- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (49 opinii)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (106 opinii)
- 3 Jest umowa na czarter FSRU (12 opinii)
- 4 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (182 opinie)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (17 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Siedem promów w dokach Remontowej
Promy w dokach Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Największe w swojej klasie, najbardziej "malownicze", wszystkie należące do największych na świecie armatorów i operatorów. W Remontowej padł rekord pod względem ilości i jakości remontowanych statków. Od remontów napędów, przez montaż systemów oczyszczania spalin, po... przedłużanie.
Siedem potężnych jednostek przechodzi obecnie remonty w dokach Gdańskiej Stoczni Remontowa, a jeszcze kilka dni temu było ich nawet 9 - podał portalmorski.pl. "Mont St Michel", "Barfleur", "Baltic Princess", "Stena Scandinavica", "Spirit of British Columbia", "Stena Spirit", "Princess Anastasia" to promy pasażersko-samochodowe (ro-pax) największych armatorów i operatorów. A krótko wcześniej były także: prom ro-pax "Pride Of Rotterdam" oraz "Finnwave" prom towarowy typu ro-ro. Oba opuściły stocznię pod koniec stycznia. To rzadki widok w Europie i rekord w najnowszych dziejach największej polskiej stoczni, w której nie było dotąd nagromadzenia w jednym czasie takiej liczby jednostek tego typu, reprezentujących czołowych światowych armatorów, czyli Stena Line, Silja/Tallink, P&O Ferries, BC Ferries, Finnlines oraz Brittany Ferries.
Prowadzone są na nich standardowe remonty, ale nie tylko. Głównie chodzi o poważne remonty systemów napędowych czy montaż systemów oczyszczania spalin. Montaż płuczek spalin (scrubber'ów), które ograniczają emisję tlenków siarki do atmosfery stał się w ostatnich latach specjalnością Remontowej. Dzięki płuczkom statki nie muszą pływać na droższym o ok. 40 proc. paliwie niskosiarkowym MGO. Taki system montowany jest np. na "Stena Scandinavica". Jest to szósty największy w świecie prom pod względem pojemności brutto (57 958 jednostek) i czwarty ze względu na łączną długość pasa ładunkowego ro-ro (4100 m), który charakteryzuje serię tych statków.
"Pride of Rotterdam" to jeden z największych na świecie promów pod względem tonażu pojemnościowego brutto (59 925 jednostek) oraz długości linii ładunkowej ro-ro (3300 m). W stoczni przeszedł remont i kompletny przegląd elementów systemu napędowego. "Baltic Princess" przechodzi wymianę m.in. przekładni redukcyjnych. Na "Princess of Anastasia" stocznia wykonuje m.in. kompleksowy remont silników głównych i agregatów pomocniczych. Natomiast prom "Spirit of British Columbia", należący do największego operatora żeglugi promowej w Ameryce Północnej (BC Ferries) został podany skomplikowanej pro-ekologicznej przebudowie systemu napędowego - z zasilania tradycyjnym paliwem na płynny gaz ziemny (LNG).
Z kolei prom towarowy ro-ro "Finnwave" jako drugi w serii czterech, został w stoczni przedłużony o 30 metrów, co zwiększyło jego efektywność energetyczną i przedłużyło linię ładunkową o 1000 m. Podobna przebudowa kolejnego (trzeci z serii - Finnsky) właśnie trwa.
Miejsca
Opinie (99) 3 zablokowane
-
2018-02-15 22:02
Pan Kowalczyk (1)
Pan Kowalczyk w tej stoczni pracuje???
- 0 0
-
2018-02-16 08:27
a jakże
i Kowalczyk i Kowalski i Nowak także
- 2 0
-
2018-02-15 22:26
Zadyma
Azoty dzielą się ze wszystkimi swoim oparem.
- 2 1
-
2018-02-16 05:56
Stoczniowiec
To może w końcu czas porozmawiać o godziwych podwyżkach a nie o nędznych regulacjach płacowych.
- 17 2
-
2018-02-16 06:34
Remontowa to obóz pracy. O.k statków dużo, pracy jeszcze więcej zarobki bez nadgodzin
jak w lidlu czy biedronce, a to wszystko zawdzięczamy związkom zawodowym solidarnośc.
Związki za brame i poważne podwyżki wtedy GSR może się szczycić!!!!!- 17 3
-
2018-02-16 06:45
I bardzo dobrze. Buła z convess moze gonić ludzi
- 3 0
-
2018-02-16 07:15
a jak tam z ochroną środowiska ?
woda tam skażona pewnie jak w gangesie
- 7 4
-
2018-02-16 07:38
a Nauta?
narazie nie nadaza z podnoszeniem tego co ...
- 0 0
-
2018-02-16 08:44
Brawo Remontowa
Nieźle Panowie zapier..... cie :-)
- 4 1
-
2018-02-16 11:27
taka mała refleksja
Zagraniczne promy w GSR a polskie w ... Naucie lub Gryfii.
Dlaczego ? bo polscy armatorzy dostają polecenia gdzie maja remontować a zagraniczni wybierają wykonawce z uwagi na cenę i jakość. Tylko oni są prywatni i patrzą co dostają za swoje $ a polscy są państwowi czyli niczyi , przecież i tak podatnik zapłaci ...
Tylko nie piszcie o słabej jakości w GSR bo festiwal promów w gsr jest co roku od wielu lat i jak by było żle to armatorzy by nie wracali co roku..- 6 1
-
2018-02-16 11:41
jakie to romantyczne
prawie 4 minuty onanizowania blachą która wyrzuca więcej syfu niz małe miasteczko
i ta muzyka...
w polsce zawsze maszyny,samochody,domy,pozycja,siła i martwa materia miała więcej szacunku niż życie
jak to w prymitywnych społeczeństwach- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.