• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos Asfalt spłaci kredyt za program EFRA

erka
15 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Projekt EFRA był kluczowym projektem inwestycyjnym Grupy Lotos i kontynuacją technologicznego unowocześniania rafinerii rozpoczętego w ramach Programu 10+.
Projekt EFRA był kluczowym projektem inwestycyjnym Grupy Lotos i kontynuacją technologicznego unowocześniania rafinerii rozpoczętego w ramach Programu 10+.

Spółka Lotos Asfalt zamierza dokonać dobrowolnej, przedterminowej spłaty całości zadłużenia wynikającego z kredytów na sfinansowanie projektu EFRA. Chodzi o 223 mln dolarów.



Czy spłaciła(e)ś kiedyś kredyt przed terminem?

- Spłata jest elementem optymalizacji zadłużenia w ramach grupy kapitałowej spółki i docelowo umożliwi obniżenie średniego kosztu finansowania (po podpisaniu nowej docelowej umowy na finansowanie zewnętrzne przez Lotos Asfalt) oraz realizację działań reorganizacyjnych niezbędnych do wdrożenia ustalonego modelu środków zaradczych w procesie połączenia z Polskim Koncernem Naftowym Orlen - czytamy w komunikacie Grupy Lotos.

Przygotowania do połączenia z PKN Orlen



W konsekwencji skutkować będzie to również zwolnieniem ustanowionych w związku z kredytem EFRA zabezpieczeń w postaci m.in. hipoteki kaucyjnej na prawach Lotos Asfalt do nieruchomości, a także zastawów rejestrowych na: zbiorze wszystkich rzeczy i praw należących do Lotos Asfalt, zapasach, na wierzytelnościach z tytułu rachunków bankowych oraz na udziałach Lotos Asfalt należących do Grupy Lotos. Dodatkowo rozwiązaniu podlegać będzie umowa pożyczki warunkowej udzielonej Lotos Asfalt przez Grupę Lotos.

Unowocześnianie gdańskiej rafinerii



Koszt Projektu EFRA realizowanego w latach 2015-2019 to ok. 2,3 mld zł. Projekt EFRA to kontynuacja procesu technologicznego unowocześniania rafinerii i optymalizacji łańcucha przerobu ropy naftowej zapoczątkowanego w ramach wielkiego Programu 10+, który zwiększył przerób rafinerii o 4,5 mln ton rocznie. EFRA znacznie zwiększy głębokość przerobu ropy, co pozwoli na wytworzenie dodatkowo rocznie ok. 900 tys. ton wysokomarżowych paliw i 300 tys. ton koksu.

Kluczowa instalacja Projektu EFRA - instalacja DCU (opóźnionego koksowania) - osiągnęła stan gotowości do rozruchu, oznacza to, że jest gotowa do przekazania do prób i testów jej użytkownikowi - spółce Lotos Asfalt. Wcześniej Grupa Lotos aż trzykrotnie informowała o opóźnieniach w realizacji swojej największej w ostatnich latach inwestycji. Pierwotnie wszystkie instalacje projektu EFRA miały działać w II kwartale 2018 r.
erka

Miejsca

Opinie (55) 5 zablokowanych

  • Spłacać spłacać (5)

    Żeby Orlen miał pieniądze na jakąś gazetkę czy coś

    • 38 14

    • "piniendzy nie ma i nie będzie" - czyje to słowa l.emingi.? (3)

      :)

      • 4 11

      • pieniądze były ale dla wybranych (1)

        nie jeden z sitwy ma rezydencje na Florydzie lub we Włoszech

        • 1 0

        • Bezmajtek patriota dojnej zmiany inwestuje w nieruchomości w Wolsce

          • 0 0

      • niejeden z sitwy dojnej zmiany

        ma majątek przepisany na żonę

        • 0 0

    • Sprawdź skalę produkcji jednej i drugiej rafinerii potem napisz coś mądrego

      • 3 0

  • (2)

    Pytanie tylko skąd wziąć środki na premie dla Obajtka i zarządów rotacyjnych;)

    • 32 12

    • Z emerytury rudego (1)

      • 3 3

      • kaczor nie jest rudy tylko szczerbaty i brudny

        • 0 0

  • A co z prezeaem (3)

    Olechnowiczem, który ten remont zorganizował a któremu porokuratura Ziobry postawiła zarzuty? ***** ***

    • 34 10

    • wydaje ci się że to prezes wpada na takie pomysły ? (1)

      • 2 0

      • jak sam mawiał zarabiał 3tys... więc chyba nie za bogato było u niego z pomysłami...

        • 0 0

    • Zyje jak krol

      W końcu przez 10 lat zarabiał po 2 mln zł rocznie

      • 0 0

  • (12)

    dojenie kasy z Gdańska i tyle w temacie, tym razem impuls poszedł z Rzeszowa, wszystko się zmieni

    • 32 16

    • dojenie kasy z Gdańska ? (11)

      A co ma Gdańsk do Lotosu ? To tylko przypadek, że rafineria stoi tutaj a miasto jest jedynie beneficjentem, który w dodatku wywala kasę na lewo i prawo z podatków. Gdyby nie Lotos i Port to Gdańsk był by drugim Sosnowcem, jest tak nieudolnie zarządzany...

      • 8 21

      • w punkt !

        !!!!!!!!!!!!!!!!

        • 6 9

      • udolnie poPiSowe zarządzane ... specjalistów z poczty (8)

        którym zdrowe jak koń klacze w miesiąc padły ... kupili maseczki bez atestu i respiratory bez certyfikatów...

        • 6 2

        • haha w tvn. ci to powiedzieli ? (7)

          Dziwnym przypadkiem popadały co, od taki zbieg okoliczności, tak jak zamach w Gdańsku na budynia, gdy wygrał wybory i pokazał środkowy palec zarządowi partyjnemu...

          PS w końcu skończyła się tam prywata i wynajmowanie za ułamek wartości państwowych budynków.

          A na temat poczty to nawet nic nie mów, bo z tego co kojarzę za czasów rudego planowali prywatyzację jak TP SA

          • 3 5

          • hahaha, a tak na prawdę to smutek (4)

            Pamiętam lamenty jak sprzedano telekomunikację, i wręcz żałobę narodową, że nie będziemy mieli narodowego operatora.
            A efekt jest taki, że mamy silną konkurencję na rynku i nieporównywalnie niższe ceny od wszystkich. Za dwie paczki fajek możesz dzwonić, pisać i surfować do woli.
            Przygraniczni Niemcy, Czesi i Słowacy kupują nasze karty. Pomyślcie narodowe dzbany trochę.
            A najlepsza ostatnia awantura, która dopiero wybuchnie. Niejaki dworczyk, minister głupek, pisze służbowo o sprawach obronności ze skrzynki prywatnej, darmowej na wirtualnej polsce. Ręce opadają....

            • 4 4

            • TP SA rząd rudego lisa albo SLD przedał żabojadom wraz z wojskową infrastrukturą i obsługą połączeń niejawnych (1)

              i tak oto jakiś kraj trzyma łapę na infrastrukturze służącej Polsce do obronności kraju w sferze komunikacji... tyle masz z tego TP SA dzisiaj ciołku, nikt nie wie, że to istnieje w ogóle

              • 2 2

              • przestań bredzić

                • 0 0

            • ty tak serio i nie widzisz jaki był problem z TP SA ? (1)

              Raczej nie wpadniesz na to, więc ci odpowiem - TP SA miało w każdym większym mieście w Polsce swoje siedziby w najbardziej lukratywnych punktach i centrach, nieruchomości i ziemia na której stały były nieporównywalnie więcej warte niż sam znak towarowy i okablowanie z lat 90. które nie specjalnie było modernizowane. Kumasz czy nie za bardzo ? Teraz zamiast bulić w naszej firmie, która płaciła by 100% podatków u nas zysk jest wyprowadzany na zachód przez spółki zależne, które generują koszty, wiele z tych nieruchomości już dawno jest zburzona a na ich miejscach stoją apartamentowce lub hotele. Nie masz pojęcia jakie to były wartości w skali kraju. Pracowałem w deweloperce w Warszawie, TP SA miało kilkanaście nieruchomości wzdłuż tylko Marszałkowskiej i Alei Jerozolimskich, Emilii Plater, Jana Pawła II, Grójeckiej, Alei Niepodległości czy Alei Solidarności. Podobnie w każdym większym mieście. Abyś miał odniesienie - tam jedna kamienice do remontu chodzą po 20-30 mln zł a nowe mieszkania kosztują po 20-30 tys za metr + 50.000-200.000 za miejsce parkingowe za auto w zależności od lokalizacji....tak że przemyśl to sobie, bo chyba nie kontaktujesz do końca.

              A co Niemców - mają ceny usług bardziej adekwatne do swoich zarobków i kursu euro, ale też mają wiele usług dużo tańszych od naszych, podobnie przy zakupie telefonu w ich sieci - jak to jest, że np nowego galaxy S możesz tam wyrwać w abonamencie o prawie tysiaka taniej niż u nas przy podobnej miesięcznej opłacie hmm ?

              • 2 1

              • to raptem kilka sasinów

                i ułamek kwoty majątku przepisanego na żonę przez kłamcę

                • 0 0

          • poważnie? są tacy jak ty? niewiarygodne...

            • 0 0

          • Antoni wracaj do sali!

            • 0 0

      • nieudacznik kacperek dał głos

        • 0 0

  • Teoretycznie prawidlowo tylko dalej nie rozumiem dlaczego moce przerobowe Lotosu,jego rury zbiorniki i stacje paliw maja byc (2)

    Chce wiedziec,czy przymus nalozony przez KE byl wczesniej dogadany z z pracownikami kancelarii premiera? Czy te niekorzystne,skrajnie niekorzystne ograniczenia byly celowym kompromisem czy wypracowanym ukladem i dlaczego do prywatyzacji posluzono sie kryminalita z Pcimia? Czy Naimski odpowie karnie -za ta ,,fuzje"? CXzy odpowie za podpisanie kontraktu na 500miliardow w sprawie najdrozszych i przetarzalych amerykanskich elektrowni atomowych? Czy ten czlowiek jet pod ochrona uop i mosadu?

    • 21 5

    • Umiesz czytać czy masz z tym problem ? (1)

      Jakoś nie przypominam sobie płaczu KE gdy Shell łączył się z BG Group parę lat temu.
      O jakim analfabeto kryminaliście piszesz ? Czy on ma 9 mieszkań z pracy w samorządzie albo 12 z pracy jako prezydent miasta ?

      • 1 5

      • O tym kryminaliscie dla ktorego zmieniono prawo i wycofano zarzuty z prokuratury a Plocku-durna palo.

        Dojna zmiana -siedzi sama.

        • 0 0

  • (2)

    spłaci bo orlen nie ma

    • 10 5

    • ? Orlen inwestuje w nową linie 2 razy tyle kasy ile Lotos zainwestował w ciągu ostatnich 10 lat (1)

      w całą rafinerię, więc słabo poinformowany jesteś. Ty pewnie jesteś z tych co na Shell tankują jak jeden z tych lewaków....ale o tym, że Shell hurtowo od Orlenu paliwo bierze to pewnie nie doczytał...

      • 2 6

      • Orlen nic nie zbudował

        A te inwestycje to zakupy po obniżonych cenach z poparciem rządu lub przepłacone na chwałę PIS

        • 1 0

  • Dla Gdańszczan po okazaniu dowodu osobistego paliwo powinno być tańsze

    • 7 4

  • No i zarąbiscie

    • 2 5

  • Spłaci (1)

    Podniosa ceny za paliwo i ....spłacą.

    • 3 4

    • A teraz to paliwo moze byc po 7 zl

      Rudy z poprzednim obajtkiem(krawczyk) tak mówili. Ale gimnaza po studiach nie pamięta. Niby w trójmieście wszyscy po studiach A głupi jak po gimbazie

      • 1 1

  • Podniesc cene paliwa i sie splaci!

    • 1 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane