• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP z dużym zyskiem za ubiegły rok

VIK
21 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
LPP jest jedną z firm, które po uruchomieniu centrów handlowych nie powróciły do sprzedaży stacjonarnej w pełnym wymiarze. LPP jest jedną z firm, które po uruchomieniu centrów handlowych nie powróciły do sprzedaży stacjonarnej w pełnym wymiarze.

Odzieżowy gigant, gdańska firma LPP, pokazał wyniki finansowe za ub. rok. I trzeba przyznać, że 2019 rok należał do udanych, ponieważ firma wypracowała 9,9 mld złotych przychodów oraz zysk netto na poziomie 500 mln złotych. Początek tego roku upływa pod znakiem pandemii i zamkniętych centrów handlowych, dlatego firma teraz stawia na e-commerce i negocjuje czynsze.


Czy kupujesz ubrania przez internet?


Do rekordowych wyników sprzedaży - jak twierdzi zarząd spółki - przyczyniło się m.in. utrzymanie efektywności kosztowej realizowanych projektów oraz rozszerzenie dostępności oferty marek należących do LPP do 39 rynków. Wyjątkowo w badanym okresie nastąpiło zamknięcie wyników finansowych spółki w układzie 13 miesięcy działalności. Przejście w sprawozdawczości z roku kalendarzowego na rok obrotowy, który kończy się ostatniego dnia stycznia, lepiej oddaje sezonowość biznesu.

- Za nami kolejny udany rok, w którym po raz pierwszy w historii firmy już w drugim kwartale nasze przychody z zagranicy przewyższyły te osiągane w Polsce. To potwierdza przede wszystkim dobre przyjęcie naszych kolekcji, głównie w Europie. Co ważne, nasze młodsze brandy obok Reserved również zanotowały doskonałe wyniki - praktycznie w każdym miesiącu marki House, Mohito oraz Sinsay wykazywały dodatnią sprzedaż w sklepach porównywalnych (LFL). Szczególnie cieszą nas te najwyższe, tj. w Izraelu, Rumunii, Niemczech i Wielkiej Brytanii, gdzie rynki są bardzo konkurencyjne - komentuje wyniki Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

W centrach handlowych trwa walka o klienta i czynsze



Miniony rok dla gdańskiej spółki był także okresem dalszych wzrostów sprzedaży internetowej. W ostatnim kwartale stanowiła ona 15,8 proc. przychodów z Polski oraz 14,2 proc. sprzedaży całej Grupy. Co bardzo ważne, w tym samym okresie przychody z tego kanału w Polsce stanowiły już 54 proc. przychodów całego e-commerce LPP.

- Dzięki dalszemu rozwojowi sklepów internetowych za granicą wydatkom na marketing oraz na skutek zmiany zachowań zakupowych polskich klientów, wynikającej z niedzieli bez handlu, sprzedaż e-commerce w całym ubiegłym roku przyniosła ponad 1,1 mld zł przychodów. Tak dobre wyniki potwierdzają słuszność naszych decyzji o inwestycjach w rozbudowę sieci dystrybucji i wsparcie technologiczne w logistyce jako bazę pod dalszy rozwój sprzedaży wielokanałowej. Ponadto dzięki temu nasz wkład do krajowego budżetu przekroczył miliard złotych - dodaje Przemysław Lutkiewicz.
W związku z rozwojem epidemii na świecie celem zarządu LPP stało się przede wszystkim przeprowadzenie spółki przez trudny okres, a wszelkie podejmowane działania koncentrują się na utrzymaniu stabilnej sytuacji firmy, a tym samym zapewnieniu bezpieczeństwa pracownikom i wieloletnim kontrahentom w Polsce i na świecie.

Silny branżowy głos w rozmowach z rządem



- Przed nami rysuje się nowa rzeczywistość w handlu. W ciągu ostatnich lat wiele udało nam się osiągnąć, ale teraz nie mamy żadnej pewności co do przyszłości. Patrząc na wydarzenia pierwszego kwartału tego roku, zdecydowaliśmy się wprowadzić w życie scenariusz zakładający ograniczenie kosztów i wydatków inwestycyjnych. Koncentrujemy się też tylko na obszarach, które wspierają rozwój firmy w tych szczególnych warunkach rynkowych, jak na przykład skokowy wzrost w kanale e-commerce. Nowe realia to również przestrzeń dla rozwoju omnichannelu, który pozostaje dla nas priorytetem i z pewnością nastąpi przyspieszenie w tym obszarze - dodaje Przemysław Lutkiewicz.
Przypomnijmy, że LPP jest jedną z firm, które po uruchomieniu centrów handlowych nie powróciły do sprzedaży stacjonarnej w pełnym wymiarze. Za to rozpoczęto negocjacje z właścicielami tych obiektów w sprawie zmian warunków najmu. Firma ubiega się też o wsparcie w ramach tarczy antykryzysowej.
VIK

Miejsca

Opinie (77) 10 zablokowanych

  • (1)

    Pare razy cos tam kupilem i nigdy wiecej. Kurczace sie ubrania, wystajace nitki to powszechnosc. Nie oczekuje jakosci na jakims super poziomie ale po co komu spodnie za 130 zl, ktore po paru praniach nadaja sie tylko na szmaty? Od paru lut kupuje na platformie, ktorej nazwa zaczyna sie na Z i nie zaluje. Okazalo sie, ze mozna wyrwac super markowe ubrania, w cenie jak te z sieciowek i nie trzeba chodzic, szukac rozmiaru i przede wszystkim ubrania przyjezdzaja zafoliowane.

    • 10 8

    • paru praniach?

      musiałeś trafić wyjątkowo dobry materiał, zazwyczaj jedno pranie wystarczy max dwa

      • 6 3

  • trzymam kciuki z Empik i LPP w walce z zagranicznymi korporacjami w których rękach jest większośc Galerii (2)

    sorry ale tu 100% rację mają nasze firmy

    • 15 4

    • hm?

      Empik nie jest polski

      • 5 0

    • a Empik to w czyich rękach !!??

      • 4 0

  • sporo osób pisze o jakości - H&M itp ma taką samą, szyją w tych samych azjatyckich fakrykach (5)

    a jednak różnica jest zasadnicza bo LPP daje pracę coś ok 15 tysiącom ludzi w PL i z tego co nawet na 3City pisali płaci ogromne podatki w Gdańsku (epizod z 'optymalizacją' w rajach to odległa przeszłość która odbiła im się czkawką). Szczególnie w takich kryzysowych okolicznościach powinniśmy kupować od polskich firm - polskie ziemniaki, polskie wędliny, ubrania z polskich marek itp. Możemy pokazać co to patriotyzm gospodarczy/ekonomiczny.

    • 19 7

    • A pracownicy na minimalnej i śmieciówkach:)??? Lpp płaci od niedawna podatki w polsce bo bali się nagonki która obniżyła ich cwaniactwo. NIe ma więc się czym zbytnio podniecać. Typowa chciawa korpo jak inne

      • 8 3

    • Nie mogę kupować ubrań, które po dwóch praniach są zniszczone- i nie piszę tu stricte o ubraniach LPP, (2)

      gdyż nie znam ich marki, nie kupuję, gdyż po prostu nie podobają mi się.
      Chodzi o głos: kupować polskie, bo jest polskie? Niestety,częściej kupuję zagraniczne, czasem także polskie- kupuję ogólnie rzadko, ale rzeczy droższe, mam je na lata i są ponad czasowe, tzw.klasyczne, aktualne mimo przemijającej mody. Buty (nie polskie) tzw.trekkingowe rozwaliły mi się teraz po 8 latach codziennego chodzenia kilka kilometrów- ok.4-8 dziennie. Estetycznie - były bez zarzutu. A buty ,,eleganckie" do pracy firmy Lasocki osiągnęły wygląd zniszczonych po kilku tygodniach ich noszenia. Wojasa , choć drogie są, nie są lepsze, może trwalsze, ale bardzo wrażliwe na deszcz. Nie stać mnie na to, by kupować tanio słabe produkty.

      • 8 3

      • (1)

        Nie chciałabym codziennie przez 8 lat chodzić w tych samych butach

        • 5 3

        • Bo?

          Jak ktoś o nie dba to w czym problem? Na insta nie ma co pokazać?

          • 1 0

    • Kupować chłam?

      I zaśmiecać ziemię? Niech zaczną produkować i sprzedawać ubrania wysokiej jakości to będę u nich kupował.

      • 3 2

  • LPP wyjdzie z Polski z produkcją

    Rozmawiałem z właścicielami szwalni w Polsce, gdzie LPP jeszcze zlecał jakąś produkcję. Wychodzą z Polski bo szwaczka za 2,5k netto to już za dużo pieniążków.

    • 15 1

  • Bo to firma która

    ...płaci marne pieniądze własnym pracownikom i zleca szycie szmat wątpliwej jakości na dalekim wschodzie za psie pieniądze. Galerianki za bluzkę zapłacą 200zl wartą nie więcej niż 50zl. Po pierwszym praniu szmaty tracą swój blask i wyglądają jak łach noszony kilka lat

    • 15 2

  • Najlepiej za darmo

    • 4 2

  • Pracownicy

    A ludzi pozwalniali i poobcinali pensje bo siana nie mają, tragedia co to za pracodawca, szukałbym innego!!!!

    • 10 3

  • obniżki pensji

    to pewne?

    • 2 0

  • a ja nie kupuję ich produktów

    • 0 1

  • Nie podniosa pracownikom pensji bo sa na pasku akcjnonariuszy, ktorzy na to nie pozwola - proste?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane