stat

Rekordowa sprzedaż LPP. Ponad połowa na eksport

LPP prowadzi sklepy z odzieżą w 25 krajach.
LPP prowadzi sklepy z odzieżą w 25 krajach. fot. materiały prasowe

Wartość sprzedaży firmy odzieżowej LPP za cały 2019 rok przekroczyła 9 mld złotych. To o 13 proc. więcej niż w 2018 roku. To rekordowe wyniki, a ponad połowę wypracowano na rynkach eksportowych. Nic więc dziwnego, że plany koncernu na ten rok, to dalsza ekspansja.



Polska firma odzieżowa czwarty kwartał 2019 roku oraz ubiegły rok kalendarzowy zakończyła zdecydowanie na plusie. Przychody spółki za ostatnie trzy miesiące wyniosły ponad 2,7 mld zł, co stanowi wzrost o 15 proc. rok do roku, a w ujęciu rocznym całkowita sprzedaż grupy wzrosła o 13 proc. i przekroczyła 9 mld zł. Producent odzieży zakończył rok zyskiem operacyjnym na poziomie 880 mln zł, czyli o 16 proc. wyższym niż w 2018 roku.

LPP zarządza pięcioma markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Ofert pracy w Trójmieście



Na dobrą sytuację ekonomiczną firmy pozytywny wpływ miało utrzymanie marży na poziomie 53,4 proc. w skali roku oraz dalsze inwestycje w technologie wspierające optymalizację procesów logistycznych.

- Za nami zdecydowanie udany rok. Po raz pierwszy w naszej historii przychody za granicą przewyższyły te osiągane w Polsce. W 2019 roku stanowiły one ok. 51 proc. sprzedaży.
To znaczący krok w rozwoju LPP. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z młodszych brandów,
w których notujemy coraz lepsze wyniki. Nasze kolekcje cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem na wschodnich rynkach tj. na Ukrainie, w Rumunii czy Rosji. Również nasze nowe lokalizacje, jak Finlandia, dają powody do zadowolenia. Dobrym sygnałem dla nas są także dodatnie wyniki, które odnotowaliśmy na tak szalenie konkurencyjnych rynkach jak niemiecki czy brytyjski - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes ds. finansowych LPP.

W 2019 roku spółka kontynuowała rozwój sieci sprzedaży stacjonarnej, która powiększyła się o Bośnię i Hercegowinę oraz Finlandię. Powierzchnia stacjonarna salonów sprzedaży na koniec roku liczyła 1,25 mln m kw., a oferta była dostępna już na 25 rynkach. W 2019 roku LPP z sukcesem pojawiło się również z ofertą online w 14 nowych krajach. Tym samym kolekcje polskiego producenta dostępne są w tym kanale na 30 rynkach.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży e-commerce, który osiągnął w minionym roku ponad 1 mld zł przychodu, co stanowi już 11,4 proc. udziału w wyniku - podkreśla Przemysław Lutkiewicz.
Rok 2020 dla spółki zapowiada się równie intensywnie. W pierwszym kwartale, sieć zaopatrzenia LPP rozwinie się o kolejne tzw. Fulfillment Center - tym razem na Słowacji. Spółka przygotowuje się także do rozpoczęcia budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim, w którym zatrudnienie znajdzie około 1000 osób. Tegorocznym kierunkiem ekspansji zagranicznej polskiego producenta odzieży będzie natomiast Macedonia Północna, w której pojawi się oferta stacjonarna wszystkich pięciu marek.

Jak się projektuje ubrania. Wizyta w LPP.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...