• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kreatywnie na VII Pomorskim Forum Przedsiębiorczości

Wioletta Kakowska-Mehring
18 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat ARP pomoże rozpoznać zagraniczne rynki

"Sieć kreatywnego biznesu" rusza z nowymi szkoleniami dla branży kreatywnej. Tym razem zakres i tematykę wybrano w oparciu o sugestie i wyniki badań przeprowadzonych wśród ponad 100 wybranych firm z regionu. A jak na Pomorzu radzi sobie sektor kreatywny? O tym m.in. będzie mowa na VII Pomorskim Forum Przedsiębiorczości, które odbędzie się w maju.



Jakie formy pomocy są najbardziej potrzebne branżom kreatywnym?

Projekt "Sieć Kreatywnego Biznesu" realizowany jest od ubiegłego roku przez Agencję Rozwoju Pomorza SA we współpracy z Toruńską Agencją Rozwoju Regionalnego i Województwem Pomorskim.

- W maju rusza trzeci, ostatni w projekcie cykl szkoleń - wyjaśnia Emilia Drozd - Kochanowicz, kierownik projektu "Sieć kreatywnego biznesu" ARP SA.

Czego oczekują przedsiębiorcy? Z badań przeprowadzonych w grudniu 2011 r. wynika, że najbardziej szkoleń z zakresu "strategii marketingowej i mediów społecznościowych" oraz "tworzenie innowacyjnych produktów i usług w oparciu o design management".

Szkolenia skierowane są nie tylko do właścicieli przedsiębiorstw z sektora przemysłów kreatywnych, ale także do ich pracowników. Na pierwszy ogień, bo już 7-9 maja pójdzie "Tworzenie innowacyjnych produktów i usług w oparciu o design management". W czasie szkolenia poruszane będą problemy związane z zarządzaniem designem i innowacją.

- Szkolenie będzie w formie wykładów i czynnych warsztatów, podczas których będą podejmowane dyskusje na temat innowacyjnych produktów i usług, komunikacji, strategii reklamowej nowego produktu - mówi Emilia Drozd - Kochanowicz.

"Za kreatywne uważa się te branże, które są oparte na indywidualnej twórczości, zdolnościach i talencie, a ponadto ze względu na wytwarzaną wartość intelektualną mają potencjał tworzenia nowych miejsc pracy i kreowania określonego dochodu. Termin "biznes kreatywny" dotyczy nie tyle wartości kultury i sztuki, co sposobu organizacji, zarządzania, dystrybucji produktów i usług wytworzonych przez te branże" - czytamy na stronie www.pi.lokomotywa.org.pl.

Kolejne szkolenie, pt. "Strategia marketingowa i social media" odbędzie się w dniach 4-6 czerwca. Pozwoli ono zdobyć wiedzę z zakresu tworzenia strategii marketingowej, w oparciu o pocztę elektroniczną, SEO, PR i reklamę.

- Będzie można dowiedzieć się jak wykorzystać media społecznościowe dla realizacji strategii marketingowej oraz jakie narzędzia pomogą zbudować wizerunek firmy - wyjaśnia Emilia Drozd - Kochanowicz.

Pierwszego dnia każdego ze szkoleń c-development odbędą się spotkania, których uczestnicy będą mieli okazję na zdobycie nowych kontaktów biznesowych.

- Na spotkania zapraszamy zarówno uczestników szkoleń jak również wszystkich zainteresowanych nawiązaniem współpracy z sektorem kreatywnym - zachęca do udziału Emilia Drozd - Kochanowicz.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://kreatywni.arp.gda.pl/26,c-development.html

Biznesowi kreatywnemu zostanie poświęcony jeden z paneli podczas VII Pomorskiego Forum Przedsiębiorczości, organizowanego przez Agencję Rozwoju Pomorza SA. W dyskusji udział wezmą przedstawiciele władz regionu, instytucji otoczenia biznesu, instytucji kultury i przede wszystkim przedsiębiorców. Spotkanie odbędzie się 10 maja w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni (al. Zwycięstwa 96/98 zobacz na mapie Gdyni). Ale nie tylko o... kreatywnych będzie mowa.

Przykłady branż kreatywnych
Przemysł filmowy, wideo i produkcja audiowizualna, przemysł muzyczny, przemysł wydawniczy, przemysł medialny (telewizja, radio, prasa, internet), przemysł reklamowy, projektowanie graficzne i wzornictwo przemysłowe, projektowanie ubioru, sztuki sceniczne - teatr, taniec, działalność artystów i rzemiosło artystyczne, galerie i handel sztuką, konserwacja zabytków i dzieł sztuki, architektura, gry komputerowe i oprogramowanie.


- Dla przedsiębiorców poszukujących nowych rozwiązań w biznesie przygotowano blok związany z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi promocji w internecie - mówi Katarzyna Matuszak, dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości, ARP. - Powiemy też o wdrażaniu w przedsiębiorstwach zasad społecznej odpowiedzialności biznesu, a konkretnie o tym jak to robić i dlaczego warto. Tematem przewodnim będzie partnerstwo lokalne, czyli czym jest, dlaczego warto współpracować, jakie płyną z tego korzyści.

Udział w Forum jest bezpłatny. Szczegółowy program i formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie internetowej www.forum.arp.gda.pl.

- Dlaczego warto wziąć udział w Forum? Będzie dużo ciekawych tematów i jak zwykle dużo ciekawych ludzi do spotkania i dyskusji, a także okazja do nawiązania kontaktów biznesowych - zachęca Katarzyna Matuszak.

Projekt "Sieć Kreatywnego Biznesu" jest realizowany przez Agencję Rozwoju Pomorza SA we współpracy z Toruńską Agencją Rozwoju Regionalnego i Województwem Pomorskim w ramach poddziałania 2.2.1 PO KL "Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności"

Miejsca

Opinie (3)

  • PARP to pralnia pieniędzy (1)

    tam dostają pieniędze ludzie którzy nie mają pomysłu na biznes tylko pomysł jak wydoić pieniądze i takim sposobem są one marnowane...

    • 8 2

    • Rozumiem, że Twojej genialnej idei nie docenili?

      • 6 4

  • Primer post

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane