Lokomotywa Vectron we flocie Lotos Kolej

Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h.
Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h. mat.prasowe

Najnowocześniejsza w Europie, wielosystemowa lokomotywa Vectron wzbogaciła tabor Lotos Kolej. Nowa lokomotywa Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW, jest wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3) oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h. Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach. Dostawa lokomotywy planowana jest w 2021 r.



Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach i różnych warunkach eksploatacyjnych. Lokomotywa powstawała z myślą o realizacji różnorodnych zadań przewozowych. Podstawowym założeniem była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.

W Polsce ponad 50 lokomotyw Vectron zostało zakupionych przez PKP Cargo, DB Cargo Polska, Cargounit (Industrial Division) oraz Laude Smart Intermodal. Do tej grupy dołączyła firma Lotos Kolej.

Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania.
Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania. mat.prasowe

- Zakup lokomotywy Vectron został zrealizowany w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, przy bardzo dobrej współpracy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Świadczenie usług przewozowych na wysokim poziomie wymaga niezawodnego taboru trakcyjnego, a takim z pewnością jest lokomotywa Vectron. Mamy doświadczenie w eksploatowaniu tej lokomotywy, która cechuje się dobrymi parametrami trakcyjnymi, jest łatwa w obsłudze, gwarantując maszynistom wysoki komfort i bezpieczeństwo pracy - podkreśla Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej.
Lokomotywa została kupiona z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego.

Opinie (108) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Patrzcie - pieniądze z UE na lokomotywy

    nie wiem czy to zgodne z klauzulą sumienia

    • 77 10

  • Czemu nie polskie? Newag czy PESA nie mają odpowiednich lokomotyw?

    Za pieniądze z Unii ale kupione od niemieckiego Siemensa...

    • 51 22

  • Skoro Unia dała środki to lokomotywa nie mogła być przecież polskiej produkcji.

    • 33 26

  • Nie mają

    • 12 5

  • Tylko nie PESA. A od Newaga Lotos kolej przecież leasinguje Dragony oraz lokomotywy manewrowe. Czyli też wspiera polski przemysł. Możliwe że na nowego Dragona trzeba by było długo czekać a tu Siemens miał na zbyciu Vectrona.

    • 9 3

  • Bo Unia jest bardzo dobra jak daje kasę. Ale beeeeee jak stawia warunki.

    • 21 5

  • lotos kolej to firma która działa na rynku , ma zyski a dostaje dotacje ......

    .....co to za ustrój gospodarczy ?

    • 22 8

  • Od kiedy lokomotywa zalicza się do floty?

    To lokomotywa pływa we flocie Lotosu?
    A jak już to w jakiej - wojennej, rybackiej?
    A pewno pociąg to zaprzęg wagonów...

    • 6 31

  • Wyroby PESA dłużej stoją w naprawach niż jeżdżą

    • 7 4

  • Hmm

    Ile takie "CUDO" Panie redaktorze?

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Informacje

Reklama

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu...