Lokomotywa Vectron we flocie Lotos Kolej

Najnowszy artukuł na ten temat Lotos Kolej rozpoczyna przewozy na Litwę
Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h.
Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h. mat.prasowe

Najnowocześniejsza w Europie, wielosystemowa lokomotywa Vectron wzbogaciła tabor Lotos Kolej. Nowa lokomotywa Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW, jest wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3) oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h. Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach. Dostawa lokomotywy planowana jest w 2021 r.



Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach i różnych warunkach eksploatacyjnych. Lokomotywa powstawała z myślą o realizacji różnorodnych zadań przewozowych. Podstawowym założeniem była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.

W Polsce ponad 50 lokomotyw Vectron zostało zakupionych przez PKP Cargo, DB Cargo Polska, Cargounit (Industrial Division) oraz Laude Smart Intermodal. Do tej grupy dołączyła firma Lotos Kolej.

Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania.
Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania. mat.prasowe

- Zakup lokomotywy Vectron został zrealizowany w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, przy bardzo dobrej współpracy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Świadczenie usług przewozowych na wysokim poziomie wymaga niezawodnego taboru trakcyjnego, a takim z pewnością jest lokomotywa Vectron. Mamy doświadczenie w eksploatowaniu tej lokomotywy, która cechuje się dobrymi parametrami trakcyjnymi, jest łatwa w obsłudze, gwarantując maszynistom wysoki komfort i bezpieczeństwo pracy - podkreśla Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej.
Lokomotywa została kupiona z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego.

Opinie (109) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Patrzcie - pieniądze z UE na lokomotywy (27)

    nie wiem czy to zgodne z klauzulą sumienia

    • 77 10

    • (17)

      Bo Unia jest bardzo dobra jak daje kasę. Ale beeeeee jak stawia warunki.

      • 21 5

      • jakie warunki?

        • 2 0

      • Nie "daje" tylko "oddaje" (14)

        • 10 17

        • Sprawdź to g..No (5)

          To co wzięliśmy ma się nic z tym co płaciliśmy. Partyjna tv okłamuje społeczeństwo. Gdyby nie ta UE to byś starymi jelczami jeździł po utwardzonych drogach

          • 13 7

          • dodaj jeszcze że łunia dała nam komórki i karty microsd bo wczesniej ich nie było (4)

            mało wiesz o świecie burasku, kraje europejskie nie będace w unii też mają autostrady

            • 6 8

            • Białoruś, Ukraina - taki dobrobyt, że Polacy jeżdżą tam do pracy.

              • 9 2

            • Wydaje mi się ze Persilem masz wyprany mózg (1)

              Persil tez z zachodu. Zwróć uwagę z map autostrad z 2004 roku i porównaj z 2020. Wiem dzięki Jarkowi, Jarek rozdaje co nasze a nasze dzieci to spłaca. Komunizm obaliliśmy i wraca z dwojona siła

              • 4 1

              • Najważniejsze nie jest wspomniane... skąd i dlaczego ta lokomotywa.

                • 3 0

            • Ortografia!!!!!!

              • 0 0

        • (7)

          Wg zestawienia z ubiegłego roku sporządzonego przez Ministerstwo Finansów UE od początku członkostwa Polski "oddała" nam pieniądze których jeszcze od nas nie wzięła w wysokości prawie 110mld.

          • 6 3

          • A ile wzięła dzięki zniesieniu ceł? (1)

            • 4 4

            • polskie firmy na tym nie korzystaja? Ciekawie prawisz, ciekawie...

              • 4 1

          • sprawdz o ile wszystko jest droższe przez unijne podatki (1)

            • 3 4

            • Mózg masz ugotowany przez kaczora i spółkę.

              • 4 2

          • jak tam sprzedaż marchewki na bazarze idzie, ekonomisto? (2)

            • 4 2

            • Dziękuję - w porządku. To przynajmniej uczciwa wolnorynkowa praca. (1)

              Ty jesteś zwykłym pierdzistołkiem - twoja robota nie jest nikomu potrzebna

              • 2 2

              • no patrz, czyli jednak można sprzedawać marchewkę i znać się na finansach nie byle czego, bo UE

                Brawo! takich ludzi potrzeba, twardo stąpających po ziemi ekonomistów z doświadczeniem rynkowym, którzy w wolnym czasie zabawiają gawiedź na trójmiejskim portalu

                • 1 0

      • Członkostwo w UE to również obowiązki.

        • 0 0

    • A jak tam gdanska kolejka? Bez zmian?

      • 0 1

    • To na co idzie nasza coroczna składka kilkanaście mld euro? (4)

      • 2 6

      • (3)

        Ci się chyba pomyliło z Niemcami albo Francją, Polska nigdy nie zapłaciła składki kilkanaście mld euro w ciągu roku.

        • 6 3

        • w 2018 ok. 12 mld euro, ta stawka co roku jest wyzsza (2)

          za 5 lat zostanie juz tylko składka

          • 2 4

          • to znaczy, że nasza polska władza nas okrada (1)

            • 3 3

            • Oczywiście, im się wszystko należy.

              • 2 1

    • Gdyby nie kupili od Niemiec to i pieniedzy by nie dostali.

      • 4 5

    • Środki z UE (1)

      Środki z UE, jakkolwiek je traktować pomogły bardzo wielu projektom powstać w terminie i założonym dudżecie. Moim zdaniem to bardzo cenna wartość dodana, która pomogła znacząco zreformować naszą gospodarkę i przedsiębiorstwa.

      • 2 0

      • Tylko wkład własny samorządów jest finansowany z kredytów w niemieckich bankach...

        • 0 1

  • Czemu nie polskie? Newag czy PESA nie mają odpowiednich lokomotyw? (17)

    Za pieniądze z Unii ale kupione od niemieckiego Siemensa...

    • 52 22

    • Nie mają (1)

      • 12 5

      • Mają, tylko bez homologacji dla krajów ościennych.

        A to pewnie był warunek w przetargu, bo lokomotywa będzie wykorzystywana do przewozów międzynarodowych.

        • 3 0

    • (4)

      Tylko nie PESA. A od Newaga Lotos kolej przecież leasinguje Dragony oraz lokomotywy manewrowe. Czyli też wspiera polski przemysł. Możliwe że na nowego Dragona trzeba by było długo czekać a tu Siemens miał na zbyciu Vectrona.

      • 9 3

      • (3)

        Dragony, które ciągle się psują....

        • 1 11

        • (2)

          Czyli lepiej jak by kupili ET22, EU07, ET40, ET41, ET42, ET23 (181), ST44, ST43, SM42, albo wrócić do Ty45, Pt47, P8, Pm36...

          • 5 1

          • Tego chcieliby tylko MIKole

            • 1 1

          • SU45 !!!!!

            Jedna jedyna jeździ w barwach prywatnego przewoźnika BTK Karpiel.
            SU45-194 z kontenerami z Gdyni!

            PS. Chcemy SP42 z Bonanzami i Ryflakami na LK229 z Kartuz do Lęborka przez Garcz, Miechucino, Sierakowice !!!
            I Ganza SN61 na LK230 przez Garczegorze i Choczewo !!!

            • 3 0

    • Wyroby PESA dłużej stoją w naprawach niż jeżdżą

      • 7 4

    • Opinia wyróżniona

      Vectron i Eurosprinter to chyba najlepiej przemyślane i wykonane lokomotywy w Europie

      • 4 6

    • Opinia wyróżniona

      Brak w artykule jakichkolwiek wyjaśnień czemu zdecydowano się na ten model lokomotywy (3)

      Newag i PESA mają po kilka modeli lokomotyw, a jednak kupiono od Siemensa i nie ma w artykule żadnego wytłumaczenia skąd taki wybór. Tzn czy decydowała cena, czy jakieś parametry techniczne (jeśli jak to jakie), czy może czas odbioru, nic... I jeszcze to zdanie "Najnowocześniejsza w Europie" - co w niej jest takiego że jest rzekomo nowocześniejsza od innych polskich, francuskich, hiszpańskich lokomotyw? Też nic. Do bani z takim dziennikarstwem.

      • 17 2

      • Pewnie prawo rynku (1)

        Odpowiednikiem tego Vectrona MS jest Newagowski Gryffin MS - parametry praktycznie identyczne, nie wiem tylko jak z uznaniami w innych krajach. Można też tak ustawić warunki przetargu żeby zwycięzca był tylko jeden. Trzeba by poznać kryteria przetargowe i wtedy ocenić.

        • 3 0

        • Dzięki za merytoryczną odpowiedź.

          No właśnie w artykule powinno być wyjaśnione w czym się kierowano wybierając ten Vectron MS zamiast innych konstrukcji, jak wyglądał przetarg (jeśli był), co konkretnie i do czego właściwie szukano. Za to w artykule jest propaganda produktu Siemensa - kryptoreklama?

          • 4 0

      • Polska bez lok MS

        Newag nie ma lokomotywy MS i nie wiadomo kiedy będzie miał . Tu nie ma na co czekać .

        • 0 0

    • Pretensje? (1)

      Dlaczego kierujesz pretensje do UE a nie do Lotos, którym zarządzają obecnie politycy jedynej słusznej i nieomylnej partii?

      • 6 0

      • Kieruję pretensje do Lotosu i do dziennikarzy którzy piszą wybrakowane artykuły a nie do UE.

        A co do samej UE - wielu Polaków niczym dzieci myśli że to są takie święte mikołaje co nam z dobroci serca dają prezenty. A jak się przyjrzeć temu co się potem dzieje z tymi pieniędzmy to widać że te dopłaty które otrzymujemy potem w różny sposób trafiają z powrotem do tych "mikołajów" i przykład tych lokomotyw Lotosu dobrze to pokazuje.

        • 7 3

    • Pesa? To ma jezdzic, a nie ciagle stac z powodu awarii

      • 2 0

    • Opinia wyróżniona

      Jak polscy producenci taboru eksportuja swoje wyroby miedzy innymi do Niemiec to jest OK, ale jak my cos kupimy zagranica to zaraz sie placzki odzywaja. Dlaczego kupujecie Volkswageny produkowane w Niemczech, a nie wloskie Fiaty, ale produkowane w Polsce? Lokomotywa to nie zakup syszarki do wlosow,Lokomotywa musi spelniac okreslone warunki i widocznie takie spelnialy lokomotywy Simensa. Tak trudno to pojac?

      • 1 0

  • (4)

    Skoro Unia dała środki to lokomotywa nie mogła być przecież polskiej produkcji.

    • 33 26

    • trafiłeś w sedno tarczy (1)

      ta kasa do nich wróciła

      • 9 6

      • a do ciebie wróciła cebula

        patrz jak to ten świat skonstruowany jest

        • 4 4

    • Ale koniecznie niemieckiej bo Polaki skichali by sie jak by nie miala byc niemiecka.

      • 2 2

    • Nie ma takich dobrych lokomotyw

      • 2 0

  • lotos kolej to firma która działa na rynku , ma zyski a dostaje dotacje ...... (3)

    .....co to za ustrój gospodarczy ?

    • 22 8

    • (1)

      Dotacje powinna dostawać firma która to przekłuje w zyski czy firma która tylko topi zewnętrzne pieniądze?

      • 3 0

      • ....żadnych dotacyj nie powinno być - dla nikogo ....przez dotacje lokomotywy są droższe ...

        • 1 2

    • Mało wiesz......

      • 0 0

  • Od kiedy lokomotywa zalicza się do floty? (8)

    To lokomotywa pływa we flocie Lotosu?
    A jak już to w jakiej - wojennej, rybackiej?
    A pewno pociąg to zaprzęg wagonów...

    • 6 31

    • flota to nie tylko statki i okręty ...

      • 12 0

    • (1)

      flota czyli tabor jełopie

      • 4 2

      • Flota jest prawidłowo jełopie

        Zajrzyj do słownika

        • 1 1

    • Za Słownikiem Języka Polskiego PWN:

      3. «ogół pojazdów używanych przez przedsiębiorstwo, zwłaszcza przez firmy transportowe lub spedycyjne»

      • 5 0

    • to może być dla ciebie szok ale w języku polskim niektóre wyrazy są wieloznaczne (1)

      tak samo jak dla niektórych szokiem są pojęcia takie jak ortografia (o interpunkcji nie wspominając... )

      • 2 0

      • Akurat to slowo ma szersze znaczenie nie tylko w jezyku polskim.

        • 1 0

    • nie filozuj (1)

      ty z pisu?

      • 2 1

      • nie filozofuj

        Nie filozofuj bo to jest filozofia , a nie filozja

        • 0 1

  • Hmm (3)

    Ile takie "CUDO" Panie redaktorze?

    • 11 1

    • bedzie

      szeset

      • 1 0

    • Coś koło tego, czyli paczkę paczek.

      • 0 0

    • Cena

      17 baniek

      • 0 0

  • Co z tego? jak zakład jest w rozsypce. (2)

    Z prężnie działającej firmy zrobić kibel - tak rządzą na Pomorzu.

    • 12 22

    • dobrze kacperek, że wyjechałeś czyścic kuwetę u prezesa, bo w Gdańsku nawet parkingiem nie potrafiłeś zarządzać nieudaczniku

      • 5 3

    • nie wiesz to nie pisz, pracujesz tam ? bo ja tak i nic o tym nie wiem. zamknij pałe

      • 3 2

  • powinnismy wyjść z UNI jeśli dalej Unia bedzie gnebić Polske (5)

    Nie wolno pozwolić sobie na podmiotowienie Polski wartości. Wszystko kreci się wokół Sorosa który przekupuje unijnych urzedników kazdy o tym wie . Wartości kościół nacjnalizm mają być gnębione .

    • 15 35

    • (1)

      jak na razie to pisowski fanatyzm pognębił twój mózg (a raczej tych kilka komórek które nie są jeszcze przeznaczone na wielbienie psychopaty). Nakręcił Ku(..)ski papugę i ta skrzeczy

      • 12 4

      • A tobie co odbija? Nieswieza kaszanka po obiedzie, dudku glupkowaty?

        • 1 3

    • (2)

      Współczuję Ci !!!

      • 3 0

      • Tobie a nie ci. (1)

        Uzywaj szlachetnych slow z jezyka ojczystego.

        • 0 3

        • Rosyjski to nie jest mój język ojczysty.

          • 2 1

  • to jest lokomotywa? czy może Elektrowóz (6)

    • 10 6

    • Więc (3)

      Każdy ekektrowóz jest lokomotywą lecz nie każdą lokomotywę można nazwać elektrowozem.

      • 6 0

      • tak samo (1)

        Jak każdy fortepian można zasłonić, ale nie każdego słonia można zafortepianić

        • 2 0

        • a tak w ogóle

          to nie lubię grać na fortepianie

          • 2 0

      • Luu, bierze sie to z braku oczytania u wiekszosci komentujacych.

        • 0 0

    • Elektrowóz to pojęcie potoczne. Lokomotywa elektryczna to pojęcie prawidłowe (1)

      • 3 0

      • Racja. Takze elektrobus to po prostu autobus.

        • 2 1

  • Znowu od szwabstwa jak by nie bylo od innych. (4)

    Najlepsze koleje robia w Europie Francuzi ale waski horyzont myslenia nie pozwala naszym wyjsc poza okreg Niemiec. Tylko Mercedes, BMW, Volkswagen i MAN.

    • 16 16

    • Samochody na F (1)

      Francuskie auta najlepsze! Pracownicy serwisu Ren***t to potwierdzą... ;)

      • 4 1

      • 3 X F, francuskie, ford, fiat, nigdy nie kupuj :D

        • 1 3

    • zawsze od ruskich mogliby coś kupić (1)

      • 0 0

      • PKP przez ponad 30 lat (moze i do dzis) takze uzywalo lokomotywy

        rosyjskie i nie slyszalem o problemach. A Ruscy na swoich dlugich trasach musza miec mocny niezawodny tabor.

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Szatkowski

Wiceprezes Zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane