• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowa sprzedaż LPP. Ponad połowa na eksport

VIK
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
LPP prowadzi sklepy z odzieżą w 25 krajach. LPP prowadzi sklepy z odzieżą w 25 krajach.

Wartość sprzedaży firmy odzieżowej LPP za cały 2019 rok przekroczyła 9 mld złotych. To o 13 proc. więcej niż w 2018 roku. To rekordowe wyniki, a ponad połowę wypracowano na rynkach eksportowych. Nic więc dziwnego, że plany koncernu na ten rok, to dalsza ekspansja.



Polska firma odzieżowa czwarty kwartał 2019 roku oraz ubiegły rok kalendarzowy zakończyła zdecydowanie na plusie. Przychody spółki za ostatnie trzy miesiące wyniosły ponad 2,7 mld zł, co stanowi wzrost o 15 proc. rok do roku, a w ujęciu rocznym całkowita sprzedaż grupy wzrosła o 13 proc. i przekroczyła 9 mld zł. Producent odzieży zakończył rok zyskiem operacyjnym na poziomie 880 mln zł, czyli o 16 proc. wyższym niż w 2018 roku.

LPP zarządza pięcioma markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Ofert pracy w Trójmieście



Na dobrą sytuację ekonomiczną firmy pozytywny wpływ miało utrzymanie marży na poziomie 53,4 proc. w skali roku oraz dalsze inwestycje w technologie wspierające optymalizację procesów logistycznych.

- Za nami zdecydowanie udany rok. Po raz pierwszy w naszej historii przychody za granicą przewyższyły te osiągane w Polsce. W 2019 roku stanowiły one ok. 51 proc. sprzedaży.
To znaczący krok w rozwoju LPP. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z młodszych brandów,
w których notujemy coraz lepsze wyniki. Nasze kolekcje cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem na wschodnich rynkach tj. na Ukrainie, w Rumunii czy Rosji. Również nasze nowe lokalizacje, jak Finlandia, dają powody do zadowolenia. Dobrym sygnałem dla nas są także dodatnie wyniki, które odnotowaliśmy na tak szalenie konkurencyjnych rynkach jak niemiecki czy brytyjski - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes ds. finansowych LPP.

W 2019 roku spółka kontynuowała rozwój sieci sprzedaży stacjonarnej, która powiększyła się o Bośnię i Hercegowinę oraz Finlandię. Powierzchnia stacjonarna salonów sprzedaży na koniec roku liczyła 1,25 mln m kw., a oferta była dostępna już na 25 rynkach. W 2019 roku LPP z sukcesem pojawiło się również z ofertą online w 14 nowych krajach. Tym samym kolekcje polskiego producenta dostępne są w tym kanale na 30 rynkach.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży e-commerce, który osiągnął w minionym roku ponad 1 mld zł przychodu, co stanowi już 11,4 proc. udziału w wyniku - podkreśla Przemysław Lutkiewicz.
Rok 2020 dla spółki zapowiada się równie intensywnie. W pierwszym kwartale, sieć zaopatrzenia LPP rozwinie się o kolejne tzw. Fulfillment Center - tym razem na Słowacji. Spółka przygotowuje się także do rozpoczęcia budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim, w którym zatrudnienie znajdzie około 1000 osób. Tegorocznym kierunkiem ekspansji zagranicznej polskiego producenta odzieży będzie natomiast Macedonia Północna, w której pojawi się oferta stacjonarna wszystkich pięciu marek.

Jak się projektuje ubrania. Wizyta w LPP.

VIK

Miejsca

Opinie (117) 7 zablokowanych

  • (4)

    Kiedyś robili dobre ciuchy. Obecnie po jednym praniu do wyrzucenia.

    • 9 5

    • Celowe i planowane postarzanie produktów

      Planowane postarzanie produktu (z ang. planned obsolescence) jest to strategia producenta, która polega na ograniczeniu czasu użyteczności swojego produktu, najczęściej sprzętu AGD i RTV. Zabieg taki ma na celu zapobiegnięcie wieloletniego użytkowania danego produktu, a co się z tym wiąże generuje potrzebę dokonania ponownego zakupu. Do ubrań już też się jak widać stosuje...

      • 1 0

    • (1)

      Bez przesady. Jakość jak w każdej innej sieciówce. Mi się nigdy nie zdarzyło, żeby po jednym czy kilku praniach coś było do wyrzucenia. Nie wiem jak wy pranie robicie.

      • 0 0

      • Dobre i zle produkty

        Ja nie kupię już nigdy w Reserved T-shirtow. Zawsze ale to zawsze szwy idą na bok. Ładne do pierwszego prania niestety. Za to polecić mogę rękawiczki szale płaszcze z domieszką kaszmiru.

        • 0 0

    • jest zupełnie odwrotnie

      Właśnie moim zdaniem utrzymali dobrą jakość, oczywiście względem ceny. Ja lubię u nich kupować.

      • 1 1

  • Od kilku lat nie kupuje nic z lpp, jakosc jak z ptaka z Łodzi (2)

    • 4 7

    • Jakość mojego ptaka jest całkiem całkiem. ...

      • 2 0

    • Ty nie kupujesz, a patrz ile ludzi musi kupować, skoro mają tak dobre wyniki. I ludzie do nich wracają czyli są jednak zadowoleni.

      • 0 0

  • Sports Direct, zobaczcie jak wyglądają wyprzedaże

    • 4 0

  • Jeszcze trochę się ociepli klimat

    I będziemy nosić tylko przepaski na biodra i słoneczne kapelusze

    • 3 0

  • Boli

    Boli mocno ze ktoś odniósł sukces tak mamy ale nie wszyscy gratoluje właścicielowi za stworzenie firmy i za sukcesy jestem dumny ze firma jest z Gdańska i jest polska firmą

    • 5 0

  • (1)

    Mondrale co tak narzekacie co wy zrobiliście dobrego dla siebie dla kraju pochwalcie się a tylko krytykujecie i stękanie

    • 6 2

    • Robert zjedz snickersa

      • 3 2

  • Pogratulować świetnych wyników. Fajnie, że firma z regionu dobrze sobie radzi, zwłaszcza poza Polską. Jak najwięcej takich polskich przedsiębiorstw to gospodarka będzie bogatsza.

    • 4 0

  • Zazdrośnicy (1)

    Znowu widzę od groma komentarzy ludzi którzy zachowują się jak psy ogrodnika. Zamiast się cieszyć z sukcesu polskiej firmy, to będą tylko krytykować bo komuś się udało. Jakość musi być dobra skoro mają taką sprzedaż i wasze śmieszne komentarze tego nie zmienią.

    • 7 0

    • Bo u nas każdy mądry przed klawiaturą, biznesu sam nigdy nie prowadził, ale wie lepiej co robi źle ktoś kto odniósł sukces :D

      • 0 0

  • Wyniki mówią same za siebie. Gdyby jakość była zła to wyniki byłyby znacznie gorsze, tymczasem są najlepsze w historii tej spółki. Sprzedaż w zagranicznych sklepach rośnie, widać że ubrania są doceniane. Mnie cieszy, że przynajmniej mamy jakieś sieci handlowe, które dynamicznie rozwijają się, za granicami Polski. Oczywiście lepiej narzekać, że u nas tylko te zagraniczne sklepy, które nie płacą podatków, a jak w końcu jakaś polska firma rozbudowuje swoje sklepy na rynkach zagranicznych na poważnie, zarabia zagranicą, a kasę wpompowuje do naszej gospodarki sporo inwestując to też lament. Ogarnijcie się.

    • 2 0

  • Ja kupuję w Reserved i mnie ich odzież odpowiada w zupełności, nie wiem skąd tyle hejtu.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane