• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Grupa Lotos zwalnia dyrektorów

Robert Kiewlicz
16 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 10:24 (19 września 2017)
Grupa Lotos rozstała się z pięciorgiem dyrektorów z wieloletnim stażem w spółce. Grupa Lotos rozstała się z pięciorgiem dyrektorów z wieloletnim stażem w spółce.

Pięcioro dyrektorów zatrudnionych w Grupie Lotos rozstało się ze spółką. W piątek Lotos złożył też w prokuraturze pięć doniesień o możliwości popełnienia przestępstwa. Spółka twierdzi, że nie należy łączyć rozwiązania umów o pracę ze wszystkimi pięcioma dyrektorami z faktem złożonych zawiadomień do prokuratury. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, część z doniesień ma dotyczyć spółki Petrobaltic, a dokładnie remontu platformy "Petrobaltic".



AKTUALIZACJA 10:24: - Spółka złożyła pięć zawiadomień do prokuratury w związku z możliwością popełnienia przestępstw działania na szkodę spółki skutkujące wyrządzeniem szkód majątkowych w wielkich rozmiarach (art. 296 par. 1 k.k. w zw. z art. 296 par. 3 k.k.), jak i przestępstw rażącej niegospodarności (art. 296 par. 4 k.k.). Nieprawidłowości zostały ujawnione w wyniku prowadzonych audytów wewnętrznych w Grupie Lotos SA oraz jej spółkach zależnych za lata 2011-2016 - informuje Biuro Prasowe Grupy Lotos w przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl oświadczeniu. - Audyty ujawniły nieuzasadnione preferowanie określonych dostawców usług, bezzasadne odstępowanie od wewnętrznych zasad Grupy Lotos wyłaniania kontrahentów, bezzasadne zawężanie kręgu zleceniobiorców, a nawet zawieranie umów wbrew rekomendacjom komisji przetargowych. Ponadto, przeprowadzone audyty ujawniły poważne nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania poszczególnych Spółek z Grupy - brak właściwej organizacji, w tym w szczególności brak właściwego nadzoru. Powyższe działania doprowadziły do powstania po stronie Grupy Lotos szkód, w tym szkód majątkowych w wielkich rozmiarach. Nie należy łączyć rozwiązania umów o pracę ze wszystkimi pięcioma dyrektorami z faktem złożonych zawiadomień do prokuratury. Z uwagi na dobro śledztw, spółka nie może przekazać więcej informacji dotyczących przedmiotu zawiadomień.

***


Ze spółką rozstało się pięcioro wieloletnich pracowników Lotosu: Grzegorz Błędowski - dyrektor projektu EFRA, Ewa Eljasiak - dyrektor ds. finansowych, Barbara Bartkiewicz-Niedzielska - dyrektor ds. kontrolingu, Grzegorz Hrycyna - dyrektor ds. projektów inwestycyjnych i Wojciech Blew - dyrektor ds. innowacji i rozwoju.

Spółka nie podaje oficjalnych powodów takiej decyzji.

- Grupa Kapitałowa Lotos nie komentuje wewnętrznych spraw kadrowych. Obowiązki osób związanych z poszczególnymi projektami przejęli doświadczeni menadżerowie pracujący od wielu lat w Grupie Kapitałowej Lotos, znający specyfikę branży oil&gas - usłyszeliśmy w biurze Komunikacji Grupy Lotos.
W piątek Grupa Lotos złożyła też pięć zawiadomień o możliwości popełnienia przestępstwa. Część z nich ma dotyczyć remontu platformy "Petrobaltic". To nie pierwsze zawiadomienie w tej sprawie jakie trafiło do prokuratury.

Przypomnijmy, że w grudniu 2016 roku zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa w związku z remontem platformy "Petrobaltic" trafiło do Prokuratury Regionalnej w Gdańsku. Za zawiadomieniem stał nowy zarząd Petrobalticu, który zarzuca byłym władzom niegospodarność i straty szacowane na kilkadziesiąt milionów złotych.

Przypomnijmy. Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku. Zająć się nią miały: Energomontaż - Północ Gdynia, Stocznia Remontowa Nauta i stocznia Crist związane z Grupą MARS. Nim prace na platformie na dobre się rozpoczęły, zamawiający, czyli Lotos, wycofał się z umowy. Oficjalnie chodziło o dołujący kurs ropy naftowej, w związku z czym Lotos musiał znacznie ograniczyć prace dotyczące przebudowy platformy. Szacowane koszty przebudowy zmniejszyły się o kilkadziesiąt procent.

Ogłoszono więc drugi przetarg i pod koniec kwietnia 2015 roku wybrano ponownie ofertę złożoną przez konsorcjum spółek z Grupy MARS: Energomontaż-Północ Gdynia i Stocznia Remontowa Nauta. Druga oferta została złożona przez spółkę Crist SA. Kolejnym etapem miało być zawarcie umowy z wybranym wykonawcą, które planowane było na 30 kwietnia 2015 roku. Terminów tych jednak nie dotrzymano. Umowa podpisana została dopiero 23 czerwca 2015 roku, jednak mogła wejść w życie dopiero po spełnieniu przez Lotos warunków dotyczących uruchomienia finansowania. Co się nie udało.

W trzecim przetargu, w lutym 2016 roku, wystartowała tylko jedna firma - Gdańska Stocznia Remontowa. Lotos odrzucił jednak tę ofertę i unieważnił postępowanie, ponieważ GSR odmówiła zaakceptowania harmonogramu płatności przedstawionego przez Lotos. Po upływie terminu złożono też jeszcze jedna ofertę - stoczni Crist.

Ostatecznie po trzech nieudanych przetargach i licznych zmianach dotyczących zakresu prac przebudowa platformy ruszyła w kwietniu 2016 roku, a kontrakt trafił do stoczni Nauta.

Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (275) ponad 20 zablokowanych

  • Kolej

    A za to że kolej stawiała opór to jest zemsta zero kasy na inwestycje bliżej do PKP Cargo bliski czas końca LK a poczekajcie po Nowym Roku układ zbiorowy jak zmienią to żadnej odprawy popytajcie związki w LK już powiedzieli że będzie mniej roboty

    • 16 3

  • przyzwoitość to przeżytek

    W poniedziałek zwolnię parę osób w mojej firmie. Na wszelki wypadek zawiadomię prokuraturę, żeby nie podskakiwali. Coś się dla niej wymyśli. I nie będę przed ludźmi się tłumaczyć. Bo przecież tak można.

    Być może wśród zwolnionych znajdzie się ktoś z komentujących, komu podoba się takie działanie.

    • 34 9

  • Tłuste koty za płoty

    Tłuste koty za płoty hehehe

    • 16 17

  • Tak to jest - Orlenem rządzi parszywy komuch z pisowskiego nadania (1)

    I tam wszystko jest "dobrze"
    Sam miód
    teraz pisowska bolszewia chce przejąć lub zaorać LOTOS

    • 37 11

    • I widzisz, wszystko sprowadza się zawsze do jednego, kłócenia się o to, czy gorszy jest PiS czy jednak PO... A firmami powinni kierować ludzie kompetentni, a nie nieudacznicy z partyjnego nadania, jak np. Kurski w TVP.

      • 15 3

  • przemysł stoczniowy nie istnieje !!! (1)

    wg oświadczeń przedstawicieli dobrej zmiany, przemysł stoczniowy nie istnieje, stocznie zostały przez PO zrujnowane i zlikwidowane...no więc jak?! polska w ruinie a w niej kilkanastu producentów stoczniowych w samym Gdańsku...trudno się przyznać do kłamstw i oszustw, ale ciemny lud i tak propagandę łyka.

    • 26 8

    • Pragnę ci przypomnieć że stocznię gdańską wykończył cieć jaworski

      pisowski fanatyk od rydzyka

      • 13 2

  • Nie będę płakał za Nimi

    Gdy wywalali w spółki nawet Im powieka od oka nie drgnęła

    • 23 10

  • ktoś odpowiadał za te zakupy i bezpieczeństwo transakcji? (1)

    • 13 0

    • Mistrzyni od zakupów

      Za wszystkie tranzakcje zakupowe w LPB odpowiada, a właściwie odpowiadał Szef Biura od zakupów.

      • 2 1

  • Prezes Orlenu do Sikora jak bedziesz startował na prezydenta to ja ci zapewnie finasowanie!

    Sikor no ale Donald?
    Przezes orlenu podobnie jak lotosu z kasy podatnika i firmy finansowali kaprysy POlityków!! WKoncu sie to zmieni,jeszcze wywalic cała kadra Lotniska imienia Bolka!

    • 9 12

  • Zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstw

    W Kancelarii Prezydenta i URM regularnie dochodzi do łamania konstytucji

    • 18 9

  • Trzeba na ich miejsca zatrudnić niedorajdy ze

    SKOKu Wybrzeże.

    • 13 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane