• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Siedem promów w dokach Remontowej

VIK
15 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Promy w dokach Gdańskiej Stoczni Remontowa.


Największe w swojej klasie, najbardziej "malownicze", wszystkie należące do największych na świecie armatorów i operatorów. W Remontowej padł rekord pod względem ilości i jakości remontowanych statków. Od remontów napędów, przez montaż systemów oczyszczania spalin, po... przedłużanie.



Siedem potężnych jednostek przechodzi obecnie remonty w dokach Gdańskiej Stoczni Remontowa, a jeszcze kilka dni temu było ich nawet 9 - podał portalmorski.pl. "Mont St Michel", "Barfleur", "Baltic Princess", "Stena Scandinavica", "Spirit of British Columbia", "Stena Spirit", "Princess Anastasia" to promy pasażersko-samochodowe (ro-pax) największych armatorów i operatorów. A krótko wcześniej były także: prom ro-pax "Pride Of Rotterdam" oraz "Finnwave" prom towarowy typu ro-ro. Oba opuściły stocznię pod koniec stycznia. To rzadki widok w Europie i rekord w najnowszych dziejach największej polskiej stoczni, w której nie było dotąd nagromadzenia w jednym czasie takiej liczby jednostek tego typu, reprezentujących czołowych światowych armatorów, czyli Stena Line, Silja/Tallink, P&O Ferries, BC Ferries, Finnlines oraz Brittany Ferries.

Prowadzone są na nich standardowe remonty, ale nie tylko. Głównie chodzi o poważne remonty systemów napędowych czy montaż systemów oczyszczania spalin. Montaż płuczek spalin (scrubber'ów), które ograniczają emisję tlenków siarki do atmosfery stał się w ostatnich latach specjalnością Remontowej. Dzięki płuczkom statki nie muszą pływać na droższym o ok. 40 proc. paliwie niskosiarkowym MGO. Taki system montowany jest np. na "Stena Scandinavica". Jest to szósty największy w świecie prom pod względem pojemności brutto (57 958 jednostek) i czwarty ze względu na łączną długość pasa ładunkowego ro-ro (4100 m), który charakteryzuje serię tych statków.

"Pride of Rotterdam" to jeden z największych na świecie promów pod względem tonażu pojemnościowego brutto (59 925 jednostek) oraz długości linii ładunkowej ro-ro (3300 m). W stoczni przeszedł remont i kompletny przegląd elementów systemu napędowego. "Baltic Princess" przechodzi wymianę m.in. przekładni redukcyjnych. Na "Princess of Anastasia" stocznia wykonuje m.in. kompleksowy remont silników głównych i agregatów pomocniczych. Natomiast prom "Spirit of British Columbia", należący do największego operatora żeglugi promowej w Ameryce Północnej (BC Ferries) został podany skomplikowanej pro-ekologicznej przebudowie systemu napędowego - z zasilania tradycyjnym paliwem na płynny gaz ziemny (LNG).

Z kolei prom towarowy ro-ro "Finnwave" jako drugi w serii czterech, został w stoczni przedłużony o 30 metrów, co zwiększyło jego efektywność energetyczną i przedłużyło linię ładunkową o 1000 m. Podobna przebudowa kolejnego (trzeci z serii - Finnsky) właśnie trwa.
VIK

Miejsca

Opinie (99) 3 zablokowane

  • Pięknie (8)

    .no i pięknie

    • 97 3

    • Huraaaaa (1)

      Wiecie co wymienia się w SKM-ce w ręku stoczniowca co przystanek? ...Specjal :)

      • 7 16

      • A w twojej specu od IT

        to co się wymienia? Dżonego W.z kolą?

        • 10 0

    • Pięknie .... komisja Europejska wszczeła postępowanie wobec naszych stoczni (3)

      ...... Tusk wydał polecenie komisarz Bieńkowskiej, w sprawie zbyt konkurencyjnych Polskich stoczni . Na skargę stoczni Niemieckich i Holenderskich Bieńkowska ma narzucić karę i doprowadzić do likwidacji konkurencyjnych warunków w Polsce . Macie swoją unię !

      • 12 32

      • Oczadziały po lekturze Gazety Polskiej!

        Nasze państwowe stocznie były bezkonkurencyjne w ilości wypitych flaszek na jednej zmianie.

        • 24 8

      • bzdurojad

        Chlopcze daj sobie spokoj z tym Tuskiem. Unia tylko nie pozwalala doplacac do nierentownych stoczni. W Niemczech tez splajtowalo kilka stoczni i zmienily wlascicieli na azjatyckich, rosyjski itd a ty wkolo o tym Tusku

        • 28 5

      • pisowskie szczekasz i tyle

        Pozdrawiam

        • 7 4

    • A gdzie będą robić ,u nas niewolnicy najtańsi robią za michę ryżu

      • 3 1

    • troche drobnych zmarszczek

      Niech sie pochwalą szatnią na koncu stoczni 2km od bramy gdzie w przeładowanych autobusach i ciągnietych traktorem budach przewozi się ludzi jak bydło.Scisnięci tak ze warto to nagrac i wrzucic na FB.a na dodatek wielu zostaje na przystanku i czeka albo drałuje z buta.Skargi są od lat ale nic nie mozna zrobic bo szefuncio tego transportu to koles kogos z góry.BHP lata jak ogłupiałe,ale tylko do czasu,kiedy zbliza się termin znikają wszyscy z pokładu.Przepisy bhp utrudniaja wykonanie pracy w terminie.. mógłbym ksiązkę napisac.

      • 1 0

  • Brawo My i nasi kooperanci (7)

    Na pohybel MARS-om i innym rządowym wynalazkom.

    Ciekawe co przyniosą zmiany w Zarządzie...

    • 71 8

    • a co z karami? (6)

      Zapewne znowu nie oddacie statków armatorowi w umownym terminie i kary będą słodkie jak cukierek. Taka wasza uroda. Tak swoją drogą to przy kolejnym Kormoranie musicie wziąć się garść bo kadłub nie wygląda profesjonalnie. Was nie Mars wykończy tylko kary umowne. Będzie kwik

      • 12 44

      • nie ta stocznia kolego

        • 28 0

      • Kasiu czy inny Marsjaninie

        Oprzytomnij trochę, coś wiesz ale nie do końca. Kary umowne za opóźnienia zdarzają się w każdej ze światowych Stoczni, a Kormoran budowany w RSB nie w Remontowej.

        • 23 1

      • A co z projektem RAL?? (3)

        Bo na ten temat coś wszyscy cicho ha i jeszcze czy za FPF-1 spłaciła remontówka już kooperantów??

        • 4 6

        • Za dużo jadu, za mało wiedzy (2)

          Nie wiem kim jesteś, chyba zwykłym trolem... Ja przyznam szczerze, że tak jak zarobiłem w Remontówce na FPF-1 to nie miałem nawet w Niemczech. Nie wiem jak na tym wyszła stocznia, ale kooperanci bardzo dobrze:) Oba ta stocznia dalej tak płaciła kary umowne i nam kooperantom! Tak trzymać, a trolom i zawistnikom stanowcze NIE!!!

          • 11 2

          • Panie, panie (1)

            Szwagier miał firme i przez FPF-1 prawie zbankrutował, musiał brać kredy aby pracownikom dać wypłatę. Do dzisiaj nie odzyskał wszystkich pieniędzy...

            • 2 0

            • jak się nazywa ta firma?

              Sprawdzę temat i odpiszę jeśli będę coś wiedział

              • 2 0

  • Gospodarka w ruinie. (1)

    Tak według zawsze dziewicy, pierwszego błazna PRL-owskiego padoła wygląda stocznia w ruinie. Chciałbym zobaczyć jakie obroty będzie miała kupiona przez tych nieudaczników państwowa już stocznia MW. Stawiam na jeden kajak i dwie szalupy. :-)

    • 99 8

    • nie sztuka sie narobić

      sztuka jest zarobić
      W stoczniowym biznesie to podwójna sztuka. Jak upilnować nadzór aby nie dali zarobić zleceniodawcy na obsuwach...

      • 12 0

  • a jeszcze za poprzednich rządów słyszałem, że stocznie są nierentowne (4)

    zatkao kakao

    • 61 33

    • Tak, tak...

      Dlatego Tusk zamówił Kormorany w Remontowej...

      • 9 15

    • bredzisz

      piszesz bzdety pod polityczne zamówienie

      Spytaj Jaworskiego i jego kolegów o ich sukcesy w branży stoczniowej i opisz je nam

      • 39 1

    • bo państwowe były nierentowne

      Jaworski - pisowski złodziej zrujnował i sprzedał Ukraińcom. Prywatne w Gdańsku mają się dobrze

      • 35 2

    • ...

      a ty ogarniasz, ze ta stocznia NIE jest panstwowa?
      i tak kiedy w rekach skarbu panstwa byla nierentowna

      ale skoro wg podpisu jestes spawaczem to zajmij sie spawaniem a ekonomie zostaw ekonomistom bo sie na niej nie znasz, polityke tym bardziej

      • 12 0

  • a w Gdyni, stocznia stoi pusta:( (3)

    • 38 16

    • to nie śpij, tylko działaj

      Gdyni, stocznia stoi pusta?

      to nie śpij, tylko działaj

      • 6 10

    • Nieprawda. Jest stena, wielkie masowce PŻM i inne... niedawno wyplynal offshorowy vole au vent po 3 miesięcznej przebudowie. JEST OK

      • 10 9

    • Jakmnie potrafia zarzadzac to nie maja roboty

      • 3 4

  • Stocznia remontowa jest PRYWATNA (5)

    ... dla wszystkich zainteresowanych: GSR jest w rękach prywatnych od 2001r i dlatego państwo widzicie takie obroty w dokach. Obecny rząd nie ma nic wspólnego z tym co zostało przedstawione w artykule.

    • 128 5

    • (2)

      Stocznia jest państwowa, państwo ma wiekszośc udziałów

      • 2 46

      • (1)

        albo coś zmyślam, sorry

        • 16 0

        • zmyslasz

          Stocznia jest prywatna!!!

          • 16 1

    • Gwoli ścisłości (1)

      Ten rząd nie ma - a poprzedni nawet nie wiedział gdzie stocznia jest.

      • 2 8

      • kłamiesz albo zmyslasz

        bo wszyscy wiedzą że poprzedni premier pochodził z Gdańska, mieszkał niedaleko Stoczni Gdańskiej i na studiach pracował również w stoczniach
        więc chcąc wejść w d_pę kurduplowi z Nowogrodzkiej nie kłam, bo i tak nikt w to nie uwierzy ( chyba tylko Antoni )

        • 5 2

  • gratulacje - a jak tam stępka położona przez bankstera? (4)

    pod prom, którego nawet nie ma na deskach kreślarskich :)))

    • 46 8

    • co pisowski minusiku - nie wytrzymałeś ciśnienia?

      • 13 2

    • (1)

      Nie ta stocznia misu

      • 4 2

      • no to chyba samo przez się się rozumie, że nie ta stocznia

        • 1 0

    • trochę się pogubiłem

      czy bankster to nasz nowy premier ?

      • 0 2

  • Gdynia w ruinie:( (2)

    • 22 9

    • (1)

      Bo Gdynia to stan umysłu.......

      • 9 5

      • ale zato mamy Muzeum Ewakuacji

        • 3 1

  • (4)

    Najlepsza stocznia na Świecie

    • 29 12

    • I 2 w Europie (2)

      • 6 1

      • No bo to przez podkład muzyczny zagalopował się.
        Ale, żeby nie było, to warto do tego dążyć.

        • 0 0

      • ...i trzecia w Polsce. ;-)

        • 0 0

    • I nie tylko !

      • 0 0

  • A jak tam budowa w Szczecinie promu dla PŻM ? (1)

    Czy stępka jeszcze leży, czy już sprzedana na złom, żeby zdobyć kasę dla kogoś na wypłatę?

    • 54 1

    • Byłem w zeszłym tygodniu

      Stępka dalej leży ! Brawo PiS !!!!

      • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane