• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos rozwija sieć stacji, choć większość ma iść na sprzedaż

Robert Kiewlicz
17 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Spółka Lotos Paliwa posiada ponad 500 stacji paliw w całym kraju, co stawia ją na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce i cały czas inwestuje w nowe. Spółka Lotos Paliwa posiada ponad 500 stacji paliw w całym kraju, co stawia ją na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce i cały czas inwestuje w nowe.

Pod koniec 2020 r. sieć stacji paliw Lotos powiększyła się o dwie nowe lokalizacje. W planach są kolejne otwarcia. Łącznie w 2021 rok koncern wejdzie ze stanem 512 stacji. Zgoda Komisji Europejskiej na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen jest uzależniona m.in. od sprzedaży 80 proc. stacji Lotos, a Lotos... zamierza nadal systematycznie powiększać liczbę stacji paliw.


Czy to dobrze, że Lotos inwestuje w sieć stacji?


Pod koniec 2020 r. sieć stacji paliw Lotosu powiększyła się o dwie nowe lokalizacje na Dolnym Śląsku: MOP Kochlice Wschód oraz MOP Kochlice Zachód. Paliwa z rafinerii w Gdańsku kierowcy mogą teraz zatankować również w Nowym Miasteczku (woj. lubuskie) usytuowanym przy trasie S3, w połowie drogi między Zieloną Górą a Lubinem. Do końca roku w planach są jeszcze kolejne otwarcia: Kunów i Starachowice (woj. świętokrzyskie) oraz Ochotnica Dolna (woj. małopolskie). Łącznie więc w nowy rok koncern wejdzie ze stanem 512 stacji.

Spółka Lotos Paliwa jest na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce. Spółka jest również wiceliderem w segmencie MOP (Miejsc Obsługi Podróżnych) - w ramach sieci funkcjonuje ich 23, przy autostradach A1, A2, A4 i A6 oraz przy drogach ekspresowych S3, S7 oraz S8.

Lotos inwestuje w sieć stacji paliw



Jej władze zapewniają, że nadal mają zamiar rozwijać biznes, a w 2021 r. sieć powiększy się o kolejne stacje.

- Zamierzamy nadal systematycznie rozwijać sieć stacji paliw. Równie ważne jak dostarczanie naszym klientom najwyższej jakości paliw jest dla nas konsekwentne poszerzanie naszej oferty i podnoszenie jakości obsługi. Dlatego unowocześniamy i standaryzujemy nasze stacje, dostosowujemy do bieżących trendów konsumenckich ofertę pozapaliwową, m.in. wprowadzając nowe pozycje w ofercie gastronomicznej - mówi Wojciech Weiss, prezes zarządu Lotos Paliwa.
Jednym z głównych warunków jest zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos.
Jednym z głównych warunków jest zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos.

Na kolejnych stacjach pojawia się koncept "Stacja smaku" - oferuje burgery, hot dogi, świeże sałatki oraz kanapki, także w wersji wege. Równolegle koncern rozwija swoją współpracę z siecią restauracji Subway, zarządzając już 39 obiektami tego typu w całej Polsce (w tym roku przybyły trzy nowe lokalizacje).

Większość stacji Lotosu na sprzedaż



Przypnijmy, że w lipcu 2020 r. Komisja Europejska wydała warunkową zgodę na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen. Jednym z głównych warunków jest zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos, oraz zaopatrywanie tych stacji w paliwa silnikowe.

Władze Orlenu twierdzą, że w tym przypadku PKN Orlen i Grupa Lotos nadal będą dysponowały największą siecią w Polsce i mogą nawet wzmocnić pozycję na rynku europejskim. Nadrzędnym celem ma być znalezienie partnera do jak najbardziej atrakcyjnej wymiany aktywów polskich na podobne w innych częściach Europy.

Orlen aktywnie szuka partnerów zagranicznych



Na początku października 2020 r. media spekulowały, że udziały w gdańskiej rafinerii może przejąć węgierski MOL.
Według informacji BiznesAlert.pl jest on jednym z poważnych kandydatów na partnera PKN Orlen w nowej spółce, która powstanie po wydzieleniu rafinerii w Gdańsku. Według portalu prowadzone są rozmowy mające na celu przygotowanie wymiany aktywów pomiędzy PKN Orlen i MOL.

Ostatnio Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen, spotkał się premierem Rumunii oraz ministrem Gospodarki, Energii i Otoczenia Biznesowego. Oficjalny powód to zacieśnienie relacji i rozpoznanie potencjalnych możliwości biznesowych. Ostateczne efekty negocjacji w sprawie środków zaradczych mamy poznać do połowy 2021 r.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (147) ponad 10 zablokowanych

  • (6)

    Dla mnie już jest obojętne czy Lotos rozwija sieć stacji czy nie. Przyzwyczaiłem się do marnotrawienia pieniędzy przez "dobrą zmianę". Tak jak już nie tankuję ani na Lotosie, ani na Orlenie, w miarę możliwości nie będę wspieral reżimu pislamu.

    • 29 11

    • Lukoil jest twoją ulobioną bo rodzimą stacją. Sprzedawczyku nie tankuj na Polskich stacjach i nie zatruwaj powietrza swoją osobą. Po prostu się wyprowadź z Polski. Nikt nie będzie rozpaczał

      • 0 0

    • Biedny jesteś

      • 0 1

    • (1)

      Śmieszy mnie te DA, bo w czasach tego DA jako Polak co najwyżej byś się wczasowal w Stutthofie.

      • 4 2

      • No cóż, wypada współczuć wszystkim tym, którzy mają inicjały od imienia i nazwiska D i A. Dziękuję ci gościu za takie czysto naukowe uświadomienie i......żal mi ciebie.

        • 3 1

    • a ja tankuję na Auchan bo mają paliwo z Lotosu i jest tańsze o 40gr na litrze'

      • 5 0

    • Kupowanie od polskich przedsiębiorstw wspiera budżet Polski i polskie miejsca pracy. Nie ma tu znaczenia czy u władzy są POje** czy PiSlam czy inne poczwary. Wyrażanie buntu przez kupowanie na zagranicznych stacjach jest aktem samobójczym. Ot przykład z podwórka - Gdańsk wyprzedał przedsiębiorstwa wodne i kanalizacyjne zachodnim koncernom i tak rok do roku 11 mln ojro trafia do Lipska zamiast do kasy Gdańska. Nasze portfele też mają znaczenie.

      • 12 8

  • JUz dawno omijam takie stacje. Czy ma Pan kartę jakąśtam? czy chce Pan kartę? a może płyn do spryskiwaczy na marży 1500%? a może czekoladę za jedyne 10zł w promocji i tak w kółko.

    • 1 0

  • jak to jest ze w Gdańsku ten śmierdziel sprzedaje paliwo drożnej o 50 groszy na litrze (6)

    niż stacja w markecie. Nie dość ze nas truje to jeszcze łupi.

    • 14 6

    • (4)

      to proste,
      Paliwem w hurcie handluje się poniżej ceny spot. Nawet firmy transportowe potrafią wynegocjować cenę poniżej spotu - na stacji benzynowej. Ja mam np 12 gr poniżej ceny spot tankując na stacji firmowej grupy paliwowej, przy ostatnim tankowaniu zapłaciłem 30gr na litrze mniej od ceny na pylonie. Prywatne stacje benzynowe mają jeszcze wyższe rabaty. Natomiast stacje przy hipermarketach z założenia mają generować ruch a nie zysk, więc mogą sprzedawać paliwo na minimalnej marży. zauważyłem że ceny się tam kształtują w okolicach spotu.

      • 9 1

      • No ok (2)

        Ale i tak to nie tłumaczy czemu stacja Auchan czy Leclerc jest tańsza niż ta Lotos w promieniu 10-20 km od rafinerii?!
        Po co dorabiać ideologię do czegoś co się nazywa pukaniem klientów?

        • 0 2

        • Leclerc ma marżę kilka groszy, a stacja lotosu kilkadziesiąt

          • 0 0

        • bo stacja Lotosu, Orlenu czy innej grupy paliwowej ma zarabiać a stacje przy Auchan czy Leclerk mają generować ruch i przyciągać klientów na zakupy.

          • 4 0

      • Wot mądry chce być, spór reklamowy to rozumiem

        • 0 2

    • Skorupko ? pi,,,da

      • 0 0

  • A ceny nadal 40gr wyższe niż gdzie indziej

    • 0 0

  • Wojciech Weiss

    eskimosi polskie imiona przyjmują , świat się kończy 1

    • 2 0

  • czyli co, 80% polskich stacji Lotosu trafi w obce ręce ? (16)

    czytam i nie wierzę...

    • 47 6

    • taka repolonizacja w wykonaniu PiS (7)

      kupia marke dla Polakow ale majatek wyprzedadza i oglosza sukces. Lotos jest zadluzany na potege i przynosi coraz wieksze straty zeby kupic go za pol darmo przez Orlen a majatek oddac znajomym krolika za bezcen.

      • 30 7

      • chodzi o dywersyfikacje rynku w tym regionie Europy, poczytaj ustalenia komisji EU (6)

        • 4 24

        • dywersyfikacja rynku przez fuzje dwóch firm? (2)

          no jaką ty szkołe kończyłeś ... co?

          • 23 2

          • a jaki jest sens twoirzyć szutuczną konkurencję ? (1)

            • 0 2

            • Wiesz ile firm odzieżowych tworzy sobie podmarki ? Sztuczną konkurencję

              I ile na tym zarabiają kasy ?

              • 0 0

        • sprzedaż 389 polskich stacji Lotosu to dywersyfikacja ? (1)

          • 8 1

          • To doskonały przykład synergii :)

            • 2 0

        • Forsa się PiSowi skończyła to wysprzedaje co może - ot co!

          tak poPiSowa polonizacja firmy - przez oddanie niemcom i ruskim

          • 20 1

    • W jakie obce? kolesie z Rosji to nie obcy

      • 4 0

    • Przeciez ci durnie z pisu wszystko zniszcza. W przejeciu Lotosu chodzilo tylko o przejecie jego podatkow przez pis.

      • 7 1

    • Ot... (2)

      przepisu unijne. Unia każe, my musimy. Zarobią koncerny rosyjskie i niemieckie.

      • 5 16

      • unia rozkazała też by każdy bezrobotny otrzymywał zawsze te minimum przeżycia = 600Euro/mies

        to dlaczego PiS w tym temacie UE tak gorliwie już nie słucha?

        • 4 1

      • Unia nic nie kaze - to Orlen wpadl na i**otyczny pomysl połaczenia i sam zaproponował w ramach kompensacj sprzedaz stacji. Do tej pory wiekszosc stacji w Polsce była polska, po tej "repolonizacji" wiekszosc stacji juz polska nie bedzie - tak działa PiS

        • 27 2

    • LOtos

      w swoje ręce. kolesiostwa. za grosze. Reszta pod stołem.

      • 9 3

    • chodzi o dywersyfikacje rynku w tym regionie Europy, poczytaj ustalenia komisji EU (1)

      LOTOS czy Orlen musi tak zdywersyfikować, bo takie sa przepisy EU, to co chcą sprzedadzą, wynajmą, ale w zamian przejmą inne stacje konkurencji albo rynki, na których nas nie ma i tutaj mamy odzyskać sprzdaż. Ale co ja bede tłomaczyć, Ty tam swoje wiesz...

      • 4 17

      • Ale nikt nie zmusza do sprzedaży Lotosu Orlenowi

        W obu spółkach pakiet kontrolny ma Skarb Państwa. Tu chodzi aby zasilić budżet przez wydrenowanie pieniędzy z Orlenu na zakup akcji od SP.

        • 16 1

  • Primus inter pares .. hehe.. Czyli pisiorki w pigułce

    No bądźmy trochę chociaż poważni. Przecież ten gość nie ma zielonego pojęcia czym zarządza. Oferta gastronomiczna? Dobre sobie. Może się wypowie o ilości napojów procentowych do regularnie powtarzanego rytualnego posiłku na "spotkaniu z kontrahentem", czy jak tam to rozliczają. No na tym się zna na pewno. Poza tym codziennie liczy jak długo jeszcze jest w stanie utrzymać się za dużą kasę. I to mu się nawet udaje. Pomimo tego że ci, do których trzeba chodzić z wazeliną stale się zmieniają. Ma ten wazeliniarski instynkt przetrwania. Nawet maila nie potrafi samodzielnie napisać a jest pierwszym "wśród równych". Dobre nie!!! A najlepiej to by sprzątał pomieszczenia, po prostu. To zapewne potrafi - myślę że tak!!!
    Nowa elita zarządzająca. Nie ma co!!!! Chociaż właściwie nie tak nowa. Trochę czasu już minęło. Sam zapewne jest tym zaskoczony, że tak długo się trzyma.
    Suwerenowi taka elita się podoba. Jaki suweren, takie elity.

    • 1 0

  • jedyna nadzieja w szybkim upadku rządu PIS i odejściu w niebyt (1)

    szaleńca Obajtka, który dąży do likwidacji Grupy Lotos poprzez jej rozczłonkowanie i faktyczną wyprzedaż, zostanie tylko zakład produkcyjny z ograniczonymi mocami produkcyjnymi, to jest klasyczne wrogie przejęcie

    • 20 4

    • Lotos

      Ostatnie lata biznesu. Auta elektryczne powolutku wchodzą i powolutku wypierają spalinowe. Nie spostrzeżesz się jak będzie ich połowa. Jeszcze mają wady, ale wybywają się ich z każdym miesiącem. Wtedy ten biznes nie będzie już tak opłacalny i Lotos będzie bardziej szedł w kierunku przemysłu. A stacje benzynowe nie będą miały racji bytu w takiej formie jak teraz. IMHO wygrają miejsca do ładowania z dobrym jedzeniem, bo stacje ładowania to już każdy może sobie postawić, nie tylko ten co dostanie koncesję. Wtedy trudno już będzie doić obywatela.

      • 0 2

  • (4)

    Pewnie wiedzą komu je sprzedadzą, układy, układziki, mała Sycylia...
    Gdańsk i wszystko jasne...

    • 9 43

    • Nie Gdansk tylko PIS

      • 1 0

    • (1)

      to warszawka rządzi chory człowieku i wpada na takie genialne pomysły

      • 17 2

      • nie warszawka tylko PIS, to duża różnica

        • 5 1

    • PiS i wszystko jasne

      • 16 3

  • (1)

    Tak to jest jak polityka wkracza do przedsiębiorstw. A zasada działania przedsiębiorstw powinna opierać się o zasady wolnorynkowe.
    Teraz widać co robi rząd z państwowymi firmami, traktuje je jako swój folwark.
    Czy za to nikt nie odpowie stanowiskiem?

    • 26 4

    • Stanowiskiem?

      Karnie. 296kk

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...

Najczęściej czytane