móc konkurować w takim mieście jak Gdańsk

            to należy mówić o standardzie 100 osób na autobus. Inaczej owi wygodniccy mieszkańcy nie przesiądą się do autobusu. Niestety. Ego

            • 1 1

    • Potrzebna integracja komunikacji.... (1)

      Mamy centralna oś komunikacyjną - SKM. Do tego PKM-ka - nie w pełni wykorzystywana. Brakuje dogodnych połączeń na osi taras górny - taras dolny. Wzdłuż Grunwaldzkiej - brak połączeń np tramwajowych z Chłopska, Rzeczypospolitej. Stąd problem z transportem na linii np. Zaspa - Strzyża/VII Dwór... To samo taras górny - taras dolny.... OK. Nowa Bulońska - super! Brak dogodnych połączeń do PKM-ki. Przykład: z części Ujeściska nie da się dogodnie dojechać do PKM-ki... A tak korposzczury z południa Gdańska (gdzie najtaniej można kupić mieszkanie) mieliby świetny i szybki dojazd do Strzyży, stad tramwajem dalej. Do tego potrzebna pełna integracja komunikacji miejskiej. Proste taryfy, tańsze bilety okresowe. Odkąd żyję o tym słyszę ale poprawa radykalna niewidoczna na horyzoncie czasu... A szkoda...

      • 21 1

      • W obrębie Gdańska miesięczny na ZTM i SKM to 150 zł

        Nie jest to kwota powalająca na kolana.
        Dużo gorzej, że nie ma takiej oferty dla gmin podmiejskich.

        • 1 3

  • komunikacja w Gdańsku to tragedia. (15)

    Lisicki dulkiewicz grzelak rozlicze was przy urnie.

    • 282 159

    • Tragedia to mało powiedziane (7)

      - ponad połowa mieszkańców żyje poza zasięgiem transportu zbiorowego (jeden z najgorszych wyników w kraju)
      - organizacyjny chaos, awarie, spóźnienia, mnogość taryf, zawiłość tras i schematów, brak biletomatów itp. itd. etc.
      - jak chcesz jechać np. z okolic Brętowskiej Bramy na Elbląską to dwie przesiadki i 1,5h - autem pół godziny maks, nawet na Wrzesz Dolny w okolice Hallera musisz się przesiadać przy Wrzeszcz PKP, a jak ktoś jeździ np. z Gdańska do Gdynii to co ma zrobić? Komunikacją miejską to się robi wycieczka na pół dnia minimum.
      - jest duży problem z zakupami, bo marketów i CH jest mało i są one często w trudno dostępnych miejscach, do dyskontu jadę 3km a do marketu prawie 10 (jeżdżę na Osowę bo tam najmniejszy młyn).
      - a jak masz jeszcze dzieci do przedszkola zawieść?

      Auto w Trójmieście to po prostu konieczność, szczególnie jeśli ma się rodzinę - wtedy to już w ogóle jedno auto to za mało, sąsiedzi kupili drugie właśnie bo z jednym nie dawali sobie rady.

      • 37 17

      • Z Gdańska (1)

        do Gdyni od zawsze kolejką. Dalekobieżne też się zatrzymują i tu i tu.

        • 5 1

        • Mieszkasz na dworcu?

          To by tłumaczyło łatwość dojazdu.

          • 1 3

      • Problemem nie jest to, że z samochodu korzystają ci, którzy mają sporo spraw do załatwienia na mieście (3)

        Tylko ci, którzy wożą codziennie swoje cielska na trasie "tyrka - dom". A poza tym to, że połowa mieszkańców " żyje poza zasięgiem transportu zbiorowego" to tak piramidalna bzdura, że dziwię się, że nie masz wstydu takie rzeczy wypisywać. "marketów i CH jest mało" - też się popisałeś. Dam ci dobra radę: jak masz jechać 10 km do sklepu to rób zakupy przez Internet.

        • 21 4

        • Przecież to są dane z raportu o transporcie publicznym, (2)

          gdzie 3miasto wypadło słabo a najgorszy wynik uzyskał Wrocław - tylko około 36% mieszkańców w zasięgu transportu zbiorowego. Ten raport był szeroko komentowany nawet tutaj, więc skąd te zdziwienie?
          I jedyna firma, która dowoziła do mnie spożywkę już nie ma takiej oferty - więc tu gdzie mieszkam (a przypominam, że to Wrzeszcz Górny) nie mam możliwości zrobienia zakupów spożywczych przez Internet. Rady typu "zmień pracę, weź kredyt" wszyscy znają :)
          I zapraszam np. do parku handlowego Matarnia w najbliższą sobotę - tak dużo jest obiektów handlowych, że ludzi tam prawie wcale nie widać, haha :) Jak rozumiem mama wciąż robi zakupy, więc to nie problem?

          • 2 2

          • Z d raport i tyle

            jak się wlicza do analizy Lasy Oliwskie i pola na Lipcach, to i do g wniosków się dochodzi.

            • 5 2

          • To raport jest nic nie wart

            Skoro kłóci się z czymś co można tak łatwo sprawdzić.

            • 1 0

      • Poza zasięgiem zbiorkomu

        mieszkają ci, którzy zamiast mieszkać w mieście wolą betonowe wsie przy obwodnicy.
        Z Gdańska do Gdyni jeździ się koleją.
        Centrów handlowych w mieście jest nawet nadmiar. Jak do dyskontu jedziesz 3 km to musisz mieszkać na wsi. Ja mam 5 dyskontów w promieniu 500 m, ale mieszkam w mieście.
        Dzieci do przedszkola odprowadzam pieszo, na moim osiedlu co 300 m jest jakieś przedszkole.

        • 8 2

    • nie strasz nie strasz bo się ..spakujesz.

      • 3 7

    • nie zgadzam sie

      Mam całkowicie odmienne zdanie. Kwestia tego gdzie się mieszka. Mieszkam na Piecki-Migowo i lepszego rozwiązania komunikacyjnego nie widzę... serio. Przystanek zbiorczy 5 min od domu, autobus, tramwaj w każdą stronę świata. Do pracy bez większych korków ok 20min. PKMka do Gdyni, lotnisko. Autobus, którym się poruszam dom praca - praca dom jest na przystanku +/- 2 min? to dużo? zważywszy na nieprzewidywalność ruchu miejskiego? wypadek, światła itp. Korzystałem z auta od ponad 9lat ostatnie pół roku jeżdżę komunikacją i jest ok. Czekam jeszcze na rowery miejskie może wtedy się czasem przesiądę z busika na rowerek :)

      • 19 3

    • (1)

      Na pewno..ciekawe, co zrobisz?

      • 2 1

      • rozliczy się z US

        i jeśli go nie zamkną to będzie cud heheh

        • 1 1

    • Nie tylko w Gdańsku i nie tylko Gdańsk dojeżdża do tych biur. Każdy chce pracować, koniunktura jest taka, że pracowników

      Firmy się rozwijają, Trójmiasto głównie w Gdańsku ma ogromny potencjał w IT, a specjaliści albo się relokują z różnych części kraju albo i z zagranicy, albo dojeżdżają z podmiejskich miejscowości w których mieszkają. Każdy chce dojechać do pracy i wrócić sprawnie, a czym dotrze to już jej/jego sprawa. Więcej empatii.

      • 0 0

    • Rozliczę?

      Ile wziąłeś za pisanie tych bzdur? Najpierw naucz się pisać .

      • 2 0

    • Alchemii powstało już ponad 1 tys. miejsc parkingowych dla rowerów (docelowo będzie ich ponad 1,4 tys.)

      a co z miejscami dla aut, dlaczego okoliczne ulice i chodniki sa zastawiane autami,
      pieszy się nie liczy, straż miejska nie interweniuje

      • 1 0

  • uuu jakiś korposzczur próbuje się wybronić (5)

    • 92 201

    • korpoludki nie muszą się bronić (2)

      oni trafiają do pracy, kończą o 17 i dostają na miesiąc 5k na konto, a tu widzę 7:30 punktualnie zaczynamy komentowanie

      • 23 9

      • (1)

        O tej porze wsiadam w tramwaj z Południa do Oliwy, przed dziewiątą jestem w korpo, jeszcze kawkę wypiję zdążę ;)

        • 7 1

        • i jeszcze książkę w tramwaju przeczytam

          a inny będzie się katował i pianę toczył aż mu po latach całkiem mózg zgnije

          • 1 0

    • Tak, zwłaszcza, że ewidentnie wjeżdża na to, że mało kto dojeżdża tam autem

      • 1 1

    • To zapewne na skutek marzeń tego korpoludka...

      Marzy o SUVie, bo sam zasuwa na niższym piętrze na konto tego kto siedzi wyżej... A taki ładny, elegancko ubrany - wiadomo code dress, i musi do autobusu albo kolejki zamalowanym tunelem.... A mógłby sobie białym SUVem posuwać Grunwaldzką... :)

      • 3 3

  • Dlaczego w tym miejscu powstają korpo budynki? (15)

    Trzeba było od samego początku stawiać budynki przy obwodnicy, łatwiejszy mieliby dojazd osoby tam pracujące.
    Autor ciągle narzeka ale podatki płaci zapewne w "warmińsko mazurskim".

    • 246 220

    • (7)

      Co niby miałyby ci poprawic biurowce przy obwodnicy?? wez ty chlopie mysl. specjalnie buduje sie je w takich miejscach gdzie jest infrastruktura, by był jak najdogodniejszy dojazd komunikacją publiczną. przy obwodnicy 95% by musiała jezdzic samochodem

      • 83 12

      • (6)

        1. sporo korpo dojeżdża z rejonów obwodnicy
        2. władze Gdańska twierdzą, że komunikacja jest na dobrym poziomie zwłaszcza gdy doszło połaczenie PKM. Chyba nie sugerujesz że kłamią albo pudrują rzeczywistość

        • 13 51

        • no jest nieźle skoro 80% nią dojeżdża (2)

          co nie znaczy że nie może być lepiej.

          • 13 3

          • jest źle (1)

            80% komunikacją dojeżdża nie dlatego, że zbiorkom jest taki fajny i dobrze zorganizowany, ale dlatego, że musi, bo nie ma parkingu.
            Należy poprawić komunikację w rejon biurowców skoro tylu ludzi tam pracuje.

            • 7 3

            • musi, bo nie ma parkingu

              Pierwszy raz ktoś przyznaje, że w centrach trzeba likwidować miejsca parkingowe jako jeden ze sposobów ograniczania korków.

              • 6 3

        • Skoro buduje się tam, gdzie jest infrastruktura.. (1)

          .. to nie rozumiem, w czym problem? Autor artykułu twierdzi, że infrastruktura jest zła i mamy (z naszych podatków) ją poprawić

          • 5 8

          • Tak, żeby więcej niż 80% ludzi dojeżdżało komunikacją

            I autor też pisze o "naszych" podatkach. Tak Twoich, jak jego.
            Tylko pewnie Twój budynek biura generuje mniej podatków, bo nie ma większych w Gdańsku niż "budynek autora".

            • 11 0

        • "poro korpo dojeżdża z rejonów obwodnicy"

          Tak, ale te "rejony" to od Chwarzna po Straszyn, nawiasem mówiąc obwodnica też się korkuje.

          • 5 0

    • Szuwarowo bagiennym

      • 6 3

    • Tak najlepiej budować biurowce w prestiżowym miejscu jak Banino lub Żukowo.

      Nie po to mieszkam w mieście żeby do pracy jeździć do sąsiedniego powiatu.
      Śmieszne jak niektórzy mają ból czterech liter o to że część ludzi nie musi pracować fizycznie i prowadzi styl życia nie zorientowany wokół samochodu i przedmieść.
      Chcę wyjść z pracy, pójść na obiad do pobliskiej restauracji, zrobić zakupy iść na siłownię czy wrócić rowerem/ spacerem do domu a nie jechać godzinę w korkach. Może ty jesteś słoikiem ja chce pracować w moim mieście gdzie mieszkam.

      • 36 8

    • Bo korpo budynki stawiają korporacje (2)

      A korporacje się korkami nie przejmują. Poza tym: jaki samorząd wyda zgodę na budowę wysokościowców na przedmieściach? Poza tym to problem dla miasta: w Oliwie masz tramwaj, autobusy, SKM, trochę dalej PolRegio, a co masz za obwodnicą?

      • 13 5

      • Mieszkania (1)

        • 3 1

        • W Oliwie, na Przymorzu i Wrzeszczu mieszkań nie ma?

          • 0 0

    • Chcesz jeszcze bardziej zapchać obwodnicę?

      Biura buduje się blisko węzłów komunikacyjnych do których łatwo dojechać inaczej niż samochodem

      • 8 0

    • pewnie że łatwiejszy.

      teraz stoimy godzinę na Spacerowej, a tak stalibyśmy dwie!

      • 3 0

  • Dobrze pisze (4)

    • 187 28

    • Tłumaczy się.. (2)

      I tak i tak białe suvy to porażka.. wystarczy stanąć na pierwszym lepszym skrzyżowaniu w Trójmieście. Jakoś aż tak nie wyróżnia się swoim stylem jazdy i kulturą przeciętny Seba w starej Hondzie bądź dziadek w Seicento wracający z Biedry.

      • 1 5

      • Ale przed kim i czym się tłumaczy? (1)

        Z artykułu jasno wynika, że dojeżdża komunikacją i chce, żeby lepiej zadbano o większość ludzi (80%) jemu podobnych.

        • 6 0

        • On sobie może chcieć.. ma zasuwac, bo mu manager pensje PR,żytnie. A nie rozkminiac w czasie jakże ważnego przekładania papierków..

          • 1 1

    • Tylko że: te 4 tys miejsc parkingowych, to te legalne. Drugie tyle parkuje po jakichś klepiskach i zastawia chodniki. Do tego nie wszyscy jeżdżą w 1 os/auto. Ale tak: komunikacja miejska to dramat i to często przez właśnie różne drobiazgi. Za darmo diagnoza: komunikacją zajmują się ludzie z niej niekorzystający!

      • 0 1

  • Bo pomniki (1)

    Ladnie wychodza w telewizji

    • 92 15

    • Jest sposób na poprawę

      należy zburzyć te biurowce i rozsiać nowe po całym 3M, a nie w jednym miejscu.
      To nie Londyn tylko 3M.

      • 0 2

  • Polityka miasta (16)

    Jak na dloni widac filozofie gdanskich wladz. Deweloperka, deweloperka i jeszcze raz deweloperka, nie zwazajac na otoczenie, a reszta, w tym infrastruktura to sprawa trzeciorzedowa.

    • 246 57

    • (5)

      Bo z tego oszołomie są pieniądze dla miasta. Miasto musi się rozwijać, żeby zarabiać.

      • 8 21

      • Miasto

        To mieszkańcy. To nie jest jakiś wyimaginowany twór.

        • 20 5

      • Miasto ma służyć mieszkańcom!

        • 17 0

      • A ile tych pieniędzy? (2)

        Tyle co z "przemysłu turystycznego"? Tam są biura z zerowym zyskiem, i pracują tam ludzie płacąc pit poza Gdańskiem. Z podatku od nieruchomości są grosze. 8 co w zamian? Blokada komunikacyjną miasta. Brawo wy.

        • 16 9

        • (1)

          Kto Ci na opowiadał takich bzdur. Z samego faktu, że pracuje tam 20 tyś. zarabiających średnio powyżej średniej krajowej i wydają te pieniądze w trójmieście na usługi i zakupu nasz rejon czerpie wielkie zyski. Zdecydowana większość osób rozlicza się również z podatków w Gdańsku bo jest to zwyczajnie łatwiejsze i związane są z tym Benefity.

          • 6 3

          • Mieszka w Gdyni i dojeżdża skm...

            • 2 1

    • Trzeciorzędowa czy trzeciorzędna? (1)

      • 7 0

      • Się naoglądał filmów.

        • 3 0

    • Akurat w tym miejscu jest skm, pkm, arteria drogowa, niedaleko tramwaj. Gdzie lepiej budować? Może w Gdyni?

      • 3 0

    • A kto pracuje w tych biurowcach? (5)

      Deweloperzy, czy ludzie z otoczenia?

      • 3 5

      • To już jest pytanie zahaczające o zbyt złożoną logikę. Chociaż poczytawszy trochę komentarzy mogę domniemywać, że pewnie wg. niektórych tutaj to w budynkach OBC pracują tylko znajomi znajomych od strony dewelopera, znajomi urzędników albo po prostu życiowe niedorajdy po prywatnych studiach, które są zbyt tępe i za mało ogarnięte aby znaleźć sobie "prawdziwą pracę". No nic, pomyślę o tym ze swojego SUV'a, rocznik bieżący jak będę jechać z pracy odebrać żonę i dzieciaki.

        • 3 3

      • (1)

        Parowy same tam pracują..

        • 0 3

        • Oczywiście.

          Od zawsze wiadomo, że tylko szlachta nie pracuje.

          • 1 0

      • Właśnie o to chodzi. (1)

        W budynkach budowanych przez deweloperów pracują ludzie, a wokół mieszkają inni ludzie. Dlatego deweloper powinien budować dobrze skrojoną infrastrukturę - z rozbudowanymi, dobrze zaprojektowanymi drogami dojazdowymi do gigantycznych budynków, odpowienią ilością miejsc parkingowych i infrastrukturą komunikacyjną. Oczywiście w urzędzie w Gdańsku o takich rzeczach nikt nie myśli, bo tu w ogóle nikt nie myśli. Ważniejsze, że devo coś tam postawi - rozwój to jest. Jak w Bangkoku, ale rozwój!

        • 7 1

        • Deweloper jak mówi definicja to inwestor budujący budynki - od dróg, to ty masz w naszym kraju samorządy i agencje rządowe

          Deweloper może co najwyżej wybierać miejsce swoich inwestycji i ciężko sobie wyobrazić lepszą lokalizację w Gdańsku niż Oliwę. Jakie lepsze drogi dojazdowe jesteś w stanie sobie wyobrazić od tych, które są tutaj? Przecież tam są po 3 pasy w każdą stronę, 300 m dalej równoległa dwupasmowa Chłopska, 100 metrów dalej równoległa dwupasmowa Wita Stwosza, 200 metrów dalej Polanki, masz tam tory tramwajowe, kolejowe, czego ty tam jeszcze oczekujesz? Teleportu?

          • 8 3

    • Trzeci Swiat

      Fakt .Miasto nic nie zrobilo aby rozwiazac sprawe uproszczonej komunikacji czyli kladki dla pieszych, podziemne dojazdy do budynkow . Poustawiali dodatkowe swiatla i tyle. Prosze spojrzec na koncepcje Lower Wacker Dr. W Chicago.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i...

Najczęściej czytane