- 1 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (3 opinie)
- 2 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (80 opinii)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (32 opinie)
- 4 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
- 5 150 mld zł na elektrownię jądrową (172 opinie)
- 6 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (88 opinii)
Lotos rozwija sieć stacji, choć większość ma iść na sprzedaż
Pod koniec 2020 r. sieć stacji paliw Lotos powiększyła się o dwie nowe lokalizacje. W planach są kolejne otwarcia. Łącznie w 2021 rok koncern wejdzie ze stanem 512 stacji. Zgoda Komisji Europejskiej na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen jest uzależniona m.in. od sprzedaży 80 proc. stacji Lotos, a Lotos... zamierza nadal systematycznie powiększać liczbę stacji paliw.
Pod koniec 2020 r. sieć stacji paliw Lotosu powiększyła się o dwie nowe lokalizacje na Dolnym Śląsku: MOP Kochlice Wschód oraz MOP Kochlice Zachód. Paliwa z rafinerii w Gdańsku kierowcy mogą teraz zatankować również w Nowym Miasteczku (woj. lubuskie) usytuowanym przy trasie S3, w połowie drogi między Zieloną Górą a Lubinem. Do końca roku w planach są jeszcze kolejne otwarcia: Kunów i Starachowice (woj. świętokrzyskie) oraz Ochotnica Dolna (woj. małopolskie). Łącznie więc w nowy rok koncern wejdzie ze stanem 512 stacji.
Spółka Lotos Paliwa jest na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce. Spółka jest również wiceliderem w segmencie MOP (Miejsc Obsługi Podróżnych) - w ramach sieci funkcjonuje ich 23, przy autostradach A1, A2, A4 i A6 oraz przy drogach ekspresowych S3, S7 oraz S8.
Lotos inwestuje w sieć stacji paliw
Jej władze zapewniają, że nadal mają zamiar rozwijać biznes, a w 2021 r. sieć powiększy się o kolejne stacje.
- Zamierzamy nadal systematycznie rozwijać sieć stacji paliw. Równie ważne jak dostarczanie naszym klientom najwyższej jakości paliw jest dla nas konsekwentne poszerzanie naszej oferty i podnoszenie jakości obsługi. Dlatego unowocześniamy i standaryzujemy nasze stacje, dostosowujemy do bieżących trendów konsumenckich ofertę pozapaliwową, m.in. wprowadzając nowe pozycje w ofercie gastronomicznej - mówi Wojciech Weiss, prezes zarządu Lotos Paliwa.
Na kolejnych stacjach pojawia się koncept "Stacja smaku" - oferuje burgery, hot dogi, świeże sałatki oraz kanapki, także w wersji wege. Równolegle koncern rozwija swoją współpracę z siecią restauracji Subway, zarządzając już 39 obiektami tego typu w całej Polsce (w tym roku przybyły trzy nowe lokalizacje).
Większość stacji Lotosu na sprzedaż
Przypnijmy, że w lipcu 2020 r. Komisja Europejska wydała warunkową zgodę na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen. Jednym z głównych warunków jest zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos, oraz zaopatrywanie tych stacji w paliwa silnikowe.
Władze Orlenu twierdzą, że w tym przypadku PKN Orlen i Grupa Lotos nadal będą dysponowały największą siecią w Polsce i mogą nawet wzmocnić pozycję na rynku europejskim. Nadrzędnym celem ma być znalezienie partnera do jak najbardziej atrakcyjnej wymiany aktywów polskich na podobne w innych częściach Europy.
Orlen aktywnie szuka partnerów zagranicznych
Na początku października 2020 r. media spekulowały, że udziały w gdańskiej rafinerii może przejąć węgierski MOL.
Według informacji BiznesAlert.pl jest on jednym z poważnych kandydatów na partnera PKN Orlen w nowej spółce, która powstanie po wydzieleniu rafinerii w Gdańsku. Według portalu prowadzone są rozmowy mające na celu przygotowanie wymiany aktywów pomiędzy PKN Orlen i MOL.
Ostatnio Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen, spotkał się premierem Rumunii oraz ministrem Gospodarki, Energii i Otoczenia Biznesowego. Oficjalny powód to zacieśnienie relacji i rozpoznanie potencjalnych możliwości biznesowych. Ostateczne efekty negocjacji w sprawie środków zaradczych mamy poznać do połowy 2021 r.
Miejsca
Opinie (147) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-17 08:02
Już niedługo na Lotosie (15)
Przepisy Siostry Joanny. Oby ta firma nie poszła drogą poczty
- 118 9
-
2020-12-17 08:11
To prawdopodobne (1)
Skoro desantowali w Lotosie "wysokiej klasy specjalistów" z Poczty
- 39 0
-
2020-12-17 09:36
- tych wybitnych - od hodowli koni w janowie
ROFL
- 17 1
-
2020-12-17 09:32
Poradnik Siostry Panzerfaustyny: jak niszczyć radzieckie czołgi
- 6 3
-
2020-12-17 09:39
Z pocztą była inna para kaloszy (8)
w dobie internetu spadłą ilość przesyłek pocztowych (listy) o 70% i ciągle spada, paczkomaty i firmy kurierskie (ich multum) sprawia że nie da się z nimi konkurować wprost - albo cena albo czas dostawy, do tego przez wiele lat blokowane były inwestycje w poczcie po to by zaniżyć jej wartość i opchnąć ją (albo raczej nieruchomości w centrach miast) jak TP SA - za co powinno wiele osób do paki trafić, ale zamiast tego siedzą w europarlamencie co niektóre *****
- 8 10
-
2020-12-17 10:07
(1)
Będą siedzieć.
***** ***- 8 4
-
2020-12-17 11:32
i brocha już siedzi
w parlamencie UE ;))))
- 6 0
-
2020-12-17 12:11
Troche sie z tobą nie zgodzę (5)
Tam do zarządu brano wszystkich z klucza nawet prezesa. Myślę że kiedyś na światło wyjdą przetargi it w poczcie hehehe. Tak czy siak poczta jest jak zus nigdy nie zbankrutuje prędzej rząd położy łapę na inposcie i innych. Przypomnę że gwóźdź do trumny poczty wbił Jacek Sasin przeprowadzając wybory za 70 mln których nie było
- 3 1
-
2020-12-17 13:06
Jaki gwóźdź do trumny?
Poczta dostała z powrotem z budżetu kasę za te "wybory"
I jeszcze ktoś przytulił prowizję " za konsultacje".
Jak to mówiła szydło? Po co kraść, jak można oficjalnie doić państwo?- 4 0
-
2020-12-17 13:12
(1)
No kolega chyba urwał się z choinki, bo większych bzdur nie słyszałem. Żart na poziomie gimnazjalisty, bo w teorii i praktyce to poczta właśnie na czymś takim i tak zarobiła. Autor wpisu "Z pocztą była inna para kaloszy" trafił w punk i proszę mi wierzyć, że nie uderzał on tutaj w PIS, bo to nie PIS prywatyzowały wszystko jak leci. Ukochani często przez Gdańsk urzędnicy "wysokiej klasy specjaliści" słyną z prywatyzacji, a mechanizm jest często zawsze taki sam (zaniżanie wartości danej spółki). Chcieli to zrobić z KGHM, Lotosem itp. Udało im się to zrobić m.in z gpec, pekao bgż itp. Najpierw rozbijanie na małe spółki i prywatyzacja kawałek po kawałku. Zresztą nie ma co tutaj tego tłumaczyć, bo większość i tak wie swoje i koniowi to pan tłumacz...
- 0 1
-
2020-12-17 16:14
dokładnie tak - do tego np Saur Neptun i inne podobne np w Warszawie i innych miastach
potem posadka w jakieś radzie nadzorczej i 10k + co miesiąc - a obecnego europosła Lewandowskiego słowa pamiętacie ? Był współtwórcą Programu Powszechnej Prywatyzacji. Minister Przekształceń Własnościowych razem z drugim guru ekonomii, który "modernizuje" Ukrainę i był guru Petru Ryśka -
- 2 2
-
2020-12-17 13:22
A całą zgarnęła prywatna firma bo państwowa była tylko podwykonawcą :)
- 1 0
-
2020-12-17 16:07
to chyba dofinansował ją tymi 70 mln
- 0 0
-
2020-12-17 10:12
kto oprócz paliwa robi normalne zakupy na stacji gdzie marża na wszystko to minimum 40% więcej niż np w dyskoncie (1)
.....głównie po alkohol i papierosy przychodzą na stacje wieczorami lub w niedziele i przy okazji robią zakupy bez namysłu ile co kosztuje - pytałem pracownika stacji
- 7 0
-
2020-12-17 12:11
Ja kupuje tam piwko
Bo jest ttlko 0.6 A lubię wypić
- 0 0
-
2020-12-17 12:48
ta z Grzywą ?
- 1 0
-
2020-12-17 08:08
(1)
Koszty koszty żeby podatków nie płacić;)
- 23 4
-
2020-12-17 09:18
żadne koszty tylko się z majątku wydzieli
i te nowe stacje trafią do dobrych ludzi z PiS na własność - rozłączność na żonę
- 10 1
-
2020-12-17 08:08
(15)
Kto by przewidział, że dojdzie do takiego tragicznego finału z naszą rafinerią... Jeszcze tylko brakuje, że udziały w rafinerii przejmie Orban poprzez swoje pieski z Molu, czyli równa się to tym, że de facto bedzie zarządzał tym Putinek hehe.. Wgle to co ma miejsce jest tak absurdalne, że nie mogę w to po prostu uwierzyć. Do tego czytam, że rozwijają i ulepszają sieć stacji by za chwile je sprzedać? Przebrandowywanie marektu lub stacji jako proces często i gęsto przypomina nalot dywanowy na Drezno, hehe;)
- 87 23
-
2020-12-17 08:19
(3)
Wystarczyłoby dać do regału prasowego kalendarze z ojcem Pio oraz bardzo intelektualne pisma typu "To my kibice", zaś w strefie gastro stacji najlepiej jeszcze torty z waflami w dziwnym ułożeniu hehe, wtedy Lotos byłby nie do ruszenia. Teraz i tak już pozamiatane
- 13 15
-
2020-12-17 09:10
(2)
Wybiórczą zamiast papieru toaletowego, ale gratisowo, bo obecnie brak chętnych na ten periodyk nawet za 20 groszy.
- 2 7
-
2020-12-17 10:13
Wolacy się nie podcierają
- 5 1
-
2020-12-17 19:07
Wybiórcza nie moja bajka
Ale wszystkie te od rzeczy czy w potylice czy gazeta niepolska to razem maja taką sprzedaż jak wspomniany przez ciebie periodyk
- 0 1
-
2020-12-17 08:25
Poliglota (1)
Ej ty znawca rynku jesteś..
Ekspert jakiś.
Na wall street- 6 17
-
2020-12-17 08:31
Dziękuję, ale do Svena duzo mi brakuje, to jest dopiero as;)
- 11 1
-
2020-12-17 09:23
Ty jak chcesz sprzedać auto (2)
To też je picujesz
- 3 0
-
2020-12-17 11:49
(1)
Przed rozwodem też zwiększasz liczbę samochodów?
- 4 0
-
2020-12-17 12:21
Chyba że jesteś carem ;)
- 4 0
-
2020-12-17 10:15
(2)
co do Orbana i MOL oraz Putina się mylisz, nie masz pojęcia jak funkcjonuje ten rynek i kto nim rządzi, Rosjan już dawno w Molu nie ma, są za to Arabowie
- 1 13
-
2020-12-17 11:19
Putin to rynek
- 7 0
-
2020-12-18 08:54
Ty z pojęciem!na co Arabom zdemolowany mol,mają swoje lepsze!!
- 0 0
-
2020-12-17 14:32
gdybyś odrobinę pogłębił wiedzę
to byś wiedział że MOL wychodzi z polskiego rynku.
Ekspercie sio do szkoły..........- 0 0
-
2020-12-17 20:46
Orban odsprzeda spowtotem te stacje. To jest taki tz. Układ między krajami
- 1 0
-
2020-12-18 08:51
Znowu wybrany potentat w branży !!! Przewał totalny!
- 0 0
-
2020-12-17 08:08
(4)
Co z tego, że inwestuje pomimo, że będzie sprzedawać. Liczy się prowizja od sprzedaży a nie cena teansakcyjna. Przecież to państwowe przedsiębiorstwo czyli niczyje.
- 29 3
-
2020-12-17 08:10
No lepiej jak by nic nie robili (3)
A potem znowu okaze sie ze nie bedzie fizji i sa w tyle. Trzeba sie rozwijac
- 5 3
-
2020-12-17 08:32
Wystarczy nie kraść straSzydło (2)
No lepiej żeby dojna zmiana komunistów i złodziei przestała już kraść
- 8 0
-
2020-12-17 09:42
wzrost dochodów Lotos i Orlen (1)
wynosząca kilkaset procent w ciągu ostatnich lat po zmianie prawa związanego z monitoringiem ruchu paliw przez granice świadczy najlepiej o tym co mówisz.......wcześniej ryży mówił o prywatyzacji Lotosu - nawet przez ruskich - więc do budy
- 3 8
-
2020-12-17 10:21
ryży tylko mówił - a jaro sprzedał russkim
a to zasadnicza różnica
- 8 1
-
2020-12-17 08:12
co z moimi (3)
akcjami lotosu po przejeciu przez orlen??
- 18 4
-
2020-12-17 08:41
Nic przecież ich nie kupiłeś
- 3 8
-
2020-12-17 11:36
Możesz na papier toaletowy przerobić, wartość podobna.
- 4 0
-
2020-12-17 16:53
Przejęcie to nadal niewiadoma, więc albo zamienią się w akcje Orlenu, albo będą wykupione.
- 0 0
-
2020-12-17 08:31
Lotos zatrudnil juz dawno sprzatacza z poczty (5)
Biurowe, KO, nieroby. Czas zdawać laptopy, karty paliwowe, samochody. Czas szukać nowej pracy. Trzeba było zachowywać się jak człowiek, a tak smród za wielu z Was będzie się ciągnął przez lata, bo jesteście ( nie wszyscy) nie godni podania Wam dłoni.
- 33 9
-
2020-12-17 09:12
(2)
Do fast fooda na kasę się nawet nie dostaną, bo z naboru. Tak kończą ci co po znajomości na stołeczku w Lotosie się dostali.
- 9 1
-
2020-12-17 11:18
a jakie asy na kierowniczych stolkach na platformach Lotosu , tam to dopiero ...
- 8 0
-
2020-12-18 01:38
Chyba z pisu .
- 1 0
-
2020-12-17 09:53
Mądrych zwolnili już dawno .....
- 9 0
-
2020-12-18 01:37
???
Co ty bredzisz ??
- 0 0
-
2020-12-17 08:31
(5)
powiekszanie sieci stacji nie ma nic do poźniejszej sprzedazy.. autor artykułu najwyraźniej nie bardzo kuma o co w tym chodzi.
- 14 9
-
2020-12-17 09:04
no dokładnie, ale zawsze warto napisać negatywnie o planach lotosu, no bo to pisiory (2)
czy dobrze cos robią czy źle napisac trzeba że beeee
- 1 8
-
2020-12-17 09:21
bo stacje nie zostaną sprzedane inwestorowi (1)
tylko w ostatnim momencie wydzielone z majątku i przekazane za wdowi grosz poPiSowo - i znajomi królika i sowy se wezmą!
- 6 1
-
2020-12-17 13:58
wow, widzę, że masz strategiczne i konkretne informacje, komu co zostanie dane.
"za wdowi grosz znajomi królika i sowy..." Ciekawe jacy to znajomu "wezmą sobie" stacje paliwowe, skoro na to trzeba koncesję i jeśli staje się właścicielem, to jakiej marki to będą stacje? kowalski? co za brednie, sprzedać mają je innym koncernom/ nie można komukolwiek, co ty walisz za głupoty
- 1 3
-
2020-12-17 09:43
Towarzysz z czerwonej gazety mu to podpowiedział więc pisze (1)
- 1 3
-
2020-12-17 10:15
towarzysz piotrowicz, komunistyczny prokurator stanu wojennego, wielki przyjaciel PiS
- 6 0
-
2020-12-17 08:36
(4)
Pewnie wiedzą komu je sprzedadzą, układy, układziki, mała Sycylia...
Gdańsk i wszystko jasne...- 9 43
-
2020-12-17 08:43
(1)
to warszawka rządzi chory człowieku i wpada na takie genialne pomysły
- 17 2
-
2020-12-17 10:24
nie warszawka tylko PIS, to duża różnica
- 5 1
-
2020-12-17 08:53
PiS i wszystko jasne
- 16 3
-
2020-12-18 13:37
Nie Gdansk tylko PIS
- 1 0
-
2020-12-17 08:42
czyli co, 80% polskich stacji Lotosu trafi w obce ręce ? (16)
czytam i nie wierzę...
- 47 6
-
2020-12-17 08:50
taka repolonizacja w wykonaniu PiS (7)
kupia marke dla Polakow ale majatek wyprzedadza i oglosza sukces. Lotos jest zadluzany na potege i przynosi coraz wieksze straty zeby kupic go za pol darmo przez Orlen a majatek oddac znajomym krolika za bezcen.
- 30 7
-
2020-12-17 09:06
chodzi o dywersyfikacje rynku w tym regionie Europy, poczytaj ustalenia komisji EU (6)
- 4 24
-
2020-12-17 09:14
dywersyfikacja rynku przez fuzje dwóch firm? (2)
no jaką ty szkołe kończyłeś ... co?
- 23 2
-
2020-12-17 16:05
a jaki jest sens twoirzyć szutuczną konkurencję ? (1)
- 0 2
-
2020-12-19 06:41
Wiesz ile firm odzieżowych tworzy sobie podmarki ? Sztuczną konkurencję
I ile na tym zarabiają kasy ?
- 0 0
-
2020-12-17 09:15
Forsa się PiSowi skończyła to wysprzedaje co może - ot co!
tak poPiSowa polonizacja firmy - przez oddanie niemcom i ruskim
- 20 1
-
2020-12-17 12:47
sprzedaż 389 polskich stacji Lotosu to dywersyfikacja ? (1)
- 8 1
-
2020-12-17 13:28
To doskonały przykład synergii :)
- 2 0
-
2020-12-17 09:03
Ot... (2)
przepisu unijne. Unia każe, my musimy. Zarobią koncerny rosyjskie i niemieckie.
- 5 16
-
2020-12-17 09:34
Unia nic nie kaze - to Orlen wpadl na i**otyczny pomysl połaczenia i sam zaproponował w ramach kompensacj sprzedaz stacji. Do tej pory wiekszosc stacji w Polsce była polska, po tej "repolonizacji" wiekszosc stacji juz polska nie bedzie - tak działa PiS
- 27 2
-
2020-12-17 11:44
unia rozkazała też by każdy bezrobotny otrzymywał zawsze te minimum przeżycia = 600Euro/mies
to dlaczego PiS w tym temacie UE tak gorliwie już nie słucha?
- 4 1
-
2020-12-17 09:06
chodzi o dywersyfikacje rynku w tym regionie Europy, poczytaj ustalenia komisji EU (1)
LOTOS czy Orlen musi tak zdywersyfikować, bo takie sa przepisy EU, to co chcą sprzedadzą, wynajmą, ale w zamian przejmą inne stacje konkurencji albo rynki, na których nas nie ma i tutaj mamy odzyskać sprzdaż. Ale co ja bede tłomaczyć, Ty tam swoje wiesz...
- 4 17
-
2020-12-17 09:48
Ale nikt nie zmusza do sprzedaży Lotosu Orlenowi
W obu spółkach pakiet kontrolny ma Skarb Państwa. Tu chodzi aby zasilić budżet przez wydrenowanie pieniędzy z Orlenu na zakup akcji od SP.
- 16 1
-
2020-12-17 09:59
LOtos
w swoje ręce. kolesiostwa. za grosze. Reszta pod stołem.
- 9 3
-
2020-12-17 11:52
Przeciez ci durnie z pisu wszystko zniszcza. W przejeciu Lotosu chodzilo tylko o przejecie jego podatkow przez pis.
- 7 1
-
2020-12-17 11:58
W jakie obce? kolesie z Rosji to nie obcy
- 4 0
-
2020-12-17 08:43
(1)
Tak to jest jak polityka wkracza do przedsiębiorstw. A zasada działania przedsiębiorstw powinna opierać się o zasady wolnorynkowe.
Teraz widać co robi rząd z państwowymi firmami, traktuje je jako swój folwark.
Czy za to nikt nie odpowie stanowiskiem?- 26 4
-
2020-12-18 09:33
Stanowiskiem?
Karnie. 296kk
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.