- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (66 opinii)
- 2 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (25 opinii)
- 3 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
- 4 150 mld zł na elektrownię jądrową (150 opinii)
- 5 Terminal chemiczny obok Naftoportu (33 opinie)
- 6 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
Lokomotywa Vectron we flocie Lotos Kolej
Najnowocześniejsza w Europie, wielosystemowa lokomotywa Vectron wzbogaciła tabor Lotos Kolej. Nowa lokomotywa Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW, jest wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3) oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h. Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach. Dostawa lokomotywy planowana jest w 2021 r.
Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach i różnych warunkach eksploatacyjnych. Lokomotywa powstawała z myślą o realizacji różnorodnych zadań przewozowych. Podstawowym założeniem była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.
W Polsce ponad 50 lokomotyw Vectron zostało zakupionych przez PKP Cargo, DB Cargo Polska, Cargounit (Industrial Division) oraz Laude Smart Intermodal. Do tej grupy dołączyła firma Lotos Kolej.
- Zakup lokomotywy Vectron został zrealizowany w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, przy bardzo dobrej współpracy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Świadczenie usług przewozowych na wysokim poziomie wymaga niezawodnego taboru trakcyjnego, a takim z pewnością jest lokomotywa Vectron. Mamy doświadczenie w eksploatowaniu tej lokomotywy, która cechuje się dobrymi parametrami trakcyjnymi, jest łatwa w obsłudze, gwarantując maszynistom wysoki komfort i bezpieczeństwo pracy - podkreśla Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej.
Lokomotywa została kupiona z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego.
Miejsca
Opinie (109) 2 zablokowane
-
2020-11-20 15:20
Jak to, jakiś Vectron od niemieckiego (!) Siemensa? (2)
To my nie mamy wszystkiego najlepszego w Europie albo i w galaktyce? Dziwne, dziwne...
- 5 3
-
2020-11-20 17:25
Mateusz mógłby położyć podkład pod nową polsko-narodową lokomotywę.
- 1 1
-
2021-07-09 17:17
No nie mamy , Kilkumiesieczne Dragony zima stały na brak ogrzewania kabin. ile mrozu na dworzey tyle samo w kabinie
taka to polska mysl techniczna . Pesowskie Gamy tylko dla maszynistów o wzroscie powyzej 170 , nizsi musza podkladac sobie podkladke lub na stojaco, tak kabiny zatwierdzil pewien kolejarski zwiazek zawodowy na imprezie Pesy.
- 0 0
-
2020-11-20 15:30
Z funduszy unijnych? (1)
ile konkretnie kosztowała ile musimy zapłacić uni ile jesteśmy stratni?
- 6 2
-
2020-11-21 09:01
Spadaj trolu
- 1 0
-
2020-11-20 15:33
Matołowi nie przyszło do łba, by podać producenta? Sam pewnie nie wie... (3)
Oto poZIOM tych pismaków z łapanki!!!
- 8 3
-
2020-11-20 15:51
Google jest pomocne w takich przypadkach twojego zniesmaczenia. (2)
- 0 1
-
2020-11-20 16:00
(1)
to niech redaktor na dole artykułu dopisz " Reszty szukać w Google"
- 2 0
-
2020-11-20 17:19
A to ty sam nie wiesz? Oj biednas ty.
- 0 1
-
2020-11-20 15:39
Żal (1)
I tylko żal ZNTK w Gdańsku, które remontowały znakomite ET 40 i EP 40.
- 8 0
-
2020-11-21 10:07
I dalej remontują. A EP40 była tylko jedna sztuka i to krótko bo się nie sprawdziła
- 2 0
-
2020-11-20 15:43
za piekna to ona nie jest
może i nowoczesna, ale mi się nie podoba. Dobrze, ze nie będę jej widywać
- 5 3
-
2020-11-20 16:10
lotos kupił orlenowi
smuteczek....
- 6 1
-
2020-11-20 17:01
za chwilę będzie nowe logo
Tak Obajtek doi Lotos , Energę , PGE , ......
- 4 3
-
2020-11-20 17:24
Niemcy
Znowu Niemcy ograniczają nam suwerenność i narzucają swoją praworządność dopłacaniem do naszego interesu Narodowego! Tfu .. co za lewactwo paskudne.
- 3 2
-
2020-11-20 18:52
przecież Unia jest BE. To jak mogli kupić lokomotywę za unijne pieniądze
czyżby Lotos Kolej szła w poprzek wytycznym rządowym i partyjnym. Nic nie można brać od Unii (czytaj od Niemców i brukselskich urzędasów) bo to utrata suwerenności. Jak oni mogli to zrobić !
- 3 3
-
2020-11-20 19:05
Mieli kupić polskiego Dragona, ale pomylili nazwy i kupili niemieckiego Vectrona. (1)
I kto teraz uciągnie amerykańskie eszelony załadowane Abramsami?
- 5 2
-
2020-11-21 10:08
jak kto? Freightliner
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.