- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (61 opinii)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (131 opinii)
- 3 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (54 opinie)
- 4 Terminal chemiczny obok Naftoportu (31 opinii)
- 5 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (225 opinii)
- 6 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (44 opinie)
MTMG zabezpiecza hałdy z węglem
Morski Terminal Masowy Gdynia wzbogacił się o urządzenie zraszające, które pomoże zmniejszyć zapylenie w terminalu powstające w trakcie rozładunku i załadunku różnego rodzaju towarów sypkich. Zraszane będą przed wszystkim hałdy węgla.
Urządzenie, czyli tzw. zraszacz, zbudowane jest na bazie wozu asenizacyjnego (maszyna rolnicza) z funkcją hydrosiewnika składającego się z układu pomp, umożliwiających poprzez działko np. obsiewać pobocza budowanych autostrad i dróg nasionami roślin, podlewać pola, czy właśnie zraszać powierzchnie placów składowych. Zasięg urządzenia zraszającego wynosi do 50 metrów.
- W naszym terminalu będziemy przede wszystkim wykorzystywać funkcję zraszania. Będziemy zraszać hałdy węgla, którego znaczne ilości teraz przeładowujemy - mówi Julian Karaszewski, specjalista ds. technologii i inwestycji MTMG-Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. - W znacznym stopniu zostanie ograniczone pylenie na terenie terminalu, co na pewno pozytywnie odczują mieszkańcy pobliskich domów. Hałdy z węglem będą zraszane za pomocą działka o regulowanej dyszy. Urządzenie posiada również funkcję mieszania wody z mleczkiem wapiennym - na polewanych taką mieszanką hałdach węglowych tworzyć się będzie tzw. skorupka wapniowa zabezpieczająca przed pyleniem oraz nagrzewaniem się składowanego węgla.
Zraszacz to nie jedyna inwestycja, która usprawni pracę w gdyńskim terminalu masowym. Na parkingu zewnętrznym, przeznaczonym dla 122 samochodów ciężarowych, został zainstalowany specjalny namiot, w którym można pobierać próbki zboża w trudnych warunkach atmosferycznych. Samochody ciężarowe ze zbożem mogą wjechać na teren MTMG dopiero po uzyskaniu pozytywnego wyniku badań laboratoryjnych próbek.
- Namiot o długości 20 metrów, szerokości 10 metrów i wysokości 4,20 metra wydzierżawiliśmy na razie na pół roku - wyjaśnia Karaszewski. - Zainstalowanie namiotu na parkingu zewnętrznym umożliwiło nie tylko obsługę pojazdów ciężarowych z ładunkiem podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych, ale pozwoliło również ograniczyć hałas towarzyszący obsłudze pojazdów. Obecnie z naszego parkingu korzysta także Bałtycki Terminal Zbożowy i samochody udające się do tego terminalu skorzystają również z wprowadzonych udogodnień.
- Morski Terminal Masowy Gdynia to nowoczesny terminal uniwersalny i takim pozostanie. Naszym celem jest różnorodność obsługiwanych towarów. Chcemy być terminalem wyróżniającym się przede wszystkim jakością oferowanych usług oraz nowoczesną technologią przeładunku - mówi Rinus Roose, dyrektor do spraw marketingu i rozwoju MTMG- Morskiego Terminalu Masowego Gdynia.
W ubiegłym roku na Nabrzeżu Szwedzkim został zmontowany nowy żuraw firmy Famak z udźwigiem 25 ton na chwytaku, który zwiększył dobowe tempo przeładunku śruty sojowej, węgla, koksu oraz innych ładunków masowych. Do tego terminal wzbogacił się o dźwig samojezdny firmy Liebherr. Udźwig nowego żurawia to ponad 120 ton na haku i 75 ton na linach chwytaka, a maksymalny wysięg to 48 metrów. Jest to siedemnasty z kolei żuraw w terminalu masowym i zarazem najnowocześniejszy. Dzięki wysokiej wydajności przeładunkowej sięgającej 20 tysięcy ton w ciągu doby, znacznemu skróceniu uległ czas obsługi ładunków, a tym samym czas pobytu statków w terminalu.
Miejsca
Opinie (24)
-
2012-10-24 10:49
fajnie! powodzenia chłopaki trzymam kciuki!
- 6 7
-
2012-10-24 10:58
czyli można jednak połączyć utrzymanie miejsc pracy
z czystością środowiska - trzeba tylko chcieć.
- 7 3
-
2012-10-24 11:08
Zraszacz z beczkowozu i namiot
No proszę was, co to ma być? Jak kupia nowe mopy albo krzesla do biura to też o tym napiszecie? I jeszcze ta ankieta: "Czy inwestycje w trójmiejski portach spowodują wzrost przeładunków?" Takie inwestycje na pewno, sure, musowo.
- 42 1
-
2012-10-24 11:26
ZOMO taki sprzęt miało już 30 lat temu
tylko zraszali ludzi a nie węgiel
- 37 0
-
2012-10-24 11:41
Komedia (1)
Traktor i przebudowany szambowóz nową inwestycją portu :)
- 39 2
-
2012-10-24 20:05
to prawda, nie wyglada tak efektownie jak stadion narodowy
ale ma pare zalet: jest tanie, sensowne i DZIALA.
- 7 0
-
2012-10-24 11:44
Węgiel do Polski a górników na bruk...
górnicy polscy do biedaszybów pójdą?
- 8 3
-
2012-10-24 11:59
O większą wagę chodzi, są inne sposoby na zabezpieczenie przed pyleniem...
Zraszanie składowisk materiałów sypkich ma za zadanie podnieść ich wagę, a nie zabezpieczyć przed pyleniem, które jest tylko ubocznym efektem całej operacji.
- 21 3
-
2012-10-24 12:07
Racja..
.. też tak to odebrałem, głównym efektem będzie podniesienie masy mokrego węgla.
- 19 0
-
2012-10-24 15:09
Rozumiem zraszanie
Ale czy przez tą wodę nie będzie się już tak dobrze palić/?
- 1 2
-
2012-10-24 16:37
śmigus dyngus inwestycja
do czego to doszło żeby chwalić się szambowozem z sikawką. Chyba że jest to wytwornica tęczy, a za ty wszystkim stoi ruch tęczowa rewolucja.
No spadłem z krzesła jak to zobaczyłem.
Pozdro dla inwestorów- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.