• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP chce zostać operatorem logistycznym

Wioletta Kakowska-Mehring
3 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Centrum Dystrybucyjne LPP w Pruszczu Gdańskim. Centrum Dystrybucyjne LPP w Pruszczu Gdańskim.

Gdańska firma odzieżowa LPP chce zostać operatorem logistycznym. Najpierw dla swoich marek, a w przyszłości także dla firm zewnętrznych. Nową działalnością zajmie się powołana spółka LPP Logistics. Na początek powstanie 1000 miejsc pracy.



Problemy z transportem i logistyką, jakich w ostatnich latach doświadczyli producenci wielu z nich, skłoniły do szukania nowych rozwiązań. W ubiegłym roku Ikea ogłosiła, że kupi własne kontenery i wyczarteruje statki, aby uniezależnić się i uniknąć opóźnień w dostawach. W ślady szwedzkiego giganta meblowego poszła też amerykańska sieć supermarketów Walmart. Problemy z dostawami miała też polska sieć LPP, dlatego dziś stawia na własną logistykę.

Od sierpnia działalność operacyjną rozpoczyna LPP Logistics, spółka w portfolio Grupy LPP. Wyłonienie odrębnego podmiotu odpowiedzialnego za zarządzanie siecią zaopatrzenia i dystrybucji to odpowiedź polskiego producenta odzieży na rosnące znaczenie sprawnie działającej logistyki w całym łańcuchu dostaw oraz decyzje o rozwoju na kolejnych europejskich kierunkach. LPP Logistics, jako nowy operator na rynku, zarządza obecnie obiektami magazynowymi o łącznej powierzchni blisko 400 tys. m kw. i planuje także dalsze inwestycje oraz zwiększenie zatrudnienia.

Nad LPP gromadzą się czarne chmury. Będzie drożej?



- Ostatnie kilka lat to duży progres LPP w kontekście logistyki. Pełna kompleksowość świadczonych usług, począwszy od frachtu morskiego, przez kolejowy i drogowy, logistykę magazynową, a nawet własną agencję celną i regularną dystrybucję towarów na blisko 40 rynkach sprawiła, że dojrzeliśmy do decyzji, aby powołać odrębnego operatora logistycznego - spółkę LPP Logistics. Odpowiedzialna ona będzie za obsługę wolumenów sięgających na dziś nawet kilkudziesięciu tysięcy TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, rocznie w imporcie i dystrybucję około 400 mln sztuk towaru, w tym jedną czwartą w samych wysyłkach e-commerce - mówi Jacek Kujawa, prezes LPP Logistics.

Spójrz na modę z innej perspektywy



Jak twierdzą władze LPP, szybki rozwój portfolio obiektów magazynowych sprawił, że aktualnie zarządzanie tym obszarem wymaga strategicznego podejścia i uszytych na miarę rozwiązań.

- Oferując najlepsze praktyki z obszaru logistyki magazynowej budowanej w oparciu o zaawansowane systemy informatyczne, jak choćby WMS, czy automatykę magazynową obejmującą nowatorskie systemy sortujące, automatyczny magazyn miniload na 1,2 mln kartonów, czy technologię RFID oraz zróżnicowany katalog usług transportowych, nowa spółka ma możliwość w sposób optymalny realizować dystrybucję towarów na szeroką skalę i stać się jednym z większych operatorów logistycznych na rynku polskim, nie tylko na potrzeby LPP - mówi Sebastian Sołtys, wiceprezes LPP Logistics.
Wnętrze centrum dystrybucji LPP pod Bukaresztem w Rumunii. Wnętrze centrum dystrybucji LPP pod Bukaresztem w Rumunii.

LPP Logistics będzie zarządzać siecią obejmującą obecnie siedem lokalizacji w Polsce i za granicą o łącznej powierzchni blisko 400 tys. m kw., w tym centra dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim i Brześciu Kujawskim oraz pięć magazynów e-commerce w Polsce i poza jej granicami, do których już wkrótce dołączy kolejny, powstający właśnie Fulfillment Center w Jasionce pod Rzeszowem o powierzchni 69 tys. m kw.

Pracodawcy z największą liczbą ofert pracy



- W związku z planowanym rozwojem będziemy poszukiwać spedytorów morskich, drogowych, agentów celnych, inżynierów automatyki, logistyków e-commerce, analityków, elektryków i elektromechaników utrzymania ruchu, a także obsadę w kolejnych nowo powstających obiektach. Przed miesiącem rozpoczęliśmy też proces rekrutacji do budowanego magazynu FC na Podkarpaciu, w którym docelowo znajdzie pracę ok. 1000 osób - mówi Sebastian Sołtys.
LPP Logistics ma w planach na kolejne lata dalszy dynamiczny rozwój sieci logistycznej. Przewiduje m.in. uruchamianie co roku dwóch dodatkowych magazynów.

Największym klientem LPP Logistics pozostają marki z grupy LPP, ale w kolejnych latach operator nie wyklucza możliwości poszukiwania obszarów, w których mógłby wykorzystać swój potencjał logistyczny i magazynowy dla podmiotów zewnętrznych.

- Jestem przekonany, że nasz potencjał i międzynarodowe doświadczenia w prowadzeniu obiektów magazynowych niebawem ustawią nas w czołówce operatorów logistycznych na rynku - dodaje Sebastian Sołtys.

Miejsca

Opinie (51) ponad 20 zablokowanych

  • A może rozpocząć sprzedaż ubrań dobrej jakosci?

    Ahhh nie, przecież to głupi pomysł na biznes...

    • 13 2

  • Nic dziwnego wiem jak działa GLS w Gdańsku (2)

    nie polecam

    • 14 5

    • To inny poziom dystrybucji.
      LPP buduje sobie firmę organizujacą transport z Chin do Polski i po kraju a Pan pisze o transporcie zamówienia do klienta.

      • 2 1

    • Co ma sortownia do magazynu z obsługą procesu logistycznego

      ?

      • 1 0

  • (1)

    1000 miejsc z czego 800 po 4 tys brutto

    • 7 1

    • za 2 miechy chyba, ale kierowniki sie znajdo

      • 2 0

  • I bardzo dobrze, VGL dostanie za swoje. Windują wysokie stawki i się dziwią, że firmy same sobie organizują transport czy też budują własną spółkę logistyczną.

    • 3 1

  • (4)

    Polecam odzież z Pepco, tanie i dobre

    • 6 2

    • (2)

      lepsza jakosc od lpp

      • 2 2

      • aż sie oplułem :-) (1)

        • 1 1

        • wycieraczki Valeo polecam

          • 2 0

    • I brzydkie.

      • 0 0

  • (1)

    jakim cudem ten syf tak sie rozrosl?? ukraina kupuje?

    • 5 4

    • W sklepie nikt, na fakturze całe Tiry

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Jeden przycisk i Amerykanie wylacza logistykę

    Wszystko zależy od wielkiego brata i takie firmy jak.ikea czy lpp powinny zamiast organizowac transport szukać pracy w Europie a nie Chinach. Oczyeoscie szalona europa i jej pomysly socjalne i ulatwia powrotu produkcji

    • 3 6

  • kto by chciał pracować w takiej hali ?

    • 2 0

  • Może postawcie szwalnie w Polsce???

    Albo zacznijcie płaci godne pieniądze pracownikom z Azji!! A nie powiększacie ślad węglowy....

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane