- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (50 opinii)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (106 opinii)
- 3 Jest umowa na czarter FSRU (12 opinii)
- 4 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (182 opinie)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (17 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Lotos i PGNiG realizują pierwszą dostawę paliwa żeglugowego LNG
13 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat)
Spółki Lotos i PGNiG dostarczyły 120 m sześc. (120 tys. litrów) skroplonego gazu LNG jako paliwa żeglugowego do zbiorników nowoczesnego, budowanego w Stoczni Remontowa Shipbuilding statku typu PSV (Platform Supply Vessel ) "Siem Harmony". Pozwoli to na przeprowadzenie prób morskich jednostki przed oddaniem jej do użytku. Cysterny odebrały gaz z Terminalu LNG w Świnoujściu i przetransportowały do stoczni w Gdańsku. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie logistyczne w Polsce.
Statki typu tzw. dual fuel, uważane za bardzo pionierskie technologicznie, zasilane są zarówno konwencjonalnym paliwem żeglugowym, jak i znacznie czystszym gazowym. Dzięki temu są o wiele bardziej przyjazne środowisku niż te z tradycyjnym napędem. Armatorzy, chcąc spełnić unijne wymogi środowiskowe w stosunku do paliw zawierających do 0,10 proc. siarki, wprowadzają do swojej floty mniej emisyjne statki napędzane paliwem LNG. Zaostrzone rygory emisyjności, zawarte w unijnej dyrektywie siarkowej, nakazują dziesięciokrotne zmniejszenie emisji siarki od 2015 roku.
- Technologia związana z dystrybucją, a także stosowaniem LNG, to technologia przyszłości - podkreśla Przemysław Marchlewicz, wiceprezes zarządu Grupy Lotos - Cieszę się, że Grupa Lotos wspólnie z PGNiG i stoczniami śmiało podejmuje to wyzwanie z korzyścią dla kraju. Będziemy wspierać zarówno rozwój tej dziedziny, jak i związanej z nią infrastruktury. To właściwy i pożądany kierunek także, a może i przede wszystkim, ze względu na ochronę środowiska.
erka