- 1 Trójmiasto pustostanami stoi, ale są gorsi (159 opinii)
- 2 Niedziele handlowe w grudniu. Komisja przyjęła projekt Polski 2050 (120 opinii)
- 3 Trójmiasto to dobre miejsce do rozwoju (30 opinii)
- 4 Nie ma chętnych na drugi terminal FSRU (82 opinie)
- 5 W Gdyni powstaną nowe falochrony (73 opinie)
- 6 Rośnie finansowy stres Polaków (342 opinie)
LPP sprzedaje więcej za granicą niż w Polsce
Udział sprzedaży zagranicznej stanowił 58 proc. przychodów, a marką dominującą z najwyższą sprzedażą jest Sinsay, która w pierwszym kwartale przyniosła spółce ponad 1,5 mld zł zysku - gdańska firma LPP podsumowała pierwsze miesiące tego roku. Ogłosiła też, że rusza na podbój Włoch.
Pierwszy kwartał br. obrotowego przyniósł firmie odzieżowej LPP niemal 20 proc. wzrostu sprzedaży rok do roku i przychody przekraczające 3,6 mld zł. Według władz spółki to efekt m.in. przyjętej strategii rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej w zachodniej oraz południowej części Europy. Zgodnie z planem spółka powiększyła za granicą swoją powierzchnię handlową już o przeszło 25 proc. rok do roku, otwierając nowe salony m.in. w takich krajach, jak Rumunia, Macedonia, Serbia, Bułgaria czy Bośnia i Hercegowina.
Oferta LPP dostępna jest już w ponad 2 tys. salonów zlokalizowanych w 27 krajach oraz na 34 rynkach online. A efektywne wykorzystanie potencjału sprzedaży omnichannelowej na blisko 40 rynkach łącznie zapewniło także spółce w pierwszym kwartale br. ponad 3-krotnie wyższy zysk netto rok do roku na poziomie 112 mln zł.
- Pozytywne efekty wykorzystania potencjału omnichannelowego widoczne są szczególnie na rykach zagranicznych, z których obroty w pierwszym kwartale br. obrotowego zwiększyły się o 34 proc. r/r, a udział sprzedaży w przychodach Grupy stanowił już 58 proc. W czołówce krajów z największą nominalną sprzedażą ponownie znalazła się Rumunia, a także Czechy oraz Ukraina, gdzie na koniec października br. funkcjonowało 125 sklepów - komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Tu znajdziesz lokal usługowy
W pierwszym kwartale spółka kontynuowała działania w kierunku dalszego rozwoju na rynkach Europy Południowej i Zachodniej, przygotowując się do planowanego otwarcia kolejnego sklepu Reserved w Londynie oraz do debiutu flagowej marki w Mediolanie. W kwietniu i maju LPP podpisało także umowę na kolejne dwa sklepy Reserved we Włoszech oraz sfinalizowało umowy najmu dla marki Mohito, która w przyszłym roku także zadebiutuje na Półwyspie Apenińskim ze sklepami w centrach handlowych w Mediolanie i Marcon, koło Wenecji.
Na ten rok spółka zaplanowała otwarcie łącznie 400 nowych salonów na wszystkich rynkach. Do tej pory uruchomiono już 133 sklepy, głównie marek Sinsay, Cropp oraz House, co oznacza wykonanie już 1/3 rocznego planu.
Dzięki utrzymującej się popularności produktów z segmentu value-for-money (tzw. warty swojej ceny) w omawianym okresie spółka zanotowała wysokie nominalne wzrosty i dobrą dynamikę sprzedaży w Sinsay. Nominalnie najwyższą sprzedaż utrzymuje właśnie ta marka, która w pierwszym kwartale przyniosła spółce ponad 1,5 mld zł. Efekty pozytywnego przyjęcia oferty zarówno damskiej, jak i męskiej widoczne są także w marce Reserved, która nieustannie pracuje nad poszerzaniem oferty m.in. z linii premium. Dobry odbiór nowych kolekcji to także źródła wzrostów sprzedaży o blisko 25 proc. w Mohito oraz marce Cropp, która zanotowała obroty wyższe blisko o 30 proc. rok do roku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-06-16 11:45
Brawo! (22)
LPP to naprawdę solidna firma, klasa światowa pod względem zarządzania. Do tego odnosi sukcesy w bardzo wymagającej branży. Aż trudno uwierzyć, że są z Gdańska.
- 61 105
-
2023-06-16 11:58
te bzdury to sobie zostaw dla Marka
- 47 7
-
2023-06-16 12:03
Zama chińszczyzna z Aliexpress! Tolko metki doszywane!! (3)
- 37 7
-
2023-06-16 14:31
(2)
Jest popyt? Jest.
- 5 6
-
2023-06-16 15:16
Jak nie ma nic innego...
- 7 1
-
2023-06-16 15:27
To nie znaczy, że towar jest dobry, a tylko dostępny
- 9 0
-
2023-06-16 12:15
Chyba tylko LPP się zgadza w tej wypowiedzi :) (1)
Ja nie wiem czemu ta firma ma takie ceny akcji - po prostu nie ma sensownej konkurencji w Polsce i tyle.
Znajdzie się takowa to szybko LPP zweryfikuje swoją wartość....
Chińszczyzna nie wygrała jeszcze na żadnym rynku na długą metę.- 32 9
-
2023-06-21 07:49
Jak to nie ma? Jest h&M? Jest
- 0 0
-
2023-06-16 13:48
(7)
To akurat prawda. Wystarczy sobie porównać z inną marką odzieżową z Gdańska, która twierdzi, że chce dorównywać LPP, a jednak podjazdu w ogóle nie ma. LPP jest sensownie zarządzana i rozwijana. Jakość czy cena produktów to kompletnie inna kategoria, choć jak widać po kolejkach w ich sklepach, nie wszystkim to przeszkadza.
- 10 9
-
2023-06-16 14:11
Jest chyba nawet gorzej. Sukces marketingowy na rynku odzieżowym polega właśnie (4)
na kiepskim i tanim produkcie, po który wychowany klient wraca sześć razy do roku zgodnie z ustalonym kalendarzem kolekcji. Liczy się przerób. Więc o ile poziomu zarządzania można gratulować, to marnotrastwo zasobów jest zatrważające.
- 24 3
-
2023-06-16 14:18
(2)
To tak jak z dzisiejszą motoryzacją. Auto po 60 tys km na złom. Dla zwykłego kowalskiego to 4-5 lat jazdy. A passaty czy Mercedesy po 15 20 lat i maja się świetnie.
- 11 3
-
2023-06-16 15:53
Tutaj już swoją cegiełkę dorzucili ekolodzy. Koncerny się raczej tylko cieszą, że ich produkt nie przetrwa wielu lat, bo częściej będą sprzedawane nowe egzemplarze przez braki na rynku wtórnym.
- 6 1
-
2023-06-16 19:17
"A passaty czy Mercedesy po 15 20 lat i maja się świetnie."
Chciałeś napisać sprzed 15 i 20 lat, zgoda. Co prawda używane, ale trzymają się mocno!
Bo dzisiejsze bardziej zelektronizowane kina samochodowe(przedni panel) niż zmotoryzowane,
które przy awarii elektroniki stoją i czekają na lawetę...- 5 0
-
2023-06-21 08:09
Tak jest z autami, telewizorami i komputerami
Obsługującymi Microsoft i z wieloma innymi rzeczami....żyjemy w świecie korpo, w którym człowiek ma tyrać na dobrą wytwarzane przez te firmy. A spróbuj się zbuntować...
- 0 0
-
2023-06-16 16:09
Zapomniałeś umieścić w cudzysłowie
- Jakość
- 5 0
-
2023-06-17 00:54
Piszesz o Taranko? To nie ten segment. Dużo lepsze ciuchy i fasony. Reserved nie ma nawet podjazdu do nich.
- 6 1
-
2023-06-16 14:06
No jo, powiedział Kaszub z Gdańska. (3)
Odzież marek grupy LPP produkowana jest głównie w Azji, ale także w Polsce i innych krajach europejskich, m.in. we Włoszech, Portugalii, Rumunii, Bułgarii, Turcji, Szanghaju oraz w stolicy Bangladeszu Dhace.
- 4 5
-
2023-06-16 14:18
ale prowokacja
- 0 4
-
2023-06-16 15:04
z tego co mi wiadomo to Szanghaj i Bangladesz nie lezy w europie
- 9 1
-
2023-06-16 15:28
Kaszub to pociąg, mieszkaniec tego regionu to Kaszuba
- 6 1
-
2023-06-16 16:10
......
lepszych bredni nie czytałem.
- 5 0
-
2023-06-16 18:27
Dałem plusa za ironie :) Wazelnia w czystej postaci jest tutaj zawsze akceptowana i nie blokowana
- 4 0
-
2023-06-20 16:30
Z solidnością to przesada
Szkoda hajsu na jednorazówki do zmechacenia
- 0 0
-
2023-06-17 10:33
jakość okropna
jakość okropna. Przestałam już kupować te rzeczy. Nie stać mnie na ubrania , które założę tylko 1 do 5 razy i do wywalenia.
Wzornictwo dla dzieci nawet dobre i tylko to na plus.- 43 5
-
2023-06-16 15:53
Produkcja śmieci w głównej mierze, niestety (3)
Szkoda, że to wszystko takie słabe i jednorazoweBardzo nieekologiczna marka.
- 97 20
-
2023-06-16 16:05
To są tzw. Szmaty
Ich odzież. Osobiście nie kupuje. Słaba jakość i cena. Ale jest popyt jest podaż. Z jednej strony się cieszę, z drugiej ubolewam bo produkcja w krajach Azji + pare przypałów z tym związanych mieli.
- 13 2
-
2023-06-16 22:25
Cena adekwatna do jakości. Chcesz Tshirt z wełny za 10zl? Jak ci nie pasują ich ubrania to wina leży po twojej stronie, że cię nie stać na coś normalnego chociażby Zegna.
- 3 11
-
2023-06-17 07:51
Ekoidiota
Nie chcesz nie kupuj
- 5 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.