• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos z bardzo dobrym zyskiem w 2018 roku

VIK
13 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zadłużenie netto Lotosu na koniec 2018 r. było na poziomie 1,9 mld zł - obniżyło się o prawie 25 proc. Zadłużenie netto Lotosu na koniec 2018 r. było na poziomie 1,9 mld zł - obniżyło się o prawie 25 proc.

Grupa Lotos wypracowała skonsolidowany zysk netto w wysokości 1 587,4 mln zł wobec 1 671,8 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wyniosły 30,1 mld zł, czyli o 24,5 proc. więcej niż w 2017 r. - podała spółka w komunikacie.



W 2018 r. rafineria Grupy Lotos pracowała przy maksymalnym wykorzystaniu swoich mocy wytwórczych. Dzięki temu przerobiła 10,8 mln ton ropy naftowej i tym samym pobiła własny rekord. Przerób ten osiągnął poziom o 12 proc. większy niż rok wcześniej. Dominującym gatunkiem przerabianej ropy, podobnie jak w latach ubiegłych, była rosyjska ropa Ural.

Pięć nowych lokomotyw dla Lotos Kolej



W segmencie produkcji i handlu w 2018 r. Grupa Lotos sprzedała 11 690 tys. ton produktów. Osiągnęła również najwyższy poziom w swojej historii. Największy udział w sprzedaży, podobnie jak w ubiegłych latach, miał olej napędowy. Wolumen sprzedaży wyniósł 5 470 tys. ton, stanowiąc tym samym 46,8 proc. sprzedaży ogółem. Drugą co do wielkości pozycją w ilościowej strukturze sprzedaży były benzyny z udziałem na poziomie 14,3 proc. Sprzedaż eksportowa realizowana w 2018 r. była wyższa od sprzedaży w 2017 r. o 20 proc. Wzrost ten wynikał głównie z wyższego przerobu ropy naftowej. Lotos w 2018 r. osiągnął udział w krajowym rynku paliw na poziomie 31,4 proc.

Kolejny rok z rzędu rosła również sprzedaż krajowa paliwa lotniczego, co jest efektem wzrostu sprzedaży spółki córki Lotos-Air BP w polskich portach lotniczych. W 2018 r. spółka znacząco zwiększyła skalę operacji w kraju, a wzrost sprzedaży tego produktu w porównaniu z rokiem 2017 wyniósł 16 proc.

Wydobycie z bałtyckiego złoża Lotosu z opóźnieniem



Grupa Lotos wydobywa węglowodory w polskiej strefie Morza Bałtyckiego, na Norweskim Szelfie Kontynentalnym, w Polsce i na Litwie. Spółka jest właścicielem lub współwłaścicielem 36 koncesji morskich oraz 11 koncesji lądowych. W 2018 r. średnie dzienne wydobycie ropy naftowej i gazu ziemnego przez Grupę wyniosło 20,4 tys. boe/dzień, co oznacza potencjał roczny na poziomie blisko 1 mln ton ekwiwalentu ropy. Zysk operacyjny w segmencie wydobywczym wyniósł 1046,2 mln zł.

Zadłużenie netto Lotosu na koniec 2018 r. było na poziomie 1,9 mld zł - obniżyło się o prawie 25 proc.
VIK

Opinie (115) 7 zablokowanych

  • monopol, wykoszona konkurencja i ta złodziejska i ta normalna, (3)

    to trudno żeby nie było zyskow , ale to już ostatni dobry rok.

    • 1 4

    • Prawidłowo (2)

      Państwo powinno mieć monopol na produkty energetyczne - gdyby tak nie było, wszedłby inwestor zagraniczny, przejął rynek i dyktował ceny (co ma miejsce w wielu dziedzinach w Polsce, przez wyprzedanie dóbr/ zakładów które po restrukturyzacji przynoszą bardzo duże dochody - ale niestety nie nam, tylko Niemcom, francuzom, amerykanom i innym. Zdrajcy, którzy do tego dopuścili powinni stracić majątki - ale oni sie teraz śmieją, mieszkając np na Florydzie...

      • 6 1

      • Ile masz lat dzieciaku? (1)

        Państwo już miało mponopol na wszystko , nawet na papier toaletowy i czym to się skończyło -----kartkami na mięso.

        • 4 4

        • on woli czasy kiedy wzystko bylo na kartki

          • 0 0

  • Nie bój, nie bój. zabiorą ci.

    Jestem wesoły Romek…...a w domku woda, światło, gaz

    • 2 0

  • latwo jest wyrobic zysk (1)

    jak sie ma monopol na produkcje paliw , czemu w gdansku jest zawsze najdrozsze paliwo ? pamietam kiedys sytuacje kiedy jechalem z gdanska do sanoka , nie moglem uwierzyc w sanoku na rafineri gdanskiej paliwo bylo tansze o 30 groszy niz w gdansku

    • 4 2

    • Nie dotyczy to tylko Gdańska, ale również pozostałych większych miast. Typowa polityka cenowa, powszechnie stosowana w większości krajów. Żadna sensacja.

      • 3 0

  • Jak ceny benzyny są zawyżone, to zyski koncernów również będą.

    • 4 0

  • Podwyzki (1)

    Więc czas na podwyżki dla pracowników stacji. Najniższego ale jakże ważnego szczebla. To od nas zaczyna się kontakt z klientem i jego pierwsze wrazenie. To ono skutkuje powrotem bądź pożegnaniem z Lotosem.

    • 8 1

    • Pracownicy stacji benzynowych zarabiają prawie tyle co posłowie

      a kierownicy dużo więcej od posłow . a więc o co chodzi.
      A benzyna jest droższa tylko na stacjach . Podpisano Suski , Marek Suski.

      • 0 2

  • Dla mnie wskaźnikiem jest cena benzyny

    a reszta dla specjalistów.

    • 4 0

  • Trudno nie mieć zysków, skoro działa się w monopolistycznym konglomeracie z orlenem

    Poza tym zysk w zeszlym roku był wyższy, wiec zysk jest ale mniejszy niż ostatnio

    • 4 1

  • To jest zysk gorszy niż w zeszłym roku mimo większych obrotów i opóźnień w inwestycjach

    • 0 1

  • Gdyby paliwo było po 7 zł mieliby jeszcze lepsze wyniki . Jak ropa drożeje paliwo drożeje tego samego dnia ,jak ropa tanieje to muszą wyprzedać zapasy. Tak się robi dobry zysk .

    • 0 0

  • Dobry zysk

    Zysk może być wysoki lub niski.. A nie dobry ;)
    Ale nieważne ważne jest to że rafineria.. traci na rentowności.
    Mamy wyższy zysk ze sprzedaży paliw rok do roku i niższy zysk ogółem.. Coś tu nie zagrało

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane