• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos rozwija sieć stacji, choć większość ma iść na sprzedaż

Robert Kiewlicz
17 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Spółka Lotos Paliwa posiada ponad 500 stacji paliw w całym kraju, co stawia ją na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce i cały czas inwestuje w nowe. Spółka Lotos Paliwa posiada ponad 500 stacji paliw w całym kraju, co stawia ją na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce i cały czas inwestuje w nowe.

Pod koniec 2020 r. sieć stacji paliw Lotos powiększyła się o dwie nowe lokalizacje. W planach są kolejne otwarcia. Łącznie w 2021 rok koncern wejdzie ze stanem 512 stacji. Zgoda Komisji Europejskiej na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen jest uzależniona m.in. od sprzedaży 80 proc. stacji Lotos, a Lotos... zamierza nadal systematycznie powiększać liczbę stacji paliw.


Czy to dobrze, że Lotos inwestuje w sieć stacji?


Pod koniec 2020 r. sieć stacji paliw Lotosu powiększyła się o dwie nowe lokalizacje na Dolnym Śląsku: MOP Kochlice Wschód oraz MOP Kochlice Zachód. Paliwa z rafinerii w Gdańsku kierowcy mogą teraz zatankować również w Nowym Miasteczku (woj. lubuskie) usytuowanym przy trasie S3, w połowie drogi między Zieloną Górą a Lubinem. Do końca roku w planach są jeszcze kolejne otwarcia: Kunów i Starachowice (woj. świętokrzyskie) oraz Ochotnica Dolna (woj. małopolskie). Łącznie więc w nowy rok koncern wejdzie ze stanem 512 stacji.

Spółka Lotos Paliwa jest na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce. Spółka jest również wiceliderem w segmencie MOP (Miejsc Obsługi Podróżnych) - w ramach sieci funkcjonuje ich 23, przy autostradach A1, A2, A4 i A6 oraz przy drogach ekspresowych S3, S7 oraz S8.

Lotos inwestuje w sieć stacji paliw



Jej władze zapewniają, że nadal mają zamiar rozwijać biznes, a w 2021 r. sieć powiększy się o kolejne stacje.

- Zamierzamy nadal systematycznie rozwijać sieć stacji paliw. Równie ważne jak dostarczanie naszym klientom najwyższej jakości paliw jest dla nas konsekwentne poszerzanie naszej oferty i podnoszenie jakości obsługi. Dlatego unowocześniamy i standaryzujemy nasze stacje, dostosowujemy do bieżących trendów konsumenckich ofertę pozapaliwową, m.in. wprowadzając nowe pozycje w ofercie gastronomicznej - mówi Wojciech Weiss, prezes zarządu Lotos Paliwa.
Jednym z głównych warunków jest zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos.
Jednym z głównych warunków jest zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos.

Na kolejnych stacjach pojawia się koncept "Stacja smaku" - oferuje burgery, hot dogi, świeże sałatki oraz kanapki, także w wersji wege. Równolegle koncern rozwija swoją współpracę z siecią restauracji Subway, zarządzając już 39 obiektami tego typu w całej Polsce (w tym roku przybyły trzy nowe lokalizacje).

Większość stacji Lotosu na sprzedaż



Przypnijmy, że w lipcu 2020 r. Komisja Europejska wydała warunkową zgodę na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen. Jednym z głównych warunków jest zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos, oraz zaopatrywanie tych stacji w paliwa silnikowe.

Władze Orlenu twierdzą, że w tym przypadku PKN Orlen i Grupa Lotos nadal będą dysponowały największą siecią w Polsce i mogą nawet wzmocnić pozycję na rynku europejskim. Nadrzędnym celem ma być znalezienie partnera do jak najbardziej atrakcyjnej wymiany aktywów polskich na podobne w innych częściach Europy.

Orlen aktywnie szuka partnerów zagranicznych



Na początku października 2020 r. media spekulowały, że udziały w gdańskiej rafinerii może przejąć węgierski MOL.
Według informacji BiznesAlert.pl jest on jednym z poważnych kandydatów na partnera PKN Orlen w nowej spółce, która powstanie po wydzieleniu rafinerii w Gdańsku. Według portalu prowadzone są rozmowy mające na celu przygotowanie wymiany aktywów pomiędzy PKN Orlen i MOL.

Ostatnio Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen, spotkał się premierem Rumunii oraz ministrem Gospodarki, Energii i Otoczenia Biznesowego. Oficjalny powód to zacieśnienie relacji i rozpoznanie potencjalnych możliwości biznesowych. Ostateczne efekty negocjacji w sprawie środków zaradczych mamy poznać do połowy 2021 r.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (147) ponad 10 zablokowanych

  • Poczta, Orlen, Urzędy (1)

    Stały się typowo pisowskimi bytami. Przypisy siostry joanny, jakieś różańce i książki o JPII. Idziesz na pocztę i od razu atakują cię Smoleńsk, książki PiSowskie i dewocjonalia. To samo na Orlenie, uśmiechnięty emeryt Kubica który zachęca do hotdoga, a państwowy koncern ładuje kasę na reanimowanie jest kariery. Coś strasznego :/ Pod płaszczykiem "polskości i kościoła" PiS marnuje i kradnie milardy złotych, nie ponosząc za to żadnej odpowiedzialności. W internecie nie ma dyskusji, bo tysiące PiSowskich trolli zalewa swoimi "mądrościami" każdy serwis. Zmarnowaliśmy 30lat naszego kraju.

    • 21 6

    • Mam w d*pie PiS ale jeszcze bardziej niemieckie interesy i niemiecka prasę dla Polaków

      • 2 2

  • przeciez MOL jest w rekach Putina - wiec Lotos pojdzie w rece Moskwy ??????!!!!!!!! (1)

    Boze widzisz i nie grzmisz co tu sie dzieje...

    • 17 2

    • Ale pod hasłem "repolonizacja" i w ogóle

      Zaś kurski ogłosi ciemnemu ludowi kolejny sukces pis

      • 3 0

  • Dobrze, że jest rozwój

    Lotos to silna marka, która po przejęciu przez Orlen dodatkowo rozwinie skrzydła. Że część stacji zostanie oddana? Przecież to normalne przy takich transakcjach, a dobrze, że zostaną również te, które reprezentują coraz wyższy poziom jakości obsługi i infrastruktury

    • 7 14

  • Ja zawsze tankuje na Lotosie:) (3)

    Uwielbiam tamtejsze hot-dogi i kawkę. Pozdrawiam całą obsługę serdecznie!

    • 14 8

    • (1)

      jeszcze tak, dopóki istnieją stacje pod szyldem Lotosu, trzeba tam tankować, bo zasilamy w ten sposób budżet Gdańska i Pomorza

      • 2 4

      • no racja. A ci wszyscy krytycy jakoś zapominają o tym

        • 2 2

    • cieszę się

      as

      • 0 0

  • Jadzia

    to chyba dobrze z tymi stacjami. Lotos zwiększa wartość swoich aktywów, więc nie zostaną tanio sprzedane/ zamienione.

    • 10 7

  • I w sumie dobrze (2)

    Dobra, biadolicie w komentarzach nad przejęciem tego Lotosu i zapominacie, że to może być jedyna szansa na to, żeby nie poszedł na sprzedaż. Przecież do wypchnięcia gdańskiej rafinerii w ręce Rosji było naprawdę blisko zaledwie kilka lat temu. Nawet Tusk mówił, że to nie byłby problem. I co? Teraz, jak ma ją przejąć Orlen to jest źle? A szansy na rozwój nikt nie chce dostrzec?

    • 9 17

    • (1)

      jaki rozwój, przecież oni de facto likwidują Grupę Lotos, zostanie tylko produkcja w mocno okrojonym zakresie

      • 7 2

      • Daj spokój. Niczego nie zlikwidują. Przecież nie zwolnią ludzi pracujących przy obsłudze technicznej rafinerii. Może pozbędą się paru stanowisk administracyjnych, co wyjdzie Lotosowi tylko na plus. Ale przecież zakład będzie stał, jak stoi.

        • 1 7

  • Bez petro nie ma przyszlosci

    Oszukujemy się, dajemy zwodzić, a prawda jest taka, że Lotos musi być ratowany innowacyjnością. Produkty rafineryjne będą (już są) coraz mniej popularne. Marże na nich spadają. Przyszłością jest petrochemia, a tej Lotos nie ma. Bez połączenia z Orlenem to będzie równia pochyła.

    • 9 16

  • No i bomba

    Jakosc stacji Lotosu trzeba podniesc. Od lat odstaja od konkurencji i naprawde wymagaja wsparcia. Dobrze, ze zmierza to we wlasciwym kierunku.

    • 7 10

  • rozwój pod sztandarem Orlenu (5)

    - sprzedaż 400 stacji, możliwe, że już nigdy nie zatankujemy na stacji Lotosu
    - sprzedaż 9 baz paliwowych
    - przymus wybudowania terminalu do importu paliw w Szczecinie / koszt kilkadziesiąt mln euro, oczywiście za kasę Lotosu/
    - ograniczenie mocy przerobowych o 40%
    - sprzedaż spółki Lotos/ BP zaopatrującej samoloty na lotniskach w Polsce w paliwo lotnicze
    - sprzedaż innych spółek z Grupy Lotos, czyli de facto Likwidacja Grupy Lotos
    Firma, która od 1990 roku, dzięki ciężkiej pracy i trafionym decyzjom biznesowym mądrych i zaradnych ludzi z Pomorza, przeistoczyła się z Gdańskich Zakładów Rafineryjnych w Grupę Lotos, perłę gospodarki Pomorza, firmę z TOP 10 w Polskiej gospodarce, czeka teraz wrogie przejęcie, demontaż i faktyczna likwidacja, pozostanie niewiele znaczący, w pełni uzależniony zakład produkcyjny z Grupy Orlen, pomijam wątek polityczny, chociaż dla posłów, senatorów, polityków, radnych, zresztą wszystkich członków PIS z Gdańska i Pomorza cisza, która zapadła i całkowity brak reakcji to wstyd i hańba na wieki....

    • 25 6

    • A to może "rozwój" opozycji najlepszy??? (2)

      Szanowna Pani Dulkiewicz zapowiada gaszenie światła w całym mieście, bo oszczędności a na sztukę typu rydwany, murale szkalujące PiS i propagandę na gdansk.pl mieszkańcy mają płacić setki czy miliony złotych? Nareszcie rząd coś robi, a nie zapewnia tylko ciepłą wodę w kranie. Budowane szpitale, fabryka samochodów elektrycznych w Jaworzenie. Połączenie się z Orlenem to:
      - większy potencjał rozwojowo-badawczy
      - lepsze warunki negocjacyjno-zakupowe
      - dostęp do nowej infrastruktury
      - zwiększenie zaangażowania w międzynarodowe rynki
      - postawienie na sektory bardziej rozwojowe, pozarafineryjne, takie jak choćby petrochemia

      Nie chcesz tego zobaczyć i dostrzec? Pozdrawiam

      • 4 10

      • (1)

        Bredzisz, tu chodzi tylko i wyłącznie o wycięcie tej firmy z Gdańska, gra na zubożenie, nic więcej, większy potencjał, lepsze warunki, dostęp do nowej infrastruktury, zwiększenie zaangażowania w rynki międzynarodowe, sektory bardziej rozwojowe, to wszystko frazesy, banały, żeby nie powiedzieć dosadniej banialuki i bajeczki, jakbym czytał Gomułkę czy Gierka, komuna w czystej postaci okraszona nowomową z lat 90-tych.

        • 9 2

        • chyba nie zdajesz sobie sprawy

          w jakiej skali produkuje Lotos a w jakiej Orlen....zerknij na mapę i porównaj wielkość obu zakładów - Orlen to spadkobierca dawnej Petrochemia Płock.

          • 2 7

    • fake newsy sypią się widzę

      - marka Lotos nie zniknie z rynku - ma zbyt dużą wartość jako brand
      - bazy paliwowe fake news - mało tego, są budowane nowe, wg nowych standardów bezpieczeństwa o czym mówią nowe normy i przepisy
      - budowa terminalu to inwestycja zarówno dla Orlenu jak i Lotos - to tak jak zakup nowej obrabiarki w firmie, która coś produkuje - ale guzikowy taki jak ty tego nie zrozumie....mało tego, nowy terminal będzie też w Gdańsku
      - ograniczenie mocy - kolejny fake news - Lotos ma w tej chwili najnowocześniejszą linię w Europie, Orlen jest w trakcie zatwierdzania umów na budowę i rozbudowę swojej. Do tego Modernizacja linii w Możejkach - jakoś rudy pies chciał to sprzedać Łukoil - a tu się nagle opłaca, ciekawe czemu......
      - a skąd BP ma paliwa ? Z UK wozi ..... Tu nikt nie mówi o sprzedaży rafinerii ale o sprzedaży części punktów dystrybucji paliw, z czego znaczna większość zmieni tylko brand bo i tak jest własnością prywatną przedsiębiorców którzy działają pod logo Lotos - tak jak pod logo Żabki itp. Dla twojej informacji - paliwa lotnicze JET A-1 oraz AVGAS 100 LL dostarcza w wielu portach tylko Orlen i/lub Lotos....
      - fake news - bo nie ma mowy o sprzedaży spółek a o ich likwidacji, aby nie dublowały się stanowiska (i tym samym wysokie pensje) - przypominam że rudy chciał opchnąć DB PKP cargo ..... ale chyba niektórzy mają słabą pamięć albo nie wiedzą o tym....
      - fake news - ludzi z pomorza powiadasz ? Zdziwił byś się ilu ludzi z poza tam pracuje. Mam kolegów po agh, kghm, pg i innych z całej polski którzy siedzą w branży. Ta firma nie radział sobie tak dobrze bo była w Gdańsku, ale dlatego, że była to jedna z firm strategicznych, którą wiele razy wielu s**** próbowało opchnąć pod różnym pretekstem od SLD po PO firmą zagranicznym. Z punktu widzenia produkcji nie zmieni się nic, z punktu widzenia kolesiostwa lokalnego, wchodzenia w 4 litery by dostać dobry stołek itp zmieni się bardzo dużo, bo wielu wyleci na zbity pysk - nie ma efektów - papa ze stołka... i to boli wielu....

      • 3 9

    • Może i mądrzy niektórzy byli

      Ale pracę tam miało mase ukladzistow od lat 90.
      Tam sie pokolenia ustawiały samych swoich i Teraz pies ich rąbal

      • 3 0

  • typowe dle pełowatej małej sycyli wyprowadzanie kasy... (1)

    • 4 10

    • Hahaha, obudź się trollu

      Lotosen rządzi PiS od paru lat

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane