• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP na nowych rynkach i z większą siedzibą

Robert Kiewlicz
27 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Na koniec 2017 roku sklepy Reserved mają być obecne w 22 krajach, w tym w Serbii i Wielkiej Brytanii oraz na Białorusi i w Kazachstanie. Na koniec 2017 roku sklepy Reserved mają być obecne w 22 krajach, w tym w Serbii i Wielkiej Brytanii oraz na Białorusi i w Kazachstanie.

Nowe rynki, większa liczba sklepów stacjonarnych i internetowych oraz odświeżenie marki Reserved. Gdańska spółka LPP zanotowała w 2016 roku sprzedaż na poziomie ponad 6 mld zł. I choć zysk netto był niższy o prawie 50 proc. niż w roku 2015, to spółka planuje debiuty na aż czterech nowych rynkach i niedługo rozpoczyna rozbudowę siedziby w Gdańsku.



W IV kwartale 2016 roku firma wypracowała przychody ze sprzedaży o wartości prawie 2 mld zł, co stanowi wzrost o 18 proc. rok do roku. W okresie od października do grudnia 2016 roku LPP uruchomiło salony o łącznej powierzchni 33 tys. m w. Na koniec grudnia 2016 roku grupa LPP dysponowała 1703 w sklepami w 18 krajach o łącznej powierzchni 921 tys. m kw.

  • W IV kwartale spółka zanotowała zysk w wysokości 158 mln zł, a w całym 2016 roku zysk netto wyniósł 175,9 mln zł i był niższy o 49,9 proc. w stosunku do roku 2015.

W IV kwartale spółka zanotowała zysk w wysokości 158 mln zł, a w całym 2016 roku zysk netto wyniósł 175,9 mln zł i był niższy o 49,9 proc. w stosunku do roku 2015. Marża brutto wyniosła prawie 51 proc, a sprzedaż internetowa LPP w ostatnich trzech miesiącach 2016 roku wzrosła o 144 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.

- Głównym wyzwaniem dla LPP w ubiegłym roku była kondycja Reserved i spadające w całej branży odzieżowej marże, a także hurtowa sprzedaż zapasów poprzednich kolekcji oraz likwidacja marki Tallinder - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP. - W nowy rok wchodzimy bez tego typu obciążeń. Łapiemy wiatr w żagle i z odwagą podejmujemy nowe wyzwania. Przed nami debiuty na aż czterech nowych rynkach oraz znaczące zwiększenie zasięgu sprzedaży internetowej.

Przypomnijmy, że we wrześniu 2016 roku, zaledwie po kilku miesiącach od otwarcia pierwszego sklepu marki Tallinder, spółka LPP zrezygnowała z rozwoju tej marki. Ostatni sklep Tallindera został zamknięty pod koniec lutego 2016 roku. Resztki kolekcji można jeszcze będzie zakupić w sklepie internetowym.

Obecnie spółka stawia na odświeżenie marki Reserved. Nowe działania reklamowe mają być skierowane głównie do ludzi młodych. W nowych reklamach Reserved spółka zrezygnowała ze znanych twarzy i postawiła na młodych modeli.

W ramach inwestycji powstanie nowy budynek o powierzchni 7,5 tys. m kw. Będzie to pierwszy z czterech budynków, które powstaną w tej okolicy dla LPP. W ramach inwestycji powstanie nowy budynek o powierzchni 7,5 tys. m kw. Będzie to pierwszy z czterech budynków, które powstaną w tej okolicy dla LPP.

- Stawiamy na nowe podejście do kolekcji Reserved. Obserwujemy trendy i nowe modele będą trafiały do sklepów dwa razy w tygodniu, a produkcja modeli typu "must-have" będzie realizowana w czasie nie dłuższym niż 6 tygodni - mówi Marta Chlewicka, rzecznik prasowy LPP.
W 2017 roku flagowa marka LPP zadebiutuje w czterech krajach: w Wielkiej Brytanii, gdzie we wrześniu otwarty zostanie flagowy salon Reserved na londyńskiej Oxford Street oraz sklep on-line, a także w Serbii, na Białorusi i w Kazachstanie. Firma przyspiesza też rozwój w Rosji i na Ukrainie, gdzie planuje otworzyć nowe salony i uruchomić sprzedaż internetową wszystkich swoich marek. Całkowite nakłady inwestycyjne firmy w 2017 roku wyniosą ok. 440 mln zł.

Obecnie LPP zatrudnia ponad 3 tys. pracowników na Pomorzu. Ponad 1,2 tys. z nich jest zatrudniona w centrali spółki w Gdańsku oraz w Centrum Logistycznym LPP w Pruszczu Gdańskim.

- W ostatnim czasie o 30 proc. wzrosło zatrudnienie w dziale przygotowania produktu marki Reserved i o 50 proc. w dziale e-commerce. Ponad tysiąc osób zatrudnionych jest w salonach LPP w naszym województwie i tyle samo w Centrum, w Pruszczu Gdańskim - dodaje Chlewicka.
W związku z trendami wzrostowymi w sprzedaży internetowej spółka planuje powiększenie magazynów w Pruszczu Gdańskim, a jeszcze w tym roku ruszy budowa biurowca LPP w Gdańsku. W ramach inwestycji powstanie nowy budynek zobacz na mapie Gdańska o powierzchni 7,5 tys. m kw. Będzie to pierwszy z czterech budynków tego typu, jakie powstaną w tej okolicy dla LPP. Łączna powierzchnia użytkowa całego kompleksu biurowego, wraz z istniejącym budynkiem centrali znajdującym się w zrewitalizowanej dawnej fabryce tytoniu zobacz na mapie Gdańska, będzie wynosiła około 40 tys. m kw.

Miejsca

Opinie (150)

  • wow

    1,2 tys pracowników w samej centrali i centrum logistycznym, a przecież mają setki sklepów w całej Polsce. Ile polskich marek dostarcza na naszym rynku tylu miejsc pracy co LPP? Gdyby nie ta firma to stopa bezrobocia w kraju byłaby znacznie wyższa.

    • 2 4

  • (1)

    Bardzo mi się podoba sposób zarządzania tą firmą, stawiają na ciągły rozwój i inwestycje, dają pracę coraz większej ilości osób, nie tylko sprzedawcom, ale także specjalistom w wielu dziedzinach. Marka światowa pełną gębą :)

    • 2 7

    • dziś cała firma nabija posty widać

      a LPP się tak rozwija, że od 10 lat nie potrafią się nieprującego szwu dorobić. Specjaliści pełną gębą

      • 2 0

  • LPP to ta maltańska firma produkująca tanią i badziewną odzież (1)

    a następnie sprzedająca ją po nierealnych cenach ?

    • 4 2

    • polski zarząd i właściciel, siedziba w Polsce, zatrudniają tysiące Polaków, płacą podatki w Polsce, a ty piszesz, że firma maltańska, sam chyba nie wierzysz w to co piszesz

      • 1 2

  • Po chrześcijańsku

    Kiedy zatrudnicie własnego kapelana? - byłby to wyraz dbałości o markę i okazja do podniesienia cen.

    • 0 1

  • Jak widac LPP zatrudniło wazeliniarzy bo pod kazdym prawdziwym postem sa poasty wazzeliniarzy

    LPP powinno miec nazwę szmatex!!!

    Tylko ze w szmateksach są lepsze ciuchy niz w Tym LPP

    • 4 2

  • Dziś a...................... Dawniej

    Dawniej to był sklep do którego było warto wejść. Dziś to typowy sklep dla nastolatek. Jedyne co warte w tej chwili uwagi to piżamy, koszulki nocne oraz akcesoria: rękawiczki, szaliki i chusty. Staniki źle skrojone....część sukienek w letni deseń a materiał jak plandeka samochodowa. Z sentymentem wspominam kolekcje Reserved 2007-2012. Żałuję, że nie mogę cofnąć się w czasie i pokupować kilku rzeczy ;)

    • 1 1

  • Piszcie też o tym jak dorobili się płacąc podatki w raju podatkowym i niedawno zaczęli płacić w Polsce !!! Napiszcie gdzie produkują te sz(m)aty!!! Na dalekim wschodzie biedne dzieci zmuszone do pracy szyja te bluzeczki i farba ja dżinsy!!!! To firma wyzyskujaca ludzi. Od dawna nie wchodzę do ich sklepów i nic z nimi nie chce mieć wspólnego. Omijając prawo podatkowe się wzbogacili a teraz twierdzą że są uczciwa firmą.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane