• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP rezygnuje z Tallindera i wiceprezesa spółki

Robert Kiewlicz
6 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Swoją najnowszą markę spółka LPP zaprezentowała w styczniu 2016 roku. Tym razem postawiła na odzież i akcesoria adresowane do zamożniejszych i najbardziej wymagających klientów. Pomysł jednak nie chwycił. Swoją najnowszą markę spółka LPP zaprezentowała w styczniu 2016 roku. Tym razem postawiła na odzież i akcesoria adresowane do zamożniejszych i najbardziej wymagających klientów. Pomysł jednak nie chwycił.

Zaledwie po kilku miesiącach od otwarcia pierwszego sklepu marki Tallinder spółka LPP rezygnuje z rozwoju tej marki. Powód? Osiągane przez nią wyniki finansowe były znacząco poniżej przyjętego budżetu. Szacunkowe straty marki Tallinder za cały 2016 rok mają wynieść ok. 20 mln zł.



Tallinder to próba wejścia odzieżowej spółki z Gdańska w sektor premium. Kolekcja jest dedykowana osobom powyżej 30 roku życia, które "kreując swój wizerunek wyznają zasadę less is more i poszukują ponadczasowych, eleganckich projektów" - informowała w komunikacie spółka LPP.

Czytaj też: LPP rozbudowuje siedzibę i "wchodzi" z marką na Białoruś

Pierwszy sklep otwarto w lutym 2016 roku w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku (poziom 0). Marka Tallinder posiada obecnie osiem sklepów działających w Polsce. Średnia powierzchnia salonów wynosi nieco ponad 450 m kw.

- Osiągane wyniki finansowe tej marki były znacząco poniżej przyjętego budżetu. Obecny poziom sprzedaży okazał się być trzykrotnie niższy od początkowych planów i nawet po ich rewizji nie gwarantuje spółce LPP osiągnięcia rentowności marki Tallinder w najbliższych kilku latach. Szacunkowe straty marki Tallinder za cały 2016 rok mogą wynieść około 20 mln zł, przy pierwotnie planowanej stracie w wysokości około 1 mln zł - czytamy w komunikacie LPP.
Sklepy marki Tallinder będą kontynuowały działalność do końca lutego 2017 - do zakończenia sprzedaży kolekcji jesień-zima 2016. Natomiast pracownicy zajmujący się produktem, marketingiem i handlem w marce Tallinder dostaną propozycję pozostania w firmie i wzmocnienia zespołów Reserved lub innych marek LPP. Jednocześnie pracownicy sklepów Tallinder otrzymają propozycję dołączenia do zespołów sprzedażowych sklepów pozostałych marek LPP.

Więcej: Pierwszy sklep marki Tallinder otwarty

Spółka szacuje, że wysokość rezerwy w 2016 r. koniecznej do przeprowadzenia procesu zamknięcia marki Tallinder wyniesie ok. 26 mln zł.

Jednocześnie nastąpiły zmiany w zarządzie spółki LPP. Rezygnację z pełnienia funkcji wiceprezesa zarządu LPP SA złożył Hubert Komorowski. Był on odpowiedzialny za nadzór nad markami House, Mohito i Sinsay, a w ostatnim czasie także nad Tallinderem. Jego obowiązki przejmie prezes zarządu LPP - Marek Piechocki.

Miejsca

Opinie (207) 4 zablokowane

  • szkoda tallindera

    może zbyt mało był nagłośniony, w końcu ta marka miała trafić do zupełnie innych odbiorców niż reszta marek lpp, pewnie jak sytuacja biznesowa firmy się unormuje to jeszcze wrócą i dopracują obecne błędy w strategii, skoro 5 brandów dobrze funkcjonuje to znaczy, że mają tam właściwych ludzi

    • 15 5

  • Nawet nie wiedziałam, że była taka marka :D (2)

    Od kilku miesięcy nie kupuję już w Reserved, Mohito. Jak mam płacić za szmaty z poliestru, które wyglądają do pierwszego prania to dziękuję... Najbardziej bawią mnie t-shirty (i męskie i damskie) "powykręcane" w jedną stronę. Ciekawe co by powiedzieli na reklamację takiego badziewia... Próbował ktoś??? :D

    • 17 4

    • (1)

      tylko z poliestru? Przecież w Reserved masz nawet ubrania z bawełny organicznej, wystarczy się rozeznać w temacie, po co bzdury wypisywać

      • 4 6

      • Tym z bawełny też!

        Tym z bawełny też szwy się wykręcają po praniu i koszulki tracą fason. Nadają się tylko do zmycia parapetu lub podłogi i do śmieci. Do pierwszego prania sa ok z tym się zgodzę

        • 4 0

  • Myślicie, ze u nas jest Bieda? (2)

    Mango nie nadąża sprzedawać a z kim nie rozmawiam kupił w R-manie frezarkę do stóp za 180 zł. Kawałek plastiku i silniczek plus wałeczek. aaa ! sam wałeczek to 60 zł jako dodatkowy - zapasowy.

    20 lat temu piguła zarabiała 500-550 zł a sweterek na rynku kosztował 25 zł, rękawiczki Magic 2.50 zł i szły ich jesienią setki a dzisiaj?

    Piguła zarabia minimum 3.000 zł nie licząc prywatnych zastrzyków itp. a ceny w/w rzeczy są na takim samym poziomie i nie idą, kobiety stać na lepsze" rzeczy" np po 180 zł bluzka.z nop Reserved.

    Co się nie pojawi w Mango to z kim nie rozmawiam - już to kupił-a. Nie o młodzieży mówię.

    Są i biedacy ALE WIELU jest z kasą ludzi w Polsce A masy stać na wiele, niech np pigułą zarabia 3 a mąż 5 K. jest 8K? = 2.000 Euro w rodzinie a usługi itp tańsze w PL niż na zachodzie...

    Tak że z tą biedą i z tym " ludzie nie mają pieniędzy " to ostrożnie, wspomnę jeszcze o Amber Gold i o " wnuczkach..." albo sprzedawców garnków...Niby Bieda a rżną Polaków jak imigranci lewaków na Zachodzie... ALBO FRANKOWICZE - 1 MLN. Ludzi, któzy płacą raty po 3.000 zł i żyją.

    • 8 14

    • odstaw narkotyki (1)

      twoje komentarze są coraz głupsze

      • 10 1

      • a ty nadal za 1200 zł

        Ustawiasz towar na półkach ?

        • 2 5

  • to było oczywiste (1)

    oo początku było wiadomo,że odzież tej firmy jest w zbyt wysokiej cenie.Już kilka miesięcy temu internauci pisali,ze nikt nie chciałby tak drogich ciuchów.Za takie ceny przywozi się za świata ubrania sławnych projektantów albo za niższe kwoty

    • 16 2

    • Olka

      co słychać ?
      Pozdrów mamę.
      i pieska.

      • 1 0

  • LPP (1)

    Marka odniosłaby sukces, gdyby nie było nagłośnione że należy do grupy LPP :) zadziałałaby informacja - wchodzi zagraniczna marka TALLINDER

    • 14 2

    • Nie...

      Nieznana marka, musieliby wpompować majątek w reklamę i promocję, wypozycjonować firmę... Liczyli na swoje logo LLP i się przewieźli.

      Powinni byli to inaczej rozegrać, całkiem inaczej.

      • 4 1

  • dlaczego mnie to niedziwi??

    że szmaty ich przestają sie sprzedawać

    • 9 7

  • szkoda - wydaje mi sie, ze po prostu przesadzili z zadeciem (3)

    na rynku jest miejsce na marke premium - ale probujac wspiac sie wyzej wlasciciel reserved przesadzil z cenami. celowali w zbyt wysoka polke, to troche tak jak volkswagen probowal robic phanteon'a.... nie udalo sie, ludzie od lpp nie kupia niczego za duze pieniadze - jako wlasciciel reserved powinni najpierw celowac w srednia polke - poprawic jakosc i nie przesadzic z cenami, na marke premium jest duzo za wczesnie

    • 15 2

    • Volkswagen PHEATON (2)

      dla Twojej wiadomości:) i produkowany był 14 lat, także porównanie z tyłka... ale pewnie jesteś kobietą, to wybaczamy. Fakt jest taki, że LPP wtopiło grube miliony na projekcie, który był dennie zaplanowany i jeszcze gorzej zarządzany. Bieda i tyle.

      • 6 1

      • (1)

        to czemu nadal nie produkują? i pomyśl mózgu dlaczego go produkowali?

        • 4 3

        • LOL.

          • 3 1

  • Szkoda

    Ale od samego początku wydawało mi się że tak będzie, zwykle polo za 150 zł, itp

    • 8 0

  • Już padło?

    A ja tam jeszcze ani razu nie weszłam;)

    • 12 0

  • Podatek raz, wolne niedziele dwa, upadek marki trzy , cieka marża cztery (1)

    akcje w dól od roku , już uciekło 60 %.

    • 5 0

    • Co podatek?

      Uciekli z nim na Cypr podobno a Polacy są czuli na tego typu sprawy...
      Niech kupują Cypryjczycy, tak myśli Polak.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane