- 1 Wycofanie się z fuzji Orlenu z Lotosem jest niemożliwe (121 opinii)
- 2 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
- 3 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy bramowej (16 opinii)
- 4 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (187 opinii)
- 5 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
- 6 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (1 opinia)
Grupa Lotos zwalnia dyrektorów
Pięcioro dyrektorów zatrudnionych w Grupie Lotos rozstało się ze spółką. W piątek Lotos złożył też w prokuraturze pięć doniesień o możliwości popełnienia przestępstwa. Spółka twierdzi, że nie należy łączyć rozwiązania umów o pracę ze wszystkimi pięcioma dyrektorami z faktem złożonych zawiadomień do prokuratury. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, część z doniesień ma dotyczyć spółki Petrobaltic, a dokładnie remontu platformy "Petrobaltic".
AKTUALIZACJA 10:24: - Spółka złożyła pięć zawiadomień do prokuratury w związku z możliwością popełnienia przestępstw działania na szkodę spółki skutkujące wyrządzeniem szkód majątkowych w wielkich rozmiarach (art. 296 par. 1 k.k. w zw. z art. 296 par. 3 k.k.), jak i przestępstw rażącej niegospodarności (art. 296 par. 4 k.k.). Nieprawidłowości zostały ujawnione w wyniku prowadzonych audytów wewnętrznych w Grupie Lotos SA oraz jej spółkach zależnych za lata 2011-2016 - informuje Biuro Prasowe Grupy Lotos w przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl oświadczeniu. - Audyty ujawniły nieuzasadnione preferowanie określonych dostawców usług, bezzasadne odstępowanie od wewnętrznych zasad Grupy Lotos wyłaniania kontrahentów, bezzasadne zawężanie kręgu zleceniobiorców, a nawet zawieranie umów wbrew rekomendacjom komisji przetargowych. Ponadto, przeprowadzone audyty ujawniły poważne nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania poszczególnych Spółek z Grupy - brak właściwej organizacji, w tym w szczególności brak właściwego nadzoru. Powyższe działania doprowadziły do powstania po stronie Grupy Lotos szkód, w tym szkód majątkowych w wielkich rozmiarach. Nie należy łączyć rozwiązania umów o pracę ze wszystkimi pięcioma dyrektorami z faktem złożonych zawiadomień do prokuratury. Z uwagi na dobro śledztw, spółka nie może przekazać więcej informacji dotyczących przedmiotu zawiadomień.
Ze spółką rozstało się pięcioro wieloletnich pracowników Lotosu: Grzegorz Błędowski - dyrektor projektu EFRA, Ewa Eljasiak - dyrektor ds. finansowych, Barbara Bartkiewicz-Niedzielska - dyrektor ds. kontrolingu, Grzegorz Hrycyna - dyrektor ds. projektów inwestycyjnych i Wojciech Blew - dyrektor ds. innowacji i rozwoju.
Spółka nie podaje oficjalnych powodów takiej decyzji.
- Grupa Kapitałowa Lotos nie komentuje wewnętrznych spraw kadrowych. Obowiązki osób związanych z poszczególnymi projektami przejęli doświadczeni menadżerowie pracujący od wielu lat w Grupie Kapitałowej Lotos, znający specyfikę branży oil&gas - usłyszeliśmy w biurze Komunikacji Grupy Lotos.
W piątek Grupa Lotos złożyła też pięć zawiadomień o możliwości popełnienia przestępstwa. Część z nich ma dotyczyć remontu platformy "Petrobaltic". To nie pierwsze zawiadomienie w tej sprawie jakie trafiło do prokuratury.
Przypomnijmy, że w grudniu 2016 roku zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa w związku z remontem platformy "Petrobaltic" trafiło do Prokuratury Regionalnej w Gdańsku. Za zawiadomieniem stał nowy zarząd Petrobalticu, który zarzuca byłym władzom niegospodarność i straty szacowane na kilkadziesiąt milionów złotych.
Przypomnijmy. Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku. Zająć się nią miały: Energomontaż - Północ Gdynia, Stocznia Remontowa Nauta i stocznia Crist związane z Grupą MARS. Nim prace na platformie na dobre się rozpoczęły, zamawiający, czyli Lotos, wycofał się z umowy. Oficjalnie chodziło o dołujący kurs ropy naftowej, w związku z czym Lotos musiał znacznie ograniczyć prace dotyczące przebudowy platformy. Szacowane koszty przebudowy zmniejszyły się o kilkadziesiąt procent.
Ogłoszono więc drugi przetarg i pod koniec kwietnia 2015 roku wybrano ponownie ofertę złożoną przez konsorcjum spółek z Grupy MARS: Energomontaż-Północ Gdynia i Stocznia Remontowa Nauta. Druga oferta została złożona przez spółkę Crist SA. Kolejnym etapem miało być zawarcie umowy z wybranym wykonawcą, które planowane było na 30 kwietnia 2015 roku. Terminów tych jednak nie dotrzymano. Umowa podpisana została dopiero 23 czerwca 2015 roku, jednak mogła wejść w życie dopiero po spełnieniu przez Lotos warunków dotyczących uruchomienia finansowania. Co się nie udało.
W trzecim przetargu, w lutym 2016 roku, wystartowała tylko jedna firma - Gdańska Stocznia Remontowa. Lotos odrzucił jednak tę ofertę i unieważnił postępowanie, ponieważ GSR odmówiła zaakceptowania harmonogramu płatności przedstawionego przez Lotos. Po upływie terminu złożono też jeszcze jedna ofertę - stoczni Crist.
Ostatecznie po trzech nieudanych przetargach i licznych zmianach dotyczących zakresu prac przebudowa platformy ruszyła w kwietniu 2016 roku, a kontrakt trafił do stoczni Nauta.
Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku.
Miejsca
Opinie (275) ponad 20 zablokowanych
-
2017-09-16 17:45
Kolej
A za to że kolej stawiała opór to jest zemsta zero kasy na inwestycje bliżej do PKP Cargo bliski czas końca LK a poczekajcie po Nowym Roku układ zbiorowy jak zmienią to żadnej odprawy popytajcie związki w LK już powiedzieli że będzie mniej roboty
- 16 3
-
2017-09-16 17:52
przyzwoitość to przeżytek
W poniedziałek zwolnię parę osób w mojej firmie. Na wszelki wypadek zawiadomię prokuraturę, żeby nie podskakiwali. Coś się dla niej wymyśli. I nie będę przed ludźmi się tłumaczyć. Bo przecież tak można.
Być może wśród zwolnionych znajdzie się ktoś z komentujących, komu podoba się takie działanie.- 34 9
-
2017-09-16 17:58
Tłuste koty za płoty
Tłuste koty za płoty hehehe
- 16 17
-
2017-09-16 17:59
Tak to jest - Orlenem rządzi parszywy komuch z pisowskiego nadania (1)
I tam wszystko jest "dobrze"
Sam miód
teraz pisowska bolszewia chce przejąć lub zaorać LOTOS- 37 11
-
2017-09-16 18:26
I widzisz, wszystko sprowadza się zawsze do jednego, kłócenia się o to, czy gorszy jest PiS czy jednak PO... A firmami powinni kierować ludzie kompetentni, a nie nieudacznicy z partyjnego nadania, jak np. Kurski w TVP.
- 15 3
-
2017-09-16 18:04
przemysł stoczniowy nie istnieje !!! (1)
wg oświadczeń przedstawicieli dobrej zmiany, przemysł stoczniowy nie istnieje, stocznie zostały przez PO zrujnowane i zlikwidowane...no więc jak?! polska w ruinie a w niej kilkanastu producentów stoczniowych w samym Gdańsku...trudno się przyznać do kłamstw i oszustw, ale ciemny lud i tak propagandę łyka.
- 26 8
-
2017-09-16 18:08
Pragnę ci przypomnieć że stocznię gdańską wykończył cieć jaworski
pisowski fanatyk od rydzyka
- 13 2
-
2017-09-16 18:11
Nie będę płakał za Nimi
Gdy wywalali w spółki nawet Im powieka od oka nie drgnęła
- 23 10
-
2017-09-16 19:43
ktoś odpowiadał za te zakupy i bezpieczeństwo transakcji? (1)
- 13 0
-
2017-09-18 07:19
Mistrzyni od zakupów
Za wszystkie tranzakcje zakupowe w LPB odpowiada, a właściwie odpowiadał Szef Biura od zakupów.
- 2 1
-
2017-09-16 20:56
Prezes Orlenu do Sikora jak bedziesz startował na prezydenta to ja ci zapewnie finasowanie!
Sikor no ale Donald?
Przezes orlenu podobnie jak lotosu z kasy podatnika i firmy finansowali kaprysy POlityków!! WKoncu sie to zmieni,jeszcze wywalic cała kadra Lotniska imienia Bolka!- 9 12
-
2017-09-16 21:23
Zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstw
W Kancelarii Prezydenta i URM regularnie dochodzi do łamania konstytucji
- 18 9
-
2017-09-16 21:27
Trzeba na ich miejsca zatrudnić niedorajdy ze
SKOKu Wybrzeże.
- 13 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.