stat

Lotos i PGNiG realizują pierwszą dostawę paliwa żeglugowego LNG

mat.prasowe

Spółki Lotos i PGNiG dostarczyły 120 m sześc. (120 tys. litrów) skroplonego gazu LNG jako paliwa żeglugowego do zbiorników nowoczesnego, budowanego w Stoczni Remontowa Shipbuilding statku typu PSV (Platform Supply Vessel ) "Siem Harmony". Pozwoli to na przeprowadzenie prób morskich jednostki przed oddaniem jej do użytku. Cysterny odebrały gaz z Terminalu LNG w Świnoujściu i przetransportowały do stoczni w Gdańsku. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie logistyczne w Polsce.



Statki typu tzw. dual fuel, uważane za bardzo pionierskie technologicznie, zasilane są zarówno konwencjonalnym paliwem żeglugowym, jak i znacznie czystszym gazowym. Dzięki temu są o wiele bardziej przyjazne środowisku niż te z tradycyjnym napędem. Armatorzy, chcąc spełnić unijne wymogi środowiskowe w stosunku do paliw zawierających do 0,10 proc. siarki, wprowadzają do swojej floty mniej emisyjne statki napędzane paliwem LNG. Zaostrzone rygory emisyjności, zawarte w unijnej dyrektywie siarkowej, nakazują dziesięciokrotne zmniejszenie emisji siarki od 2015 roku.

- Technologia związana z dystrybucją, a także stosowaniem LNG, to technologia przyszłości - podkreśla Przemysław Marchlewicz, wiceprezes zarządu Grupy Lotos - Cieszę się, że Grupa Lotos wspólnie z PGNiG i stoczniami śmiało podejmuje to wyzwanie z korzyścią dla kraju. Będziemy wspierać zarówno rozwój tej dziedziny, jak i związanej z nią infrastruktury. To właściwy i pożądany kierunek także, a może i przede wszystkim, ze względu na ochronę środowiska.
Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Moim zdaniem

Strefa start-up

Najczęściej czytane