Lotos Kolej w drodze na warszawską giełdę

Najnowszy artukuł na ten temat

Nowe lokomotywy gdańskiej spółki kolejowej

Lotos Kolej jest drugim największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z 9-procentowym udziałem w rynku.
Lotos Kolej jest drugim największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z 9-procentowym udziałem w rynku. fot. materiały prasowe

Spółka Lotos Kolej należąca do Grupy Lotos zadebiutuje na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Taką decyzję podjął zarząd spółki. Do debiutu ma dojść w drugiej połowie przyszłego roku.



- Zgodnie z naszymi wcześniejszymi deklaracjami realizujemy optymalną ścieżkę rozwoju Lotos Kolej. Równolegle z budową silnej pozycji rynkowej przewoźnika, przygotowujemy się do przeprowadzenia debiutu giełdowego tej spółki - ogłosił dziś Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos.

Na decyzję "co dalej" ze spółką rynek musiał trochę poczekać. Wcześniej spekulowało się, że najpierw spółka pozyska partnera finansowego, a potem może giełda. Pojawiły się nawet propozycje od firm. Zainteresowanie wyrażała spółka PKP Cargo, do złożenia oferty szykowało się też CTL Logistics. Ostatnio do nabycia udziałów chętna była firma OT Logistics. Dziś wspomina się tylko o giełdzie.

- Podstawą tej decyzji jest umożliwienie Lotos Kolej dalszego dynamicznego rozwoju przy wykorzystaniu posiadanych kompetencji. Wzrost potencjału rynkowego i operacyjnego przewoźnika będzie realizowany w oparciu o rozwój organiczny - m.in. poprzez dalsze podnoszenie efektywności, optymalizację taboru oraz świadczenie usług o najwyższym standardzie. Wybór ścieżki giełdowej wynika z aktualnej i przewidywanej sytuacji na rynku towarowych przewozów kolejowych. To również gwarancja bezpieczeństwa logistyki paliw dla Grupy Lotos - podano w komunikacie.

Zgodnie z przyjętymi przez Zarząd Grupy Lotos założeniami Lotos Kolej powinna być gotowa do debiutu giełdowego w IV kw. 2016 r. Ostateczny jego termin oraz sposób upublicznienia Lotos Kolej będzie uzależniony od wyników szczegółowych analiz oraz sytuacji na rynkach kapitałowych.

Lotos Kolej jest drugim największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z 9-procentowym udziałem w rynku (wg. pracy przewozowej). Koncentruje się nie tylko na realizacji potrzeb przewozowych grupy kapitałowej Lotos. Spółka wykonuje również usługi przewozowe dla klientów zewnętrznych zarówno w komunikacji krajowej, jak również we współpracy z przewoźnikami zagranicznymi w ruchu międzynarodowym. Spółka uruchamia codziennie ponad 120 pociągów towarowych na obszarze całej Polski i w ruchu międzygranicznym. Zatrudnia blisko 1000 osób w swoich oddziałach zlokalizowanych w Gdańsku, Czechowicach-Dziedzicach, Zduńskiej Woli, Jaśle i Wrocławiu. Przychody Lotos Kolej w 2014 r. wyniosły ponad 600 mln zł, a zysk EBITDA uplasował się na poziomie 63 mln zł.

Zmodernizowana lokomotywa spalinowa typu 6Dg przeznaczona jest do prowadzenia lekkich pociągów towarowych oraz prac manewrowych.

Opinie (8)

  • Polska (2)

    Zaczyna się sprzedawanie Lotosu od du.y strony, jak się nie można legalnie, to powolutku spółka po spółce.

    • 9 26

    • Od kiedy podniesienie kapitału przez wrzucenie spółki na giełdę to sprzedawanie Lotosu (w złym sensie myśląc) (1)

      i kto konkretnie "zaczyna" to sprzedawanie? Konkrety Panie, konkrety. Bo pluć jadem w komentarzach każdy po trafi, ale coś zdziałać to już nie ma komu.

      • 11 4

      • troche inaczej

        Bo pluc jadem kazdy potrafi i tylko robic nie ma komu he he .Pzdr

        • 1 3

  • Ale jaja.

    Wyprzedać zanim pisdzielce dojdą do władzy, bo prezesem zostanie Kurski i doprowadzi firmę do ruiny.

    • 11 10

  • Ekonom (3)

    Cały system spółek jest bez sensu. Rozdrabniania to kapitał i tworzy sztuczne stanowiska dublowane w każdej spółce. Tylko zwiększa to koszty utrudnia podejmowanie decyzji. Stworzenie grupy spółek nie miło nigdy racji bytu. Teraz jest tylko problem ze spółkami, bo nie wiadomo jak się z tego systemu wykręcić - podpowiem ludziom od decyzji. Zintegrować spółki.

    • 9 5

    • spoko (1)

      o ekonomii to jeszcze wiele musisz poczytać człowieczku....

      • 4 5

      • Ale o tym ze spolki tworza sztuczne stanowiska dla znajomych krolika to ma racje!

        • 6 2

    • Poczytaj trochę o podatkach, kosztach i podstawach ekonomi

      to zrozumiesz po co się tworzy spółki. Spółki umożliwiają ukrycie zysków i najważniejsze umożliwiają wytworzenie kosztów. Potem poczytaj czemu pracownik na umowie o pracę nie jest taki fajny dla spółki. Potem spytaj się szefa małej firmy czemu woli aby ludzie pracowali na własnej działalności niż ich zatrudnić na umowie o pracę.
      Dużo można by było pisać ale po co i tak nie zrozumiesz.

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...